|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Montaż LPG
robertd83 - Pon Lip 06, 2009 14:43 Temat postu: [R214] Montaż LPG Witam
Jest to mój pierwszy post tutaj ... , jestem szczęśliwym posiadaczem ROVERka 214Si , szykuje się do założenia gazu .... I teraz stąd moje pytanie .... Czy w tym modelu jest kolektor plastikowy??Bo dzisiaj Pan gazownik trochę mnie zabił tą informacją jak i ceną , a nie mam na razie przez tydzień dostępu do auta ... I jaki typ instalacji gazowej polecacie?? I jak wygląda u was spalanie??
Gazowniki stwierdził że jest kolektor plastikowy i tylko i wyłącznie sekwencja i koszt jedyne 3000 zł ....
Z góry dzięki za wszelkie info ....
crs84 - Pon Lip 06, 2009 15:13
Mówił prawdę - tylko sekwencja jeśli nie chcesz mieć problemów z autem. Koszt też by się zgadzał jeśli jest robiona na lepszych podzespołach - na gorszych może taka przyjemność kosztować kolo 2200-2500 - wiadomo, że zależy też od gazownika.
Homi - Pon Lip 06, 2009 16:16
Potwierdzam, kolektor plastikowy, tylko sekwencja.
W Krakowie BRC Sequent kosztowała mnie 2850.
maciej - Wto Lip 07, 2009 15:45
Na Mazowszu taniej.
W Węgrowie Stag + Thomasetto + Valtek do R200 1900 zł.
KKamil - Sob Wrz 24, 2011 09:37
Mam pytanie do posiadaczy 214Si z LPG. W tym modelu wchodzi w grę tylko założenie sekwencji, czyli IV generacji ? Czy można pokusić się o założenie III generacji ?
leszczu - Sob Wrz 24, 2011 09:44
Tylko sekwencja.
hudy23_1985 - Sob Wrz 24, 2011 11:29
Sekwencja i to tylko na dobrych gratach
Tomasseto alaska i Valtek odpadają
Reduktor zavoli zeta N wtryski hana i bedziesz spał spokojnie
Lukasz_Konin - Sob Wrz 24, 2011 11:59
Ja mam staga 4, tomasetto i valteki i smiga na lajcie nie narzekam;) instalacja 2350( wlew przy paliwie) i butla w kole
chmielu - Sob Wrz 24, 2011 20:02
hmm... mam Valteki, Tomasetto, Stag300 od 50tys km w moim 214i. no i jest dobrze instalacja 2500, wlew pod klapka paliwa, i butla w kole
KKamil - Sob Wrz 24, 2011 22:29
Powiedzcie mi jeszcze Panowie - nic tam szczególnego się nie dzieje po zamontowaniu tego gazu, przy odpowiednim serwisie oczywiście wszelkich podzespołów narażonych na szybsze zużycie.
Zimą nie macie problemów z odpalaniem auta ? Odpala Wam od pierwszego przekręcenia kluczyka ?
Tak rozważam instalację LPG do 214Si, bo jednak sporo spala paliwa. Tylko z drugiej strony zastanawiam się czy jest sens, ponieważ autkiem będę chciał pojeździć jeszcze max półtora roku.
bundylp - Nie Wrz 25, 2011 09:46
Przy prawidłowo dobranej i dobrze zamontowanej instalacji nic zlego nie powinno się dziać. Trzeba jedynie zadbac o układ zapłonowy (kable, świece).
Czy Ci się opłaci zakładać to sprawdź tu.
KALKULATOR
stiepazapto - Nie Paź 02, 2011 15:47
Tak Panowie twierdzicie, że tylko sekwencja może w nowszych modelach ale plastik w kolektorze jest mega solidny. Ja mam instalację chyba nawet I generacji działającą tylko na podciśnieniu zupełnie bez żadnej elektoniki, wymieniam tylko parowniki co 80-100 tys. km, teraz jeżdze już na 3 . Nie mam problemów z wtryskami gazu, elektoniką, lambdami i innym dziadostwem które jest awaryjne i kosztotwórcze. Jak kończy sie parownik, cewka zapłonowa/kable/ świece może dojść do sztrzału, tylko zamontowanie 3 klapek uchylnych w obudowie filtra powietrza rozładowuje całkowice potencjalny "podmuch".Powiem tak, patrzać na częste problemy z nowszą generacją instalacji w życiu bym jej nie założył, taką samą instalację mam w Lagunie I i przebieg jest też w granicach 300tys. Takie małe wtrącenie do tematu, ponieważ twierdzenie, że jak niechcesz miec problemów to tylko sekwencja nie jest tak do końca prawdą.
