|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Kopci na niebiesko- turbina pada ??
seyfer - Wto Cze 09, 2009 09:01 Temat postu: [R620] Kopci na niebiesko- turbina pada ?? Witam wszystkich. Jak zwykł mawiać znajomy " nowy dzień nowe wyzwanie"
Miałem wczoraj okazje posłować się trochę autami ze znajomym jak wracaliśmy ze szkoły i na miejscu już powiedział mi ze dymi mi trochę na niebiesko z komina
Wprawdzie wtedy miałem ~110-120 na IV i ok 4k obr biegu wiec miał prawo dymić ale kolor mi nie pasuje Na postoju nie zauważyłem aby dymił a turbo chodzić chodzi, chociaż już od dawna coś mi nie pasuje w dynamice auta - chodzi tu właśnie o przyspieszenie gdzie turbo się zaczyna ładnie dmuchać- dawniej przy ok 2000-2.200 obr to mi głowę w fotel wduszało
Macie może jakieś propozycje co można sprawdzić ?
Dzisiaj postaram się sprawdzić luzy na wirniku chociaż przyznam ze pojęcia o tym zero i mam nadzieje ze nic przy okazji nie popsuje
Dodam jeszcze turbo jak na moje gwiżdże ładnie i przyjemnie dla ucha w moim odczuciu ale mechanik mówił ze za głośno jednak chodzi
szoso - Wto Cze 09, 2009 09:21
seyfer napisał/a: | Dzisiaj postaram się sprawdzić luzy na wirniku chociaż przyznam ze pojęcia o tym zero i mam nadzieje ze nic przy okazji nie popsuje |
a co tu przy tym zepsuć
ściągasz przewód idący od filtra powietrza do turbiny i łapiesz za wirnik i patrzysz czy nie ma luzów
Firq - Wto Cze 09, 2009 09:24
Hmmmmm sprawdz luzy na wirniku to po 1 po 2 sprawdz czy nie ubywa oleju... po 3 zmierz ile masz od 60-100 na IV biegu nastepnie odepnij przepływke i sprawdz jak auto idzie (bardzo wątpliwe ze to przepływka) Skoro ktos ci powiedział ze turbo za głośno chodzi to coś w tym musi być kolego ale z drugiej strony mój ziom ma ibize afn po chipie 140 KM i mieszka ode mnie 200 m i jak zapala auto w garazu to ja ta turbine u siebie słysze jeździ juz tak 1.5 roku na tych chipie i z tym gwizdaniem i śmiga to nieziemsko wiec gwizdaniem moze się nie przejmuj... jak moja turbina uzyskuje cisnienie 1.7 bara to tez nieziemsko gwiżdże
szoso - Wto Cze 09, 2009 09:34
znam ten silniczek,110KM na wyjściu
Firq - Wto Cze 09, 2009 09:35
dokładnie 110 KM było aktualnie jest 140
seyfer - Wto Cze 09, 2009 09:37
oleju niestety ubywa trochę. Dokładnie ile go ucieka nie powiem ale sprawdzam co jakiś czas. Przedtem miałem GM-owskiego półsyntetyka zalanego to uciekał niemiłosiernie ale po zalaniu mobilem ubywa go o wiele mniej. Musze się przygotować na ten olej co w wężach będzie
Co do sprawdzenia luzów na wirniku to z racji ze się nie znam wole spytać
A dźwięk turbo to mi się jak najbardziej podoba i nie chce go zmieniać
przyspieszenie prezentuje się następująco:
0-100 - 11,7
60-100 - 9,75 - po odpięciu przepływki 9,17
szoso - Wto Cze 09, 2009 09:46
seyfer napisał/a: | 0-100 - 11,7 |
no to jest ok
w danych technicznych jest podane 11,6
seyfer - Wto Cze 09, 2009 09:53
ale jakby mniej zrywny jest na niskich biegach albo ja już przewrażliwiony jestem na punkcie tego samochodu
Firq - Wto Cze 09, 2009 11:22
skoro ubywa ci oleju to moze oznaczac ze turbo sie konczy tzn gdzies jest juz nieszczelne i stad ten niebieski dym który oznacza spalanie oleju... przepływke tez masz chyba uszkodzona skoro po odpieciu auto idzie lepiej....
seyfer - Wto Cze 09, 2009 11:56
Co do przepływki to byłem świadom tego ale o dziwo z podpiętą mniej mi pali- a jak ją odepnę to za ciężka nogę mam i temu pewnie więcej pali
Tak czy siak dzisiaj sprawdzę luzy na wirniku i zdam relacje. A tak poza tematem. Macie może jeszcze ten link na youtube gdzie koleś podkręca turbo ? Wiem ze sie skręca cięgno ale wiadomo lepiej zawsze zobaczyć jak ktoś to robi.
filo - Wto Cze 09, 2009 15:43
Cytat: | jak moja turbina uzyskuje cisnienie 1.7 bara to tez nieziemsko gwiżdże |
W R SDi?
