Zobacz temat - [R75] Łożysko/poduszka amotryzatora przedniego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Łożysko/poduszka amotryzatora przedniego

dukat11 - Pon Cze 22, 2009 20:39
Temat postu: [R75] Łożysko/poduszka amotryzatora przedniego
Witam,

Przy ostatniej wizycie w stacji diagnostycznej okazało się że mam do wymiany łożysko amortyzatora przedniego (lub inaczej nazywane poduszką amortyzatora). Po lekturze forum znalazłem iż można znaleźć samo łożysko firmy SRN nr kat M261.00 które zastępuje wiele z roverkowych łożysk:

ROVER -> 22103075
ROVER -> RNR100060
ROVER -> RNR100090
ROVER -> RNX100100
ROVER -> RNX100101

Łożysko SRN kosztuje ok 50zł, oryginał RNR100090 kosztuje 117zł a cała poduszka 243zł

Czy Ktoś miał jakieś doświadczenia z wymianą łożysk i może się wypowiedzieć na temat jakości i możliwości wymiany (opłacalności na dłuższą metę) wymiany samych łożysk które są sporo tańsze od całej poduszki.

Poniżej link do sklepu z SRN oraz tematu który znalazłem:
http://motohurt.info/skle...oducts_id=59292
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=17340


Z góry dziękuję za wszelkie sugestie

Dukat11

apples - Pon Cze 22, 2009 21:21

Wymieniałem w piątek oba łożyska. Ściągnąłem stare i o dziwo stare były też SNR M261.00. Z tego tylko co się orientuję trochę ciężko jest je dostać, kupowałem w Moto Hurt ponieważ nigdzie indziej już nie mieli. W Gdańsku nawet nie chcieli mi ściągnąć na zamówienie chociaż mają w swojej ofercie SNR.
kerbi - Pon Cze 22, 2009 21:26

cześć, mam ten sam problem zamówiłem w tomateam te łożyska po niecałe 120 pln za sztukę (z póltora miesiąca temu ) i nic, na stronie sklepu widnieje pozycja że jest a kiedy nie dzwonię to miły pan ciagle powtarza, że za 10 dni. Ale widzę że znalazłeś w innym sklepie muszę tam zadzwonić. A co do wymiany to mechanik który będzie mi to wymieniał mówił że nie ma problemu z wymianą tylko trochę dużo dłubania, a jak się okaże że to całe mocowania będzie trzeba wymienić to wymienię w sklepie i dopłace róznicę.
apples - Pon Cze 22, 2009 21:27

Oba łożyska wymieniałem w jakieś 1,5h pod blokiem. Trzeba mieć tylko ściągacz do sprężyn. :grin:

Jak dojdą do Ciebie to daj znać co było w foli MG bo podejrzewam że będzie SNR. :grin:

kris-tofer - Wto Cze 23, 2009 12:24

Do tego tematu mam pytanie, czy stukanie sprężyn przy skręcaniu kierownicą jest spowodowane właśnie tymi poduszkami na amortyzatorach? spręzyny przy skręcaniu kołami lekko się napinają po czym powracają do swojej pozycji i w tym właśnie momęcie wydają taki dźwięk
dięki za informacje :)

apples - Wto Cze 23, 2009 13:10

To co opisałeś bardziej wskazuje na pęknięcie sprężyny przy samym gnieździe, chyba że masz tak mocno zapieczone łożyska. Objawy będą podobne/takie same jak opisałeś.
kris-tofer - Wto Cze 23, 2009 13:15

tukają po obu stronach więc chyba należy wykluczyć pęknięcie sprężyny, pozatym sprawdzałem i nie widać, żeby były pęknięte. Jeśli są to zapieczone łożyska, to należy je wymienić, ale generalnie te łożyska to te gumy na wierzchołku amortyzatora pod maską tak?
ordowik1_o2.pl - Wto Cze 23, 2009 13:37

Miałem te same objawy. Wymieniłem obie poduszki i problem zniknął.
apples - Wto Cze 23, 2009 16:32

Nie, łożyska amortyzatorów są pod tą blachą z tymi trzema śrubami przykręconymi do nadkola (dzwona), a gumą która separuje je od sprężyny.

