Zobacz temat - [R220 SDI]Kat wtrysku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SDI]Kat wtrysku

Bordos - Czw Lip 09, 2009 01:11
Temat postu: [R220 SDI]Kat wtrysku
Mam takie pytanie:

Czy w przypadku złego kąta wtrysku zapali się kontrolka silnika ?

beldo - Czw Lip 09, 2009 03:46

Witaj, u mnie jak sobie za bardzo przekręciłem kolo to zapalała sie kontrolka silnika.
Brt - Czw Lip 09, 2009 04:34

Przy przestawionym nawet niedużo (u mnie było 7 stopni a teraz jest 4 i jest ok) może np. przy pewnych obrotach zapalać.
thef - Czw Lip 09, 2009 09:19

Na stronie klubowej ( www.roverki.pl ) w dziale "Porady na temat eksploatacji" jest artykuł na temat odczytu błędów w roverkach z silnikami serii L. Odczytaj sobie błędy wg podanej instrukcji i jeśli będzie wśród nich błąd cewki czasu wtrysku paliwa (bodajże nr 34), to znaczy, że masz źle ustawiony kąt wtrysku.
Bordos - Czw Lip 09, 2009 10:03

Wiem, jak te błędy odczytać. Chodziło mi o odpowiedź, czy w przypadku jego przestawienia komputer zasygnalizuje błąd.

Wymieniałem po prostu rozrząd i chciałem się dowiedzieć czy gdyby coś się z kątem przestawiło to było by sygnalizowane.

Rozumiem, iż gdy jakikolwiek błąd występuje do kontrolka silnika się pali ?

szoso - Czw Lip 09, 2009 10:10

Bordos napisał/a:
Wymieniałem po prostu rozrząd i chciałem się dowiedzieć czy gdyby coś się z kątem przestawiło to było by sygnalizowane

tam są znaki i jeśli ustawisz koło pompy wtryskowej z kołem na wałku rozrządu według nich to kąt się nie przestawi
Bordos napisał/a:
Rozumiem, iż gdy jakikolwiek błąd występuje do kontrolka silnika się pali ?

nie zawsze jeśli coś się dzieje lampka się zapali

thef - Czw Lip 09, 2009 14:45

Kąt wtrysku musi być dość znacznie przestawiony (w stosunku do "normy"), żeby check się zaświecał.
Brt - Czw Lip 09, 2009 19:22

Jeśli pasek się odrobinę podczas eksploatacji wydłuży, to pomimo ustawiania na znaki kąt może się przestawić, dlatego warto go po wymianie paska sprawdzić. U mnie 3 stopnie różnicy wystarczyły, żeby się check od czasu do czasu zaświecał. A i nie wszystkie błędy powodują zaświecenie się kontrolki silnika .... napewno będzie się świeciłą przy problemie z czujnikiem położenia igły wtryskiwacza (czujnik we wtryskiwaczu nr 1) a także o ile pamiętam przy uszkodzeniu czujnika ciśnienia doładowania.
Remigiusz - Czw Lip 09, 2009 19:30

Wiem ze gdzies to bylo na forum ale juz nie wiem gdzie :razz: Czym oni mierzą ten kat wtrysku :?:
szoso - Czw Lip 09, 2009 19:36

Remi55 napisał/a:
Czym oni mierzą ten kat wtrysku :?:

metrówką :lol:
a tak na poważnie
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#68

Remigiusz - Czw Lip 09, 2009 20:06

Znam ten text ale myślałem ze jakimś specjalnym aparatem mierzą to jakos bo to jest raczej metoda prób i błędów :mrgreen:
hrv - Czw Lip 09, 2009 20:28

Komputerem diagnostycznym albo lampa stroboskopowa.
Brt - Czw Lip 09, 2009 20:32

Remi w SDi/iDT kompem/testerem zmierzysz dokładnie ;) bez prób i błędów ;) kwestia tylko taka, czy po ustawieniu prawidłowego kąta, auto będzie paliło na zimno bez problemów .... jesli tak ,to ok, a jeśli nie, to trzeba jeszcze odrobinę zwiększyć kąt ;)
Remigiusz - Czw Lip 09, 2009 22:32

hehe.. u mnie kompie to raczej nic nie będzie do sprawdzenia w moim SD :mrgreen:

No to chyba nie będę nic sprawdzał u siebie bo mi jak na razie pali bez problemów, is ie tak pytań z ciekawości bo jakoś bo tej samodzielnej zmianie rozrządu mam takie dziwne przeczucie jak bym źle to zrobił ale auto działa normalnie :lol: