|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning wizualny - Angel Eyes - przeróbka zasilania
storm - Sob Cze 06, 2009 16:44 Temat postu: Angel Eyes - przeróbka zasilania Witam.
Założyłem sobie dzisiaj aniołki. Namordowałem się ze spasowaniem elementów bo jak wiadomo AE są nieco niższe niż oryginały i robi się szpara między lampami a zderzakiem.
Po paru godzinach męki nawet to jakoś wygląda. Wyginałem trochę mocowania, waliłem młotkiem w pas przedni i takie tam Lampy prezentują się świetnie, na zdjęciach nie oddają swojego wdzięku. Odmładzają auto o dobrych pare lat .. Zdecydowałem się na wersje chrom do granatowego lakieru.
Jak wiadomo ringi oraz diody nie są podpięte do kostek (wyprowadzone są tylko przewody) Podpiąłem jedynie ringi do świateł mijania. Diody nie są podpięte (jakoś za dużo tych świecidełek).
I teraz pytanie do was :
- jak zrobić żeby światłami postojowymi były same ringi (probowałem podpinać różne kombinacje w kostce, ale bez skutków)
Może macie schemat wyprowadzeń kostki od świateł ?
- diody przerobić na światła dzienne (żeby się świeciły razem z tylnymi - czy to w ogóle legalne żeby same diody były światłami dziennymi ?)
Szkoda świecić światłami mijania w dzień skoro można wykorzystać diody.
Dzięki za wszelkie info
staf - Sob Cze 06, 2009 17:36
Poszukaj na ELEKTRODA.pl.tam może coś znajdziesz.
memphisto - Sob Cze 06, 2009 21:34
jak chcesz prosto to zrób tak:
Diody - włącznik nr 1
ringi włącznik nr 2
w kokpicie sobie daj 2 włączniki (ja już mam ich sporo jeden np mi wyłącza/ włącza skrzynie bo nie zawsze chce z niej korzystać a po co ma 'prąd' lecieć )
no i poprowadź kabelek pstryknieszs raz to sie same diody palą 2 włącznik to razem się palą itp no kombinacji milion tylko że kabelek do auta i włącznik w aucie ew kup luster taka mała fajkna jest na allegro od razu na 12V przerobiona wpinasz do niej tylko + i - i nic nie musisz kasprować masz ją ładną ozdobną i załączony pstryczek świeci na niebiesko lub wcal enie świeci wedle uznania.
Chasotycznie Ci to opisałem ale ja mam w aucie pełno pstryczków (swoje umiejscowiłem w tapicerce z lewej strony nad kolanami miałem tam takie 2 prostokąty na zatrzask to powycinałem w nich dziurkę i mam tam pstryczni nie szpeci nie wadzi a pełna kontrola
ja mam oświetlenie bagażnika / skrzynia / podswietlenie auta / DVD 4 pstryki
ash - Nie Cze 07, 2009 12:20
Cytat: | diody przerobić na światła dzienne |
TO jest dla mnie najwazniejsza kwestia, skusze sie na te lampy jesli diody bedzie mozna uzyc jako swiatel dziennych (jak w Audi).
memphisto - Nie Cze 07, 2009 21:30
za pomoca przepinek na kostce to nie.
masz do wyboru następujące opcje
1: diody + Ringi
2: Diody
3: Ringi
Nie da się zrobić tak, że sobie za dnia jeździsz na 3 dniodach a na wieczór załączasz mijania i nagle diody off ; D
Możesz połączyć kable od ringów z kablami od mijania wtedy ringi zapalą się tylko razem z światłami mijania ale to śię wiąże z zdjęciem izolacji z kabla czyli razem z lutowaniem około 3 minut nic trudnego : D
Brt - Nie Cze 07, 2009 22:29
Dać to sie wszystko da trzeba tylko trochę pokombinować i pewnie dołożyć jakiś przekaźnik .... Gdzieś na forum umieszczałem schemat przeróbki zasilania w AE, ale chodziło o światła mijania i długie. Co do dziennych to dowiedzcie się, czy te diody są wystarczajace żeby służyły jako dzienne
ash - Nie Cze 07, 2009 22:59
Jeżeli ktosby mogl sprawdzic dokladnie jakie są oznaczenia na tych lampach to bylbym naprawde wdzieczny. Bo ze zdjec na allegro ciezko rozszyfrowac ale cos napawa mnie optymizmem, ze wlasnie pod tymi diodami widnieja literki RL -swiatla dzienne. A wiem, ze od 20 czerwca wchodzi w zycie ustawa, iz nie trzeba miec wlaczonych tylnych pozycji i przednich mijania jezeli masz wlaczone swiatla dzienne. Gdyby te AE byly przystosowane badz daloby sie zainstalowac diody dzienne to bylby wypas. Prosze, niech ktos sprawdzi kto ma AE jakie dokladnie maja one oznaczenia.
