|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problemy z wentylatorem
Filip - Nie Cze 21, 2009 10:22 Temat postu: [R75] Problemy z wentylatorem {75 2.0 CDT 2000r}
Mam problem z wentylatorem wyłącza się bez podstawnie podczas włączonej klimatyzacji.
Co może być powodem?
Paul: Poprawka tematu :wrr:
SeniorA - Nie Cze 21, 2009 10:26
Filip napisał/a: | wyłącza się bez podstawnie | podstawą jest czujnik temperatury i sterownik ECM + moduł klimy.
Filip - Nie Cze 21, 2009 13:53
Zapomniałem dodać że po wyłączeniu i ponownym włączeniu klimy wentylator włącza się.Czy te obiawy potwierdzają że to będzie czujnik.
ps. gdzie i w jakiej cenie można nabyć ten czujnik.
SeniorA - Nie Cze 21, 2009 14:30
Ale przecież jak się włącza to dobrze,zależy tylko przy jakich ustawieniach klimy i jakich warunkach zewnętrznych.Można zrobić test klimy.
http://forum.roverki.eu/v...ka+klimatyzacji
Zukowaty - Nie Cze 21, 2009 14:40 Temat postu: Re: [R 75 CDT '00] problemy z wentylatorem
Filip napisał/a: | {75 2.0 CDT 2000r}
Mam problem z wentylatorem wyłącza się bez podstawnie podczas włączonej klimatyzacji.
Co może być powodem?
Paul: Poprawka tematu :wrr: |
Bo może się wyłączać jeśli ciśnienie w układzie nie wymaga chłodzenia. Ważne żeby się włączał gdy potrzeba.
PHJOWI - Nie Cze 21, 2009 18:42
może ktoś poprzedni przerobił wentylator ,już raz się tak spotkałem.
Filip - Pon Cze 22, 2009 11:56
Dzisiaj zrobiłem test klimy i wykazało zero błędów, ale jak jechałem po miescie(w korkach) klimę miałem ustawioną na 16'(auto) i zatrzymałem sie na światłach to zaczęło mi lecieć ciepłe powietrze(prawdopodobnie w tym czasie wentylator nie kręcił sie) gdy ruszyłem znowu"powiało chłodem". Dlaczego tak się dzieje ?????????? POMOCY bo moja wiedza na ten temat dawno się wyczerpała pozdrawiam:evil:
SeniorA - Pon Cze 22, 2009 12:01
Filip napisał/a: | klimę miałem ustawioną na 16'(auto) | a ile było na zewnątrz i w aucie? Filip napisał/a: | to zaczęło mi lecieć ciepłe powietrze |
Filip - Sro Cze 24, 2009 10:56
Na zewnątrz temp. wynosiła ok 19,5', a w aucie nie potrafię dokładnie powiedziec,ale zaczynało się robić gorąco(musiałem otworzyć okno).
Zacząłem się zastanawiać czy przy wentylatorze jest zastosowany odpowiedni rezystor-
może on zakłóca prawidłową prace wentylatora??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
pozdrawiam.
sknerko - Sro Cze 24, 2009 12:20
może masz zabrudzony dostęp powietrza do czujnika temp. w kabinie on jest za takim małym jajkiem przy stacyjce
Marian_K - Czw Cze 25, 2009 14:15
Witaj,
Rezystor przy wentylatorze ma wpływ tylko na obroty silnika, a nie na to kiedy ma się włączać a kiedy nie.
Może po prostu szczotki Ci się w silniku wentylatora kończą i tak chodzi jak chce... albo któryś przekaźnik nie łączy...?
Pozdrawiam!
Filip - Sro Lip 01, 2009 20:10
Próbowałem już wszysykiego co mi radziliście, ale wentylator nadal chodzi jak "se chce",została mi jeszcze ta możliwość ze szczotkami w silniku więc chyba znowu czeka mnie zozbieranie całego przodu i sprawdzenie ich .
Ps. Czy jest taka możliwość, że przy robieniu testu klimy pokazuje zero błędów, a w rzeczywistości któryś z czujników jest niesprawny???
KOSSA - Sro Lip 01, 2009 23:35
Mam proste spostrzeżenie, pisze bo z własnego doświadczenia wiem ze czasami ciężko wpaść na prostą rzecz.
Podłącz wentylator bezpośrednio do aku, niech pochodzi trochę i jeśli Ci nie będzie się wyłączał to wiesz że wentylator jest sprawny.
