Zobacz temat - [R820] Problem z częściami, chłodnica
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R820] Problem z częściami, chłodnica

Makavelio - Pią Cze 19, 2009 14:45
Temat postu: [R820] Problem z częściami, chłodnica
Witam,
Od 3 dni jestem szczesliwym posiadaczem Rovera 820 i z roku '93 .
Wiadomo - autko uzywane no i swoje lata ma wiec trzeba troche w nim porobic.
Glowny problem to chlodnica ktora juz powoli pada (przeciekow jeszcze nie ma ),druga sprawa to uszkodzony lewy zamek wraz z silownikiem no i w rezultacie przy otwieraniu drzwi wlaczal sie alarm -problem rozwiazalem tak,ze od strony kierowcy zostal odloaczony central zamek i dzialaja jak gdyby niezaleznie od pozostalych.Elektryk zauwazyl takze,ze silnik jest mokry -prawdopodobnie przy wymianie rozrzadu zostal wymieniony tylko pasek wiec trzeba sprawdzic uszczelki.Sa tez problemy z silownikami tylnej klapy,tzn nie trzymaja i trzeba klape samodzielnie przytrzymywac-mechanik probowal z nowymi silownikami -coprawda od fiata ,ale tez nie daly rady.Szukalem na allegro ale nie znalazlem nic wiec zwrazam sie do Was z prosba ,zebyscie polecili gdzie moge w internecie lub w okolicach Trojmiasta dostac te czesci najtaniej i na oko ile moze to kosztowac?
Bede wdzieczny za wszystkie odpowiedzi.

AndrewS: poprawilem troche temat

kasjopea - Pią Cze 19, 2009 15:22

A tu sprawdzałeś: http://tomateam.pl/ ?
Poza tym w offtopicu kolega Mombrey proponuje przywóz różnych części z UK, tylko to raczej o pierdoły chodzi.
Na stronie klubowej również są adresy warsztatów i sklepów.
Powodzenia

fzig - Pią Cze 19, 2009 19:36

Witaj i gratuluję zakupu:) Siłownik to nie problem, kup na Allegro ,,mastera'' (sam tak zrobiłem) za kilkanaście złotych. W komplecie masz oczywiście, całość niezbędną do zamontowania. Nie baw się w usuwanie starego siłownika, nowy umieść tak, aby można było sterować prętem sterującym ryglem drzwi. Oczywiście musisz odciąć przewody z kostki (w drzwiach) i wywalić ją, podłączając się standardowymi konektorami (mama-tata). Jako izolacji używasz koszulek termokurczliwych (wskazane). U mnie funkcjonuje to spokojnie od trzech miesięcy:) Co do chłodnicy, podejrzewam, że zakup nowej nie wchodzi w grę, gdyż koszt byłby potężny. O chłodnicę zapytaj gościa, którego maila Ci podaję: jan.sienkiewicz@qmail.com Kupiłem u niego przekładnię kierowniczą i wsio ok. Człowiek sprzedaje Roverka na części. Pozdrawiam i powodzenia:)
staf - Pią Cze 19, 2009 19:40

MImo tego że klubowicze(jak czytam) podają ci przydatne adresy to najwięcej dowiesz się pytając na forum.
Pozdrawiam i powodzenia.

PS.Mnie nie zawiedli :lol:

paff - Sob Cze 20, 2009 00:06

wiec tak - z chlodnica to jest tak ze zamiennik kosztuje okolo 600pln, warto sie pokusic o znalezenie jakiegos uzywanego w dobrym stanie..koniecznie sprawdzaj rozmiary z miarka, bo kazda wersja silnikowa R800 moze miec troche inna chlodnice wody...

co do mokrego silnika hitem sa padajace uszczelki pokrywy zaworow, nie jest to ani drogie ani trudne w naprawie wiec warto sprawdzic czy nie leci z gory po calym silniku

poza tym to auto troche dla pasjonatow oraz pasjonatow z uzdolnieniem mechanicznym, bo czesto zalatwic tak cos od reki jest ciezko.... :-) polecam kolekcjonowac namiary na dobrych rzemieslnikow mechanikow, ktorzy to i owo naprawiaja a nie tylko bezmyslnie wymieniaja

jak cos konkretnie to pytaj... na forum

ale nie ma co sie bac, podstawowe wymiany/naprawy przeprowadzisz bez problemu i czesci kupisz z zamowieniem na nastepny dzien w kazdej dobrej hurtowni/sklepie

Makavelio - Sob Cze 20, 2009 05:51

Dziekuje Wam wszytskim za rady oraz adresy.
Co do silnika to jest caly lekko mokry (niezostawia sladow na jazdni kiedy zaparkuje na dluzej) wiec bedzie pewnie tak jak pisal paff .
Z samochodu jestem bardzo zadowolony jak na razie,spisuje sie swietnie chociaz na razie nie wybieram sie w dluzsze trasy z powodu tej chlodnicy.Podjad ejeszcze moze uda sie ta zregenerowac .

