|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SD 97'] Czy i czym zwiekszyc moc w SD? czy warto...
krzysztof_ns - Nie Cze 07, 2009 12:35 Temat postu: [R220 SD 97'] Czy i czym zwiekszyc moc w SD? czy warto... witam,
Trafilem ostatnio na ciekawy post dotyczacy dodatkow do diesel'a zwiekszajacych tzw. "kulture pracy" i moc silnika - i teraz pytanie czy w silnikach bez IC to takze dziala i czy taka forma "dopalacza" sie sprawdza...? ponizej link do dodatku...
http://www.allegro.pl/ite...o_tdi_tdci.html
zastanawiam sie jeszcze nad zmiana ON na taki ktory takze "dodaje mocy" - aktualnie posuwam na VERVA, ale slyszalem wiele dobrego o ON Shell - czy ktos ma moze wiedze na temat tego czy faktycznie jest odczuwalny przyrost mocy i nizsze spalanie? Dzieki,
pozdrawiam, K.
Pływak - Nie Cze 07, 2009 14:49
Ani paliwo ani dodatek nie doda Ci mocy. Osobiście tankuje na Shellu ale Extra Diesel bo v-power jest przereklamowany co potwierdzają nawet testy z hamowni, nie ma wzrostu mocy ani momentu. Czy warto lać dodatek? Raczej nie zaszkodzi silnikowi ale jeśli tankujesz dobre paliwo to chyba nie ma sensu...
grembi - Nie Cze 07, 2009 17:45
Możesz dołożyć intercoolera to będziesz miał SDI i 105 km
Raptile - Nie Cze 07, 2009 19:37
grembi, nie do końca u nas jest troche inaczej sprawa rozwiązana
grembi - Nie Cze 07, 2009 19:59
No tak ale jest to do zrobienia ... o ile się nie mylę to chyba remi tak ma
krzysztof_ns - Pon Cze 08, 2009 20:35
Panowie - nie chce "modyfikowac" silnika...zamiar jest tylko taki iz jesli mozna i sie da poprawiajac kulture pracy jednoczesnie zwiekszyc moc - to dlaczego nie...mowiac szczerze nei jestem zwolennikiem takich "partyzanckich" przerobek...jesli mialbym chrapke na 105km, to jedynym rozsadnym wyjsciem wg mnie jest sprzedac SD i kupic SDi...choc w moim przypadku ciezko byloby znalezc egzemplarz w podobnym stanie zarowno wizualnym jak i technicznym:)
szoso - Wto Cze 09, 2009 07:20
grembi napisał/a: | Możesz dołożyć intercoolera to będziesz miał SDI i 105 km |
chyba nie sądziłeś że dołożenie samego intercoolera zwiększy moc z 86KM do 105KM
intercooler sam w sobie nie jest w stanie zwiększyć o tyle mocy
Raptile - Wto Cze 09, 2009 08:37
krzysztof_ns, to jedynie co mozesz zrobic to podkręcic turbinę i ręcznie zwiększyć dawke paliwa i to wszystko
szoso - Wto Cze 09, 2009 08:44
Raptile napisał/a: | krzysztof_ns, to jedynie co mozesz zrobic to podkręcic turbinę i ręcznie zwiększyć dawke paliwa i to wszystko |
co się wiąże ze zwiększeniem spalania nietety
ale niektórzy na to nie patrzą np.ja
już dawno przestałem liczyć ile mi pali,po prostu leję ropę i dzida
Firq - Wto Cze 09, 2009 08:55
grembi, stawiasz podstawowy błąd pisząc ze dokładając Intercooler zrobi z SD SDI moze podam ci przykład na autach Tupu VW
Tłumaczenie 99% ludzi oznaczenia TDI tj. TURBO DIESEL INTERCOOLER
a tak naprawde ten skrót oznacza
