|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 800 - [R820] Problem z częściami, chłodnica
Makavelio - Pią Cze 19, 2009 14:45 Temat postu: [R820] Problem z częściami, chłodnica Witam,
Od 3 dni jestem szczesliwym posiadaczem Rovera 820 i z roku '93 .
Wiadomo - autko uzywane no i swoje lata ma wiec trzeba troche w nim porobic.
Glowny problem to chlodnica ktora juz powoli pada (przeciekow jeszcze nie ma ),druga sprawa to uszkodzony lewy zamek wraz z silownikiem no i w rezultacie przy otwieraniu drzwi wlaczal sie alarm -problem rozwiazalem tak,ze od strony kierowcy zostal odloaczony central zamek i dzialaja jak gdyby niezaleznie od pozostalych.Elektryk zauwazyl takze,ze silnik jest mokry -prawdopodobnie przy wymianie rozrzadu zostal wymieniony tylko pasek wiec trzeba sprawdzic uszczelki.Sa tez problemy z silownikami tylnej klapy,tzn nie trzymaja i trzeba klape samodzielnie przytrzymywac-mechanik probowal z nowymi silownikami -coprawda od fiata ,ale tez nie daly rady.Szukalem na allegro ale nie znalazlem nic wiec zwrazam sie do Was z prosba ,zebyscie polecili gdzie moge w internecie lub w okolicach Trojmiasta dostac te czesci najtaniej i na oko ile moze to kosztowac?
Bede wdzieczny za wszystkie odpowiedzi.
AndrewS: poprawilem troche temat
kasjopea - Pią Cze 19, 2009 15:22
A tu sprawdzałeś: http://tomateam.pl/ ?
Poza tym w offtopicu kolega Mombrey proponuje przywóz różnych części z UK, tylko to raczej o pierdoły chodzi.
Na stronie klubowej również są adresy warsztatów i sklepów.
Powodzenia
fzig - Pią Cze 19, 2009 19:36
Witaj i gratuluję zakupu:) Siłownik to nie problem, kup na Allegro ,,mastera'' (sam tak zrobiłem) za kilkanaście złotych. W komplecie masz oczywiście, całość niezbędną do zamontowania. Nie baw się w usuwanie starego siłownika, nowy umieść tak, aby można było sterować prętem sterującym ryglem drzwi. Oczywiście musisz odciąć przewody z kostki (w drzwiach) i wywalić ją, podłączając się standardowymi konektorami (mama-tata). Jako izolacji używasz koszulek termokurczliwych (wskazane). U mnie funkcjonuje to spokojnie od trzech miesięcy:) Co do chłodnicy, podejrzewam, że zakup nowej nie wchodzi w grę, gdyż koszt byłby potężny. O chłodnicę zapytaj gościa, którego maila Ci podaję: jan.sienkiewicz@qmail.com Kupiłem u niego przekładnię kierowniczą i wsio ok. Człowiek sprzedaje Roverka na części. Pozdrawiam i powodzenia:)
staf - Pią Cze 19, 2009 19:40
MImo tego że klubowicze(jak czytam) podają ci przydatne adresy to najwięcej dowiesz się pytając na forum.
Pozdrawiam i powodzenia.
PS.Mnie nie zawiedli
paff - Sob Cze 20, 2009 00:06
wiec tak - z chlodnica to jest tak ze zamiennik kosztuje okolo 600pln, warto sie pokusic o znalezenie jakiegos uzywanego w dobrym stanie..koniecznie sprawdzaj rozmiary z miarka, bo kazda wersja silnikowa R800 moze miec troche inna chlodnice wody...
co do mokrego silnika hitem sa padajace uszczelki pokrywy zaworow, nie jest to ani drogie ani trudne w naprawie wiec warto sprawdzic czy nie leci z gory po calym silniku
poza tym to auto troche dla pasjonatow oraz pasjonatow z uzdolnieniem mechanicznym, bo czesto zalatwic tak cos od reki jest ciezko.... polecam kolekcjonowac namiary na dobrych rzemieslnikow mechanikow, ktorzy to i owo naprawiaja a nie tylko bezmyslnie wymieniaja
jak cos konkretnie to pytaj... na forum
ale nie ma co sie bac, podstawowe wymiany/naprawy przeprowadzisz bez problemu i czesci kupisz z zamowieniem na nastepny dzien w kazdej dobrej hurtowni/sklepie
Makavelio - Sob Cze 20, 2009 05:51
Dziekuje Wam wszytskim za rady oraz adresy.
Co do silnika to jest caly lekko mokry (niezostawia sladow na jazdni kiedy zaparkuje na dluzej) wiec bedzie pewnie tak jak pisal paff .
Z samochodu jestem bardzo zadowolony jak na razie,spisuje sie swietnie chociaz na razie nie wybieram sie w dluzsze trasy z powodu tej chlodnicy.Podjad ejeszcze moze uda sie ta zregenerowac .
Konix - Sob Cze 20, 2009 06:53
Jeśli olej z silnika cieknie spod pokrywy zaworów, to najtańsze i najlepsze rozwiązanie-silikon olejoodporny, nie jest to pilne. Jak cieknie z uszczelniaczy wałków wymieniaj je natychmiast. W serii T od paska rozrządu nie jest nic dodatkowego napędzane, ale zaolejony może przeskoczyć.
Chłodnicę najlepiej poszukać używaną, w 820mk2 są inne chłodnice do turbo i N/A. Chłodnica klimatyzacji jest przykręcana przed chłodnicą silnika, nie wiem czy są takie same w wersjach z klimą i bez. Jak znajdziesz używaną chłodnicą, będzie tam napewno siłownik zamka drzwi za kilka złotych.
Sprężyny gazowe w fastbacku też miałem padnięte, kupiłem nowe, bo klapa jednak sporo waży.
http://www.sgs-engineering.com/pages/strutsearch
Tutaj są po 12,99Ł+wysyłka. Możliwe jest też ponowne nabicie gazu, ale nie wiem gdzie tego szukać w polsce i czy warto.
AndrewS - Nie Cze 21, 2009 22:36
na niedawno co zakonczonym zlocie, mariusz418 mowil mi, ze jest firma lub osoba, ktora wymienia sam "srodek" chlodnicy
moj jest mlodszy, ale powoli tez powinienem sie interesowac tym tematem
tu masz kontakt
http://forum.roverki.eu/p...wprofile&u=2277
Makavelio - Pon Cze 22, 2009 14:42
Bylem dzis u goscia ktory zajmuje sie chlodnicami ,to juz za bardzo dobita moja jest nawet na wymiane rdzenia.Jutro po poludniu jade do niego i bedzie mi montowal nowa.820i jest az tak podobna do hondy accord,ze po wpisaniu w katalogu samochodowym nr chlodnicy ktora jest obecnie zamontowana wyskoczyla chlodnica do accorda.Tylko tyle,ze wlew w accordzie jest u gory chlodnicy a w roverze zboku jest zbiornik wiec musi troche to przerobic.
Senn - Pon Cze 22, 2009 21:54
No ja bylem dzisiaj w Wawie na Brzoskwiniowej w firmie polecanej przez Mariusza. Za chlodnice nowke sztuke kolesie zaspiewali mi 650 pln. Chlodnica firmy Nissen czy cos takiego. Podobno jakosc niewiele odbiegajaca od oryginalu i produkt europejski a nie chinski - tak zapewnial mechanik sprzedawca. Problem tylko w tym ze z katalogu wyskoczyla chlodnica do 820 T series po 96 roku juz po lifcie z jakimis dwoma miejscami na czujniki. U mnie takich czujnikow nie am i u andrewSa tez. Do chlodnicy tylko podlacza sie waz wejscia i wyjscia wiec nie wiem o co chodzi. Zorientowalem sie dopiero po czasie ze sa jakies rozbieznosci.
sTERYD - Pon Cze 22, 2009 22:18
pewnie uniwersalna dopasowana również do 2,7 tam są czujniki na takich plasticzkach, które ostatnio kupował na ebayu za grosze blue827 i też były zaklejone, więc pewnie z myślą o zastosowaniu ich zamiast zaślepek... tak sę dywaguję
Senn - Pon Cze 22, 2009 23:09
sTERYD, czyli sadzisz ze tam te otwory beda zaslepione?
Makavelio - Wto Cze 23, 2009 05:48
Senn ,moim zdaniem sporo przeplacisz.Ja za markowa hondy daje 480 zl i to ponoc nie jest jeszcze tanio,a ta chlodnica ma u mechanikow ponoc dobre opinie.
sTERYD - Wto Cze 23, 2009 08:30
Cytat: | sTERYD, czyli sadzisz ze tam te otwory beda zaslepione? |
tego nie wiem...
ale być może chłodnica będzie pasować, tylko trzeba będzie te otwory zaślepić...
PTE - Wto Cze 23, 2009 09:35
Nissens to solidna ale i droga firma... Zdaje się że duńska.
Senn - Wto Cze 23, 2009 21:43
sTERYD, no wlasnie z zaslepieniem to podobno problemy sa. Trzebaby inwestowac w czujniki ktore nie beda uzyte.
