Zobacz temat - [R200 1.4Si 97r] Halogeny niezalezne od świateł
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4Si 97r] Halogeny niezalezne od świateł

HiTeN - Czw Lip 09, 2009 10:09
Temat postu: [R200 1.4Si 97r] Halogeny niezalezne od świateł
Witam,

Szukałem ale nie znalazlem,
Chodzi mi o halogeny które działają gdy się światła włączy i silnik i tutaj pytanie czy da rade zrobić tak żeby te halogeny były niezalezne od świateł po prostu chce mieć je zawsze włączone i w dzień nie myśleć o światłach, właczam slinik, właczaja sie halogeny i jade. Da rade to samemu zrobic czy raczej trzeba udać się do elektromechanika?

szoso - Czw Lip 09, 2009 10:14

za jazdę na halogenach bez powodu jest mandat kolego bo to nie są światła dzienne
HiTeN - Czw Lip 09, 2009 10:16

gdzieś czytałem w necie że można jezdzić na halogenach w dzien bo tego w kodeksie nie ma dokładnie sprecyzowane jakie maja być światła
tian - Czw Lip 09, 2009 10:17

Jeśli się nie mylę to jazda na przeciwmgielnych jest niedozwolona (o widze ze Kolega Szosownik mnie wyprzedził :piwo: ).

Lepiej poszukaj sobie na alledrogo - był moduł, który automatycznie włącza światła mijania po przekręceniu kluczyka.

szoso - Czw Lip 09, 2009 10:18

będziesz oślepiał i wkurzał innych kierowców
a jak cię zatrzymają to się dowiesz wszystkiego raz dwa a z nimi nie ma gadki jak z kolegami :wink:

HiTeN - Czw Lip 09, 2009 10:21

oślepiał ? chodzi mi o jazde tylko w dzien bo w nocy bądź wieczorem denerwuja mnie też tacy ludzie co jedzą po ulicach na mijania+ halogenach
szoso - Czw Lip 09, 2009 10:23

cytat:
"Jazda na halogenach Czy dla własnego bezpieczeństwa można w czasie normalnej pogody jeździć z włączonymi dodatkowymi przednimi światłami przeciwmgielnymi? kristoff (mail) W warunkach normalnej przejrzystości powietrza kodeks drogowy poz-wala na używanie świateł przeciwmgłowych wyłącznie w nocy na drogach krętych i to w dodatku oznaczonych odpowiednimi znakami. Niezastosowanie się do tego przepisu, czyli używanie świateł przeciwmgłowych przy normalnej pogodzie, grozi mandatem w wysokości 100 zł oraz 2 punktami karnymi."

HiTeN - Czw Lip 09, 2009 10:28

szosownik rozumiem ... a czy nie da sie np. zmienić zarówki na słabsze w kloszach i z halogenów zrobić światła do jazdy dziennej ?
szoso - Czw Lip 09, 2009 10:30

HiTeN napisał/a:
a czy nie da sie np. zmienić zarówki na słabsze w kloszach i z halogenów zrobić światła do jazdy dziennej ?

nie bo tam są inne odbłyśniki a żarówki są założone standardowe także słabszych już nie kupisz
lepiej zainwestuj w automatyczny włącznik świateł,koszt około 50zł,światła będą wtedy ci się zapalały same

HiTeN - Czw Lip 09, 2009 10:33

aha dzięki chyba tak zrobię ;)
szoso - Czw Lip 09, 2009 10:36

HiTeN napisał/a:
aha dzięki chyba tak zrobię

fajna sprawa dla tych co zapominają o światłach
http://www.allegro.pl/sea...5%9Bwiate%C5%82

Bordos - Czw Lip 09, 2009 10:44

szosownik napisał/a:
cytat:
"Jazda na halogenach Czy dla własnego bezpieczeństwa można w czasie normalnej pogody jeździć z włączonymi dodatkowymi przednimi światłami przeciwmgielnymi? kristoff (mail) W warunkach normalnej przejrzystości powietrza kodeks drogowy poz-wala na używanie świateł przeciwmgłowych wyłącznie w nocy na drogach krętych i to w dodatku oznaczonych odpowiednimi znakami. Niezastosowanie się do tego przepisu, czyli używanie świateł przeciwmgłowych przy normalnej pogodzie, grozi mandatem w wysokości 100 zł oraz 2 punktami karnymi."



Odchodząc trochę od wątku nie rozumiem dlaczego jest aż taki problem z używaniem halogenów. Fabryczne halogeny świecą max na wysokość 1 m, co za tym idzie jadąc nie mamy nimi jak oślepić innych kierowców. Przyglądałem się specjalnie na auta jadące z włączonymi halogenami i nie mogę powiedzieć żeby którykolwiek mnie oślepiał.

