|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - Bajer przy silniku?
cdd22 - Wto Cze 23, 2009 22:24 Temat postu: Bajer przy silniku? Witam. Mam małe pytanko, czy ktoś wie jak się nazywa taki bajer przy silniku co przy wkręceniu na obroty i odpuszczeniu gazu daje taki fajny dzwięk - "BZYK"
podam może lepiej link o co mi dokładnie chodzi
http://www.youtube.com/watch?v=Fmutud4HgyE
hellboy_d - Wto Cze 23, 2009 22:25
Blow-Off , ale to silniki diesla z turbina .
cdd22 - Wto Cze 23, 2009 22:27
DZIĘKI ZA ODPOWIEDŹ "hellboy_d"
może do mojej benzynki też coś takiego jest?
Raptile - Wto Cze 23, 2009 22:39
żeby coś takiego mieć trzeba posiadać turbine w aucie.. jeśli nie pozostaje wsadzenie megafonu pod maskę i udawać "BZYK"
cdd22 - Wto Cze 23, 2009 22:46
Chyba trzeba będzie tak zrobić DZIEKI
Konix - Wto Cze 23, 2009 23:51
hellboy_d napisał/a: | Blow-Off , ale to silniki diesla z turbina . |
Przeważnie stosowane w silnikach benzynowych z turbiną w dieslach raczej nie
hellboy_d - Sro Cze 24, 2009 06:41
Konix napisał/a: | Przeważnie stosowane w silnikach benzynowych z turbiną w dieslach raczej nie |
Masz racje Raz sprzedalem na allegro taki zawor niby do volvo i nie wnikalem zbytnio do jakiej turbiny byl .
TU TAKI MALY OPIS Konix, zwroc uwage na ostatnie zdanie .
!ZASADA DZIAŁANIA BLOW OFF!
Wydobywające się z silnika spaliny posiadają ogromny potencjał energii która w silnikach bez sprężarki jest tracona wydalana do atmosfery, po prostu niewykorzystana Umieszczenie na drodze spalin turbiny powoduje że energia spalin jest zmieniona na ruch obrotowy, który zostanie wykorzystany do sprężenia powietrza dopływającego do cylindrów. Proste! Im więcej powietrza dostanie się do cylindrów tym większa może być osiągana moc. Budowa wszystkich turbosprężarek jest podobna, na jednej stronie łożyskowanego wałka znajdziemy łopatki turbiny a z drugiej łopatki sprężarki. Obudowa sprężarki ma taki kształt aby można było rozpędzić turbinę do kilkudziesięciu tysięcy obrotów. Dzięki temu powietrze może być sprężona do wysokiego ciśnienia. Jednak turbo nie może działać samo ze sobą gdyż niechybnie doprowadziła by do “rozwalenia” /dosłownie/ silnika i samej turbiny. Aby temu zapobiec stosuje się zawory upustowe które w zależności od tego jak zbudowana jest turbina upuszczają sprężone powietrze lub spaliny przed sprężarką.W silnikach benzynowych stosowane są zawory na dolocie/ blow-off i waste-gate/ oraz jeden/by-pass/ w układzie wydechowym przed sprężarki. Gdy silnik pracuje na biegu jałowym wszystkie zawory są zamknięte gdyż potrzebna jest duża dawka sprężonego powietrza. Przy podniesieniu obrotów lekko otwiera się zawór by-pass aby nie dopuścić do drastycznego wzrostu ci¶nienia doładowania/znaczna część spalin omija wtedy sprężarkę przez co jej obroty nie są zbyt wielkie/. Ciśnienie w układzie dolotu reguluje zawór weste-gate, przeważnie steruje nim komputer za pośrednictwem elektromagnesu który unosi się i wypuszcza część sprężonego ładunku/zmniejsza się ciśnienie doładowania/. Zawór blow-off działa po gwałtownym zdjęciu nogi z gazu, rozpędzona turbina tłoczy powietrze do cylindrów i nagle napotyka zamkniętą przepustnicę ,zostaje bardzo szybko wyhamowana , niszczy się turbina i spadają osiągi silnika. Zapobiega temu zawór blow-off który otwiera się po zamknięciu przepustnicy i wypuszcza sprężone powietrze.
ZAWORY BLOW OFF MOŻNA TAKŻE MONTOWAĆ W SAMOCHODACH Z TURBO DIESLEM.
Konix - Sro Cze 24, 2009 07:14
Wiem, że można zamontować w turbodieslu, ale nie ma takiej potrzeby. Raczej nik nie zakłada do nich trzykrotnie większych sprężarek, bo nie ma sensu.
dobryziom - Sro Cze 24, 2009 08:55
konstrukcja blow offa do benzyny a do diesla znacznie się rożni ...
|
|