nie moge rozczytac tego znaczka po prawej, tuz obok diod
storm - Pon Cze 08, 2009 08:07
Spisane z lewej lampy :
Pod diodami :
HU 197-HL
Pod mijania :
PL E11 10A HR HC 1a
02 00 00 01
--> -->
ash - Pon Cze 08, 2009 08:49
Dzieki wielke za sprowadzenie na ziemie. Trzeba teraz pokombinowac jak zamaiast tych diod zainstalowac swiatla dzienne najlepiej LED. Jakies pomysly?
memphisto - Pon Cze 08, 2009 10:17
ash, to ty chcesz co wyjąć diody w aniołkach i wsadzic do nich led'y? przeciez te diody już są LED
sknerko - Pon Cze 08, 2009 13:07
storm napisał/a: | Spisane z lewej lampy :
Pod diodami :
HU 197-HL
Pod mijania :
PL E11 10A HR HC 1a
02 00 00 01
--> --> |
Ktoś pisał że ta lampa ma homologację na ksenon tak?
Bo ja widzę że ksenona tam wsadzać legalnie nie wolno to OT tak dla potomnych.
swiadczy o tym to: PL E11 10A HR HC 1a
Brt - Pon Cze 08, 2009 13:16
oczywiście, że ta lampa nie ma homologacji na ksenony to wiadomo od początku było pomimo sporów w kwesti legalnosci w innych wątkach
ash - Pon Cze 08, 2009 16:23
Cytat: | to ty chcesz co wyjąć diody w aniołkach i wsadzic do nich led'y? przeciez te diody już są LED |
Ja wiem, ze tam są juz diody ale slabe. Chcialbym zamiast nich wstawic dzienne, o wiele mocniejsze, z innym nawet zasilaniem, myslicie ze da rade?
memphisto - Pon Cze 08, 2009 18:34
ash napisał/a: | Chcialbym zamiast nich wstawic dzienne, o wiele mocniejsze, z innym nawet zasilaniem, myslicie ze da rade? |
da rade bez problemu.
Mógbyś mi pokaząć diode do świateł dziennych? może sam się skuszę na twój patent : D
[ Dodano: Pon Cze 08, 2009 19:35 ]
i oczywiście później zamieszczę relację : D
ash - Pon Cze 08, 2009 20:34
w tych AE diody sa mocowane jako zwykle w5w? ciezko bedzie znalesc same diody, bo zeby miec homologacje trzeba miec tez oprawke, mam racje?
memphisto - Pon Cze 08, 2009 22:44
zgadza sie kolego W5W są montowane seryjnie.
Nie wiem o Co Ci chodzi z tą oprawką ja nie dobam o homlogację chciałbym mieć diody któe widać tak jak w audi : > masz może takie na allegro ?
ash - Wto Cze 09, 2009 00:24
chodzi np o takie cos: http://moto.allegro.pl/it...logacja_rl.html
Z nimi mozesz jezdzic bez swiatel mijania, a od 20 czerwca nawet bez postojowek z tylu.
Tylko fajnieby bylo, gdyby same diody z tych swiatel zamontowac w AE, albo nawet znalezsc w jakiejs ladnejoprawce, i zamontowac do AE zeby sie nie rzucala w oczy ale zeby byl ten znaczek homologacji RL.
Ale cos mi sie wydaje, ze nici z tego planu. Trzeba bedzie cos probowac z czyms takim w miejsce halogenow: http://moto.allegro.pl/it...biale_p21w.html
do tego mocna dioda P21W np.: http://moto.allegro.pl/it...czesna_led.html
memphisto - Wto Cze 09, 2009 00:50
ash napisał/a: | a od 20 czerwca nawet bez postojowek z tylu. |
czyli wystarcza mi swiatla do jazdy dziennej z przodu i od 20 czerwca nie musze nawet tyłów palić : D?
storm - Wto Cze 09, 2009 07:41
sknerko napisał/a: | storm napisał/a: | Spisane z lewej lampy :
Pod diodami :
HU 197-HL
Pod mijania :
PL E11 10A HR HC 1a
02 00 00 01
--> --> |
Ktoś pisał że ta lampa ma homologację na ksenon tak?
Bo ja widzę że ksenona tam wsadzać legalnie nie wolno to OT tak dla potomnych.
swiadczy o tym to: PL E11 10A HR HC 1a |
Oczywiście, że nie mają.