sknerko - Nie Paź 02, 2011 22:06
stiepazapto, jakieś 3 tygodnie temu tankowałem gaz a obok BMW 316 tankowało i jak ruszał z pod dystrybutora, jak pierdyknęło mu pod maską to rozerwany kolektor zdeformował maskę. Do kasy bidulek dopchał a potem słyszałem jak dzwonił po lawetę bo mu kolektor pękł to tak tyle w temacie ode mnie.
chudson - Pon Paź 03, 2011 06:30
Każdy gaz można spieprz... przy montażu . jednak jeśli dobrze zamontowany to sekwencja będzie zawsze lepsza. Brak zwęzki na dolocie = większa moc i mniejsze spalanie.
stiepazapto - Pon Paź 03, 2011 19:26
Panowie mnie strzaly w jakims BMW nie obchodzą bo nie wiem jak jest zrobiona instalacja, parownik filtry kable itd. Na moim rozwiązaniu zrobilem koło 300tys km, A strzałów było kilkadziesiąt w czasie gdy trzeba było zmienić kable, parownik, świece itd. Jedyną rzeczą która została rozrywana to górna puszka filtra powietrza, powtarzam na kilkadziesiąt strzałów. Rozwiązałem ten problem poprzez montaz 4 klapek fi50 metalowych w ww. obudowie i nawet podczas strzału nic sie nie dzieje. (2 klapki było za mało ). Ja w swoim miescie miałem 4 rovera z salonu w 98roku, a sekwencje to dopiero raczkowały i trzeba było je zamawiać do konkretnego komputera silnika, przynajmniej mi tak tłumaczyli gaziarze, a koszt był wtedy 5.5 tys zł i do mojego oczywiscie nie było. Nikt sie nie chciał podjąc instalacji podcisnieniowej do takiego kolektora do czasu kiedy zobaczyłem u żony jednego z gaziarzy rovera ze zwykłą instalacją, więc doszedłem do wniosku że albo ją kocha albo chce z babą skończyć . Wtedy powiedział: Panie te kolelktory nie strzelają i facet jak czas pokazał miał rację. Nikogo nie przekonuje do takich rozwiązań jedynie mówie że na zwykłej instalce też sie da, dodatkowo parownik to chyba Emma Gas i to jedyne urządzenie w instalacji oprócz butli i centralki.
Co do mocy jestem zadowlony i max prędkośc mam wiekszą na gazie niż na benzynie (może dlatego że nie ma odcięcia?), dodtakowo w każdej chwili mogę przełączyć manulanie B/G, a na sekwencji nie mam na to wpływu- temp.
wachu990 - Pon Paź 03, 2011 20:44
Awaryjnie przelączysz kiedy chcesz w sekwencji bezpośrednio na gaz
marhew - Wto Paź 04, 2011 11:14
ja w swoim aucie tez mam sekwencję (stag 200, wtryski reg fast, tomasetto, wlew w klapce) i szczerze powiem, że albo ktoś coś złego porobił przy montażu albo nie wiem co innego może go boleć, bo niestety auto albo dużo pali i chodzi idealnie, albo chodzi "kulawo" a spalanie jest do przyjęcia. Do samochodu zaglądało już z 7 'majstrów' i niestety żaden nic nie wymyślił. Także na przyszłość zero cudów z gazem- czas przerzucić się na diesla
Squid - Sro Paź 05, 2011 09:17
marhew napisał/a: | auto albo dużo pali i chodzi idealnie, albo chodzi "kulawo" a spalanie jest do przyjęcia. |
Dużo tzn. ile ?
marhew - Sro Paź 05, 2011 19:03
Spalanie otwiera się od ok 14 litrów w mieście, przy na prawdę delikatnej jeździe.
flapjck1 - Sro Paź 05, 2011 19:09
albo silnik trup albo gaz spartolony - mi palil 14 przy zapieprzaniu nonstop z gazem w podlodze
marhew - Sro Paź 05, 2011 19:49
Silnik na pewno nie trup , coś jest z gazem nie tak, aczkolwiek 'gaziarze' rozkładają ręce bo nie wiedzą co może go boleć. A też nie chce wymieniać całej instalacji po kolei.
Kolego flapjck1 możesz mi napisać jaką masz instalacje? głównie wtryski, reduktor i sterownik.
flapjck1 - Sro Paź 05, 2011 20:10
stag300 + czerwone valteki + parownik valtek(chyba)
ten parownik musialbym sprawdzic
inna kwestia jest taka ze jak mi sie pozuzywaly wtryski to rzeczywiscie zaczal kotlowac jak zly - max 200 km na zbiorniku 32l
marhew - Sro Paź 05, 2011 21:03
No właśnie ja sie obawiam, że moje wtryski też juz maja dość. A na tych valtekach dobrze pracuje? Nie przerywa nie dławi itd? Bo słyszałem opinie ze valteki niestety nie nadają sie do roverków...
Kozik - Sro Paź 05, 2011 21:16
mi VVC najwięcej póki co to spalił 13L gazu ale to było wyłącznie miasto i troszkę wściekania. Średnio spala mi 9,3L gazu minimalnie 7,5L gazu w trasie (jazda - emeryt)
KKamil - Sob Paź 15, 2011 09:16
Wyliczałem, kalkulowałem i wniosek taki, że instalacja gazowa zwracałaby się dość spory okres czasu. Mam pytanie do Was. Czy wymiana świec na nowe może znacznie obniżyć spalanie w 214Si ? Spotkałem ostatnio kolegę, którego ojciec wiele lat temu posiadał Poloneza z tym samym silnikiem i mówił, że kiedy spalanie benzyny dość wzrasta to trzeba wymienić komplet świec i zauważalnie silnik będzie pobierał mniejsze ilości paliwa. Potwierdził, że ten silnik Rovera jest bardzo wrażliwy na świecie i stąd jeżeli świece nie był wymieniane jakiś okres czasu to spalanie może wzrosnąć, mimo dość ekonomicznej jazdy.
Kozik - Sob Paź 15, 2011 13:46
KKamil napisał/a: | Mam pytanie do Was. Czy wymiana świec na nowe może znacznie obniżyć spalanie w 214Si ? |
nie sądzę, no chyba że świece już całkiem nie istnieją
ale świece należy wymienić co jakiś czas, koszt nie jest wielki
KKamil - Czw Lis 03, 2011 11:25
Ok, dzięki za odpowiedź.
Powiedzcie mi jeszcze ile średnio przejeżdżacie kilometrów na pełnym baku gazu oraz na pełnym baku benzyny ?
Pozdrawiam.
Kozik - Czw Lis 03, 2011 12:00
pełny bak gazu 30L od 280-400km
ile na benzynie nie wiem bo nie sprawdzałem do ostatniej kropli ale 700km pewnością da radę
[ Dodano: Czw Lis 03, 2011 12:00 ]
KKamil, silnik 1,4 palił mi praktycznie tyle samo co 1,8
Gacor - Czw Lis 03, 2011 13:20
Ja na 30-32 litrach przejeżdżam od 280 do 325 km ale spokojnie ten wynik mogę poprawić bo nie jeżdżę jakoś eko a do tego mam stara zwykła instalacje. A silniczek to 1.4 103 kuce
sobrus - Sro Lis 09, 2011 13:04
mathew mi na valtekach czerwonych spalał też 14-15 litrów w lecie.
Teraz na MagicJet pali znacznie mniej.
bundylp - Sro Lis 09, 2011 16:58
Ja ma pełnym zbiorniku ( 34 literki ) robię średnio:
350 - 380 km w cyklu mieszanym ( z przewagą na miejski )
400 - 420 km w trasie.
PS. Raczej nie mam ciężkiej nogi max 120 i zamiana biegów przy 2,5
kangaroo69 - Sro Sty 04, 2012 18:15
Witam
Troszkę czasu mineło od postu wyżej ale dopiero się za LPG zabrałem I jak wiadomo mam parę pytań do kolegów Mianowicie, umówiłem się już z gazownikiem i zaproponował mi następujące elementy:
Sterownik AGC Compact
Reduktor Tomaseto Alaska
Listwa wtryskowa Reg Fast
Do przemyślenia mam reduktor i wtryski, sterowników staga nie chcą montować bo się psują a wtryski MJ według 13 pytanych gazowników to śmieci Nie wiem czemu to o tak a chciałem Was zapytać co o tym myślicie? A i jeszcze jak wygląda wlew pod klapką, bo owszem podobno i można ale w tym przypadku trzeba jakąś przedłużkę nosić bo tam nie ma miejsca na bagnet jeśli koledzy mają jakieś zdjęcia czy coś to poproszę
Pozdrawiam a i jeszcze: Rover 214 Si 1,4 16V 103kM
Adrian - Sro Sty 04, 2012 18:35
kangaroo69,
Kurde. Poczytaj trochę. Masz na Forum o instalacjach LPG i zalecanych podzespołach wiele informacji. Jak nie w dziale R200/25/ZR to w 400/ZS. To przecież te same silniki. A tego "gazownika" to sobie odpuść na wstępie...