Moja rada jest taka, najpierw zdejmij i sprawdź co jest i wtedy kupisz co potrzebujesz, ale ja stawiam tylko na same łożysko. Gdyby była wywalona guma to byś widział od góry po odkręceniu śruby od amortyzatora (tej z dużą podkładką). :grin:

beldo - Pon Cze 29, 2009 18:25

witam koledzy. wiecie może czy te łożyska pasują do 220 sdi `98 rok??
apples - Pon Cze 29, 2009 18:36

Na 99% TAK. Ten typ łożyska był montowany we wszystkich modelach Rovera i Freelandera. :grin:

Zadzwoń i się dopytaj lub sprawdź w RAVE

http://motohurt.info/skle...oducts_id=59292

piwonski12 - Nie Maj 23, 2010 19:00

apples napisał/a:
Oba łożyska wymieniałem w jakieś 1,5h pod blokiem. Trzeba mieć tylko ściągacz do sprężyn.
Apples a wyciągałeś amory ,czy poradziłeś sobie jakoś górą ? , bo mnie też czeka wymiana łożysk .
dukat11 - Nie Maj 23, 2010 20:15

piwonski12 napisał/a:
Apples a wyciągałeś amory ,czy poradziłeś sobie jakoś górą ? , bo mnie też czeka wymiana łożysk .


Od góry się nie da.

apples - Nie Maj 23, 2010 20:37

piwonski12 napisał/a:
Apples a wyciągałeś amory ,czy poradziłeś sobie jakoś górą ? , bo mnie też czeka wymiana łożysk .
Musisz niestety wyciągnąć MacPhersona i ściągnąć sprężynę za pomocą ściągacz do sprężyn. Czasami nie kombinuj w inny sposób bo możesz sobie krzywdę zrobić. Jeżeli chodzi o ściągacz to lepiej dopłacić i kupić lepszy z 2 łapkami na jednym uchwycie, czyli 4 wygięte łapki na ściągacz.
Potrzebujesz dodatkowo klucz 18, 15, 14, 13, młotek, imbus 7, 10 i dobry klocek do podparcia pod wahacz do wciśnięcia amortyzatora w zwrotnice.
1,5h i obie strony wymienione.

sash997 - Czw Cze 10, 2010 20:14

a ja dziś kupiłem obydwa łożyska za 20 zł szt:)kość w sklepie jak szukał w komputerze zobaczył wymiary i powiedział że od peugeota są takie same...no i miał na sklepie i powiedział że jakby coś nie spasowało to wymienimy tylko że na troche droższe po 35zł
miał już ktoś do czynienia z łożyskami mcphersona od peugeota??

apples - Czw Cze 10, 2010 20:19

sash997 napisał/a:
zobaczył wymiary i powiedział że od peugeota są takie same.
Podaj numery łożysk i napisz jak spasowały po wymianie. :wink:
sash997 - Czw Cze 10, 2010 22:25

te co kupiłem to SNR M259.01 właśnie chciałem przed chwilą wymienić prawe ale za h.ja nie moge wyjąć mcphersona...w innych autach odkręca sie go nadole od piasty puknie i wychodzi a tu??odkręca sie go na dole puknie i wychodzi do momentu aż wachacz sie opiera o sanki a amortyzatora w piaście jeszcze ze 2 cm...możesz mi apples wyjaśnić jak sie go wyciąga??
apples - Czw Cze 10, 2010 22:33

sash997 w związku z tym że nie jestem Expertem to nie wiem czy powinieneś mnie słuchać. :wink:


1. Odkręcasz MacPersona na górze - 3 śruby
2. Odkręcasz zwrotnicę od wahacza.
3. Odkręcasz zacisk.
4. Popuszczasz nakrętkę górną amortyzatora ale tylko trochę bo wywali sprężyna.
5. Odkręcasz - śrubę centralną półosi i końcówkę drążka lub odkręcasz amortyzator od zwrotnicy i wybijasz go ze zwrotnicy.
6. Ściągasz sprężyny ściągaczem do sprężyn.
7. Odkręcasz całkowicie nakrętkę z amortyzatora.
8. Wymienisz łożysko. Dołóż do środka smaru.
9. Skręcasz.

sash997 - Pią Cze 11, 2010 22:56

dzięki jutro z tym jeszcze powalcze...

[ Dodano: Pią Cze 11, 2010 22:56 ]
no i udało sie, łożysko SNR M259.01 od peugeota ma tylko o 2 mm wyższy kołnież który wchodzi w tą gume ale to nic nie przeszkadza...co prawda wymiana tego łożyska jak sie okazało była potrzebna po w starym już piach chodził ale stuknięcie przy ruszaniu pozostało,w następnym tygodniu bede wymieniał łączniki stabilizatora bo też widze że w opłakanym stanie są...

apples - Pon Wrz 20, 2010 15:08

Czy ma ktoś może starą lub nową poduszkę MacPersona i amortyzator nie zamontowane w samochodzie?