Świadczy również o tym duża naklejka na tych lampach "Not for HID bulb"
[ Dodano: Wto Cze 09, 2009 15:25 ]
Gdzie znajduje się wiązka do świateł tylnych ? Chce przerobić instalacje na diody na światła dzienne i potrzebuje się dostać do wiązki tylnych świateł.
ash - Wto Cze 09, 2009 17:00
Cytat: | Chce przerobić instalacje na diody na światła dzienne i potrzebuje się dostać do wiązki tylnych świateł. |
chcesz przerobic te diody w Angel eyesach? Jak to chcesz zrobic? I po co Ci wiazka tylnych swiatel? Od 20 czerwca nie trzeba miec tylnych pozycyjnych wlaczonych jak masz swiatla dzienne!
salam - Sro Cze 10, 2009 14:34
Nie pamietam kto ale ktoś mi narysował schemat aby zamontować sobie własnie angel eyes i żeby mijania swieciły wraz z drogowymi
Brt - Sro Cze 10, 2009 15:48
ja pamiętam
salam - Sro Cze 10, 2009 17:24
no wiedziałem, że dobry człowiek od schematu się znajdzie
nicco_nuwai - Nie Lut 13, 2011 19:34
odgrzebuje kotleta
wlasnie sa w drodze do mnie AE, niestety Brt schemat ktory podales do moda na zalaczanie mijania z dlugimi juz nie laduje sie - mozesz zapodac ponownie?
pozdrawiam
memphisto - Nie Lut 13, 2011 22:55
nicco_nuwai, a po co Ci na raz się mają świecić długie i mijania ? przecież tak nie wolno jeździć ?
marcin316 - Pon Lut 14, 2011 08:21
A czemu nie wolno? Każdy R45 tak ma Jeśli za długie i mijania odpowiedzialne są osobne żarówki/sekcje reflektora to jak najbardziej można tak jeździć.
Najprościej byłoby światła mijania zasilić poprzez dodatkowy przekaźnik sterowany sygnałem ze świateł drogowych. Jeśli miałbyś włączone światła mijania, to wszystko działało by jak w oryginale, po włączeniu świateł drogowych styki przekaźnika zostają zwarte i na światła mijania podane napięcie z ominięciem włącznika przy kierownicy. Aby wykluczyć wpływ modyfikacji na obwody zasilania reflektorów można w zasilanie świateł mijania wstawić jeszcze jeden przekaźnik rozwierany podczas podania sygnału sterującego. Wówczas oba przekaźniki sterowane byłyby tym samym sygnałem - z plusa świateł drogowych. Jeden włączał by zasilanie świateł mijania, a drugi odcinał oryginalne zasilanie tych świateł od oryginalnej instalacji.
Jako że mechaniczne układy bardziej mi podchodzą niż elektryczne, dobrze by było aby ktoś zweryfikował wyniki mojego dumania
nicco_nuwai - Pon Lut 14, 2011 08:32
pisze z telefonu wiec wybaczcie surowosc postu.
co do jednoczesnej jazdy na mijania i dlugie:
wiele nowych aut wyposarzonych w dwu zarowkowe reflektory (osobno mijania i dlugie) nie wygaszaja mijania przy zapaleniu dlugich. u nas z racji zarowki h4 ktora jest dwuwloknowa celowo odlaczany jest obwod mijania poto by nie przegrzac wlokien. w odp na pytanie po co mi to? ano po to ze na prostym przykladzie widac kolosalna roznice: przytrzymaj wajche dlugich na miganie/doswietlanie i masz widno przed samym autem i w oddali, zalacz typowo dlugie i przed autem jest parometrowa ciemna przestrzen i dopiero swiatla dlugie... ani to praktyczne ani bezpieczne...
bycmoze brt sie pojawi i pdswiezy link do schematu.
pozdrawiam
Kozik - Pon Lut 14, 2011 09:50
ja zrobiłem sobie na H4 mostek któtkie/długie na bezpiecznikach bo wcześniej miałem tylko diodę prostownicza wsadzoną jako mostek (rozwiązanie krótkoterminowe)
Z tego co czytałem to lampy muszą mieć homologację na to by długie z krótkimi świeciły razem, nie wiem czy dobrze rozszyfrowałem
[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 09:50 ]
Ja mam to rozwiązane w ten sposób...
Minusem tego rozwiązania jest to, że jeśli walnie nam bezpiecznik nr 1 to zdychają wszystkie światła, dlatego ja tam założyłem duży bezpiecznik
Ale plusem jest to, że mamy zasilanie bezpośrednio z aku i nie ma dużych strat na zasilaniu...
memphisto - Pon Lut 14, 2011 12:20
nicco_nuwai napisał/a: | przytrzymaj wajche dlugich na miganie/doswietlanie i masz widno przed samym autem i w oddali, zalacz typowo dlugie i przed autem jest parometrowa ciemna przestrzen i dopiero swiatla dlugie... ani to praktyczne ani bezpieczne... |
No odkąd mam w Angel xenony to właśnie jak załączyłem sobie długie tak tylko lekko ciągnąc wajchę, nie było żadnej różnicy. Za to wielka jest różnica, jak załączymy halogeny przednie + światła mijania. Wtedy ślicznie mamy oświetloną dolną część drogi
Wydaje mi się, że nie wolno śmigać na długich + mijania na normalnych drogach gdzie jadą auta z naprzeciwka, na halogenach oczywiście też nie, ale kierowcy jadący z przeciwka mają dużo mniejsze pretesje
[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 12:20 ]
nicco_nuwai, i pamiętaj, że teraz już nie masz H4 ! W AE są soczewki i tam wchodzi inna żarówka (zapomniałem jaka xD) ale chyba H1 ?
