Zobacz temat - [R220] Wymiana wahacza - przód (wszystkie R serii 200 po 96)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220] Wymiana wahacza - przód (wszystkie R serii 200 po 96)

Fargo80 - Wto Lip 07, 2009 19:30
Temat postu: [R220] Wymiana wahacza - przód (wszystkie R serii 200 po 96)
Witam:

krótko i na temat wymieniłem dziś wahacze w swoim R pod blokiem
czas pracy jakieś 5h ale satysfakcja jest

wahacze z firmy MAPCO 134pln za szt

http://www.allegro.pl/ite..._prawy_kpl.html


zamieściłem zdjęcia wymiany tylko z lewej strony ale prawa analogicznie do lewej wiec nie robiłem fotek

nie jestem mechanikiem ale stwierdziłem że parę śrubek chyba mnie nie pokona no i się za to zabrałem

jedyna rzecz którą zrobiłbym inaczej to odkręciłbym całkiem drążek reakcyjny tzn z przodu pod zderzakiem jest nakrętka 19 ale nie miałem takiego klucza aby tam się dostać więc go nie odkręciłem ale wierzcie mi że to by ułatwiło całe zadanie

co do zbicia sworznia to jeden zszedł bez problemu a drugi ściągałem prawie godzinę ale też się w końcu poddał

myślę że opisy zdjęć wyjaśnią wszystko

jeśli ktoś ma zamiar podjąć się tego to wierzcie mi dacie radę ja dałem to i wy dacie

pozdrawiam i powodzenia



Reszta zdjęć tutaj

http://forum.roverki.eu/v...p=368932#368932

Fargo80 - Wto Lip 07, 2009 19:30
Temat postu: [R220] Wymiana wahacza - przód (wszystkie R serii 200 po 96)
ciąg dalszy zdjęć
Remigiusz - Wto Lip 07, 2009 20:04

A takie moje pytanie skąd wiadomo kiedy wahacze wymienić?

Zdjęcia super fajny tut zrobiłeś Fargo80 :mrgreen:

Zrobielm tobie PDF tego zeby bylo lepiej ogladacz sobie :wink:

http://home.arcor.de/stupa/wahaczeR200.pdf
(2.49MB)

Wiec możesz wkleić linka na 1. stronę :ok:

grembi - Wto Lip 07, 2009 20:11

Zaczynam zbierać tutki :D na bank się przydadzą

Dzięki i Pozdrawiam

Ps. Forma pdfu bardziej do mine przemawia :)

Fargo80 - Wto Lip 07, 2009 20:33

Remi55 napisał/a:
A takie moje pytanie skąd wiadomo kiedy wahacze wymienić?


zdjęcie nr7 pęknięta guma

a jesli podniesiesz auto na lewarku i poruszasz kołem i sa luzy a masz pewność że końcówki drążków są dobre to znaczy ze sworzeń jest kaput

ja końcówki mam wymienione wiec to musiał być sworzeń
a poza tym jak jeździsz to czuć na dziurach drżenie kierownicy i delikatne stuki

tylko jedno mnie zastanawia czy powinienem jechać na zbieżność ??

remi super z tym pdf`em !! !!! :ok:

Zukowaty - Wto Lip 07, 2009 20:39

Fargo80 napisał/a:
tylko jedno mnie zastanawia czy powinienem jechać na zbieżność ??

Wahacze z założenia są takie same (z założenia). Jak nie ruszałeś układu kierowniczego to raczej nie ma takiej potrzeby ale z racji na dokładność wykonania wahaczy podjechał bym chociaż na kontrole dla świętego spokoju.

Remigiusz - Wto Lip 07, 2009 21:36

aha :mrgreen: musze u siebie zobaczycz :wink:
sTERYD - Wto Lip 07, 2009 23:16

na 100% luzy na sworzniach wahacza wyjdą na szarpaku :cool:
Fargo80 - Sro Lip 08, 2009 08:28

Zukowaty napisał/a:
Wahacze z założenia są takie same (z założenia). Jak nie ruszałeś układu kierowniczego to raczej nie ma takiej potrzeby ale z racji na dokładność wykonania wahaczy podjechał bym chociaż na kontrole dla świętego spokoju.


No i tak zrobię, mam tylko nadzieje że będzie db.