kangaroo69 - Sro Sty 04, 2012 18:42
Wszystkie zalecane przez kolegów instalacje nie są akceptowane przez gaziarzy Jak sterownik ok, to reduktor inny itp. a dlaczego odpuścić gaziarza?
Adrian - Sro Sty 04, 2012 18:47
No bo to nie gaziarz a druciarz. Nauczył się na jakimś szkoleniu zakładać jeden zestaw i wszędzie to pakuje. Wolisz słuchać gaziarza, czy ludzi, którzy mają już zamontowane LPG w samochodzie i temat przerobili na własnej skórze?
Kozik - Sro Sty 04, 2012 18:55
kangaroo69 napisał/a: | Reduktor Tomaseto Alaska |
proponuję KME Silver miałem jedną alaskę w 1,4 16V i przy temperaturach blisko zera i niższych nie dawała rady przy ostrzejszej jeździe, przy wysokich temperaturach na styk
o tych wtryskach nic Ci nie powiem bo nie wiem możesz listwę taurusa założyć która u mnie w ciężkich warunkach wytrzymała bez problemów 90tys po czym zaczęła trochę tracić parametry, ale listwa szybka i wydajna, ewentualnie hana
sterownikiem AGC nie bawiłem się więc nie wiem
co do staga to nie sądzę że się aż tak psują, mój kolega montuje tylko stagi po 3 instalacje tygodniowo i nie słyszałem od niego żeby coś się psuło a jestem u niego często
kangaroo69 - Sro Sty 04, 2012 19:06
Właśnie, poczytałem na forum i doszedłem do wniosku że wystarczający zestaw to: Stag+Zavoli+MJ. Z tym że jak go sobie założę to będę miał, o ile któryś zgodził się na staga to nie chcą montować reduktora zavoli i nieszczęsnych wtrysków MJ Jedyna opcja to cała instalacja Lovato albo BRC. Ehh...nie będę druciarzom tłumaczył wszystkiego co na forum się dowiedziałem, więc chciałem zapytać czy sterownik AG Compact da radę się obsłużyć jak Stag a sprzedawany jest zresztą z sterownikiem Zenita z którym Sorbus sobie poradził
chmielu - Sro Sty 04, 2012 19:08
hmm.. co prawda 200 1.4 8V, ale instalacja stag 300, wtryski valteki, reduktor tomasetto (chyba). przejechane 55-58tys km. filtry wymieniane na czas. odpukac - wszystko cyka jak w zegarku
szkoda, ze nie jestes z dolnoslaskiego. znam gaziarza, ktory ma leb jak sklep i jest w stanie zrobic naprawde bardzo wiele - nie montuje on gotowych zestawow jakie mu na szkoleniu kazali.
kangaroo69 - Sro Sty 04, 2012 19:20
Znalazłem jeden zakład w Lublinie, nazywa się DT Gas i godzą się zamontować wszystko co chcę za cenę tylko 1700pln, no ale szukając opini o nich natrafiłem na reportaż z TVN Turbo w którym pokazują ich fatalną obsługę A tu jest ta cała listwa reg:
http://www.phjacus.pl/Lis...a-Y16-p779.html
Tommek - Sro Sty 04, 2012 19:57
nie pakuj się w REGfasty, na mojej instalacji (komputer Sec) nie idzie ich w ogóle ustawić, żeby autem nie szarpało przy dodawaniu gazu (sprawdzone na czarnych i niebieskich), inny gazownik mi podmienił na czerwone valteki, żeby zobaczyć czy to w ogóle wtryski i w ogóle nie szarpało, ale dałem sobie z nimi spokój bo słyszałem, że się często rozkalibrowują i szybko padają, więc zbieram na HANY (dużo osób je chwali za to że są mało awaryjne i są szybkie). MJ i Matrixy też są szybkie, ale są trochę bardziej awaryjne.
tak jak Kozik mówi Alaska może być za mało wydajna bo mimo, że ma wydajność do 140 km, to praktycznie może mieć wydajność do 90 km. Odpowiedni może być Zavoli Zeta N, KME Silver albo AC R01 (o dwóch ostatnich słyszałem dużo pozytywnych opinii).
co do elektroniki weź staga, bo jak Ci zamontują np. jak mi Seca, to nie dużo osób później chciało się podjąć regulacji.