Co innego auta z pseudoksenonami które bardzo przeszkadzają.

W niektórych krajach europejskich jazda z włączonymi halogenami jest dozwolona.

szoso - Czw Lip 09, 2009 11:09

Bordos napisał/a:
W niektórych krajach europejskich jazda z włączonymi halogenami jest dozwolona.

nie zapominaj że my jesteśmy w Polsce i przepisy są jakie są :wink:
Bordos napisał/a:
Odchodząc trochę od wątku nie rozumiem dlaczego jest aż taki problem z używaniem halogenów.

no widzisz a jednak są podłączone tak by nie było możliwości jeździć na samych halogenach,coś w tym jest :wink:
Bordos napisał/a:
Przyglądałem się specjalnie na auta jadące z włączonymi halogenami i nie mogę powiedzieć żeby którykolwiek mnie oślepiał.

zależy jakie auto bo niektóre to walą po oczach :shock:
próbowałem jechać na halogenach w dzień i prawie każdego kierowcę strasznie to denerwowało bo migali mi światłami o tekstach na cb już nawet nie wspomnę :wink:
kiedyś jechałem z kolegą i zapomniaj wyłączyć halogeny i zatrzymała nas przez to policja ale skończyło się na pouczeniu

wild_weasel - Czw Lip 09, 2009 11:17

Bordos napisał/a:
Przyglądałem się specjalnie na auta jadące z włączonymi halogenami i nie mogę powiedzieć żeby którykolwiek mnie oślepiał.

Halogeny znakomicie odbijają się od mokrego asfaltu i wówczas oślepiają przeciwnika.

[ Dodano: Czw Lip 09, 2009 12:24 ]
HiTeN napisał/a:
gdzieś czytałem w necie że można jezdzić na halogenach w dzien bo tego w kodeksie nie ma dokładnie sprecyzowane jakie maja być światła

Art. 51 ust. 1 PoRD mówi o światłach mijania, względnie dopuszcza światła do jazdy dziennej. A światła przeciwmgielne to nie światła do jazdy dziennej.
Art. 51 ust. 5 wyraźnie dopuszcza możliwość stosowania świateł przeciwmgielnych przednich w określonych warunkach.
Ponadto, o poruszaniu się w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza: art. 30 ust. 1 pkt. 1 ppkt. a).

szoso - Czw Lip 09, 2009 11:53

niektórzy niestety nie wiedzą co to są halogeny,po co i kiedy powinno się je włączać i nie widzą nic złego w jeździe z włączonymi choćby przez cały dzień i przy dobrych warunkach na drodze co często widać i moim zdaniem powinno się takich lansiarzy wynagradzać mandatem
pisząc to nie chciałem urazić żadnego z przedmówców :wink:

PTE - Czw Lip 09, 2009 11:56

Można jeszcze w miejsce halogenów zainstalować sobie światła do jazdy dziennej. Trochę jest jednak z tym roboty - o ile z doborem samych świateł problemu nie ma, to jeśli chodzi o mocowanie i maskownice, to trzeba już trochę pogłówkować.
areek - Czw Lip 09, 2009 21:10

hi
co prawda r400 ale w miejscu halofgenowdzienne

PTE - Pią Lip 10, 2009 07:30

areek napisał/a:
hi
co prawda r400 ale w miejscu halofgenowdzienne


Pisząc mój poprzedni post coś mi kołatało w głowie, ze ktoś z forum przerabiał już światła w ten sposób :wink:

Sam myślałem o czymś takim - ba, nawet wybrałem ten sam model lampek z WESEM-u co Ty, ale nie mam halogenów, więc musiał bym dodatkowo dokupić mocowania na jakimś szrocie...

szoso - Pią Lip 10, 2009 08:12

areek nie powiem bo ładnie to zrobiłeś :ok:
ale i tak większości kierowcom będzie się kojarzyło że na halogenach gonisz
a właśnie jak to w praktyce wygląda bo już trochę na tym latasz,migają czy nie migają,ktoś się pluje?
zainteresował mnie twój pomysł :hm:

PTE - Pią Lip 10, 2009 08:15

Myślę że raczej nikt nie mruga, bo tam są zwykłe żarówki 21W. Zmajstrowałem kiedyś coś takiego w Skodzie 125L. Użyłem lamp cofania od Fiata 126p, uruchamiało je się dodatkowym przełącznikiem. Lampy świeciły dopiero po włączeniu świateł pozycyjnych. Na przeglądzie nigdy nikt się nie czepiał, tylko sprawdzali czy działało.
szoso - Pią Lip 10, 2009 08:23