Konix - Sob Cze 20, 2009 06:53

Jeśli olej z silnika cieknie spod pokrywy zaworów, to najtańsze i najlepsze rozwiązanie-silikon olejoodporny, nie jest to pilne. Jak cieknie z uszczelniaczy wałków wymieniaj je natychmiast. W serii T od paska rozrządu nie jest nic dodatkowego napędzane, ale zaolejony może przeskoczyć.
Chłodnicę najlepiej poszukać używaną, w 820mk2 są inne chłodnice do turbo i N/A. Chłodnica klimatyzacji jest przykręcana przed chłodnicą silnika, nie wiem czy są takie same w wersjach z klimą i bez. Jak znajdziesz używaną chłodnicą, będzie tam napewno siłownik zamka drzwi za kilka złotych.
Sprężyny gazowe w fastbacku też miałem padnięte, kupiłem nowe, bo klapa jednak sporo waży.
http://www.sgs-engineering.com/pages/strutsearch
Tutaj są po 12,99Ł+wysyłka. Możliwe jest też ponowne nabicie gazu, ale nie wiem gdzie tego szukać w polsce i czy warto.

AndrewS - Nie Cze 21, 2009 22:36

na niedawno co zakonczonym zlocie, mariusz418 mowil mi, ze jest firma lub osoba, ktora wymienia sam "srodek" chlodnicy

moj jest mlodszy, ale powoli tez powinienem sie interesowac tym tematem :roll:

tu masz kontakt
http://forum.roverki.eu/p...wprofile&u=2277

Makavelio - Pon Cze 22, 2009 14:42

Bylem dzis u goscia ktory zajmuje sie chlodnicami ,to juz za bardzo dobita moja jest nawet na wymiane rdzenia.Jutro po poludniu jade do niego i bedzie mi montowal nowa.820i jest az tak podobna do hondy accord,ze po wpisaniu w katalogu samochodowym nr chlodnicy ktora jest obecnie zamontowana wyskoczyla chlodnica do accorda.Tylko tyle,ze wlew w accordzie jest u gory chlodnicy a w roverze zboku jest zbiornik wiec musi troche to przerobic.
Senn - Pon Cze 22, 2009 21:54

No ja bylem dzisiaj w Wawie na Brzoskwiniowej w firmie polecanej przez Mariusza. Za chlodnice nowke sztuke kolesie zaspiewali mi 650 pln. Chlodnica firmy Nissen czy cos takiego. Podobno jakosc niewiele odbiegajaca od oryginalu i produkt europejski a nie chinski - tak zapewnial mechanik sprzedawca. Problem tylko w tym ze z katalogu wyskoczyla chlodnica do 820 T series po 96 roku juz po lifcie z jakimis dwoma miejscami na czujniki. U mnie takich czujnikow nie am i u andrewSa tez. Do chlodnicy tylko podlacza sie waz wejscia i wyjscia wiec nie wiem o co chodzi. Zorientowalem sie dopiero po czasie ze sa jakies rozbieznosci.
sTERYD - Pon Cze 22, 2009 22:18

pewnie uniwersalna dopasowana również do 2,7 tam są czujniki na takich plasticzkach, które ostatnio kupował na ebayu za grosze blue827 i też były zaklejone, więc pewnie z myślą o zastosowaniu ich zamiast zaślepek... tak sę dywaguję :hm:
Senn - Pon Cze 22, 2009 23:09

sTERYD, czyli sadzisz ze tam te otwory beda zaslepione?
Makavelio - Wto Cze 23, 2009 05:48

Senn ,moim zdaniem sporo przeplacisz.Ja za markowa hondy daje 480 zl i to ponoc nie jest jeszcze tanio,a ta chlodnica ma u mechanikow ponoc dobre opinie.
sTERYD - Wto Cze 23, 2009 08:30

Cytat:
sTERYD, czyli sadzisz ze tam te otwory beda zaslepione?

tego nie wiem... :/
ale być może chłodnica będzie pasować, tylko trzeba będzie te otwory zaślepić...

PTE - Wto Cze 23, 2009 09:35

Nissens to solidna ale i droga firma... Zdaje się że duńska.
Senn - Wto Cze 23, 2009 21:43

sTERYD, no wlasnie z zaslepieniem to podobno problemy sa. Trzebaby inwestowac w czujniki ktore nie beda uzyte.

