Zobacz temat - [R620] Kopci na niebiesko- turbina pada ??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Kopci na niebiesko- turbina pada ??

seyfer - Wto Cze 09, 2009 09:01
Temat postu: [R620] Kopci na niebiesko- turbina pada ??
Witam wszystkich. Jak zwykł mawiać znajomy " nowy dzień nowe wyzwanie"
Miałem wczoraj okazje posłować się trochę autami ze znajomym jak wracaliśmy ze szkoły i na miejscu już powiedział mi ze dymi mi trochę na niebiesko z komina :neutral:
Wprawdzie wtedy miałem ~110-120 na IV i ok 4k obr biegu wiec miał prawo dymić ale kolor mi nie pasuje :sad: Na postoju nie zauważyłem aby dymił a turbo chodzić chodzi, chociaż już od dawna coś mi nie pasuje w dynamice auta - chodzi tu właśnie o przyspieszenie gdzie turbo się zaczyna ładnie dmuchać- dawniej przy ok 2000-2.200 obr to mi głowę w fotel wduszało :wink:
Macie może jakieś propozycje co można sprawdzić ?
Dzisiaj postaram się sprawdzić luzy na wirniku chociaż przyznam ze pojęcia o tym zero i mam nadzieje ze nic przy okazji nie popsuje :wink:
Dodam jeszcze turbo jak na moje gwiżdże ładnie i przyjemnie dla ucha w moim odczuciu ale mechanik mówił ze za głośno jednak chodzi :???:

szoso - Wto Cze 09, 2009 09:21

seyfer napisał/a:
Dzisiaj postaram się sprawdzić luzy na wirniku chociaż przyznam ze pojęcia o tym zero i mam nadzieje ze nic przy okazji nie popsuje

a co tu przy tym zepsuć
ściągasz przewód idący od filtra powietrza do turbiny i łapiesz za wirnik i patrzysz czy nie ma luzów :wink:

Firq - Wto Cze 09, 2009 09:24

Hmmmmm sprawdz luzy na wirniku to po 1 po 2 sprawdz czy nie ubywa oleju... po 3 zmierz ile masz od 60-100 na IV biegu nastepnie odepnij przepływke i sprawdz jak auto idzie (bardzo wątpliwe ze to przepływka) Skoro ktos ci powiedział ze turbo za głośno chodzi to coś w tym musi być kolego ale z drugiej strony mój ziom ma ibize afn po chipie 140 KM i mieszka ode mnie 200 m i jak zapala auto w garazu to ja ta turbine u siebie słysze :) jeździ juz tak 1.5 roku na tych chipie i z tym gwizdaniem i śmiga to nieziemsko :) wiec gwizdaniem moze się nie przejmuj... jak moja turbina uzyskuje cisnienie 1.7 bara to tez nieziemsko gwiżdże :D :)
szoso - Wto Cze 09, 2009 09:34

Firq napisał/a:
afn

znam ten silniczek,110KM na wyjściu :smile:

Firq - Wto Cze 09, 2009 09:35

dokładnie 110 KM było aktualnie jest 140 :)
seyfer - Wto Cze 09, 2009 09:37

oleju niestety ubywa trochę. Dokładnie ile go ucieka nie powiem ale sprawdzam co jakiś czas. Przedtem miałem GM-owskiego półsyntetyka zalanego to uciekał niemiłosiernie ale po zalaniu mobilem ubywa go o wiele mniej. Musze się przygotować na ten olej co w wężach będzie :wink:
Co do sprawdzenia luzów na wirniku to z racji ze się nie znam wole spytać :smile:
A dźwięk turbo to mi się jak najbardziej podoba i nie chce go zmieniać :D :lol:
przyspieszenie prezentuje się następująco:

0-100 - 11,7
60-100 - 9,75 - po odpięciu przepływki 9,17

szoso - Wto Cze 09, 2009 09:46

seyfer napisał/a:
0-100 - 11,7

no to jest ok :smile:
w danych technicznych jest podane 11,6

seyfer - Wto Cze 09, 2009 09:53

ale jakby mniej zrywny jest na niskich biegach :/ albo ja już przewrażliwiony jestem na punkcie tego samochodu ;)
Firq - Wto Cze 09, 2009 11:22

skoro ubywa ci oleju to moze oznaczac ze turbo sie konczy tzn gdzies jest juz nieszczelne i stad ten niebieski dym który oznacza spalanie oleju... przepływke tez masz chyba uszkodzona skoro po odpieciu auto idzie lepiej....
seyfer - Wto Cze 09, 2009 11:56

Co do przepływki to byłem świadom tego ale o dziwo z podpiętą mniej mi pali- a jak ją odepnę to za ciężka nogę mam :razz: i temu pewnie więcej pali :grin:
Tak czy siak dzisiaj sprawdzę luzy na wirniku i zdam relacje. A tak poza tematem. Macie może jeszcze ten link na youtube gdzie koleś podkręca turbo ? Wiem ze sie skręca cięgno ale wiadomo lepiej zawsze zobaczyć jak ktoś to robi.

filo - Wto Cze 09, 2009 15:43

Cytat:
jak moja turbina uzyskuje cisnienie 1.7 bara to tez nieziemsko gwiżdże :D :)


W R SDi?