PTE napisał/a:
bo tam są zwykłe żarówki 21W

no fakt takimi to nikogo nie oślepi :wink:
pomysł mi się podoba i trzeba pomyśleć nad jego realizacją :smile:

ash - Pią Lip 10, 2009 09:14

Ja juz mam zainstalowane typowe swiatla do jazdy dziennej z homologacja E i oznaczenierm RL, w dodatku sa one diodowe wiec oszczedzam energie. Zamontowalem je na przodzie w tych listwach chromowanych (akurat gdzie zaczął ten chrom sie łuszczyć) - niogdzie indziej nie dalem rady ze wzgledu na gabaryt oraz regulację prawną co do wysokości rozmieszczenia. Podpięte są w taki sposób aby świecily się po uruchomieniu silnika a wyłączały po włączeniu świateł mijania (takie są wymogi). A od 20 czerwca nie trzeba już mieć włączonych tylnych pozycyjnych, gdy używamy świateł dziennych.
Fotki podesle jak umyje auto:)

szoso - Pią Lip 10, 2009 09:16

ash napisał/a:
Fotki podesle jak umyje auto:)

hehe czekam z niecierpliwością :wink:

ash - Pią Lip 10, 2009 15:40

oto obiecane fotki
staf - Pią Lip 10, 2009 15:46

Mógłbyś zrobić zdjęcie z góry? Jestem ciekawy czy to nie odstaje zbyt daleko. Ładnie się wkomponowało? Fajne :grin:
ash - Pią Lip 10, 2009 16:00

Jak dla mnie ok! Czy nie odstaje? to zalezy jak gleboko je usadowisz, wszystko zalezy od montazu. Ja musze je troszke poprawic, ale jezeli chodzi o miejsce to ladnie sie komponuje i gdzie indziej nie mozna ich zamontowac.
szoso - Pią Lip 10, 2009 16:30

ash dają na to jakiś atest?
bo mnie już kiedyś ścigali za diody
mam założone białe diody jako postojowe i to jest już problem dla nich

ash - Pią Lip 10, 2009 16:42

kupując swiatla do jazdy dziennej musisz byc Pewien ze maja na kloszu wybite oznaczenie E (z obojetnie jakim numerkiem) oraz oznaczenie RL - jako światla do jazdy dziennej. Nietety takie swiatla sa drozsze (wlasnie ze wzgledu na homologacje), zwlaszcza diodowe. Poza tym musisz je zamontowac w odpowiednim miejscu (w R200 inaczej sie chyba nie da) oraz podlaczyc w odpowiedni sposob, aby swiecily po zapaleniu silnika, a gasly po wlaczeniu swiatel mijania oraz po zgaszeniu silnika. Ja kupilem bardzo fajne te lampki, homologowane, z calym niezbednym kompletem montazowym w bardzo dobrej cenie. Uwazajcie jednak na allegro na podrobki swiatel dziennych - niby jest znaczek DRL gdzies tam napisany ale tuz obok literki E widnieje znaczek A - czyli postojowe, przyklad.: http://www.allegro.pl/ite...homologacj.html
A jesli chodzi o tylne pozycyjne to od 20 czerwca juz nie trzeba ich miec,gdy jezdzisz na Running Lights. Oczywiscie policja jak zatrzyma i nie uwierzy (bo sie nie ucza nowych przepisow) to nie mozna przyjmowac mandatu, a sprawe w sadzie grodzkim ma sie wygrana, zapraszam do lektury: http://bezswiatel.ath.cx/?page=dzienne

szoso - Sob Lip 11, 2009 08:06

ash dzięki za oświecenie w tym temacie :smile:
zapamiętać muszę że A to podróba :wink:

marcin316 - Sob Lip 11, 2009 12:01

Tylko że w powyższym linku jest chyba "4" a nie "A" obok literki "E" ;)
ash - Sob Lip 11, 2009 14:47

Cytat:
Tylko że w powyższym linku jest chyba "4" a nie "A" obok literki "E"


Cytat:
kloszu wybite oznaczenie E (z obojetnie jakim numerkiem) oraz oznaczenie RL


czytaj uwaznie, albo przynajmniej czytaj.
Oznaczenie odnosnie typu lampy RL, A itp jest zazwyczaj ponad (E1-20) - w koleczku.

marcin316 - Sob Lip 11, 2009 16:15

ash napisał/a:
ale tuz obok literki E widnieje znaczek A - czyli postojowe


Czytam, już rozumiem. Już wiem o które "A" chodzi.

Tylko po co te nerwy...