Makavelio, jak tam nowa chlodnica? Zapodaj fotki no i dobrze by bylo zebys podal jakis numer katalogowy tej chlodnicy do Accorda.
blue827 - Sro Cze 24, 2009 20:05
sTERYD napisał/a: | pewnie uniwersalna dopasowana również do 2,7 tam są czujniki na takich plasticzkach, które ostatnio kupował na ebayu za grosze blue827 i też były zaklejone, więc pewnie z myślą o zastosowaniu ich zamiast zaślepek... tak sę dywaguję |
Te plasticzki napewno same nie zatkają otworu, bo są szpary pomiędzy górną częścią (którą się odłamuje) a samym plasticzkiem. Tak jak pisałem w moim >>temacie, bardzo ciężko się je montuje, kupiłem 4 na zapas, a podczas montażu 2 połamałem.
Mimo że czujniki wymieniłem to nadal trochę mi jeszcze ubywa płynu, nie wiem narazie którędy.
[ Dodano: Sro Cze 24, 2009 21:18 ]
znalazłem lepszą fotkę:
A odnośnie chłodnic to ktoś się dowiadywał ile by kosztowała wymiana samego wkładu? może dużo taniej niż nówka.
sTERYD - Sro Cze 24, 2009 22:52
cóż.. pochopnie wywnioskowałem z Twojego opisu w tamtym temacie
niemniej jednak dorobienie takich plasticzków pelnych to nie jest duży problem, tylko musiałbym mieć coś na wzór...
Cytat: | A odnośnie chłodnic to ktoś się dowiadywał ile by kosztowała wymiana samego wkładu? |
właśnie... serwisy nissensa robią takie rzeczy, zresztą coś mi kołacze, że Mariusz mówił, że w tym warsztacie co polecał Sennowi na zlocie też takie rzeczy robią...
Makavelio - Pią Cze 26, 2009 17:24
sprawuje sie znakomicie,numeru katalogowego niestety nie znam .
Senn - Czw Mar 18, 2010 23:08
Dzisiaj dotarły do mnie chłodnice kupione na ebayu od firmy autokool. Cena 85 funtów plus 35 funtów przesyłka. Jako że kupowałem też dla AndrewSa i przesyłka 45 funtów to wyszło nas po 470 złociszy. Chłodnice pasuja do 820 i 825 KV6 po 96 roku.
paff - Czw Mar 18, 2010 23:19
a co sie stalo z waszymi chlodnicami ze postanowiliscie je wymienic? przy okazji moglbys zmierzyc ich rozmiar i podac na forum, jakby w przyszlosci inne 800 mialy problem z chlodnica
AndrewS - Czw Mar 18, 2010 23:25
w mojej zaczyna sie srodek kruszyc i bedzie to bardziej profilaktyczna i zachowawcza wymiana
u Senn'a to samo, plus zaczyna sie calosc w srodku ruszac i do tego cieknie
Senn - Czw Mar 18, 2010 23:25
paff, jak wyjme starą to porobie fotki. Uwierz ze wymaga wymiany Jest totalnie spruchniała no i zaczela cieknac. Az sie dziwie ze dopiero teraz
Dobry pomysł z tym wymiarowaniem. Jutro zrobie to dokładnie.
paff - Czw Mar 18, 2010 23:32
wedlug katalogu nissens'a - czyli chyba najlepszego dostawycy aftermarketowych chlodnic ktore dzialaja i maja gwarancje (cena bywa 'osobliwa' ) taka chlodnica pasuje do waszych maszyn
Senn - Czw Mar 18, 2010 23:36
Szukalem nissensa, ale cena zdeczka wyzsza. Okolo 700zł no i zastanawiam sie jak jest z tymi korkami na zaslepienie dziur pod czujniki. Nie wiem czy to jest w zestawie czy trzeba montowac czujniki od 827 z czym ostatnio blue walczyl. Tutaj niby jest to zaslepione fabrycznie. Z poczatku myslalem ze to jest odlew, ale jednak to sa chyba korki co widac na zdjeciach.
paff - Czw Mar 18, 2010 23:40
z poszukiwan wychodzi ze valeo cos okolo 600. dalej nie jest to czesc ktora sie kupuje i wymienia z usmiechem na twarzy - cena zabija....no ale tak to jest, zbyt prawie zaden, a wyprodukowany toar trzeba lezakowac zanim znajdzie sie na niego amator, to prawie jak rzemioslo
Tomek1212 - Pią Mar 19, 2010 00:08
Ja u siebie zmieniałem chłodnice ostatniej jesieni. Kupowałem oryginał nissens za kwotę 940zł (cena z rabatem dla hurtowni). Droga bo do wersji z automatyczną skrzynią, zwykłe chodziły coś po 500-600zł. Do chłodnicy były dołączone zaślepki dziur na czujniki. Owe zaślepki mi zostały, bo u mnie są czujniki, jakby ktoś potrzebował to mogę odstąpić.
|
|