Kozik - Pon Lut 14, 2011 12:41
memphisto napisał/a: | No odkąd mam w Angel xenony |
nie legalne
memphisto napisał/a: | Wydaje mi się, że nie wolno śmigać na długich + mijania na normalnych drogach gdzie jadą auta z naprzeciwka, |
masz racje nie wolno
ale tutaj chodzi o przypadek gdzie nikt nie jedzie z przeciwka i włączająć długie (drogowe) zaświecają się również krótkie (mijania) a nie odwrotnie...
memphisto - Pon Lut 14, 2011 16:32
Kozik napisał/a: | nie legalne |
a to jest kwestia sporna. Spryskiwacze xenonów są (co prawda w bagażniku ciągle zabieram się do montażu) a w autach przed bodajże 2002 nie było wymogu autostabilizacji a na kloszu jest homologacja i jak robiłem przegląd w Autoryzowanym Renault Bamarko - Bytom to Pan stwierdził, że wszystko ok.
Już 2 lata na nich śmigam i nie było problemów z kontrolami ani z niczym.
[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 16:32 ]
na tych kloszach AE jest sporo wytłoczeń nie tylko jedno E
Kozik - Pon Lut 14, 2011 16:35
memphisto a możesz mi wskazać EA które mają homologację na ksenony?
Kwestia sporna to faktycznie jest...
żeby ksenony mogły być zamontowane to homologację powinna posiadać lampa z żarnikiem, spryskiwacze powinny być zamontowane i samopoziomowanie.
to, że ktoś podbija przegląd z ksenonami to jego sprawa (nie podbije nie ma kasy). Policja zabierze Ci dowód Ty powiesz, że na przeglądzie powiedzieli że jest dobrze, to do wyjaśnienia sprawy jesteś wezwany Ty, policjant i diagnosta który utraci uprawnienia jeśli się mu udowodni że na przeglądzie miałeś ksenony...
memphisto - Pon Lut 14, 2011 16:37
Kozik napisał/a: | ale tutaj chodzi o przypadek gdzie nikt nie jedzie z przeciwka i włączająć długie (drogowe) zaświecają się również krótkie (mijania) |
a dużo macie takich sytuacji? Że środek nocy droga nieoświetlona i nic nie jedzie z naprzeciwka bo ja w sumie po 23 nie śmigam - ew sporadycznie no i te pare metrów można sobie tą wajchę trzymać : D bo jak ja śmigam to takie odstępy bez aut z przeciwka to sporadyczne sytuacje
Co do oświetlenia nim miałem xenony miałem philips extreme vision czy jakoś tak +80% i jak załączyłem długie + mijania za pomoca przyciągnięcia to nie było różnicy czy z długimi czy bez. Uważam, że na dobrej żarówce nie ma konieczności załączania długich : ) no ale to zależy wszystko od warunków i jak kto jeździ i na jakich drogach
[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 16:37 ]
Kozik napisał/a: | Policja zabierze Ci dowód Ty powiesz, że na przeglądzie powiedzieli że jest dobrze, to do wyjaśnienia sprawy jesteś wezwany Ty, policjant i diagnosta który utraci uprawnienia jeśli się mu udowodni że na przeglądzie miałeś ksenony... |
Nie prawda. Tak ta procedura nie wygląda. Jak biorą dowód, to aby go odzyskać musisz mieć przegląd nowy wystawiony na kartce takiej białej - wiem bo już tak miałem. I na podstawie tej kartki odzyskasz dowód. Nie ma żadnej innej procedury.
Kozik - Pon Lut 14, 2011 16:38
długie światła powinny świecić dalej niż krótkie, jeśli nie widzisz różnicy to znaczy że albo długie masz ustawione za nisko albo krótkie za wysoko
memphisto - Pon Lut 14, 2011 16:39
Kozik napisał/a: | memphisto a możesz mi wskazać EA które mają homologację na ksenony? |
moje dziś Ci podam jakie homologacje mam wybite na kloszu jak nie zapomnę
[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 16:39 ]
Kozik napisał/a: | długie światła powinny świecić dalej niż krótkie, jeśli nie widzisz różnicy to znaczy że albo długie masz ustawione za nisko albo krótkie za wysoko |
Czyli mając żarówkę za 9,90 z reala wsadzoną w długie, powinna świecić lepiej niż żarówki philipsa extreme vision wsadzona w soczewkę ?
Kozik - Pon Lut 14, 2011 16:41
memphisto pracuję w starostwie powiatowym, wiem jak procedury wyglądają, jeśli policja zwróci uwagę na to że diagnosta podbił przegląd tam gdzie nie powinien to uwierz mi że tak jest.
Powiedz policjantowi że masz ksenony i że diagnosta powiedział że tak ma być, zobaczysz co będzie... Ty stracisz dowód a on uprawnienia, chyba że się jakoś wytłumaczycie że np Ty założyłeś sobie te ksenony bo wyjeździe ze stacji diagnostycznej
memphisto - Pon Lut 14, 2011 16:43
Kozik, to wytłumacz mi takie zjawisko:
Starsze samochody w bogatszych wersjach miały xenon np astra G czy vecta B
Jednak systemu samopoziomowania nie było, czy wiec wg Ciebie takie auta nie mogę być dopuszczone do ruchu?