Później bym wydrukował sobie schemat i popatrzał co załącza wentylator. i tak po nitce do kłębka
Pozdo
Zukowaty - Sro Lip 01, 2009 23:45
Tu nie tak łatwo bo wszystko zabudowane.Trzeba rozbierać cały przód a wentylator jest 3 biegowy sterowany z kompa.
[ Dodano: Czw Lip 02, 2009 00:46 ]
Mozna co prawda wyjąc go i podłączać bezpośrednio poszczególne biegi ale i tak nie wykluczy to jakiegoś błędu sterownia. Mam jeszcze taką teorię że szczotka masowa mogła się już skończyc i sama sprężynka lub resztka tej szczotki raz dotyka a raz nie.
reed - Sro Lip 01, 2009 23:57
Ja mam podobny... hmmm.... problem. Wentylator mi się włącza nieraz 3 minuty po starcie na krótki czas ok 20 -30 sek. Ale strasznie "wyje" na zewnątrz. Wewnątrz niewiele słyszę. I to też tylko podczas włączonej klimy. Na trybie ECONO czyli przy wyłączonej klimie chyba się wogóle nie włącza przynajmniej nie słysze Musze to zaobserwować dokładnie. Niby ten wentylator podobno jest jeden do układu chłodzenia i klimatyzacji. Powinien pracować w trzech trybach. Mój wydaje się, że pracuje w trybie III. A może ten typ tak ma ?
Zukowaty - Czw Lip 02, 2009 00:01
Podjadę do LDZ w najbliższym czasie to porównamy bo mój będzie bo wymianie szczotek przy okazji kapitalki reszty
reed - Czw Lip 02, 2009 00:09
Zukowaty napisał/a: | Podjadę do LDZ w najbliższym czasie |
- to znaczy kiedy ?
Zukowaty - Czw Lip 02, 2009 00:15
Może w przyszły weekend.Zgadamy się.
reed - Czw Lip 02, 2009 16:14
Zukowaty napisał/a: | Może w przyszły weekend.Zgadamy się. |
Filip - Pon Lip 13, 2009 19:54
W mojej sprawie (problemy z wentylatorem i ogólnie klimatyzacją)chyba wszystko jasne,dzisiaj odebrałem swojego rover'ka z serwisu klimatyzacji.
Jak się okazało w układzie brakowało czynnika chłodzącego, co w pierwszej kolejności powodowało problemy z włączaniem i wyłączaniem się wentylatora, a pod koniec całkiem przestała działać klimatyzacja.
Dziwne jest to że układ jest szczelny (bo był sprawdzany), a w maju był napełniany.
Ciekawe gdzie się podział ten czynnik???
napek - Wto Lip 14, 2009 06:47
siemanko, u mnie problem był taki że gdy jechałem wszystko ładnie chłodziło a jak sie zatrzymałem leciało ciepłe powietrze. po jakimś czasie wentylator przestał całkiem działać wiec było to juz pewne że padły szczotki na silniku wentylatora więc rozebrałem cały przód i okazało sie że nie było juz tam wcale jednej szczorki i nie było obiegu.szczotka zmieniona klima działa bardzo dobrze:)
copernicus - Wto Lip 14, 2009 16:32
FILIP czynnik mogl Ci uciec w trakcie nie dzialania wentylatora - wzrasta wtedy mocno cisnienie w ukladzie i wywala go zaworkiem ' bezpieczenstwa'. Sprawdz dobrze dzialanie wentylatora bo na postoju jak nie kreci to szkoda kasy na czynnik..
PZDR
Filip - Sro Lip 15, 2009 06:22
Faktycznie było tak jak mówicie podczas jazdy chłodziło,a na postoju niebardzo.Czyli teraz jak mam napełnioną klime chłodzi bo jest czynnik,ale szkoda żeby "wyparował".
Wymienię szczotki i będę pewny że są ok! Zna ktoś jakiś wymiar szczotek wentylatora??? >>>Po rozebraniu wszystkiego wolę być już zaopatrzony w nowe!
SeniorA - Sro Lip 15, 2009 06:52
Filip napisał/a: | Zna ktoś jakiś wymiar szczotek wentylatora?? | 9.9 x 4.6 x 22 oryginał i dostępne w IRMOT 9.8x4.8x20
Filip - Pią Lip 17, 2009 19:42
Może mi ktoś podpowie gdzie przez internet dostanę takie szczotki???