Cytat: | TDI - zastrzeżony znak towarowy grupy VAG (skrót z ang. Turbodiesel Direct Injection (Diesel Motor)) - dieslowska wysokoprężna jednostka silnikowa, zasilana bezpośrednim wtryskiem do komory spalania, stosowana w samochodach należących do Koncernu Volkswagena: |
krzysztof_ns - Wto Cze 09, 2009 08:56
takie sztuczne "podrecanie" na sile dziwnie kojarzy mi sie z katowaniem turbiny i auta - jak dla mnie brzmi srednio...zatem pozostaje 86KM:) sadzilem ze moze dodatki + dobra ropa podciagnie ok. 5KM - ale jesli to jedna wielka lipa - nie ma sobie czym zawracac glowy...dzieki za pomoc,
PS. ja jednak na spalanie patrzam:)
szoso - Wto Cze 09, 2009 09:40
krzysztof_ns nie obraź bo to co napiszę nie tyczy się twojego autka
ale jak to mówią "z gó... bata nie ukręci"
więc jeśli nie chcesz zmieniać fury z mocniejszym silnikiem to na razie musi ci wystarczyć te 86KM i nic tu nie zrobisz
krzysztof_ns - Wto Cze 09, 2009 10:13
nie chce zmieniac - gdyby ak bylo zakupilbym SDi, a celowo wybralem SD, bo wg mojej teorii sa to jednostki bardziej zywotne, mniej "konfliktowe" a i ekspoatacja jest mniej kosztowna...chodzilo tylko o to ze jesli przy okazji "zadbania" o silnik i kulture pracy mozna dodac mu kilka koni - to dlaczego nie:)
PS. jezdzilem Roverkiem 400 z silnikiem cos pod 120KM i...moim zdaniem bez rewelacji - wg mnie jesli sie bawic to zapas mocy przynajmniej 150km,
szoso - Wto Cze 09, 2009 10:35
krzysztof_ns napisał/a: | wg mnie jesli sie bawic to zapas mocy przynajmniej 150km |
też mam takie same zdanie na ten temat i dlatego mam w planach kupić VW TDI GTI z silnikiem ARL 150KM na wyjściu
Firq - Wto Cze 09, 2009 11:26
chłopaki KOŃ to nie wszystko pomyślcie jak pięknie będą się skrecać pół ośki przy takiej mocy jak przeguby czesto bedziecie wymieniać i ile siana włożycie w ten swap za które mozna swobodnie kupić jakiegoś ładnego afn-a założyć coolera od sprinta dać chipa i jest 150 KM a w Roverkch to za długo nie pociągnie... o ile pociągnie...
Raptile - Wto Cze 09, 2009 12:57
krzysztof_ns, samym "zadbaniem" to możesz tylko utrzymać serie
szoso - Wto Cze 09, 2009 13:48
Firq napisał/a: | chłopaki KOŃ to nie wszystko pomyślcie jak pięknie będą się skrecać pół ośki przy takiej mocy jak przeguby czesto bedziecie wymieniać |
chyba trochę przesadzasz że w ARL-u będą mi się takie rzeczy działy bo ma 150KM
kolega w VW Gof IV GTI 1,8 Turbo ma 250KM i nic mu się nie ukręca
Raptile - Wto Cze 09, 2009 16:00
Do każdej mocy są odpowiednio dobrane półośki przeguby itp itp (w sensie wytrzymałości)
A co do mocy mi by wystarczyło ze 120-130 Km i 1000 niutków
Zukowaty - Wto Cze 09, 2009 16:21
Raptile napisał/a: | 1000 niutków |
Jak w lokomotywie
Raptile - Wto Cze 09, 2009 19:27
ale jakie pierdnięcie
krzysztof_ns - Wto Cze 09, 2009 22:26
dla mnie kwestia nie jest posiadanie samej mocy rzedu 150KM dla "pociskania" - na naszych pieknych polskich drogach nawet nie ma gdzie (mowie o terenie miejskim-a przynajmniej miejskim w mojej okolicy:)...dla mnie wazny jest zapas mocy i swiadomosc ze jesli mam wyprzedzic (szczegolnie w trasie) lub nagle przyspieszyc bez redukcji - to bedzie czym...
|
|