|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Brak mocy :(
Barthas - Pią Cze 26, 2009 21:47 Temat postu: [R75] Brak mocy :( Witam Wszystkich!
Dzisiaj wracalem sobie z dluższego wyjazdu i wszystko było ok, kiedy nagle zorientowalem się ze na 5 biegu samochod nie ma w ogole mocy tzn. wkrecal sie do 3,000 rpm i koniec. do 2000 jeszcze jakoś bylo czuc ze przyspiesza ale pozniej to ledwo ledwo. Nie wiem co jest grane. Znalazlem taki temat:
http://forum.roverki.eu/v...light=brak+mocy
Czy myslicie że u mnie moze byc to samo? Tylko nie wiem czemu to tak nagle się zepsuło.
Liczę na Waszą pomoc
Pozdrawiam!
wild_weasel - Pią Cze 26, 2009 21:58
Barthas, może masz problem z przepływomierzem? Przejrzyj forum, było mnóstwo na ten temat
Odepnij przepływkę i sprawdź, czy Rover nie będzie żwawszy. Jeśli tak - najpewniej masz przepływkę do wymiany
Barthas - Pią Cze 26, 2009 22:07
A to jeszcze takie jedno glupie pytanko :
Gdzie jest ten przepływomierz?
Tzn. co mam dokładnie odłączyc?
Dzieki wielkie! Pozdrawiam!
wild_weasel - Pią Cze 26, 2009 22:10
...a w tej sprawie to musisz już przeszukać forum Ja też nie pomogę Ci bez użycia wyszukiwarki
Barthas - Pią Cze 26, 2009 22:14
Juz znalazlem A jak odepne przepływomierz to jaki efekt powinienem uzyskac? Czy powinienem odczuc różnice na lepsze czy gorsze?
wild_weasel - Pią Cze 26, 2009 22:25
Po odpięciu przepływki samochód powinien znowu jeździć dynamiczniej. I więcej palić - dlatego wskazana jest jazda ze sprawną przepływką: dynamika i normalne spalanie.
Pino - Pią Cze 26, 2009 22:50
wild_weasel napisał/a: | I więcej palić |
no nie wiem czy tak do końca by to wyglądało, przy NIESPRAWNEJ przepływce może więcej palić niż powinien a po odpięciu takowej spalanie może spać.
Dam-Kam - Sob Cze 27, 2009 09:09
spalanie zostawmy w spokoju jeśli masz padniętą przepływkę to po jej odpięciu powienieneś poczuć więcej mocy i na tym trzeba się skupić. Jeśli nie będzie różnicy to nie przepływka siadła tylko co innego
Barthas - Sob Cze 27, 2009 12:23
No niestety problem dalej nie rozwiązany Zrobilem tak jak doradziliście. Odłączyłem przepływkę ale dalej lipa. Zadnej różnicy. Filtr powietrza ok. Wyczyściłem to:
Ale dalej nie ma zadnej roznicy. Moze jeszcze jakies propozycje?
Dodam jeszcze, moze tez przydatna informacja, ze moj roverek nie kopci tak bardzo jak inni opisują przy tego typu problemach. Jest tak jakgdyby w miare normalnie. Tak jak zawsze.
[ Dodano: Sob Cze 27, 2009 13:35 ]
A i jeszcze dodam, ze wczoraj pod przymusem zatankowalem ropkę na innej stacji niz zawsze tankuje. Zatankowalem na shellu V-power diesel. Nie wiem czy to moze byc przyczyną? może zakupić coś takiego:
Myslicie ze moze pomoc?
Dam-Kam - Sob Cze 27, 2009 12:54
jak zatankowałeś shella v-power to po kilkudziesięcu km powienieneś poczuć różnicę na + ja to tankuję i jest świetne
poszukaj na forum o czujniku wysokiego ciśnienia, być może to on powoduje brak mocy...