Żadnej homologacji na kloszach to one nie mają.
Kozik - Pon Lut 14, 2011 16:48
memphisto napisał/a: | Kozik napisał/a:
długie światła powinny świecić dalej niż krótkie, jeśli nie widzisz różnicy to znaczy że albo długie masz ustawione za nisko albo krótkie za wysoko
Czyli mając żarówkę za 9,90 z reala wsadzoną w długie, powinna świecić lepiej niż żarówki philipsa extreme vision wsadzona w soczewkę ? |
Mylisz pojęcia, nie mówię lepiej a dalej. Jeśli masz soczewki to ma ona to do siebie, że świeci punktowo do konkretnego miejsca a jak włączysz długie to ten obszar powinein się powiększyć w dal, nawet na żarówkach za 9 zł ale światła długie mam na myśli
[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 16:48 ]
Żadna 200tka nie była montowana fabrycznie z ksenonami, z tego wynika że ksenonów w nim nie przewidziano. Skoro mówisz że w nocy praktycznie nie jeździsz to jak ma Cię policja za ksenony zatrzymać skoro w dzień praktycznie ich nie widać.
Nie ma sensu ścierać swoich racji przyjedź w bieszczady do leska wieczorem to wyjedziesz bez dowodu...
memphisto - Pon Lut 14, 2011 16:51
Kozik napisał/a: | Jeśli masz soczewki to ma ona to do siebie, że świeci punktowo do konkretnego miejsca a jak włączysz długie to ten obszar powinein się powiększyć w dal, nawet na żarówkach za 9 zł ale światła długie mam na myśli |
okej to tutaj już nie dyskutujmy bo nie ma sensu. Ja się nie zgadzam i ty i nie warto się o to kłócić. Najwyraźniej miałem źle ustawione długie ..
Bardzo bym Cie prosił skoro pracujesz w starostwie oświatowym o wyjaśnienie sytuacji z samochodami którą opisałem wyżej
[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 16:51 ]
Kozik napisał/a: | Żadna 200tka nie była montowana fabrycznie z ksenonami, z tego wynika że ksenonów w nim nie przewidziano. |
ale my dyskutujemy o legalności / homologacji a więc jak się spełnia określone wymogi to powinno coś być legalne. Tą metodą to wszystkie światła tylne LED powinny być nie legalne bo skoro nie montowano fabrycznie tylnych LED to każde inne led będa nielegalne ponieważ zmieniamy rodzaj oświetlenia.
Ja uważam, że skoro np w Vectrze B był xenon bez samopoziomowania to po zakupieniu takiego klosza do najtanszej wersji i dania tam xenonu - Taka operacja staje się legalna
Kozik - Pon Lut 14, 2011 16:55
memphisto napisał/a: | Bardzo bym Cie prosił skoro pracujesz w starostwie oświatowym o wyjaśnienie sytuacji z samochodami którą opisałem wyżej |
chodzi o te co homologacji nie mają a fabrycznie na ksenonach wyjeżdżają? podaj model rocznik i co jest napisane na lampie.
[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 16:55 ]
memphisto napisał/a: |
Ja uważam, że skoro np w Vectrze B był xenon bez samopoziomowania to po zakupieniu takiego klosza do najtanszej wersji i dania tam xenonu - Taka operacja staje się legalna |
Jeśli fabrycznie wychodziły takie wersje to pewnie jest to legalne.
Swoją drogą podobny problem jest z Audi A4 w rzeszowie, zaczynają zabierać dowody rejestracyjne osobom które mają ksenony i spryskiwacze a nie mają samopoziomowania. Chłopaki do przeglądu zakładają znowu zwykłe żarówki a po przeglądzie znowu ksenony i tak w kółko.
memphisto - Pon Lut 14, 2011 16:57
Kozik napisał/a: | podaj model rocznik i co jest napisane na lampie. |
ojaaa no jak znajdę taką vectrę to Ci podam. Wiem, że i Astra G i Vectra B w najdroższych wersjach miały xenon i tak z fabryki wyjechały a samopoziomowania nie miały i do dziś nie mają i z tego co na szybko wyczytałem na internecie to są to zwykłe klosze montowane zarówno i wersjach bez xenonu jak i z xenonem
Kozik napisał/a: | Nie ma sensu ścierać swoich racji przyjedź w bieszczady do leska wieczorem to wyjedziesz bez dowodu... |
Czyli właściciel wypaśnej vectry B seryjnie z xenonem nie powinien do bieszczad nadciągać bo nocą mu skroją dowód
[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 16:57 ]
Kozik napisał/a: | w rzeszowie, zaczynają zabierać dowody rejestracyjne osobom które mają ksenony i spryskiwacze a nie mają samopoziomowania. |
Ponadto:
znalazłem stronę, na której przytoczone są konkretne przepisy z "Regulaminu nr 48 EKG ONZ".