Firq napisał/a: | przepływke tez masz chyba uszkodzona skoro po odpieciu auto idzie lepiej.... |
Zbyta mała różnica czasowa aby stwierdzić to jednoznacznie...
Firq, żeby nie było-wcale się Ciebie nie czepiam .Tak tylko wyłapałem z tematu...
seyfer napisał/a: | ale jakby mniej zrywny jest na niskich biegach |
Albo organizm przyzwyczaił się do przyśpieszeń generowanych przez pojazd.
Wsiądź na chwile do czegoś mocniejszego,przejedz się i poczujesz znowu,że kark za słaby
Też tak miałem na początku-"wgniatało" w fotel-teraz się po prostu przyzwyczaiłem...
seyfer napisał/a: | ja już przewrażliwiony jestem na punkcie tego samochodu |
Oj,ja też.Autko 100 % sprawne a szuka się dziury w całym...
Zigg - Wto Cze 09, 2009 16:09
seyfer napisał/a: | 0-100 - 11,7
60-100 - 9,75 - po odpięciu przepływki 9,17 |
Czyli od 0 - 60 w 2 sek ? I śmiesz twierdzić, że słaby ?
seyfer - Wto Cze 09, 2009 16:41
Cytat: | Oj,ja też.Autko 100 % sprawne a szuka się dziury w całym... |
Ja akurat mam świadomość ze moja furka nie jest w 100% sprawna i zbieram, odkładam i dopisuje tylko do listy co tu zrobić Dzisiaj niestety nie sprawdzę luzów na wirniku bo ta pogoda jest koszmarna. W pracy siedzę to słoneczko świeci przez okno aż miło- a 5 min przed fajrantem chmury i deszcz
[ Dodano: Wto Cze 09, 2009 17:42 ]
Zigg napisał/a: | seyfer napisał/a: | 0-100 - 11,7
60-100 - 9,75 - po odpięciu przepływki 9,17 |
Czyli od 0 - 60 w 2 sek ? I śmiesz twierdzić, że słaby ? |
Niestety nie jest to takie dokładne i pewnie będzie mniej bo refleks dziewczyny sie nie liczy Normalnie to by sie coś z tego jeszcze urwało
thef - Wto Cze 09, 2009 22:35
Zigg napisał/a: | seyfer napisał/a: | 0-100 - 11,7
60-100 - 9,75 - po odpięciu przepływki 9,17 |
Czyli od 0 - 60 w 2 sek ? I śmiesz twierdzić, że słaby ? |
Trochę kosmiczna interpretacja .
60 - 100 km/h było mierzone tylko i wyłącznie na 4-tym biegu, przy mierzeniu od 0 - 100 km/h, przy 60-ce był pewnie jeszcze 2 bieg więc zupełnie nie te obroty.
No chyba, że ten post był z przymrużeniem oka
seyfer - Wto Cze 09, 2009 22:48
thef poczucie humoru tracisz
Mnie z początku te realne osiagi troche niepokoiły ale juz jestem spokojniejszy bo blizej serii niz dalej, wiec jest
Firq - Sro Cze 10, 2009 07:12
filo, tak dmucha mi 1.7 do 1.8 bara
seyfer - Sro Cze 10, 2009 07:14
to jeszcze ci jej nie wypluło
swoja droga to się zbiera pewnie jak szalone
Firq - Sro Cze 10, 2009 07:23
no nie wypluło a dmucha tak bo się pół roku temu zawiesiła i nie upuszcza powietrza tzn nadciśnienia i dlatego mi cooler pękł ... kiedyś doszło ciśnienie nawet do 1.9 ale to był taki gwizd jak bym miał BiTturbo
szoso - Sro Cze 10, 2009 07:25
Firq napisał/a: | był taki gwizd jak bym miał BiTturbo |
fajnie
dobrze że ci oprócz coolera nic innego nie rozwaliło
u kolegi poszedł silnik w ten sposób
seyfer - Sro Cze 10, 2009 07:26
tyle ze przy takim ciśnieniu to długo nie wytrzyma raczej
Mam nadzieje ze dzisiaj będzie dobra pogoda to sprawdzę wreszcie te luzy na wirniku
|
|