Pino - Sob Cze 27, 2009 14:49
a może zawór wysokiego ciśnienia?
dukat11 - Sob Cze 27, 2009 15:37
Sprawdź błędy na komputerze. U mnie jakiś czas temu przetarł sie przewód od zaworu wysokiego ciśnienia w CR i silnik przeszedł w tryb awaryjny przez co nie miał ograniczone obroty i moc (diagnoza na zwykłym komputerze nie na T4). Po zlutowaniu przewodu wszystko wróciło do normy.
Barthas - Sob Cze 27, 2009 16:41
Mam kabelek OBD II i jak zauważylem w moim roverku jest takie wejscie. Teraz tylko programu mi brakuje. Jaki probram polecacie do diagnostyki Rover'ka 75?
Dam-Kam - Sob Cze 27, 2009 16:46
prawdopodobnie najwięcej dowiesz się z BMW CarSoft'a
Barthas - Nie Cze 28, 2009 09:29
Wczoraj przez przypadek prawdopodobnie odkryłem źródło usterki. Po wyczyszyczeniu EGR zamontowalem je z powrotem ale nie bylo żadnej różnicy. Jednak wieczorkiem, gdy juz nie mialem pomysłu na nic, zacząłem wszystko ruszać, pukać i dociskać . No i doszedlem do tego wężyka co wchodzi do EGR (tego od podciśnienia) i jak ko docisnąłem to jak ręką odjął! Czy myslicie ze mógł mi się ten wężyk uszkodzić? Powinienem go wymienić? Bo dzisiaj znowu sie zepsuło. 2 min ruszania przy wężyku i znów wszystko w porządku. Może, kiedy rozbierałem to wszystko i wyciągałem ten wężyk coś się naderwało? W sumie schodził baaardzo ciężko a założyć go z powrotem było bardzo prosto. Pozdrawiam!
Rowan - Nie Cze 28, 2009 09:58
Mógł się przetrze, dośc częsta usterka we wszystkich dieslach. Wymień nawet na taki zwykły o takim samym przekroju. Po prostu dusiło silnik spalinami i dlatego takie objawy.
Dam-Kam - Nie Cze 28, 2009 10:20
Barthas napisał/a: | No i doszedlem do tego wężyka co wchodzi do EGR (tego od podciśnienia) i jak ko docisnąłem to jak ręką odjął! |
Rowan napisał/a: | Mógł się przetrze, dośc częsta usterka we wszystkich dieslach. (...) Po prostu dusiło silnik spalinami i dlatego takie objawy. |
dziwne... na zdrowy rozum to nic się nie powinno dziać. Tak jak piszesz wężyk jest od podciśnienia i to podciśnienie otwiera grzybek i spaliny się dostają do środka. Skoro wężyk był przetary to nie było podciśnienia i grzybek nie powienien się otworzyć a więc nie mogło go dławić spalinami...
Bardziej prawdopodobne że elektrozawór nie zwalnia podciśnienia i grzybek się nie zamyka. Ruszając wężykiem poruszyłeś elekrtozaworem albo tak go przegiąłeś że pozwoliłeś żeby zaciągnął powietrze. Radzę znaleźć post Rowan'a w temacie o elektrozaworze i go przeczyścić
Barthas - Nie Cze 28, 2009 12:54
Koledzy!!! To rzeczywiscie może być to!!! Bo za drugim razem, kiedy próbowałem ruszać tym wężykiem to z początku nic się nie zmieniało. Dopiero po minucie coś się ruszyło. Więc może i coś tam przypadkowo dotknąłem. A gdzie dokładnie znajduje się ten elektrozawór? Może gdzieś jakieś zdjęcię znajde?
[ Dodano: Nie Cze 28, 2009 17:55 ]
Kurcze! Pół dnia próbowałem połączyć się z komputerem i nic z tego W ogole jakby nie widzi samochodu. Jakby nie był podłączony. Tylko czy aby napewno tam jest wejscie OBD 2 ?Wtyczka co prawda pasuje ale na wtyczce jest napisane, że kabel przeznaczony do grupy WV seat skota audi.
|
|