Zobacz temat - [R200] Alufelgi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [R200] Alufelgi

luk7 - Sro Cze 24, 2009 22:59
Temat postu: [R200] Alufelgi
Witam jako ze sie szykuje do kupienia alu w tym lub przyszlym tygodniu chcialem zapytac bo mam okazje kupic '15 dokladnie Enzo Cup, szer. felgi 7j, rozstaw śrub 4x100, sred. otworu centr. 60, et 35 .
Pytalem juz jednego klubowicza mowil ze niebedzie problemu lecz inny ze moze obcierac ale niemusi wiec wole zapytac bo niejest to koszt 10zl zeby mozna bylo wydac od tak sobie pieniadze a pozniej beda problemy.
Oponki beda toyo 195/50/15 i te Enzo.
Bedzie gitara ?
Dzieki

storm - Czw Cze 25, 2009 08:39

będzie gitara :wink:

Ja mam 195/45/R16 7J ET35 4x100 i jest OK

luk7 - Czw Cze 25, 2009 10:51

Mam takie pytanie bo niebardzo sie znam sruby bede musila napewno kupic teraz mam zalozone '14 niewiem czy te sruby ktore mam obecnie beda pasowaly do nowych felg/opon a wydaje mi sie ze chyba nie, wiec jakie mam zakretki sruby i pierscienie bo niebardzo orientuje sie
Dzieki

hellboy_d - Czw Cze 25, 2009 10:57

Tu masz pierscienie , musisz docelowo miec 56,1 (jesli sie myle niech ktos poprawi )
http://www.allegro.pl/ite...ace_gratis.html
A tu nakretki , porownaj ceny i wybiez ta oferta ktora jest najlepsza
http://www.allegro.pl/ite...onda_rover.html

storm - Czw Cze 25, 2009 11:07

Ja robiłem przeskok z 14" na 16" i nakrętki pasowały bez problemu.
dobryziom - Czw Cze 25, 2009 14:05

To są zwykle felgi więc śruby które masz będą pasować, zwykle tylko Japońskie felgi maja wąsko łebkowe śruby. Co do pierścieni polecam z POLIAMIDU wcześniej miałem plastikowe i się strasznie łamały ...

http://www.allegro.pl/ite..._poliamidu.html

luk7 - Czw Cze 25, 2009 16:38

W takim razie musze wziasc pierscienie 60,1-56,1 ? dobrze rozumiem ?
A co do nakretek jesli potrzebne to ile ich 16?

bula21 - Czw Cze 25, 2009 17:52

mam te felgi i nie ma zadnego problemu
luk7 - Pią Cze 26, 2009 00:30

Odpowie mi ktos w sprawie tych pierscieni ? :razz:
Dzieki Bula fele zamowilem

storm - Pią Cze 26, 2009 09:42

to zależy od felgi, do niektórych musi być pierścień z kołnierzem do innych nie.
Ja miałem akurat bez kołnierza i zwykłe nie podeszły (chociaż miały dobre wymiary)
DLa mnie gość wytoczył metalowe pierścienie specjalnie pod wymiar i są dużo lepsze niż te plastyki.
Najlepiej podjechać z felgą do zakładu i Ci powiedzą ..

bula21 - Pią Cze 26, 2009 13:31

ja zaniosłem felgę do znajomego tokarza zmierzyłem wymiar z piasty i po 2 godzinach zapłaciłem 10 zł miałem 5 pierścieni alu :P mysle ze to najlepsze rozwiazanie
luk7 - Pią Cze 26, 2009 14:18

Jakis dobry zaklad w Wawie ?: )
dobryziom - Pią Cze 26, 2009 15:48

Ja bym nie brał aluminiowych bo są za miękkie po sezonie nie trzymają już tych wymiarów co były... stalowe tez nie są za dobre bo się zapiekają i ciężko później dociągnąć felgę precyzyjnie do piasty...
faecd - Pią Cze 26, 2009 21:06

popieram dobryzioma pierscienie kupowac nie te tanie szajsowate plastiki tylko porzadnej jakosci poliamid gdzie taki pierscionek kosztuje ok.22zl za sztuke!

Sruby tak 16 sztuk bo tyle masz wac pan szpilek. Kup ewentualnie 12nakretek zwyklych plus komplet zabezpieczajacych jezeli felgi sa ladne i mogly by kusic zlodziei:)

PS nakretki M12x1,5

sombaty - Sob Cze 27, 2009 11:57

Witam wszystkich. Jeżeli zmienisz z oryginalnych felg na Enzo to najprawdopodobniej będziesz musial zmienić też nakrętki, ponieważ nasze oryginalne felgi i nakrętki mają miejsce styku wykończone na okrągło, kulowe a nowe felgi mają proste. Jak odkręcisz jedną nakrętkę to będziesz wiedział o co chodzi. Najlepiej jeszcze dopytać w sklepie.
Osobiście wymieniałem na felgi (Bardzo podobne właśnie do ENZO CAP)CMS 7J ET bodajże 35 R15" i wymieniałem też nakrętki 12szt + 4szt anty- kradzieżowe chromowane. Oczywiście doszły też pierścienie centrujące plastikowe i mam je już 3 lata i jest OK.
Pozdrawiam.

luk7 - Sob Cze 27, 2009 12:13

Mam nadzieje ze tamte sruby beda pasowac bo te wszystkie sruby i nakretki tak tanio wcale nie wyniosa :/

Sruby znalazlem takie , chyba beda pasowac tylko sa tam 3 rodzaje ktore dobre ?http://moto.allegro.pl/it...saab_smart.html
i nakretki te ktore tu pokazal kolega w linku tylko czemu 12 a nie tez 16?

Tomi - Sob Cze 27, 2009 12:17
Temat postu: Re: [R200] Alufelgi
luk7 napisał/a:
Witam jako ze sie szykuje do kupienia alu w tym lub przyszlym tygodniu chcialem zapytac bo mam okazje kupic '15 dokladnie Enzo Cup, szer. felgi 7j, rozstaw śrub 4x100, sred. otworu centr. 60, et 35 .
Pytalem juz jednego klubowicza mowil ze niebedzie problemu lecz inny ze moze obcierac ale niemusi wiec wole zapytac bo niejest to koszt 10zl zeby mozna bylo wydac od tak sobie pieniadze a pozniej beda problemy.
Oponki beda toyo 195/50/15 i te Enzo.
Bedzie gitara ?
Dzieki


7J15 przy ET35 i masz pewność, że będzie gitara ?! Ja tej pewności nie mam. Doświadczenie podpowiadam mi, że przy obniżonym zawieszeniu lub 2 osobach na tylnej kanapie może ocierać o wewnętrzne ranty tylnych błotników... co skutkuje wycinanie poprzez w.w. błotniki fajnych wzorków na boku opony :)

Nie ma takiej reguły, ale licz się z tym, że może tak być (w dwóch autach na takich rozmiarach tak było).

luk7 - Sob Cze 27, 2009 12:20

Tomi nie doluj mnie bo ja juz je zamowilem :roll:
bula21 - Sob Cze 27, 2009 12:51

ja mam te felgi opony 195/50 przy obnizonym zawieszeniu nawet jak mam z tylu 2 osoby nie obciera ale przez progi jest ciezko przejechac :O
hellboy_d - Sob Cze 27, 2009 13:04

Ja tez nie mam problemu i mam 205/50/15 plus sprezyny 35/35
No chyba ze tesciowa (gruba) z tylu plus ciotka i pralka w bagazniku ....

Tomi - Sob Cze 27, 2009 13:36

bula21 napisał/a:
ja mam te felgi opony 195/50 przy obnizonym zawieszeniu nawet jak mam z tylu 2 osoby nie obciera ale przez progi jest ciezko przejechac :O


To widocznie tylko ja miałem takiego pecha w 3 samochodach :)

Nie ocierał na tyle, aby nie można było jeździć... jednak co jakiś czas warto było zabapieczać wewnętrzne ranty tylnych błotników i na w miejscach gdzie kończy się bieżnik, pojawiały się cienkie paski poodcinanej gumy... ale był za to szerszy i wyglądał jak żaba. :)

[ Dodano: Sob Cze 27, 2009 14:40 ]
hellboy_d napisał/a:
Ja tez nie mam problemu i mam 205/50/15 plus sprezyny 35/35
No chyba ze tesciowa (gruba) z tylu plus ciotka i pralka w bagazniku ....