Sprawdzałem na stronie IRMOT ,ale nie znalazłem o takich wymiarach. Jestem z Poznania byłem w dwóch dobrze zaopatrzonych hurtowniach motoryzacyjnych,ale nie mieli takich! Gdzie ich szukać???
copernicus - Pią Lip 17, 2009 20:34
wydaje mi sie ze Cie poprostu zbyli bo nie chcialo sie im suwmiarka mierzyc.. a tu strona ze szczotkami
http://www.irmot.pl/inne/inne.htm
dukat11 - Pią Lip 17, 2009 20:37
dla ułatwienia 603a/0
Filip - Pon Lip 27, 2009 20:54
Zaopatrzyłem się w szczotki wentylatora już miały być wymieniane, ale jeszcze muszę się poradzić
Gdy wentylator jest podłączony "na krótko"(kablami przy wtyczkach za lewym nadkolem) pracuje bez żadnego zatrzymania(był tak sprawdzany około 0,5h i cały czas się kręcił). Gdyby szczotki były skopane wentylator by się zatrzymywał prawda???
A gdy włączyłem klimę podczas jazdy już nie było tak pięknie zaczął się wyłączać i znowu leciało nieschłodzone powietrze,po chwili znowu się włączył itd. !
Mam pytanko ,a może to sprężarka powoduje że wentylator się wyłącza??????????????????????????????????????????????????????
dukat11 - Pon Lip 27, 2009 20:59
Filip napisał/a: | y wentylator jest podłączony "na krótko"(kablami przy wtyczkach za lewym nadkolem) pracuje bez żadnego zatrzymania(był tak sprawdzany około 0,5h i cały czas się kręcił). Gdyby szczotki były skopane wentylator by się zatrzymywał prawda???
A gdy włączyłem klimę podczas jazdy już nie było tak pięknie zaczął się wyłączać i znowu leciało nieschłodzone powietrze,po chwili znowu się włączył itd. ! |
Prawdopodobnie padła ci szczotka masowa i jak sprawdzałeś odpaliłeś 3-ci bieg a on ma dodatkową masę
kris-tofer - Wto Lip 28, 2009 09:18
U mnie sprężynka od szczotki masowej uszkodziła komutator, żeby nie zostawić niepotrzebnie w serwisie 3tys zakupiłem nowy wyglądający tak samo silniczek od wentylatora chłodnicy wody chryslera voyagera wersja 2001-2004 Z tą różnicą że ten nowy pracuje na jednych obrotach bardzo szybkich, czy wiecie jaki rezystor dobrać do tego silniczka?
oznaczenia:
DL - 6035
DYELIH 6035
02030970002693
dukat11 - Wto Lip 28, 2009 09:24
Orginalnie w benzynie v6 jest 0,3 ohma. Można spróbować z podobną opornością.
To jaką oporność zastosujesz zależy ile chcesz ograniczyć obroty(ograniczyć napięcie).
kris-tofer - Wto Lip 28, 2009 09:40
Oryginalnie w dieslu chodził na 3 biegach, tam chyba nie było rezystorów, bo silnik był na 4 szczotkach, tutaj chodzi ze stałymi obrotami na 2 szczotkach. Jeden gościu od elektroniki mówił mi ż jak źle dobiorę rezystor to ten się spali a tanie one nie są.
Poprzez zastosowanie rezystora zmniejszę obroty silniczka, ale gdy układ np klimatyzacji będzie potrzebował większych obrotów wówczas przejdzie na te szybsze???
dukat11 - Wto Lip 28, 2009 09:54
kris-tofer napisał/a: | Oryginalnie w dieslu chodził na 3 biegach, tam chyba nie było rezystorów, bo silnik był na 4 szczotkach, tutaj chodzi ze stałymi obrotami na 2 szczotkach. Jeden gościu od elektroniki mówił mi ż jak źle dobiorę rezystor to ten się spali a tanie one nie są.
Poprzez zastosowanie rezystora zmniejszę obroty silniczka, ale gdy układ np klimatyzacji będzie potrzebował większych obrotów wówczas przejdzie na te szybsze??? |
Elektronik ma rację gdyż jest to związane z wydzielającą się mocą na rezystorze. Dobierasz go z prawa ohma R=U/I. Ale najważniejsze to dobrać poprawnie moc tego rezystora (nie za małą gdyż może się przegrzać) .