Mam jeszcze jedno pytanie bo już przed tą robotą miałem kierownicę przestawioną i zaczyna mnie to irytować, może wiecie jak ją ustawić na wprost??

sknerko - Sro Lip 08, 2009 08:46

Fargo80 napisał/a:
Mam jeszcze jedno pytanie bo już przed tą robotą miałem kierownicę przestawioną i zaczyna mnie to irytować, może wiecie jak ją ustawić na wprost??

pojechać na geometrię i wyprostują chyba że ktoś ją zciągał i krzywo założył ew. założył prosto ale geometria była do d...y

szoso - Sro Lip 08, 2009 08:50

Fargo80 napisał/a:
może wiecie jak ją ustawić na wprost??

jedną końcówkę drążka wkręcić a drugą wykręcić zachowując przy tym geometrię :wink:

Fargo80 - Sro Lip 08, 2009 16:51

bylem juz u mechaniora i jestem umowiny na poniedzialek

nie jest zle bo zbierznosc i ustawienie kierownicy okolo 50 pln
:lol: :cool:

szoso - Sro Lip 08, 2009 17:11

Fargo80 napisał/a:
nie jest zle bo zbierznosc i ustawienie kierownicy okolo 50 pln

ja mam takie rzeczy na szczęście za darmochę :wink:

Fargo80 - Sro Lip 08, 2009 17:49

no to jade do ostrołęki :lol:
nie no zarcik ale jak tak czytam posty warszawiakow to sie ciesze ze mieszkam tu gdzie mieszkam :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: przeciez oni maja ceny normalnie prawie jak w stolicy :rotfl: :rotfl: :rotfl:

szoso - Sro Lip 08, 2009 18:06

Cytat:
no to jade do ostrołęki :lol:

zapraszam :smile:
a wiesz w ogóle gdzie jest Ostrołęka,pytam tak na marginesie? :wink:
bo większość nawet nie wie gdzie jest te miasto :lol:

Fargo80 - Sro Lip 08, 2009 18:24

nie patrząc na mapę to nie mam pojęcia :mrgreen:
ale ze śląska jechałbym do góry i w prawo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: Sro Lip 08, 2009 19:26 ]
no teraz sprawdzilem i faktycznie tak jest ale daaaaaaaaaaaaaaaaaaaleko :shock: :shock:

szoso - Sro Lip 08, 2009 18:36

Fargo80 a blachy SMI to skąd są dokładnie?
Fargo80 - Sro Lip 08, 2009 18:41

SMI to mikołów :idea:

tu masz na przyszłość

http://www.autogaleria.pl...php/t-3837.html

zobacz na samym dole

dzozef - Pon Mar 01, 2010 19:37

witam, mam następujący problem: na prostej drodze jak puszczę kierownicę to po ok 2-3s auto zaczyna zjeżdżać na pobocze. Kwestie nierównego ciśnienia w oponach oraz krzywych felg czy nierównomiernie zużytych opon wykluczyłem. Dzisiaj byłem sprawdzić geometrie kół i wyszło, że lewe przednie koło mam pochylone o 1,24% i nie można tego wyregulować ze względu na brak możliwości regulacji. Teraz tak myślę czy ewentualny luz w tuleji wahacza dolnego (zaznaczone na zielono na zdjęciu) mógłby powodować takie odchylenie koła? Czy może jest jakiś inny sposób na wyregulowanie tego?

pozdrawiam


xmen38 - Wto Kwi 13, 2010 19:14

Swietny tutek


A tak swoja droga wszystkie tutki przydalo by sie zebrac w jednym miejscu


pozdro

iktorn73 - Sro Kwi 14, 2010 07:58

Luz na tej tulei raczej nie spowoduje takiej różnicy w pochyleniu,chyba że tej tulei nie ma :) . U mnie był krzywy wahacz,po wymianie wszystko wróciło do normy. Można spróbować zniwelować to pochylenie na kielichu amortyzatora,majster mi tak niwelował dopóki nie wpadliśmy na to że wahacz może być krzywy.
adamsky - Nie Lip 03, 2011 22:34

ja mogę dodać od Ciebie sposób na ten wahacz.
Gruba belka drewniana i sznurek.
Belke wiążemy sznurkiem do wahacza i przy okazji młota i swojej nogi która będzie napierała na belkę w dół sworzeń wyjdzie o wiele łatwiej :)

PressionLife - Wto Wrz 27, 2016 21:26

Panowie zabieram się jutro za wymianę wahacza przód prawego w R 75, tutorial z R200 przyda się czy zupełnie inna konfiguracja ?
slax - Sro Wrz 28, 2016 15:58

PressionLife, Inna konstrukcja, poszukaj w dziale dla r75 sa stosowne tematy :D