Jest tam napisane, że:
Cytat: | 6.2.6.2.1. W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie.
6.2.6.2.2. Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły (...) |
Kozik - Pon Lut 14, 2011 17:01
czyli regulacja ręczna tak?
memphisto - Pon Lut 14, 2011 17:04
Kozik napisał/a: | czyli regulacja ręczna tak? |
wiesz no ja nie stworzyłem tego przepisu, ale ja bym to zinterpretował, że ręczna - Tak. Ale taka ręczna, która mamy w kabinie (w naszych R200 znajduje się po lewej stronie taki pstryczek do regulacji wysokości świateł) i właśnie o takie coś mi chodzi. Broń Boże nie chodzi mi o wchodzenie pod maskę
Kozik - Pon Lut 14, 2011 17:07
To czy policja zwraca uwagę na to czy ktoś ma ksenon czy nie zależy głównie od barwy jeśli się ma tą zbliżoną do zwykłych żarówek to nawet nie widać ale jest też barwa praktycznie fioletowa
memphisto - Pon Lut 14, 2011 17:20
Kozik napisał/a: | To czy policja zwraca uwagę na to czy ktoś ma ksenon czy nie zależy głównie od barwy jeśli się ma tą zbliżoną do zwykłych żarówek to nawet nie widać ale jest też barwa praktycznie fioletowa |
dokładnie jak ktos sobie da mniej niż 6000k to nawet nie będzie się rzucać w oczy
Brt - Pon Lut 14, 2011 19:43
Zasadnicza sprawa .... jak masz na kloszu wybite źródło światła i takie samo założone, to nie będziesz miał problemów ...
"Na reflektorze znajdziemy kolejne litery, które określają jego przeznaczenie: B - przeciwmgielny, RL - do jazdy dziennej, C - mijania, R - drogowy, CR- mijania i drogowy, C/R mijania lub drogowy. Litera H oznacza, że reflektor przystosowany jest do żarówek halogenowych (H1, H4, H7), a D - ksenonowych."
(źródło: http://www.motofakty.pl/a..._nierowny.html)
Pozatym ... w fabrycznych vectrach B z ksenonami też było zarówno samopoziomowanie jak i spryskiwacze reflektorów ... przynajmniej ja takie wersje spotkałem.
Jak policjant będzie kumaty to bez problemów wykryje "nieautoryzowanego ksenona" w Twoim aucie ... i szkoda, że tego nie robią, bo niektóre auta na tych HIDszczyznach to aż się proszą o odstrzał. Wystarczy rzut oka na literki na lampie, obecność spryskiwaczy i autoregulację świateł po włączeniu i wszystko wiadomo .... powinni kroić dowody za takie przeróbki.
Kozik - Pon Lut 14, 2011 22:26
Brt
nicco_nuwai - Sob Lut 19, 2011 10:12
witam!
znalazlem jeszcze pare ewolucji schematow na forum uk
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=302465
mam jeszcze do uzytkownikow AE pytanie:
1) czy obcinaliscie ta szara kostke na 6 pinow i zarabialiscie konektory tak zeby wpiac sie osobno w kostke h4/pozycje/kierunek? czy dostaliscie z lampami jakis adaptor? (ja mam gola kostke i nie widze innej opcji jak obciecie jej i zarabianie konektorow odpowiednich)
2) pare os z forum uzywa AE z HIDem H1 (mam caly zestaw do montazu ze spryskami wysokocisnieniowymi itp - jak sie wezme za robote to zapodam jakies fotostory co i jak z prac) ale do rzeczy - czy w waszych lampach palnik H1 rowniez nie pasuje do soczewki H1 ? Kitajce maja wyfrezowany otwor na styk ze zarowka wchodzi obcierajac sie o scianki... a palnik ma jeszcze ten drucik i nie ma opcji zeby to wlozyc nie poszerzajac otworu....
pozdr
ps
3) wlasnie sie przyjrzalem mocnowaniu orginalnych zarowek H1 i okazje sie ze w jednej soczewce te frezy w ktore powinna wejsc oprawka zarowki (tam sa takie 2 kulki na oprawce) sa krzywe i zarowka wchodzi bokiem, a w drugiej skolei sa karby technologiczne ktore podtrzymuja zarowke powyzej tych dziurek i tez mozna zapiac ja pod roznymi katami... kurde co tu zrobic? reklamowac te lampy (10dni nie minelo) czy spilowac to....
jako ciekawostka sprawdzilem jak wyglada mocowanie dlugich - zupelnie inna bajka - zamiast badziewnego odlewu z chropowatego aluminium jest normalnie jakby laserowo wycinana polerowana podstawa, palnik wchodzi z naddatkiem, i obie zarowki siedza rowno plasko i nieruchomo na swoim miejscu...