Czy ja napisałem, że tarło ciągle?? Podczas jazdy samochodem (nawet sam) na drodze zdarzaja się różne przypadki. Nie uwieżę Ci, że jeśli jedziesz szybciej lewy zakręt i przy krawężniku trafisz na jakąś górkę, tylne koło nie chowa Ci się w błotnik... albo przeskakujesz z prędkością 100-140 jakąś większą górkę zawieszenie nie przysiada na odbojach. Sorry, wybaczcie ale w bajki nie wierzę.

luk7 - Sob Cze 27, 2009 17:49

Halo jak z tymi srubkami :razz:
faecd - Nie Cze 28, 2009 13:25

luk7 napisał/a:
Halo
za halo to w ...wala;) luk7 jaki ty jestes nie ogarniety czlowiek!

Wejdz sobie na allegro i ogladaj NAKRETKI a nie sruby. Sruby sie wkreca w kolo a nakretki nakreca na szpilki. Zauwaz ze jak zdejmiesz kolo to wystaja Ci 4 takie szpilki...to na nie sie nakreca nakretki!

Co do gwintu to juz Ci podalem M12x1,5!!! Nic innego

Dalej w zaleznosci, jaka masz flege czy bedizesz mial dekielek zakrywajacy sruby czy nie trzeba wybrac nakretki albo przelotowe albo pelne!

POzniej od rodzaju otworu na feldze potrzebujesz nakretki albo stozkowe albo kulowe! Tyle to jest cala filozofia

Jezeli nie wiesz co oznacza stozkowe, kuloe,przelotowe, pelne wejdz na moto allegro i zobacz jak wygladaja takie typy srub

Jak potrzebujesz pierscienie ze srednicy 70,4-->56,1 mm to mam takie do sprzedania bo kupilem je do felg ktore sie okazaly nie pasowac do mojego:) mialy wlasnie et35! ale szerokosc 7,5 cala

Jak potrzebowac bedizesz nakretki przelotowe stozkowe to tez mam na zbyciu bo tez byly dobierane do tychze felg! dobieralem wsio do felg titan...ale nie wiem jak to bedize wygladalo z enzo!

Jakby cos to pw!
Pozdro...

Aha albo kupujesz 16 sztuk zwyklych nakretek ale wtedy kazdy jeden menel bedzie mogl Ci buchnac felgi pod blokiem albo kupujesz 12 zwyklych i 4 zabezpieczajace (w sumie 16 naktretek) dzieki temu menel troche sie nameczy przed kradzieza;)!

ash - Nie Cze 28, 2009 14:41

Zanim kupisz pierscienie to dopytaj sie czy w komplecie z felgami sprzedawca nie dodaje pierscieni, o ile kupujesz nowe. A co do nakretek to sprawdz najpierw czy Twoje stare sie nadadza (mysle, ze tak) i dopiero wtedy najwyzej dokupisz nakretki.
hellboy_d - Nie Cze 28, 2009 19:23

Tomi napisał/a:
albo przeskakujesz z prędkością 100-140 jakąś większą górkę zawieszenie nie przysiada na odbojach. Sorry, wybaczcie ale w bajki nie wierzę.

Wiadomoze to jak robisz to obciera , ale codzi o normale uzytkowanie a w takowym nie jest to przypadlosc czesta i nie zuzywa dodatkowo ogumienia .