Makavelio, jak tam nowa chlodnica? Zapodaj fotki no i dobrze by bylo zebys podal jakis numer katalogowy tej chlodnicy do Accorda.

blue827 - Sro Cze 24, 2009 20:05

sTERYD napisał/a:
pewnie uniwersalna dopasowana również do 2,7 tam są czujniki na takich plasticzkach, które ostatnio kupował na ebayu za grosze blue827 i też były zaklejone, więc pewnie z myślą o zastosowaniu ich zamiast zaślepek... tak sę dywaguję :hm:


Te plasticzki napewno same nie zatkają otworu, bo są szpary pomiędzy górną częścią (którą się odłamuje) a samym plasticzkiem. Tak jak pisałem w moim >>temacie, bardzo ciężko się je montuje, kupiłem 4 na zapas, a podczas montażu 2 połamałem.

Mimo że czujniki wymieniłem to nadal trochę mi jeszcze ubywa płynu, nie wiem narazie którędy.

[ Dodano: Sro Cze 24, 2009 21:18 ]
znalazłem lepszą fotkę:


A odnośnie chłodnic to ktoś się dowiadywał ile by kosztowała wymiana samego wkładu? może dużo taniej niż nówka.

sTERYD - Sro Cze 24, 2009 22:52

cóż.. pochopnie wywnioskowałem z Twojego opisu w tamtym temacie :(
niemniej jednak dorobienie takich plasticzków pelnych to nie jest duży problem, tylko musiałbym mieć coś na wzór...
Cytat:
A odnośnie chłodnic to ktoś się dowiadywał ile by kosztowała wymiana samego wkładu?

właśnie... serwisy nissensa robią takie rzeczy, zresztą coś mi kołacze, że Mariusz mówił, że w tym warsztacie co polecał Sennowi na zlocie też takie rzeczy robią... :hm:

Makavelio - Pią Cze 26, 2009 17:24

sprawuje sie znakomicie,numeru katalogowego niestety nie znam .
Senn - Czw Mar 18, 2010 23:08

Dzisiaj dotarły do mnie chłodnice kupione na ebayu od firmy autokool. Cena 85 funtów plus 35 funtów przesyłka. Jako że kupowałem też dla AndrewSa i przesyłka 45 funtów to wyszło nas po 470 złociszy. Chłodnice pasuja do 820 i 825 KV6 po 96 roku.




paff - Czw Mar 18, 2010 23:19

a co sie stalo z waszymi chlodnicami ze postanowiliscie je wymienic? przy okazji moglbys zmierzyc ich rozmiar i podac na forum, jakby w przyszlosci inne 800 mialy problem z chlodnica :-)
AndrewS - Czw Mar 18, 2010 23:25

w mojej zaczyna sie srodek kruszyc i bedzie to bardziej profilaktyczna i zachowawcza wymiana

u Senn'a to samo, plus zaczyna sie calosc w srodku ruszac i do tego cieknie :mrgreen:

Senn - Czw Mar 18, 2010 23:25

paff, jak wyjme starą to porobie fotki. Uwierz ze wymaga wymiany :) Jest totalnie spruchniała no i zaczela cieknac. Az sie dziwie ze dopiero teraz :)
Dobry pomysł z tym wymiarowaniem. Jutro zrobie to dokładnie.

paff - Czw Mar 18, 2010 23:32

wedlug katalogu nissens'a - czyli chyba najlepszego dostawycy aftermarketowych chlodnic ktore dzialaja i maja gwarancje (cena bywa 'osobliwa' :twisted: ) taka chlodnica pasuje do waszych maszyn
Senn - Czw Mar 18, 2010 23:36

Szukalem nissensa, ale cena zdeczka wyzsza. Okolo 700zł no i zastanawiam sie jak jest z tymi korkami na zaslepienie dziur pod czujniki. Nie wiem czy to jest w zestawie czy trzeba montowac czujniki od 827 z czym ostatnio blue walczyl. Tutaj niby jest to zaslepione fabrycznie. Z poczatku myslalem ze to jest odlew, ale jednak to sa chyba korki co widac na zdjeciach.
paff - Czw Mar 18, 2010 23:40

z poszukiwan wychodzi ze valeo cos okolo 600. dalej nie jest to czesc ktora sie kupuje i wymienia z usmiechem na twarzy - cena zabija....no ale tak to jest, zbyt prawie zaden, a wyprodukowany toar trzeba lezakowac zanim znajdzie sie na niego amator, to prawie jak rzemioslo :-)
Tomek1212 - Pią Mar 19, 2010 00:08

Ja u siebie zmieniałem chłodnice ostatniej jesieni. Kupowałem oryginał nissens za kwotę 940zł (cena z rabatem dla hurtowni). Droga bo do wersji z automatyczną skrzynią, zwykłe chodziły coś po 500-600zł. Do chłodnicy były dołączone zaślepki dziur na czujniki. Owe zaślepki mi zostały, bo u mnie są czujniki, jakby ktoś potrzebował to mogę odstąpić.