Potrzebuje informacji na temat tego czy po nałożeniu poduszki na amortyzator (bez sprężyny pomiędzy nimi) występuje luz pomiędzy tulejką poduszki, a gwintem na amortyzatorze? Do sprawdzenia nie trzeba skręcać nakrętką amortyzatora z poduszką, a tylko ją nałożyć i poruszać delikatnie na boki. Za informację będę bardzo wdzięczny. :smile:

Tomi - Pon Wrz 20, 2010 16:05

A czym obiawia się ta wdzięczność :)
apples - Czw Wrz 30, 2010 10:01

Tomi napisał/a:
A czym obiawia się ta wdzięczność
Czym chcesz. :smile:

Chodzi o to by dojść czy czasami w tym miejscu nam nie stuka. "Problem" mam nie tylko ja, ale tez inni. Odkręciłem dzisiaj amortyzator i go wysunąłem z poduszki. Poduszka, a dokładnie guma i zatopiona tulejka jest OK. Mam luz tylko pomiędzy gwintowaną końcówka amortyzatora, a tulejką w środku. Chciałem się dowiedzieć czy nowy zestaw też ma delikatny luz, czy nie.
Amortyzatory mam OK - 78%. Wahacze, drążki, gumy stabilizatora, łożyska MacPersona wsadziłem nowe i na dużej dziurze potrafi głucho puknąć. Na stacji diagnostycznej stwierdzili że jedynie może to być wina amortyzatora, ale jakoś nie chce mi się wierzyć.

[ Dodano: Czw Wrz 30, 2010 10:01 ]
Tomi napisał/a:
A czym obiawia się ta wdzięczność
Czyli tak jak podejrzewałem na początku :/
Poradziłem sobie sam, tzn. pomogli fachowcy sprzedający części. :smile:

Numery poduszki przód:
ROVER RNX100080 - DELPHI TMK133
Numery poduszki tył:
ROVER RPF10006 - DELPHI TMK134

domel-x - Czw Gru 16, 2010 10:16

apples, napewno juz doszedłes do tego,ale niema mozliwosci zeby był miedzy podkładką a srubą na poduszcze luz ,bo śrubą wszystko dociągasz.
Też sie głowiłem bo po wymianie łożyska z anglika po paru km znowu mi pukało ,okazało sie ze po rozebraniu łożyska ma minimalne wybicia od kulek ,nowe łożyska wszystko rozwiązały


oczywiście od francuza 25zł od reki w sklepie

stazaj88 - Sro Sty 19, 2011 01:15

Jeżeli wymieniamy łożysko, to trzeba je jakoś przesmarowac ?
Mam tez pytanie jak nazywa się fachowo metalowo gumowe "gniazdo" które jest pomiędzy sprężyną a łożyskiem, pytam bo rdza zaczyna wychodzic z pod tej gumy - gdzie można takie coś kupic i za ile?
Miałem wcześniej wymieniane odboje amortyzatorów i chyba zbyt krótkie mi wsadzili bo auto za bardzo dobija przy 80% sprawności amortyzatorów. Jakie odboje powinny byc w Dieslu ?

domel-x - Sro Sty 19, 2011 16:08

Cytat:
Jeżeli wymieniamy łożysko, to trzeba je jakoś przesmarowac ?
nie,jezeli wymieniamy na nowe
stazaj88 napisał/a:
jak nazywa się fachowo metalowo gumowe "gniazdo" które jest pomiędzy sprężyną a łożyskiem

izolator sprążyny

stazaj88 - Sro Sty 19, 2011 18:49

Dzięki za odpowiedź. A jak jest z odbojami amortyzatorów - jakie powinny byc ?
domel-x - Sro Sty 19, 2011 21:24

chodzi ci o długosc ? powinny byc dedykowane do danych amortyzatorów,wjedziesz np. w jakąs dziure i dobija ci do końca? jak tak to za długie ci wsadzili

stazaj88 - Sro Sty 19, 2011 23:25

Tak właśnie jest. Nawet na stacji diadnostycznej jak wjeżdżałem na przyrząd do sprawdzania amortyzatorów, to czuc było jak amortyzatory dobijają.
domel-x - Czw Sty 20, 2011 09:48

nic innego jak rozebrac i uciąc kawałek gumy(odboja) tak zeby sie osłona dobrze trzymała.
na tej aukcji widac prawie cały odbój
http://allegro.pl/rover-7...ght=20&width=90

occrew - Pon Sty 24, 2011 17:17

czy jesli przy juz lekkim skrecie w prawo podczas jazdy w prawym kole slychac szuranie to wlasnie jest to łożysko do wymiany?
jezeli tak to czy wymienia sie je parami?

apples - Pon Sty 24, 2011 17:56

occrew napisał/a:
czy jesli przy juz lekkim skrecie w prawo podczas jazdy w prawym kole slychac szuranie to wlasnie jest to łożysko do wymiany?
Strzelanie, stukanie to łożysko. Szuranie to prędzej coś obciera.
occrew napisał/a:
jezeli tak to czy wymienia sie je parami?
Nie trzeba.
Dziadek - Sob Wrz 24, 2011 09:54

Od pewnego czasu zaczęło coś delikatnie stukać z prawej strony.Byłem wkurzony,bo kilka miesięcy temu wymieniałem wahacze,tuleje i łączniki. Na lewarku usłyszałem chrobotanie sprężyny,więc zdecydowałem się na wymianę łożyska McPersona,ale na wszelki wypadek kupiłem u Tomiego całą poduchę...i całe szczęście!
Panowie,to co zobaczyłem po wyjęciu kolumny to jakiś koszmar! Nigdy wcześniej nie widziałem tak rozwalonej poduszki,a robiłem to już w życiu kilka razy i kończyło się przeważnie na wymianie łożyska.
W tym aucie wypada zatem wymieniać cały komplet,bo potrafi się rozlecieć na kilka kawałków.
Znowu cisza w zawieszeniu.