Chyba ze zaintersowany jedzi non stop 140 km/h ;]

luk7 - Pon Cze 29, 2009 07:14

faecd...
Jak masz odpowiadac z łaska ze w ogole to robisz to w ogole sie nie udzielaj w tym temacie.
Jest to forum po to by pomoc komus kto ma jakies watpliwosci czy mi sie wydaje ?
Jakiej wielkości śruby wiem ! bo juz ktos napisal.
Pytam o koncowki srub jakie maja byc ,myslisz ze jestem debilem ze trzeba mi tlumaczyc ze sruby sie wkreca a nakretki nakreca na nie ? chyba pomyliles adres.

faecd - Pon Cze 29, 2009 18:09

luk7 moze przeprosic jeszcze za obraze waszego worszowskiego majestatu:) sluchaj na poczatek pytasz o sruby...napisalem CI

"Sruby tak 16 sztuk bo tyle masz wac pan szpilek. Kup ewentualnie 12nakretek zwyklych plus komplet zabezpieczajacych jezeli felgi sa ladne i mogly by kusic zlodziei:) "
Na co Ty odpisujesz
luk7 napisał/a:
nakretki te ktore tu pokazal kolega w linku tylko czemu 12 a nie tez 16?
oraz
luk7 napisał/a:
Halo jak z tymi srubkami :razz:
...

Dostajesz kawe na lawe i dalej nie wiesz jakie i ile srubek kupic.

Ps mysle, ze lepsza moja odpowiedz
luk7 napisał/a:
z łaska
niz odpowiedz w stylu "uzyj szukajki"

Mam nadzieje, ze juz przestudiowales rodzaje srub i nei masz z nimi zadnego problemu...i sie nie obrazaj

luk7 napisał/a:
Jest to forum po to by pomoc komus kto ma jakies watpliwosci
dlatego Ci odpisalem i nie staralem sie tego robic z laska lecz moze z lekka nutka ironi...

Pozdro!

Tomi - Wto Cze 30, 2009 10:03

hellboy_d napisał/a:
Tomi napisał/a:
albo przeskakujesz z prędkością 100-140 jakąś większą górkę zawieszenie nie przysiada na odbojach. Sorry, wybaczcie ale w bajki nie wierzę.

Wiadomoze to jak robisz to obciera , ale codzi o normale uzytkowanie a w takowym nie jest to przypadlosc czesta i nie zuzywa dodatkowo ogumienia .


Poza szlifowaniem błotników i wycinaniem wzorków na oponie niczemu nie przeszkadza.

hellboy_d - Wto Cze 30, 2009 20:36

Tomi,
Szanowny kolego mozemy dalej dyskusje ciagnac w stylu ; a ja mam w bicepsie 55 cm na co Ty mi odpiszesz ze masz 56 albo ze ja mam IQ 125 a Ty 126 tak dalej .... Ale nie o to chodzi w koncu .
Ja z wlasnego doswiadczenia stwierdzam ze wiecej szkod w ogumieniu dalo mi niezrobienie zbieznosci niz obcieranie o blotniki czy o co tam uwazasz .
Zreszta " Zaba " jezdzi moja kobitka z moim synkiem i zareczam ci ze zadna z opon nie zblizyla sie do markera nawet . Bo kontroluje stan ogumienia i jesli opona jest "be" to kupuje nowa .Skoro sa u nas takie drogi jakie sa , uzytkownik musi sie liczyc ze majac niskie zawieszenie i wieksze niz fabryczne alufelgi lub opony doprowadza do mniejszych lub wiekszych "przycierek " predzej czy pozniej . No chyba ze Zalozyciel tematu chce na tych oponach do smierci jezdzic . Bo u nas pokutuje przeswiadczenie ze naprawiac , nalezy jak juz cos "odpadnie" lub auto dalej nie pojedzie ;] .Taki oszczedny z nas narod .
Zreszta rownie dobrze moge doradzac gosciom ktorzy " kreca cisnienie " w turbo ze to MOZE zmniejszyc zywotnosc takowo podrasowanego doladowania :P

DANTE79R - Pon Lip 06, 2009 21:14

Cytat:
Ja tez nie mam problemu i mam 205/50/15
opony rozmiar za duże, co do tematu to nie lepiej wsadzić 16"?
Pływak - Sob Lip 11, 2009 12:23

Jak by kogoś interesowało jak wygląda 8,5J w kanciaku ;)


bula21 - Sob Lip 11, 2009 12:57

a czy kolega juz załozył felgi ?
luk7 - Pon Lip 27, 2009 00:36

Witam kolegi dawno tu niebylo felgi dawno zalozone razem z oponami TOYO jak skombinuje aparat to zrobie foto