[ Dodano: Wto Lip 28, 2009 10:55 ]
Czy znasz prąd znamionowy wentylatora?
kris-tofer - Wto Lip 28, 2009 09:59
na obudowie podane są tylko następujące parametry
DL 6035
DYELIH
6035
02030970002693
Myślę że jest to jakiś numer katalogowy, ale nic więce nie wiem na temat tego silniczka. Jest to zamiennik oryginalnego silniczka ewntylatora chłodnicy wody od chryslera voyagera 2001-2004
dukat11 - Wto Lip 28, 2009 10:43
To jest firma z Taiwanu: DYE LIH TECHNOLOGY CO.,LTD. Z tym że w ich katalogu to jest wentylator DL 6035 ale nie podają ani mocy an prądu znamionowego więc albo trzeba by zmierzyć prąd albo znaleźć parametry oryginału.
kris-tofer - Wto Lip 28, 2009 10:46
a jakby na ten taiwańsko koreański zamiennik włożyć płytkę ze szczotkami i dekiel od oryginału z czterema szczotkami, to silnik miałby te 3 biegi????
dukat11 - Wto Lip 28, 2009 10:55
Nie sądzę aby taki patent dał radę. Poza tym właśnie przez ten patent te wentylatory są takie awaryjne. Lepiej dobrać rezystor lub zrobić sterowanie impulsowe.
kris-tofer - Wto Lip 28, 2009 11:13
Skoro bardzo ciężko jest dobrać rezystor nie znając parametrów tego silnika to może spróbować z tym impulsowym? jak to miałoby wyglądać?
Hmm jeśli mój patent miałby wytrzymać chociaż dwa lata to może warto spróbować? i tylko raz na jakiś czas na szczotki spoglądać???
sknerko - Wto Lip 28, 2009 11:14
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#368715 poczytaj tam jest o rezystorze i linki do sklepu do konkretnych części
kris-tofer - Wto Lip 28, 2009 13:19
Sknerko, a czy założenie starego dekla z czterema szczotkami na nowy silniczek na którym są tylko dwie szczotki rozwiąże problem i będzie tak jak w oryginale działało???
Brt - Wto Lip 28, 2009 13:55
kris-tofer napisał/a: | a czy założenie starego dekla z czterema szczotkami na nowy silniczek na którym są tylko dwie szczotki rozwiąże problem i będzie tak jak w oryginale działało??? |
nie podejrzewam, że jest jeszcze kwestia zupełnie innego nawinięcia uzwojeń stojana/wirnika
Filip - Wto Lip 28, 2009 17:25
dukat11 napisał/a: | Prawdopodobnie padła ci szczotka masowa i jak sprawdzałeś odpaliłeś 3-ci bieg a on ma dodatkową masę |
Czy szczotka masowa to jest coś innego niż te szczotki odpowiedzialne za poszczególne biegi???
Mój wentylator jest dwu biegowy i przy sprawdzaniu "na krótko" kręcił się na tym wolniejszym
(czyli tym odpowiedzialnym za klimę)
dukat11 - Wto Lip 28, 2009 17:50
Filip napisał/a: | Mój wentylator jest dwu biegowy |
Czyli mam rozumieć że masz silnik z dwoma przewodami a nie z czterema?
Filip - Wto Lip 28, 2009 17:51
kris-tofer napisał/a: | czy wiecie jaki rezystor dobrać do tego silniczka? |
Ja jak potrzebowałem rezystor do swojego wentylatora(od Rovera) znalazłem na tej stronie
http://www.rezystory.net/ zadzwoniłem i doradzili jaki dobrać.
[ Dodano: Wto Lip 28, 2009 18:56 ]
Cytat: | Czyli mam rozumieć że masz silnik z dwoma przewodami a nie z czterema? |
"SI" tak mój wentylator jest dwu biegowy( czyli przewodowy) z podłączonym rezystorem.
dukat11 - Wto Lip 28, 2009 18:02
Filip napisał/a: | "SI" tak mój wentylator jest dwu biegowy( czyli przewodowy) z podłączonym rezystorem. |
Czyli masz założony silnik z benzyny i problem ze szczotkami z głowy.
Filip napisał/a: |
Ja jak potrzebowałem rezystor do swojego wentylatora(od Rovera) znalazłem na tej stronie
http://www.rezystory.net/ zadzwoniłem i doradzili jaki dobrać. |
A tak na marginesie jaki rezystor ci doradzono?