0L0 - Sob Lip 07, 2012 20:22

Miałem niedawno wymieniane: komplet amortyzatorów + wahacze + tuleje wahaczy + łączniki stabilizatora. Po tej operacji pojawiły się stuki przy lewym przednim kole, najbardziej słyszalne podczas skręcania kierownicą podczas postoju, ale też zdarza się pojedyncze puknięcie przy hamowaniu lub przejeżdżaniu przez większe nierówności.

Czy to poduchy/łożyska McPersona?

sknerko - Sob Lip 06, 2013 12:03

Podłączę się do tematu.
Zatem problem polega na tym ze rozleciała się poduszka amortyzatora

ta tulejka zaznaczona kółkiem wylazła z gumy i teraz pytanie czy trzeba kupić całą poduszkę za coś ok 200pln czy idzie dostać sama tą gumę z metalowa tulejka?

piotrek1000 - Sob Lip 06, 2013 12:30

osobno raczej nie znajdzesz
w tomateam jest teraz po promocji za 139 komplet
http://www.tomateam.pl/sk...ieszenie&c=1496

sknerko - Sob Lip 06, 2013 12:39

Wiem że jest w tomateam cała poducha ale ja tam nie chce kupować, poza tym jak mam wydać 140 na samą gumę w obudowie to wolę wydać 200 na komplet z łożyskiem. Pytam bo widziałem do innych aut same gumy i dlatego.....
piotrek1000 - Sob Lip 06, 2013 21:50

Pod tym linkiem masz za 140 z łożyskiem.
sknerko - Sob Lip 06, 2013 22:47

O widzisz, nie doczytałem. Ale po wpisach na forum mam pewien opór do kupowania w TomaTeam mimo że znam Toniego i Gonię ze zlotów.
markozalko - Wto Paź 14, 2014 16:47

Dość długo borykam się z trzeszczeniem jakiejś gumy podczas skręcania (opisywałem to w innym poście). Wszystko się zaczyna jak jest gorąco albo pojadę w trasę i auto się rozgrzeje to wtedy daje ostro. Podczas np. manewrów przy parkowaniu, ostatnio na rondzie słysze jakieś trzaski. Dziś wracając z trasy zajechałem aby na gorąco ktoś mi coś powiedział o tym co mi się dzieje. Mówją że to mocowanie amorów. Tylko nie wiem czy musze kupować całą poduszkę czy wystarczy samo łożysko? Dźwięki są ewidentnie gumowe a nie metaliczne.Z góry nie widać aby poduszka była rozwalona z resztą jak mi wymieniali jakiś czas temu sprężyny to by zauważyli. Czy mam kupować w ślepo samo łożysko czy poduszkę całą, jak myślicie?
pelson91 - Wto Paź 14, 2014 16:49

cała poduszka jest bardzo trudna do kupienia w PL niestety :/ wiem, bo sam szukam
markozalko - Wto Paź 14, 2014 17:04

Oj, są na allegro albo w innych sklepach. Właśnei patrzę na ceny od 180-199 zł za sztukę
pelson91 - Wto Paź 14, 2014 17:16

o, faktycznie. Ciekawe co ten Fatimex warty.
markozalko - Wto Paź 14, 2014 18:57

Znalazłem takie coś w necie i powiem że parę rzeczy mam z tego a winą obarczałem sam nie wiem co. Nigdy nie mogłem dojść do tego, szczególnie do niestabilnego auta w trasie a szczególnie podczas wiatru.
Objawy zużytych poduszek amortyzatora:
■stuki przy podskokach koła, na pagórkowatych nierównościach podbijających, rzadziej na dziurze jak koło miękko się wtacza
■czyli dziury z ostrymi krawędziami, podbitki na podwyższeniach ok 2cm itp – tutaj obserwuję stuki
■ściąganie przy przyśpieszaniu lub spowalnianiu, zazwyczaj w odwrotnym kierunku dla przyśpieszania i hamowania
■zmiana kierunku jazdy przy ostrym hamowaniu, odczucie niestabilności, pływania, drgania na kierownicy
■drgania na kierownicy już przy małych prędkościach (drgania przy dużych to zdeważone starością tarcze, lub krzywe felgi, ale to osobny temat)
■przy podmuchach wiatru zmiana kierunku jazdy
■przy ruszaniu, np. na skrzyżowaniu w lewo 90 stopni, odczucie jakby całe zawieszenie się ruszało
■objawy nasilają się przy silnym operowaniem gazem, gwałtownym przyśpieszaniu na skręconych kołach czujesz jak koła uskakują, np. jak ruszasz np. z parkingu w bok
■odczucie przesuwania się raczej góry pojazdu, mniej pływania dołu – jak jest przy np. wybitych dolnych sworzniach kulowych mocowania piasty koła do wahacza dolnego

