|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i ABS Tarcze przód i tył] Hamulce, ABS
Mayday - Czw Cze 11, 2009 12:50 Temat postu: [R214i ABS Tarcze przód i tył] Hamulce, ABS Witam ponownie
Naprawiałem hamulce z tyłu w obu kołach i przez źle zaślepione przewody hamulcowe wyciekło mi dużo płynu. Zbiorniczek opustoszał, a jak dolałem do niego płynu to połowę wciągło od razu. I teraz pytanie, czy wystarczyło go zalać czy już mam zapowietrzony układ? Jeśli tak to jak się go odpowietrza? ABS to jakieś utrudnienie? Proszę o pomoc bo szukajka nie bardzo chce mi pomóc
R-200 - Czw Cze 11, 2009 14:21
Jakakolwiek wykonywana praca związana z koniecznością odkręcana przewodów hamulcowych powoduje konieczność odpowietrzania układu.
azor77 - Czw Cze 11, 2009 14:22
Na 100% masz zapowietrzony układ jak zbiorniczek opustoszał.
Do odpowietrzenia układu potrzebne są dwie osoby, jedna siedzi w aucie naciska hamulcem; (na zapalonym silniku bo działa wspomaganie i jest lżej pompować) i trzymając hamulec, druga popuszcza odpowietrzniki w tym momencie.
Operację trzeba powtarzać na wszystkich kołach do momentu pojawienia się czystego płynu hamulcowego bez śladów powietrza.
Mayday - Czw Cze 11, 2009 14:46
Dzięki azor77, czytałem w jakimś wątku, że jest problem z odpowietrzeniem ABSu. Czy to prawda? I jakiego smaru użyć do nasmarowania tych dwóch śrub w gumkach? Użyłem jakiegoś srebrnego do zacisków hamulcowych, ale problem jest taki, że jest on gęsty i nie chodzą one lekko, a wydaje mi się, że powinien być rzadki
azor77 - Czw Cze 11, 2009 15:23
Mayday napisał/a: | że jest problem z odpowietrzeniem ABSu. |
Coś było na forum ale nie jestem zorientowany gdzie to jest a ja nie mam ABS. Ale myślę że można to jakoś sensownie odpowietrzyć, popuszczając przewody na poszczególne koła podczas gdy ktoś trzyma hamulec.
Mayday napisał/a: | I jakiego smaru użyć do nasmarowania tych dwóch śrub w gumkach? Użyłem jakiegoś srebrnego do zacisków hamulcowych, ale problem jest taki, że jest on gęsty i nie chodzą one lekko, a wydaje mi się, że powinien być rzadki |
Chodzi ci o odpowietrzniki cylinderków, one są zabezpieczone taką gumką coby się nie zapchały piachem. Można je wyczyścić i przesmarować aby lekko się wkręcały i na przyszłość kolejnego odpowietrzania nie uległy ukręceniu ale muszą być zawsze dobrze dokręcone po wszystkim.
Mayday - Pią Cze 12, 2009 09:19
Chodzi mi o tzw. śruby pływające/bolce czyt jak to się nazywa. Te co chodzą jak się zacisk zaciska
azor77 - Pią Cze 12, 2009 18:35
Mayday napisał/a: | Chodzi mi o tzw. śruby pływające/bolce czyt jak to się nazywa. |
eh nie skojarzyłem, a właśnie miałem z jedną problem jak wymieniałem ostatnio komplet, klocki i tarcze. Jedna była tak zapieczona że ani drgnęła, mocno się na gimnastykowałem żeby ją wyjąc i rozruszać. Ale wyczyściłem drobnym papierkiem i nasmarowałem akurat miałem smar grafitowy nie jest taki gęsty jak zwykły ŁT 40.
Ale ty możesz rozrzedzić dodać troszkę oleju do smaru i powinno być ok.
|
|