Zobacz temat - [R620] Słabnie przy szybkiej jeździe
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Słabnie przy szybkiej jeździe

Quato - Pon Cze 29, 2009 16:53
Temat postu: [R620] Słabnie przy szybkiej jeździe
Mam Rover'a 620 SDI i takowy problem, że po parudziesięciu kilometrach jazdy drogą szybkiego ruchu auto zaczyna słabnąć. Przeważnie poruszam się na tym odcinku z prędkością ok. 140-150km/h. Po jakimś czasie (mniej więcej po przyjechaniu takiej samej odległości jednostajną prędkością) za każdym razem auto zamula i nie jedzie więcej jak 130 (po mocniejszym depnięciu nawet czuć że leciutko zwalnia). Dzieje się tak tylko w wyżej wymienionych warunkach. Za pierwszym razem myślałem że padła pompa paliwowa i że będę kwitnął na autostradzie, ale zjechałem i na niższych biegach jedzie poprawnie. Jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o poradę, jeśli już jest taki post to o link. Pozdrawiam
Zukowaty - Pon Cze 29, 2009 16:59

Nie wiem jak to wygląda w klekotach ale w benzyniakach na gaźniku to pierwszy objaw słabej pompy paliwa. Na wtrysku już raczej tak nie jest (chyba) bo nie ma komory pływakowej... Temperaturę masz ok? Może autko się zagrzewa?
Remigiusz - Pon Cze 29, 2009 17:03

Bylo juz o tym na forum ale nie pamiętam już przyczyny dokładnie :sad: Wydaje mi ze ze była to chyb winna przepływomierza.

[ Dodano: Pon Cze 29, 2009 18:06 ]
Albo za wysoki stan oleju w silniku.

Quato - Pon Cze 29, 2009 17:21

No właśnie temperatura jest w normie i na tablicy nic nie mruga. Do turbiny też raczej jakieś lewe powietrze się nie dostaje. Olej pomiędzy min a max.
Remigiusz - Pon Cze 29, 2009 19:55

Sprawdź jeszcze przepływomierz :wink:
Quato - Pon Cze 29, 2009 20:27

Dzięki za wskazówki. Pogmeram przy nim w wolnym czasie... jeszcze tylko pytanie, bo muszę zmienić aku na nowy. O jakich parametrach do tego modelu i też żebym za bardzo nie popłynął :razz:
Smokerss - Pon Cze 29, 2009 20:55

Witam
Panowie a ja mam małe pytanko i podobny mam problemik z tak zwaną czkawką która mi sie obiawia czasami jak zagrzeje sie silnik, ma takie małe skoki jak dodaje gazu albo trzymam równo ,bądź go przydusi :wink: i zaraz puszcza ,znacie może taki obiaw ,co to może być ?? ? :/ Czy też przepływomierz czy może pompa paliwa..?

[ Dodano: Pon Cze 29, 2009 21:56 ]
Przy 420DI

Remigiusz - Pon Cze 29, 2009 21:00

Sadze ze 60Ah wystarczy i będzie pasowała do 620 :wink:
xtek - Pon Cze 29, 2009 22:45

Remi55 napisał/a:
Sprawdź jeszcze przepływomierz :wink:


Przeplywomierz kontroluje tylko EGR, wiec nie ma zwiazku.

Remigiusz - Wto Cze 30, 2009 00:36

xtek napisał/a:
Przeplywomierz kontroluje tylko EGR, wiec nie ma zwiazku.


Tak ale tylko w L-serie z silnikiem 86KM, jak masz już wtrysk elektroniczna pompa to ma to bardzo duży wpływ :!: Jak masz sterownik Boscha to ma przeplywka ogromny wpływ. Ja mam sterownik Rovera wiec mi przeplywka niczym nie steruje bo EGR zaślepiony jest. :wink:

xtek - Wto Cze 30, 2009 05:11

Remi55 napisał/a:
xtek napisał/a:
Przeplywomierz kontroluje tylko EGR, wiec nie ma zwiazku.


Tak ale tylko w L-serie z silnikiem 86KM, jak masz już wtrysk elektroniczna pompa to ma to bardzo duży wpływ :!: Jak masz sterownik Boscha to ma przeplywka ogromny wpływ.


Niestety, nie masz racji.

Z forum mg-rover.org.

"Rover_Ron is the resident expert on tuning MG / Rover Diesels and he has his own forum on here for questions about the kits he sells, or questions about Diesel tuning in general."