[ Dodano: Wto Paź 14, 2014 18:57 ]
Pelson91 a Tobie jak to się objawia, że musisz wymienić?

pelson91 - Wto Paź 14, 2014 19:00

Cytat:
Pelson91 a Tobie jak to się objawia, że musisz wymienić?

raz, że skrzypi przy skręcaniu na postoju, a dwa, że przy wymianie sprężyn okazało się, że łożyska są popękane i coś nie tak jest z poduszką. Wymienię, będę miał spokój ;)

markozalko - Wto Paź 14, 2014 19:21

Aha no to kit trzeba rękawa zakasać i kupać. Jak sam nie diagnozuje to nikt mi tego nie zdiagnozuje. Szkoda, ze tego nie zrobiłem przy wymianie sprężyn i amorów ale kto wiedział.
U mnie wcześniej na postoju skrzypiało a teraz w trakcie jazdy na skrętach słychać niepokojące dźwięki, czyli strach się bać :)

pelson91 - Wto Paź 14, 2014 19:22

markozalko napisał/a:
Szkoda, ze tego nie zrobiłem przy wymianie sprężyn i amorów ale kto wiedział

przecież wymieniając sprężyny i amor, rozbierasz całą kolumnę. Generalnie jak łożysko jest uwalone to to widać :)

markozalko - Wto Paź 14, 2014 19:25

Widzisz, ja tego nie robiłem tylko mechanicy. A oni może tego nie zauważyli albo nie było tak mocno rozwalone aby się w oczy rzucało. Mnie tylko zastanawia, skoro u mnie skrzypi ewidentnie guma to może nie łożysko pało tylko ta poduszka....??
pelson91 - Wto Paź 14, 2014 19:36

markozalko napisał/a:
Mnie tylko zastanawia, skoro u mnie skrzypi ewidentnie guma to może nie łożysko pało tylko ta poduszka....??

Łożysko jest to gumowy o-ring, a poduszka to cała reszta górnego mocowania

markozalko - Wto Paź 14, 2014 19:43

No to co lepiej wymienić twoim zdaniem samo łożysko czy poduszkę? Bo różnica w cenie jest :)
pelson91 - Wto Paź 14, 2014 19:54

markozalko, ja mam uwalone łożyska ale słuchając najlepszego specjalisty od R, lepiej będzie jak wymienimy całe poduszki. Szerszej wiedzy na ten temat nie mam, ale mam nadzieję, że załatwi to sprawę skrzypienia ;)
kris-tofer - Wto Paź 14, 2014 20:04

jeśli guma w poduszkach nie jest uwalona, a przy ruszaniu kierą skrzypi to wymieniajcie tylko same łożyska pod tymi poduszkami. Kiedyś była to kolosalna różnica w cenie, a jak poducha nie urwana, to nie ma jej co moim zdaniem wymieniać, bo to tylko wyłuda kapusty
pozdrawiam

markozalko - Wto Paź 14, 2014 20:07

To w takim razie aby sprawdzić nei łożysko ale tylko poduchę to można ją obcenić od góry czy też trzeba odkrećić mc persona? Pytam bo dla mnie to jest problem, bo aby zobaczyć co jest walnięte musze jechać do majstra. Weźmie on odkręci i sprawdzi i musi skręcić bo na miejscu tego nie będą mieli. Potem znów jechać i znów rozbierać, a wszystko płacić muszę.
kris-tofer - Wto Paź 14, 2014 20:12

To różnie, czasami od dołu tylko widać, z resztą od góry i tak chyba mało tej gumy widać :)))
nie wiem dokładnie, czy tak na 100 proc sprawdzisz, ale jakby pobujać samochodem i obserwować tą poduszkę czy nie ma wyraźnych luzów, jak nie to moim zdaniem nie uwalona, ale ja już dawno z R75 nie miałem do czynienia. A co tam się dzieje w ogóle? stuka czy tylko trzeszczy przy ruszaniu kierą?

markozalko - Wto Paź 14, 2014 20:15

kris-tofer napisał/a:
To różnie, czasami od dołu tylko widać, z resztą od góry i tak chyba mało tej gumy widać :)))
nie wiem dokładnie, czy tak na 100 proc sprawdzisz, ale jakby pobujać samochodem i obserwować tą poduszkę czy nie ma wyraźnych luzów, jak nie to moim zdaniem nie uwalona, ale ja już dawno z R75 nie miałem do czynienia. A co tam się dzieje w ogóle? stuka czy tylko trzeszczy przy ruszaniu kierą?


