Zobacz temat - [R420 SLDI]Klima nie działa choć pokazuje, że działa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 SLDI]Klima nie działa choć pokazuje, że działa

konradlot - Czw Lip 09, 2009 22:33
Temat postu: [R420 SLDI]Klima nie działa choć pokazuje, że działa
Witam,

Mam pytanko pod względem klimy. Moja się nie zalącza, tzn. dioda na przycisku sie pali ale powietrze nie chlodzi się i obroty nie wrastają wiec kompresor nie startuje.

1. Bezpieczniki w komorze silnika OK
2. Bezbieczniki w wewnątrz auta OK
3. Nabita i trzyma cisnienie czyli szczelna

Ale bezczelna :wink:

Miałem pomysł, że to może sprzęgło na tym kole od kompresora, czy możliwe?
Czy jednak magiczna elektryka gdzies sie zachwiala po drodze?
Jeszcze w autodata zobaczyłem coś jak "relay module" w którym znajduje się "A/C compressor clutch relay", a to wszystko jakoś niedaleko silnikową skrzynką z bezpiecznikami - to co to jest? I co ważniejsze czy może być to?

Prosze o pomoc :bezradny:

[ Dodano: Czw Lip 09, 2009 22:35 ]
Sorki w tytule jest R440 - oczywiscie R420 SLDI :oops:

McGAJveR - Czw Lip 09, 2009 22:54

Mam podobny problem.... :(
seyfer - Pią Lip 10, 2009 07:53

a sama sprężarka sie uruchamia ? Miałem kiedyś zbliżony problem i okazało sie ze przewód sie przerwał przy sprężarce. Odpal auto, włącz klimę i idz słuchać czy nie ma charakterystycznego "pyk" przy sprężarce. Jesli sie nie włączy to sprawdziłbym w pierwszej kolejności przewód zasilający :wink:
PTE - Pią Lip 10, 2009 08:43

seyfer napisał/a:
Jesli sie nie włączy to sprawdziłbym w pierwszej kolejności przewód zasilający :wink:


A w dalszej (jeśli prund nie dochodzi do sprężarki) presostat (wyłącznik ciśnieniowy) - choć to w zasadzie jedno z drugiego wynika :wink:

McGAJveR - Pią Lip 10, 2009 10:09

Ja sprawdzałem połączenia w "kostkach" przekaźniki i bezpieczniki... Nie miałem pod ręką żadnego przyrządu coby sprawdzić czy jest moc w drucie... Ale pyk nie ma.... :( Obroty się nie zmieniają... I gorąco w Lovelku... :beczy:
Wszystko działało do czasu kiedy Lovelek trafił na miesięczny areszt z powodu zgonu modułu zapłonowego...
Po wymianie modułu podczas podłączania aku dałem :dupa: i podłączyłem go odwrotnie...
Strzelił główny UBek. Niby nic się nie stało, bo wszystko działa... Ino nie klimaanlage... :beczy:
Wie ktoś co mogło się stać ?

sTERYD - Pią Lip 10, 2009 10:40

sprawdź, czy dochodzi napięcie do sprężarki i jak dochodzi, to może jeszcze być elektrosprzęgiełko...
kiedyś dawno temu ktoś na forum bardzo szczegółowo opisywał jak się dobrać do cewek sprzęgła i je wymienić, ZTCP to nie było problemu z ich zakupem... :hm:
PTE, jak presostat wyłącza to kontrolka chyba się nie świeci... :hm:

McGAJveR - Pią Lip 10, 2009 10:42

Cytat:
jak presostat wyłącza to kontrolka chyba się nie świeci... :hm:

Chyba, czy na pewno ?? :D

sTERYD - Pią Lip 10, 2009 10:46

u mnie się nie świeciła... tak jakbym włączył klimę przy wentylatorze na 0...
PTE - Pią Lip 10, 2009 11:07

sTERYD napisał/a:
PTE, jak presostat wyłącza to kontrolka chyba się nie świeci... :hm:


Trzeba by ze schematem sprawdzić. Jak zakładałem u siebie klimę, to kontrolka świeciła się mimo że nie miałem jeszcze elektryki pod maską a presostat leżał sobie w kartonie. Wystarczyło włączyć zapłon i I bieg dmuchawy. Ale może w fabrycznej instalacji jest inaczej?

McGAJveR - Pią Lip 10, 2009 11:45

U mnie świeci (diodka w przycisku) czy dmuchawa jest na "0" czy na "full". Gaśnie wtedy kiedy wyłączę przycisk, ale czy włączę , czy wyłączę - w Lovelku wciąż jest gorąco ;>
seyfer - Pią Lip 10, 2009 14:23

Powinno byc tak jak sTERYD napisał. -> dioda powinna sie zaświecić dopiero jak włączysz dmuchawę. Gdy jest ustawiona na 0 , to sie nie świeci
McGAJveR - Pią Lip 10, 2009 14:24

seyfer, Co więc sugerujesz ??
seyfer - Pią Lip 10, 2009 14:41

u mnie był akurat błahy problem bo miałem ewidentnie urwany przewód przy wtyczce a ze klimę mam dokładana i przychodzi z góry wiec miałem swobodne dojście. U ciebie trzymałbym się żeby sprawdzić przewody. W drugiej opcji te sprzęgiełko mogło się popsuć. :/
McGAJveR - Pią Lip 10, 2009 14:46

seyfer, A jak, by nie wganiać się w koszty sprawdzić czy czynnik jest pod właściwym ciśnieniem, lub czy zawór ciśnieniowy nie ześwirował ??
seyfer - Pią Lip 10, 2009 14:54

Niestety na to ci nie odpowiem bo nie jestem ani mechanikiem ani specem od chłodzenia i nie miałem podobnego przypadku u siebie :neutral:
Poczekajmy co inni sie zdążą wypowiedzieć

konradlot - Pią Lip 10, 2009 18:55

OK przewód przy klimie u mnie wygląda bardzo ładnie. Nie sprawdzilem go żadnym gajgerem jako że nie mogłem wyciagnąć wtyczki (mało miejsca), ale wątpie by wtyczka.

Teraz pytanie gdzie jest ten presostat (zawór cisnieniowy) gdzie on jest?

I to elektro sprzęgiełko jest w sprężarce czy jak w jakiejś innej co widziałem w tym kole co chodzi z paskiem?

BetJar - Sob Lip 11, 2009 07:08

Zaglądnij pod schowek w kabinie, na lewo są dwa kabelki (kolorów nie pamiętam, chyba niebieski i jakiś tam inny). Sprawdź je dokładnie, u mnie konektor trzymał się tylko na izolacji, w środku była przerwa, a wzrokowo wyglądało ok.