Filip - Wto Lip 28, 2009 18:10
dukat11 napisał/a: | A tak na marginesie jaki rezystor ci doradzono? |
Nie zanotowałem parametrów tego rezystors,a opis który jest na nim mógł bym odczytać dopiero po wyjęciu wentylatora
P.s dlaczego problem ze szczotkami z głowy???
dukat11 - Wto Lip 28, 2009 18:20
Filip napisał/a: | P.s dlaczego problem ze szczotkami z głowy??? |
W silnikach od benzyny szczotki zużywają się równomiernie i problem zużytych pojawia się dużo rzadziej.
sknerko - Sro Lip 29, 2009 11:56
kris-tofer napisał/a: | Sknerko, a czy założenie starego dekla z czterema szczotkami na nowy silniczek na którym są tylko dwie szczotki rozwiąże problem i będzie tak jak w oryginale działało??? |
nie sadzę zeby taki patent dało się zrobić bo może być inny komutator i inne uzwojenia sądzę ze nawet na pewno są inne uzwojenia.
kris-tofer - Sro Lip 29, 2009 12:11
różnica komutatora polega chyba tylko na ilości rowków, im więcej rowków tym silniczek szybszy? A jak się mają uzwojenia do ilości szczotek? elektronik powiedział że mój patent to dobry pomysł ale zawsze lepiej jest się poradzić jeszcze kogoś aby silniczek nie poszedł z dymem
dukat11 - Sro Lip 29, 2009 17:03
kris-tofer napisał/a: | różnica komutatora polega chyba tylko na ilości rowków, im więcej rowków tym silniczek szybszy? A jak się mają uzwojenia do ilości szczotek? |
1. Nie zapominaj o stojanie ilość i wielkość magnesów musi być tak dobrana aby się pokrywały z polaryzacją komutatora
2. I tak musisz spowolnić wentylator gdyż jak mu dodasz szczotek to teoretycznie jeszcze go przyspieszysz. Wiec sądzę że łatwiejsze jest dobranie rezystorów niż ingerencja w nowy wentylator
Filip - Sro Lip 29, 2009 17:46
dukat11 napisał/a: | 2. I tak musisz spowolnić wentylator gdyż jak mu dodasz szczotek to teoretycznie jeszcze go przyspieszysz. Wiec sądzę że łatwiejsze jest dobranie rezystorów niż ingerencja w nowy wentylator |
Zgodzę się łatwiej dostać nowy rezystor no i TANIEJ
kris-tofer - Sob Sie 01, 2009 09:20
Oki dzięki za porady, dowiadywałem się także o dobór rezystorów w sklepie w W-wa Wesoła ze strony www.rezystory.net Pan Andrzej doradził rezystory od 0,22R do 1R;
10W-20W. W zależności od modelu samochodu.
Cena od 2,00zł do 5,00zł/szt.
Co o tym myślicie? Dodam, że mój nowy silniczek to koreańska podróbka wentylatora chłodnicy wody od chryslera voyagera rocznik od 2001 d0 2004
dukat11 - Sob Sie 01, 2009 14:18
Sądzę że trzeba poeksperymentować i tak dobrać obroty aby za często nie włączał się drugi bieg i nie było za głośno.
Filip - Czw Sie 06, 2009 19:19
nawiązując do problemów z klimą
Jakiś czas temu(ok.tygodnia)odebrałem swojego Roverka z serwisu od uszczelniania układu klimatyzacji(bo przy poprzednim napełnianiu dwa tygodnie wcześniej nie dostrzegli,że jest nieszczelna) brakowało gazu i to PODOBNO było przyczyną że wentylator się nie włączał i cały układ nie działał .
Ogólnie wszystko byłoby ok, ale........ często(prawie zawsze) klima uruchamia się około 3 do 5 minut od momentu jej włączenia!!! i znowu Co może być powodem ??
marynabiala - Sob Sie 08, 2009 19:11 Temat postu: Re: [R 75 CDT '00] problemy z wentylatorem Moze sie przyda
Marian_K - Wto Sie 11, 2009 21:33
kris-tofer napisał/a: | Pan Andrzej doradził rezystory od 0,22R do 1R;
10W-20W. W zależności od modelu samochodu. | Moc rezystora 10-20W to zdecydowanie za mało!!!! Padnie Ci szybciej niż szczotki w oryginalnym silniku....
Kup rezystor o mocy nie mniejszej niż 75W, a najlepiej 100 lub więcej.
Pozdrawiam!
|
|