Trzeszczy i skrzypi i to okropnie ale jak jest na dworzu ciepło albo jak przejadę kilkadziesiat km wtedy się rozgrzeja jakaś guma i daje popalić. Strasznie to denerwuje a ostatnio słyszę jakieś trzaski gumowe albo coś takiego, ciężko to nazwać, jak jadę po rondzie albo przy mniejszej prędkości robię jakiś skręt. Co do stuków to sporo mam wymienione ale i tak jakieś tam są, nie wiem czy to tak ma być czy te drogi marne. To mi nie przeszkadza tylko to co pisałem wyżej.

kris-tofer - Wto Paź 14, 2014 20:22

I tak jedna rozbiórka, wyciągną Ci poduszki i sie okaże czy tylko łożyska, czy też i poduchy,bo że łożyska do wymiany to pewniak
haszczyc - Wto Paź 14, 2014 23:47

miałem podobnie ostatnio :) na zimnym silniku nic nie było słychać dopiero w trasie przy skręcaniu kierownica było to słychać wymieniłem łożysko amortyzatora (oryginał SNR 30zł) i problem znikł, poduszkę miałem w dobrym stanie
markozalko - Czw Paź 16, 2014 09:22

Problem mi w większości zniknął, może nie do końca ale jest ogromna poprawa. Pękły mi przewody hamulcowe, całe szczęście że w mieście a nie w trasie bo akurat jechałem później i po ich wymianie poprawa. Nie słyszę już dźwięków na rondzie, czy też przy parkowaniu. Wczoraj zrobiłem trasę i aż miło było parkować i kręcić kierownicą bez szurania. Nie wiem co to ma wspólnego ale jak na razie łożyska amorów zostawiam. Wiec może jak ktoś ma podobne objawy niech spojrzy na te przewody bo to nie przelewki.
Balas87 - Nie Mar 22, 2015 15:08

sash997, jak Ci się jeździ na tych łożyskach od puga ??
sash997 - Nie Mar 22, 2015 21:26

poszło PW ale teraz sprawdziłem łożysko od peugota 206 prześmigało ok 60-70tyś km więc niema tragedii :D
markozalko - Pon Mar 30, 2015 11:45

Czy taki dźwięk jak tu na tym filmiku to jest właśnie wina łożyska czy też samej maglownicy. Zbliża sie ciepło i już miałem kilka razy "przyjemność" słuchania tego. Czemu to się dzieje jak jest ciepło i jak zrobię jakąś trasę to wówczas jak np. manewry na parkingu robię to daje ze hej. O wiele głośniej niż na filmie. I jak skręcam w prawo. Nie chcę na pałę czegoś kupować. Pisałem o tym wcześniej gdzieś indziej ale tu poruszę temat. Dzięki za ewentualne sugestie.
https://www.youtube.com/watch?v=td0HqwWQQqs

longer86 - Pon Mar 30, 2015 11:59

u mnie to bylo łożysko z takimi dźwiękami, tylko skrzypiało skrecając tylko w jedną stronę
markozalko - Pią Cze 26, 2015 16:45

A czy miałeś tak, że jak było ciepło to było to słychać bardzo mocno a jak było zimno to wcale? I czy jak skręcam w prawo to znaczy, że do wymiany prawe łożysko czy lewe, czy oba dwa?

[ Dodano: Czw Cze 18, 2015 16:35 ]
No dziś mnie chyba coś strzeli...... Zamówiłem same łożyska ale okazało się że te gumy w poduszce są do kitu. Zamówiłem więc całe mocowania. Jak tarło tak trze. Teraz jest chłodno i daje a co będzie jak będzie gorąco. Za cholere nie mogę dojść co to. Dźwięk jakby z tej gumy co siedzi na drążku kierownicy ale żadne psikanie silikonem w spray nie pomaga. Kupe kase wsadziłem i zawód jak diabli. Macie może jakieś propozycje?? Nie słychać tego na zewnątrz tylko w środku. Normalnie dźwięk tarcia gumy a ja nie mogę się go pozbyć.

[ Dodano: Pią Cze 26, 2015 16:45 ]
Okazało się, że coś daje mi tak popalić w tej maglownicy. Auto miałem u góry i koleś trzymał ręką za nią i mówi że tam coś się dzieje. Nie dobrze. Cóż na razie bedę jeździł.

Balas87 - Czw Paź 08, 2015 18:48

Hej witajcie mam takie pytanie :D czy można odkręcić te metalowe kółko co jest zakładane na poduszkę macpersona chodzi mi o przód. Bo zauważyłem że są założone odwrotnie niż trzeba :D a boję się że ja je odkręcę od poduchy to może coś się stać..... oczywiście chce je odkręcić na opuszczonym samochodzie :D
zedziczek - Czw Paź 08, 2015 22:41

jeśli mówisz o łożysku tym, które jest na górze amortyzatora to niestety będziesz musiał wykręcić cały amortyzator a potem będziesz musiał użyć kompresora do sprężyn bo innaczej czarno to widzę :)
Balas87 - Pią Paź 09, 2015 20:14

nie chodzi o łozysko macpersona tylko na samej górze przykręcane są takie metalowe kółka bodajże na śrubę 18
dorotamax1 - Pią Paź 09, 2015 20:55

masz całego mak persona zaznacz o które łożysko ci chodzi jest tylko 1 .i trzeba rozebrać amorek żeby się tam dostać
Balas87 - Pią Paź 09, 2015 21:50

Ale ja nie napisałem że chodzi mi o łożysko.... chodzi mi o ten czarny krążek pod śrubą "18" u mnie jest on odwrotnie założony niż na zdjęciu
longer86 - Pią Paź 09, 2015 22:20

Możesz bezkarnie odkręcić te nakrętkę jak auto stoi na kolach, odwrócić "podkładkę" i nakręcić spowrotem
Balas87 - Sob Paź 10, 2015 00:07

dzięki :D jutro biorę się do dzieła :D
plasticfree - Sro Lip 03, 2019 09:57

Witajcie.
Mam problem z cieknącym amortyzatorem. Dostanie nowych to żaden problem, wybrałem oryginały z sparts.
Zmienię przy okazji sprężyny, prawdopodobnie na Lojskfors czy jakoś tak.
Dalej pojawiają się wątpliwości, czy gniazdo amortyzatora też się wymienia?
Następnie wg tej strony https://rimmerbros.com/Item--i-GRID001542
potrzebne jest jeszcze:
łożysko RNR100060
guma izolująca RBC100130
I tu pojawia się problem, bo ta guma nigdzie nie jest dostępna. Kiedyś się pisało, że strzelające sprężyny to powszechny problem, jak w takim razie sobie z nim radziliście. Da się dopasować te elementy z jakiś bardziej popularnych marek?
Chcę mieć wszystko kompletne zanim oddam auto mechanikowi.

0L0 - Sro Lip 03, 2019 12:43

Łożyska mcphersona warto wymienić, bo kosztują niewiele (ok. 50zł za komplet).
Co do poduszek to ich stan da się określić dopiero po wyjęciu (u mnie np. prawa była w bardzo dobrym stanie, a lewa była bardzo mocno skorodowana od spodu i miała wyrwaną dolną tuleję - wcześniej nie dawała żadnych oznak uszkodzenia). Poduszki są w zestawach z łożyskami i za komplet wydasz 400-500zł.

Jak nie chcesz robić na raty to polecam iść na całość i wymienić co się da.

Ja izolatorów nie wymieniałem.

plasticfree - Sro Lip 03, 2019 15:41

Ok, czyli izolatory zostają, a reszta do zmiany. Nie dawało mi to spokoju, mam nadzieję że się jeszcze nadadzą. Dzięki
R75 - Pią Lip 05, 2019 20:03

Cytat:
Mam problem z cieknącym amortyzatorem. Dostanie nowych to żaden problem, wybrałem oryginały z sparts


To nie są żadne oryginały, oryginał to delphi.

dawidd - Sob Lip 06, 2019 06:34

R75 napisał/a:
To nie są żadne oryginały, oryginał to delphi.

zgadza sie
Ja amortyzatory kupiłem sachs - ta sama cena co od sparts a przynajmniej wiem co mam. Kiedyś kupiłem termostat od sparts - dostałem zgodnie z opisem oryginał, były oznaczenia bmw. Po kilku latach znów kupiłem u nich termostat orginal miał być a dostałem jakiś no name bez żadnych oznaczeń. Pewnie z innym towarem robią podobnie - może nie najgorszej jakości towar, ktory nie ma nabitej firmy sprzedają jaki OEM

plasticfree - Sob Lip 06, 2019 23:56

Co zrobić, nigdy nie wiadomo. Przynajmniej są gazowo-olejowe jak oryginały. Po prześledzeniu kilku wątków widziałem, że są chwalone za jakość pracy przez aktywnych użytkowników forum. Komuś trzeba zaufać ;)
Dużo myślę, zależy też od sprężyn.

R75 - Nie Lip 07, 2019 01:24

plasticfree napisał/a:
...Przynajmniej są gazowo-olejowe jak oryginały....


Nie są jak oryginały, oryginały były olejowe.

Czy właśnie takie informacje przekazał Ci sprzedający?

Dziadek - Nie Lip 07, 2019 02:09

Sprzedawcy niech lepiej nie wciskają kitu bo kiedyś na Forum była mowa o tym że na rynku nie dostanie się porównywalnych amorów z tymi pierwszego montażu. Każdy, choćby najdroższy zamiennik zamieniał moje auto w twardy kapeć albo okręt i nieraz dochodzę do wniosku że lepiej mi się jeździło na wychlapanych oryginałach niż na nowych amorach. Niestety coś trzeba wybrać.
dawidd - Nie Lip 07, 2019 07:42

W moim oryginały były olejowo gazowe delphi. Nie można dramatyzować ze zamienniki będą złe - sachs sa naprawdę super, nie czuje żadnej różnicy miedzy starymi oryginałami a nowymi sachs. Z tylu dałem KYB i są faktycznie twardsze niż oryginalne
plasticfree - Pon Lip 08, 2019 23:44

R75 napisał/a:
plasticfree napisał/a:
...Przynajmniej są gazowo-olejowe jak oryginały....


Nie są jak oryginały, oryginały były olejowe.

Czy właśnie takie informacje przekazał Ci sprzedający?


Nie, takie informacje i wnioski wyciągnąłem z forum.


Edit:
Po wymianie przejechałem ok 250 km więc wnioski jakie się narzucają: jest super. Nierówności wybiera bardzo ładnie, nie jest sztywny ani miękki, tylko taki w punkt. Czuć z kolei trochę, że tył jest miększy i w momencie kiedy przejadę gładko przednią osią po dziurze to od tylnej osi delikatnie zabuja. Jakby teraz przyszło mi zmieniać tylne amortyzatory to wybrałbym taki sam zestaw, czyli "oem" z sparts i sprężyny Lesjofors.

MATRIXorg - Nie Lip 28, 2019 14:00

Witam,

W moim Rover 75 są bardzo podobne dźwięki z przodu jak na tym filmiku
(nie mój-mam nadzieje że autor się nie obrazi):
https://www.youtube.com/watch?v=d9jl8i9f1MY
jakby ktoś wrzucał ziemniaki do pustego wiadra :) Słychać tylko w środku auta.
Wymienione mam już do tej pory:
- gumy i łączniki stabilizatora
- tuleje wahaczy
Mechanicy twierdzą, że u mnie nic nie stuka i nie ma żadnych luzów.
Twierdzą że może to to, może tamto. Nie chce wymieniać czegoś sprawnego.
Czy rzeczywiście mogą to być łożyska/górne mocowania w amortyzatorach jak autor filmu wskazuje?
U nas to się chyba nazywa: ROVER 75 MG ZT PODUSZKA AMORTYZATORA ŁOŻYSKO PRZÓD
Mogę nagrać film jak stuka u mnie jeśli to coś pomoże.
Jak to zdiagnozować?

dawidd - Nie Lip 28, 2019 14:54

łożysko jak jest uszkodzone to strzela przy kręceniu kierownica, ewentualnie może sie blokować.
Poduszkę żeby zdiagnozować to najlepiej ja wykręcić i zobaczyć czy nie jest luźna, ona jest rozbieralna, pomimo tego ze na forum możesz znaleźć info ze nie.
Możesz tez jechać na badanie amortyzatorów i przy otwartej klapie bagażnika osłuchać czy puka jak będzie wibrować kolami, szczególnie gdy kończy sie badanie i wibracje są wolniejsze

plasticfree - Pon Lip 29, 2019 20:42

MATRIXorg napisał/a:

(...)
Czy rzeczywiście mogą to być łożyska/górne mocowania w amortyzatorach jak autor filmu wskazuje?
U nas to się chyba nazywa: ROVER 75 MG ZT PODUSZKA AMORTYZATORA ŁOŻYSKO PRZÓD
(...)


Do wymiany mogą być same łożyska albo poduszki amortyzatora, które najczęściej sprzedaje się z łożyskami w zestawie, różnica w cenie ok 50zł vs 200zł /szt.
Moim zdaniem jeśli stamtąd faktycznie strzela to raczej łożysko ale stan poduszek ocenisz dopiero po wyjęciu.

MATRIXorg - Sro Lip 31, 2019 19:41

Dzięki za info, ale może ktoś miał taki dźwięki i może wymieniał już coś co pomogło i chciałby się tym podzielić. Słychać to bardziej jakby na dole przy kołach.
Dużo roboty jest z wyjęciem tej poduszki i w domowych warunkach pod chmurą sobie z tym nie poradzę.
Tu nagrałem dźwięk z mojego auta. Jest to na jeździe na wprost po np płytach:
https://youtu.be/EKlI2MoCPiE

EDIT: Oki, znalazłem przyczynę. Końcówki drążków kierowniczych oraz sworznie wahaczy. Wszystko zaznaczone na zdjęciu.