Firq napisał/a:
przepływke tez masz chyba uszkodzona skoro po odpieciu auto idzie lepiej....


Zbyta mała różnica czasowa aby stwierdzić to jednoznacznie...

Firq, żeby nie było-wcale się Ciebie nie czepiam :wink: .Tak tylko wyłapałem z tematu...


seyfer napisał/a:
ale jakby mniej zrywny jest na niskich biegach :/


Albo organizm przyzwyczaił się do przyśpieszeń generowanych przez pojazd.
Wsiądź na chwile do czegoś mocniejszego,przejedz się i poczujesz znowu,że kark za słaby :grin:

Też tak miałem na początku-"wgniatało" w fotel-teraz się po prostu przyzwyczaiłem...

seyfer napisał/a:
ja już przewrażliwiony jestem na punkcie tego samochodu ;)


Oj,ja też.Autko 100 % sprawne a szuka się dziury w całym...

Zigg - Wto Cze 09, 2009 16:09

seyfer napisał/a:
0-100 - 11,7
60-100 - 9,75 - po odpięciu przepływki 9,17


Czyli od 0 - 60 w 2 sek ? :) I śmiesz twierdzić, że słaby ? :P

seyfer - Wto Cze 09, 2009 16:41

Cytat:
Oj,ja też.Autko 100 % sprawne a szuka się dziury w całym...

Ja akurat mam świadomość ze moja furka nie jest w 100% sprawna i zbieram, odkładam i dopisuje tylko do listy co tu zrobić :???: Dzisiaj niestety nie sprawdzę luzów na wirniku bo ta pogoda jest koszmarna. W pracy siedzę to słoneczko świeci przez okno aż miło- a 5 min przed fajrantem chmury i deszcz :cry:

[ Dodano: Wto Cze 09, 2009 17:42 ]
Zigg napisał/a:
seyfer napisał/a:
0-100 - 11,7
60-100 - 9,75 - po odpięciu przepływki 9,17


Czyli od 0 - 60 w 2 sek ? :) I śmiesz twierdzić, że słaby ? :P


Niestety nie jest to takie dokładne i pewnie będzie mniej bo refleks dziewczyny sie nie liczy :mrgreen: :razz: Normalnie to by sie coś z tego jeszcze urwało :mrgreen:

thef - Wto Cze 09, 2009 22:35

Zigg napisał/a:
seyfer napisał/a:
0-100 - 11,7
60-100 - 9,75 - po odpięciu przepływki 9,17


Czyli od 0 - 60 w 2 sek ? :) I śmiesz twierdzić, że słaby ? :P


Trochę kosmiczna interpretacja ;) .
60 - 100 km/h było mierzone tylko i wyłącznie na 4-tym biegu, przy mierzeniu od 0 - 100 km/h, przy 60-ce był pewnie jeszcze 2 bieg ;) więc zupełnie nie te obroty.

No chyba, że ten post był z przymrużeniem oka ;)

seyfer - Wto Cze 09, 2009 22:48

thef poczucie humoru tracisz :razz:
Mnie z początku te realne osiagi troche niepokoiły ale juz jestem spokojniejszy bo blizej serii niz dalej, wiec jest :ok: ;)

Firq - Sro Cze 10, 2009 07:12

filo, tak dmucha mi 1.7 do 1.8 bara
seyfer - Sro Cze 10, 2009 07:14

to jeszcze ci jej nie wypluło :?:
swoja droga to się zbiera pewnie jak szalone :twisted:

Firq - Sro Cze 10, 2009 07:23

no nie wypluło a dmucha tak bo się pół roku temu zawiesiła i nie upuszcza powietrza tzn nadciśnienia i dlatego mi cooler pękł ... kiedyś doszło ciśnienie nawet do 1.9 ale to był taki gwizd jak bym miał BiTturbo :D
szoso - Sro Cze 10, 2009 07:25

Firq napisał/a:
był taki gwizd jak bym miał BiTturbo

fajnie :lol:
dobrze że ci oprócz coolera nic innego nie rozwaliło :wink:
u kolegi poszedł silnik w ten sposób :/

seyfer - Sro Cze 10, 2009 07:26

tyle ze przy takim ciśnieniu to długo nie wytrzyma raczej :???:
Mam nadzieje ze dzisiaj będzie dobra pogoda to sprawdzę wreszcie te luzy na wirniku :???: