Zobacz temat - [R220 SD 97'] Czy i czym zwiekszyc moc w SD? czy warto...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SD 97'] Czy i czym zwiekszyc moc w SD? czy warto...

krzysztof_ns - Nie Cze 07, 2009 12:35
Temat postu: [R220 SD 97'] Czy i czym zwiekszyc moc w SD? czy warto...
witam,

Trafilem ostatnio na ciekawy post dotyczacy dodatkow do diesel'a zwiekszajacych tzw. "kulture pracy" i moc silnika - i teraz pytanie czy w silnikach bez IC to takze dziala i czy taka forma "dopalacza" sie sprawdza...? ponizej link do dodatku...

http://www.allegro.pl/ite...o_tdi_tdci.html

zastanawiam sie jeszcze nad zmiana ON na taki ktory takze "dodaje mocy" - aktualnie posuwam na VERVA, ale slyszalem wiele dobrego o ON Shell - czy ktos ma moze wiedze na temat tego czy faktycznie jest odczuwalny przyrost mocy i nizsze spalanie? Dzieki,

pozdrawiam, K.

Pływak - Nie Cze 07, 2009 14:49

Ani paliwo ani dodatek nie doda Ci mocy. Osobiście tankuje na Shellu ale Extra Diesel bo v-power jest przereklamowany co potwierdzają nawet testy z hamowni, nie ma wzrostu mocy ani momentu. Czy warto lać dodatek? Raczej nie zaszkodzi silnikowi ale jeśli tankujesz dobre paliwo to chyba nie ma sensu...
grembi - Nie Cze 07, 2009 17:45

Możesz dołożyć intercoolera ;] to będziesz miał SDI i 105 km
Raptile - Nie Cze 07, 2009 19:37

grembi, nie do końca u nas jest troche inaczej sprawa rozwiązana :)
grembi - Nie Cze 07, 2009 19:59

No tak ale jest to do zrobienia ... o ile się nie mylę to chyba remi tak ma
krzysztof_ns - Pon Cze 08, 2009 20:35

Panowie - nie chce "modyfikowac" silnika...zamiar jest tylko taki iz jesli mozna i sie da poprawiajac kulture pracy jednoczesnie zwiekszyc moc - to dlaczego nie...mowiac szczerze nei jestem zwolennikiem takich "partyzanckich" przerobek...jesli mialbym chrapke na 105km, to jedynym rozsadnym wyjsciem wg mnie jest sprzedac SD i kupic SDi...choc w moim przypadku ciezko byloby znalezc egzemplarz w podobnym stanie zarowno wizualnym jak i technicznym:)
szoso - Wto Cze 09, 2009 07:20

grembi napisał/a:
Możesz dołożyć intercoolera to będziesz miał SDI i 105 km

chyba nie sądziłeś że dołożenie samego intercoolera zwiększy moc z 86KM do 105KM :wink:
intercooler sam w sobie nie jest w stanie zwiększyć o tyle mocy :smile:

Raptile - Wto Cze 09, 2009 08:37

krzysztof_ns, to jedynie co mozesz zrobic to podkręcic turbinę i ręcznie zwiększyć dawke paliwa i to wszystko
szoso - Wto Cze 09, 2009 08:44

Raptile napisał/a:
krzysztof_ns, to jedynie co mozesz zrobic to podkręcic turbinę i ręcznie zwiększyć dawke paliwa i to wszystko

co się wiąże ze zwiększeniem spalania nietety :wink:
ale niektórzy na to nie patrzą np.ja :smile:
już dawno przestałem liczyć ile mi pali,po prostu leję ropę i dzida :smile:

Firq - Wto Cze 09, 2009 08:55

grembi, stawiasz podstawowy błąd pisząc ze dokładając Intercooler zrobi z SD SDI moze podam ci przykład na autach Tupu VW
Tłumaczenie 99% ludzi oznaczenia TDI tj. TURBO DIESEL INTERCOOLER :mrgreen:
a tak naprawde ten skrót oznacza
Cytat:
TDI - zastrzeżony znak towarowy grupy VAG (skrót z ang. Turbodiesel Direct Injection (Diesel Motor)) - dieslowska wysokoprężna jednostka silnikowa, zasilana bezpośrednim wtryskiem do komory spalania, stosowana w samochodach należących do Koncernu Volkswagena:

krzysztof_ns - Wto Cze 09, 2009 08:56

takie sztuczne "podrecanie" na sile dziwnie kojarzy mi sie z katowaniem turbiny i auta - jak dla mnie brzmi srednio...zatem pozostaje 86KM:) sadzilem ze moze dodatki + dobra ropa podciagnie ok. 5KM - ale jesli to jedna wielka lipa - nie ma sobie czym zawracac glowy...dzieki za pomoc,

PS. ja jednak na spalanie patrzam:)

szoso - Wto Cze 09, 2009 09:40

krzysztof_ns nie obraź bo to co napiszę nie tyczy się twojego autka :wink:
ale jak to mówią "z gó... bata nie ukręci" :lol:
więc jeśli nie chcesz zmieniać fury z mocniejszym silnikiem to na razie musi ci wystarczyć te 86KM i nic tu nie zrobisz :wink:

krzysztof_ns - Wto Cze 09, 2009 10:13

nie chce zmieniac - gdyby ak bylo zakupilbym SDi, a celowo wybralem SD, bo wg mojej teorii sa to jednostki bardziej zywotne, mniej "konfliktowe" a i ekspoatacja jest mniej kosztowna...chodzilo tylko o to ze jesli przy okazji "zadbania" o silnik i kulture pracy mozna dodac mu kilka koni - to dlaczego nie:)

PS. jezdzilem Roverkiem 400 z silnikiem cos pod 120KM i...moim zdaniem bez rewelacji - wg mnie jesli sie bawic to zapas mocy przynajmniej 150km,

szoso - Wto Cze 09, 2009 10:35

krzysztof_ns napisał/a:
wg mnie jesli sie bawic to zapas mocy przynajmniej 150km

też mam takie same zdanie na ten temat i dlatego mam w planach kupić VW TDI GTI z silnikiem ARL 150KM na wyjściu :smile:

Firq - Wto Cze 09, 2009 11:26

chłopaki KOŃ to nie wszystko pomyślcie jak pięknie będą się skrecać pół ośki przy takiej mocy jak przeguby czesto bedziecie wymieniać i ile siana włożycie w ten swap za które mozna swobodnie kupić jakiegoś ładnego afn-a założyć coolera od sprinta dać chipa i jest 150 KM a w Roverkch to za długo nie pociągnie... o ile pociągnie...
Raptile - Wto Cze 09, 2009 12:57

krzysztof_ns, samym "zadbaniem" to możesz tylko utrzymać serie :wink:
szoso - Wto Cze 09, 2009 13:48

Firq napisał/a:
chłopaki KOŃ to nie wszystko pomyślcie jak pięknie będą się skrecać pół ośki przy takiej mocy jak przeguby czesto bedziecie wymieniać

chyba trochę przesadzasz że w ARL-u będą mi się takie rzeczy działy bo ma 150KM :wink:
kolega w VW Gof IV GTI 1,8 Turbo ma 250KM i nic mu się nie ukręca :wink:

Raptile - Wto Cze 09, 2009 16:00

Do każdej mocy są odpowiednio dobrane półośki przeguby itp itp (w sensie wytrzymałości)


A co do mocy mi by wystarczyło ze 120-130 Km i 1000 niutków :D

Zukowaty - Wto Cze 09, 2009 16:21

Raptile napisał/a:
1000 niutków

Jak w lokomotywie :D

Raptile - Wto Cze 09, 2009 19:27

ale jakie pierdnięcie :mrgreen: :!: :!:
krzysztof_ns - Wto Cze 09, 2009 22:26

dla mnie kwestia nie jest posiadanie samej mocy rzedu 150KM dla "pociskania" - na naszych pieknych polskich drogach nawet nie ma gdzie (mowie o terenie miejskim-a przynajmniej miejskim w mojej okolicy:)...dla mnie wazny jest zapas mocy i swiadomosc ze jesli mam wyprzedzic (szczegolnie w trasie) lub nagle przyspieszyc bez redukcji - to bedzie czym...