"The 4 pin maf fitted to the '95-99 Sd, sdi and early (L series) Freelanders is only used for egr control so they are not affected. Any minor improvment by disconnecting the sensor is due to the egr valve being disabled."

"the maf sensor on the sdis doesn't affect the fuelling. Its only used to control the egr valve so any effect you feel will be due to this staying closed."

Bardziej wierze jemu :P

gosia - Wto Cze 30, 2009 05:20

wymien filtra powietrza i filtr paliwa .moje auto tak zwalnia i traci moc
Remigiusz - Wto Cze 30, 2009 08:10

xtek napisał/a:
Z forum mg-rover.org.

......


Ja to znam bo mam Roverrona Tuning Guide do Diesla :grin: Ale jakos mi sie zdaje lub zdawało ze wszytkie sdi maja 5pinowa wtyczke a nie 4 dlatego taka moja wypowiedz.

xtek - Wto Cze 30, 2009 08:11

Wszystkie, ktore ja widzialem mialy 4 pinowa, moj tez :P
seyfer - Wto Cze 30, 2009 09:04

miałem podobna sytuacje na początku jak kupiłem autko. Wyprzedzałem i tu nagle trach spadek mocy. Max prędkość wtedy 110km/h gaz do podłogi i brak reakcji silnika na to. Z trasy pojechałem do mechanika od razu. Podpiął kompa- nic nie znalazł, pogmerał przy wiązce przewodów - do teraz nie wiem gdzie i problem minął ... a co do przepływki to nie widzę różnicy gdy mam ja odpięta a jeżdżę tak z 3 miesiące. Ktoś tez tu na forum pisał ze przy SDI jest ona praktycznie zbędna ale nie mogłem odszukać autora :/
xtek - Wto Cze 30, 2009 09:08

Rzeczywiscie, ja bym w pierwszej kolejnosci przegladnal wiazke pompy, rury od IC czy sa szczelne, filtr powietrza, filtr paliwa (moze sie zapychac). Moze to tez byc gruszka przed filtrem paliwa - w zaworkach gromadzi sie syf i nie daje tyle paliwa ile potrzeba.
Remigiusz - Wto Cze 30, 2009 11:45

xtek napisał/a:
Wszystkie, ktore ja widzialem mialy 4 pinowa, moj tez :P


hehehe... :mrgreen: No to chyba ze tak wygląda sprawa sie czegoś nowego dowiedziałem :wink: Będę pamiętał teraz :wink: Masz racje xtek :smile:

seyfer, Jak masz spadek mocy to mi to wygląda jak by gdzies tobie uciekało ciśnienie z Turbiny, Znam taki fenomen ze jedziesz pod górkę na 4 biegu a tu auto coraz wolniej tobie jedzie i ledwo co 100km/h wyciągnie. Spowodowane to było ze mi sie waz jeden odpiął od Intercoolera. Wiec w twoim wypadku ja bym sprawdził wszystkie węzę czy sie robią twarde jak sie dodaje gazu i czy gdzieś nie ucieka ciśnienie. Oraz sprawdź jeszcze da gumowa złączkę od turbiny do tej czarnej rury który idzie DO IC bo lubi tez pękać.

seyfer - Wto Cze 30, 2009 12:48

od momentu wizyty u mechanika - hoho z 2 lata temu ;) nic się nie dzieje a grzebać bez potrzeby tez nie będę- chociaż mam do tego ciągoty :P (fakt ze sie nie znam na mechanice i elektryce nie oznacza ze będę wymieniać żarówki w serwisie :mrgreen: ) przewody oglądałem już nie raz i nie zauważyłem, żeby były nieszczelne. Po dodaniu gazu puchną i z zewnątrz są trochę tłuste jakby zaolejone ale to chyba norma wszędzie. No chyba ze się mylę :oops:
Remigiusz - Wto Cze 30, 2009 12:51

seyfer napisał/a:
Po dodaniu gazu puchną i z zewnątrz są trochę tłuste jakby zaolejone ale to chyba norma wszędzie. No chyba ze się mylę


Tak tak jak są trochę w oleju to norma :wink:

Smokerss - Czw Lip 16, 2009 20:25

Panowie mam ,znalazłem z mechanikiem co prawda ale przypadkiem. Pod tą górną osłoną silnika koło świec są k... takie małe przewodziki bodajże 4szt przepływowe i niestety to one robiły robote z tymi drganiami i spadkami mocy - były poprostu sparciałe,popękały i łapał powietrze.Wymieniłem na nowe i jak ręką odjął ...