memphisto - Sob Lut 19, 2011 11:47
nicco_nuwai napisał/a: | 1) czy obcinaliscie ta szara kostke na 6 pinow i zarabialiscie konektory tak zeby wpiac sie osobno w kostke h4/pozycje/kierunek? czy dostaliscie z lampami jakis adaptor? (ja mam gola kostke i nie widze innej opcji jak obciecie jej i zarabianie konektorow odpowiednich) |
ja miałem wszystki PLUG & PLAY
nicco_nuwai napisał/a: | 2) pare os z forum uzywa AE z HIDem H1 (mam caly zestaw do montazu ze spryskami wysokocisnieniowymi itp - jak sie wezme za robote to zapodam jakies fotostory co i jak z prac) ale do rzeczy - czy w waszych lampach palnik H1 rowniez nie pasuje do soczewki H1 ? Kitajce maja wyfrezowany otwor na styk ze zarowka wchodzi obcierajac sie o scianki... a palnik ma jeszcze ten drucik i nie ma opcji zeby to wlozyc nie poszerzajac otworu.... |
U mnie to normalnie weszło, nie obecierało o żadne ścianki a kabelki z palnika po prostu przycisnąłem tą gumową nasadką z AE, ogólnie na dniach się nie wybieram autem nigdzie, ale mogę Ci foty cyknąć kiedyś jak już się wybiorę jak to się u mnie ma : )
nicco_nuwai napisał/a: | 3) wlasnie sie przyjrzalem mocnowaniu orginalnych zarowek H1 i okazje sie ze w jednej soczewce te frezy w ktore powinna wejsc oprawka zarowki (tam sa takie 2 kulki na oprawce) sa krzywe i zarowka wchodzi bokiem, a w drugiej skolei sa karby technologiczne ktore podtrzymuja zarowke powyzej tych dziurek i tez mozna zapiac ja pod roznymi katami... kurde co tu zrobic? reklamowac te lampy (10dni nie minelo) czy spilowac to.... |
ja bym raczej reklamował
A teraz ja mam 1 pytanie
ile dałeś za te twoje lampy?
nicco_nuwai - Sob Lut 19, 2011 11:57
memphisto napisał/a: | ja bym raczej reklamował
A teraz ja mam 1 pytanie
ile dałeś za te twoje lampy? |
dzwonilem w spr reklamacji to z racji iz dzis nie pracuja poproszono mnie o kontakt jutro. tyle ile ugadalem to albo wymiana na inny egzemplarz albo obnizenie wartosci sprzetu z tytulu jego wadliwosci i moge se wtedy podpilowac (bo i tak wsadzajac tam palnik musze podszlifowac a to jest rownoznaczne z utrata gwarancj).
dalem 596zl z wysylka,
biorac pod uwage ze producent jest jeden (junjan) - zastanawia mnie czy tylko pechowo trafilem - czy faktycznie jakosc tych lamp jest szemrana...
memphisto napisał/a: | ja miałem wszystki PLUG & PLAY |
a widzisz a ja mam kostke jak na zdjeciu pozyczonym o stad:
http://i388.photobucket.c...ngelwiring1.jpg
i nijak to nie pasuje do h4.
puki co kisze sie na l4 wiec i tak montazu nie rusze - ale jakbysbyl uprzejmy cyknac foty to chetnie zobacze.
pozdr
memphisto - Sob Lut 19, 2011 19:58
ja też mam taką kostkę ale nie mam tych innych kabli wszystko jest już wlutowane czy tam zamontowane do tej szarej kostki i wystarczy wsadzić wtyczkę samochodową z starych lamp do nowej i wszystko działa. Ogólnie wtyczka taka sama ale kurde nie miałem tylu kabli
nicco_nuwai napisał/a: | biorac pod uwage ze producent jest jeden (junjan) - zastanawia mnie czy tylko pechowo trafilem - czy faktycznie jakosc tych lamp jest szemrana... |
nie wiem jak to jest z tym producentem ale jak ja je kupowałem, to np nie miałem tych 3 LED'ów i nie miałem do czego wpiąć moich żarówek a koleżanka chester wkleiła mi fotkę jak to u niej wygląda i ona miała jakiś kosmos, którego ja nie miałem u siebie i musiałem sobie sam dorobić mocowania ledów
dodatkowo od nowości nie świecił mi 1 ring (nim wsadzisz to do auto to sobie zobacz czy Ci działa)
No i jak wymieniłem 1 to się okazało, że to takie na słowo honoru było i się posypało mocowanie tych LED z ringów także co egzemplarz to inny świat
nicco_nuwai - Sob Lut 19, 2011 20:52
memphisto napisał/a: | dodatkowo od nowości nie świecił mi 1 ring (nim wsadzisz to do auto to sobie zobacz czy Ci działa)
No i jak wymieniłem 1 to się okazało, że to takie na słowo honoru było i się posypało mocowanie tych LED z ringów także co egzemplarz to inny świat |
masz racje, akurat ringi i 3diody sprawdzalem w domu na zasilaczu - swieca. aczkowiek ringu bzdza ledwo co - i tak jak zauwazyles gumowa oprawka ledwo co siedzi w ringu.
zgodnie z opisem jedengo z forumowiczow zamowilem juz diody 5mm 60 000 mcd na podmianke (przelutuje sobie w ringach), aczkowiek twoje doznania poraz kolejny potwierdzaja teorie o niskiej jakosci tego produktu....
a szkoda bo wsumie za 600zl czlowiek juz oczekuje czegos porzadniejszego...
dam znac w pon co wywalczylem w kwesti reklamacji.
pozdrawiam
memphisto - Sob Lut 19, 2011 22:54
nicco_nuwai napisał/a: | 5mm 60 000 mcd |
ten wspaniały użytkownik też mi to polecił i dupa, bo tam nie wchodza 5mm tylko 3 mm... nie wiem jak on to upchał.
No chyba, że się okaże, że moje AE mają inne otwory, ale seryjny LED miał 3mm i kupiłem głupi 5mm i nie weszły
nicco_nuwai napisał/a: | a szkoda bo wsumie za 600zl czlowiek juz oczekuje czegos porzadniejszego... |
dokładnie..
nicco_nuwai - Pon Lut 21, 2011 11:34
witam!
i jestem po wstepnej rozmowie ze sprzedajacym.
zaproponowano mi zwrot pieniedzy za lampe lub wymiane, ale zeby ustrzec sie niepotrzebnego wysylania - maja sprawdzic na magazynie czy pozostale egzemplarze rowniez posiadaja taka "wade". generalnie sprzedajacy mowi mi ze "wie pan to jest zamiennik i 600zl to nie jest jakas wygorowana kwota...." taaa jak dla kogo...
szybko obdzwonilem pozostalych sprzedajacych na allegro te lampy - wszyscy twierdza jedno:
dystrybutor na europe i jednoczesnie producent jest jeden "junyan", te kulki to karb technologiczny odlewu, kazda lampa tak ma, a ze palnik sie nie miesci do srodka to specjalnie zrobione - zeby nie montowac palnika w lampie nie homologowanej do tego.
wniosek ze tego taki ze:
1) albo oddam lampy i dostane tak samo "wadliwe",
2) albo se to spiluje zeby zarowka siedziala poprawnie i oddam xenony,
3) albo spiluje karby i rozpiluje delikatnie gniazdo tak zeby wszedl xenon
zeby bylo smieszniej zostalem poinformowany ze, jak spiluje te karby to trace gwarancje na lampe (a przynajmniej na obsadzenie zarowki).
co do gwarancji:
1) spolowanie karbow i obsadzenie zarowki h1:
gwarancja na szczelnosc lampy (klejenie)
gwarancja na parowanei lampy (temepratura zarowki odparuje wilgoc przez odpowietrzniki)
gwarancja na diody ring (maja to po 20zl sztuka - to jakas plytka z przylutowanymi diodami)
2) spilowanie karbow i rozwiert na h1 xenon
gwarancja na szczelnosc lampy (klejenie)
pozostala gwarancja odrzucona
w obu wypadkach obciecie niepasujacej kostki elektrycznej i zarobienie tego na odpowiednia dla mojej instalacja nie wplywa na gwarancje....
dodatkowo nie polecaja montazu silniczkow elektrycznych z racji iz soczewka ma regulacje prawo/lewo sruba i gora/dol wlasnie reczna regulacja ktorej nie zapewni w takim zakresie silniczek fabryczny (tymbardziej ze na forum pisano ze silniczki reguluja odwrotnie czyli zero jest na dole a nie u gory).
dlugie natomiast maja 3 sruby regulacyjne wiec da sie je ustawic jak sie chce...
update:
wlasnie oddzwonili do mnei z firmy - zgodnie z moim szbkim wywiadem - wszystkie lampy maja ta "wade" ich propozycja to albo zwrot lamp i zwrot pieniedzy. albo rekompensata w wysokosci 50zl.
prosze o wypowiedzi...
memphisto - Wto Lut 22, 2011 15:04
zwrot 50 PLN piłuj i dawaj xenon
xenon power jak nic ja swoje kupiłem bez gwarancji za 500 PLN , 2 lata minęły 0 defektów jedno im trzeba przyznać - są solidne !
aha i poszukaj sobie xenon z kkrótszym żarnikiem tak jak ja mam dzięki temu mi wchodzi bez problemu może i też mam karb ale mam krótszy palnik w xenonie i mój palnik jest taki jak zwykłe H1 jak nie ciut mniejsze.
Pamiętam dokłądnie u kogo kupowałem i xenon śmiga już też 2 latka nie ma zakłóceń CB, nie ma migających świateł jak w bagażniku skrzynka głośno puka nic się nie dzieje (a jak miałem zwykłe żarówki to czasem lubiły lekko przygasać w rytm basu : ) a na xenony gwar jest więc lajt
[ Dodano: Wto Lut 22, 2011 15:04 ]
jak nie zapomnę to Ci filmik nagram jak to świeci w nocy
|
|