Jeszcze się upewnij, że przy montażu zdejmą ci kolektor dolotowy. Bo bez tego przy robieniu nawiertów wszystkie opiłki polecą do środka. W przypadku metalowego kolektora jak to wleci do cylindrów to może być nieciekawie.
No i podstawa to kumaty gazownik. Lepiej dołożyć parę groszy więcej, niż później wszystko wymieniać.
Adrian - Sro Sty 04, 2012 20:01
Tommek napisał/a: | No i podstawa to kumaty gazownik. Lepiej dołożyć parę groszy więcej, niż później wszystko wymieniać. |
Dokładnie. Czasami lepiej też pojechać i założyć instalację nawet te 100 km od miejsca zamieszkania niż szukać tylko u siebie na miejscu.
Kozik - Sro Sty 04, 2012 20:03
Tommek napisał/a: | No i podstawa to kumaty gazownik. Lepiej dołożyć parę groszy więcej, niż później wszystko wymieniać. |
kangaroo69 - Sro Sty 04, 2012 20:26
Co do gazownikow to w mojej okolicy mam trzech, tak więc szukałem w lublinie i naprawdę nie jest tak kolorowo no ale to nie koniec cos jeszcze wynajdę i dam znac. Dzieki za pomoc
Harry - Sro Sty 04, 2012 20:48
a może ktoś z Was miał do czynienia z oryginalna instalacja rover'a ? z czego się składała ?
Kozik - Sro Sty 04, 2012 21:51
Harry napisał/a: | a może ktoś z Was miał do czynienia z oryginalna instalacja rover'a ? z czego się składała ? |
co do oryginalnych instalacji gazowych montowanych w nowych samochodach to ja nie mam dobrych doświadczeń, montuje ten z kim się diler dogada, a same instalacje pozostawiają wiele do życzenia.
Gacor - Sro Sty 04, 2012 21:56
Orginalne instalacje to ZuO W wielu warsztatach słysząc słowa orginalna instalacja mówią że się tego nie podejmą. Bo nie dość że są to różne wynalazki to złącz ani komputerów diagnostycznych zreguły do takowych instalacji nie posiadają.
Harry - Czw Sty 05, 2012 15:52
Cytat: | co do oryginalnych instalacji gazowych montowanych w nowych samochodach to ja nie mam dobrych doświadczeń, montuje ten z kim się diler dogada, a same instalacje pozostawiają wiele do życzenia. |
chodziło mi z czego się składały jak ktoś ma jakieś informacje. Natomiast co do instalacji LPG w nowych autach wszystko zależy od tego jak kto jest przeszkolony. W skodzie i VW jest montowane Landirenzo, gdzie masz całe zestawy pod auto, bo Landi robi instalacje pod dany model, chlopaki którzy to zakładali nie sa to jakieś dzieciaki, które nauczyły się zakładać w garażu,ale po szkoleniach w Landirenzo. koniec tego off
kangaroo69 - Czw Sty 05, 2012 16:18
A no właśnie, jak kto przeszkolony Długo mi zajęło wytłumaczenie ale już reduktor na Zavoli Zeta N zmieniony i wtryski MJ. Pisałem do producenta AGC Compact i zestaw który poleca gaziarz to taki na jakim szkolą monterów w tej firmie, tzn.ich ulubiony Sam sterownik przez złącza OBD pozwala na ingerowanie w ustawienia instalacji. Zastanawia mnie jeszcze Reduktor MJ tłokowy bo niby do 250kM a cena jak za Zavoli tak do 200pln. A i jeszcze takie pytanko, elementy do podgrzewania wtrysków dostaliście w standardzie czy trzeba to dokupić? Bo sterowniki na to pozwalają ale nie wiem jak ze sprzętem
|
|