Zobacz temat - [R 400 SDi 1998] Problem z odpalaniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 400 SDi 1998] Problem z odpalaniem

bartoszek_m - Nie Cze 28, 2009 18:28
Temat postu: [R 400 SDi 1998] Problem z odpalaniem
Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem silnika. Samochód nawet nie załapuje nic. Kilka razy pokręcę i w końcu coś załapie i odpali.

Zawsze taka usterka mi się zdarzała jak mój tata odpalał samochód, wtedy przez parę dni miałem takie problemy myślałem, że jakoś źle odpala, ale popukałem się po czole bo chyba nie ma czegoś takiego jak złe odpalenie silnika, ale to mniejsza z większym.

Od jakiegoś czasu samochód nie pali, tzn w końcu zapali ale szczególnie z rana muszę się napocić.

Co może być tego przyczyną. Pomocy.

Remigiusz - Nie Cze 28, 2009 18:34

Kat wtrysku lub świece żarowe mogą być spalone albo przekaźnik do świec żarowych.
bartoszek_m - Pon Cze 29, 2009 09:04

Ale to kąt wtrysku się zmienił mówisz? Ok sprawdzę.
magneto - Pon Cze 29, 2009 09:31

bartoszek_m napisał/a:
ale szczególnie z rana muszę się napocić.

a może paliwo się cofa do baku? rano zanim odpalisz sprawdź gruszkę na przewodzie paliwowym.podpompuj paliwo i spróbuj odpalić

bartoszek_m - Pon Cze 29, 2009 22:36

jak mam podpompować? Co dokładnie zrobić?
magneto - Pon Cze 29, 2009 23:29

nie wiem jak jest w Sdi ale u mnie przed filtrem paliwa jest taka gruszka i w niej jest zaworek zwrotny i jeśli jest on uszkodzony może być przyczyną cofania się paliwa do zbiornika.podpompowanie polega na kilkukrotnym zciśnięciu tej gruszki.zciskasz ją tak długo aż poczujesz żę będzie twarda.jeśli po podpompowaniu auto odpali to znaczy że gruszka nie działa
możesz ją wyczścić albo kupić nowa gruszkę, albo wstawić dodatkowy zaworek zwrotny między zbiornikiem paliwa a filtrem.

filtr paliwa kiedy wymieniałeś?

Remigiusz - Pon Cze 29, 2009 23:50

magneto napisał/a:
jeśli po podpompowaniu auto odpali to znaczy że gruszka nie działa


co ty piszesz :mrgreen: chyba jak auto nie odpali. Mi jakoś po pompowaniu auto zapala i gruszka jest dobra :wink:

magneto - Wto Cze 30, 2009 00:02

źle to sformulowałem.jak podpompuje to odpali ale jak musi podpompować to znaczy że się cofa bo jakby się nie cofało to by nie musiał pompować, więc jeśli się cofa to znaczy że zaworek zwrotny nie trzyma -logiczne
bartoszek_m - Sro Lip 01, 2009 01:20

Cytat:
filtr paliwa kiedy wymieniałeś?

gdzieś około 9tys. kilometrów temu.

No zobacze co i jak.
Chociaż wiele osób mówi mi że to może być Bendiks, jutro podjadę do mechanika i niech on to obejrzy,

west - Sro Lip 01, 2009 07:58

hmm, pod wplywem tego tematu zaczalem sprawdzac w swoim autku czy to moze byc jego poranny problem. na ta chwile myslalem, ze to problem ze ssaniem, ale moze nie.
dzis rano odpalilem i trzymajac sprzeglo delikatnie gazowalem. pierwsze 2 razy gubil obroty w momencie wciskania gazu, potem juz normalnie. byc moze gdzies rzeczywiscie uszczelka nie trzyma i paliwo scieka.
ma ktos moze jakies pogladowe zdjecie, gdzie sie znajduje i jak wyglada ta gruszka, zebym przed pierwszym startem podpompowal?

pzdr

sTERYD - Sro Lip 01, 2009 10:23

west, gruszka jest w dieslach, Ty masz pompkę w baku :cool:
west - Sro Lip 01, 2009 10:38

sTERYD napisał/a:
west, gruszka jest w dieslach, Ty masz pompkę w baku :cool:


obok opcji pomogl powinna byc opcja noob przylapany na glebi swojej niewiedzy. z tego bym niezle punktow pozbieral:) da sie do tego jakos dobrac metoda chalupnicza czy tylko mechanik moze lape tam wsadzic?