Zobacz temat - [R416 97r 1,6] alternator
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 97r 1,6] alternator

wieslaw61 - Pią Lip 10, 2009 21:05
Temat postu: [R416 97r 1,6] alternator
Czy ktoś wyciągał alternator ze swojego ROVERKA???? Jaka jest kolejjność?.POZDR.
oprawca_1978 - Pią Lip 10, 2009 23:55

A cóż to za robota?
Po pierwsze - odpinasz akumulator, żeby przy wyjmowaniu alternatora gdzieś zwarcia nie zrobić. Plus najlepiej.
Potem odkręcasz napinacz paska alternatora, luzujesz go i ściągasz pasek, wcześniej, żeby alternator się wychylał w mocowaniu, popuszczasz Pan jego górne mocowanie, dwie śrubki łapy, przednia i tylna.
Potem odkręcasz Pan tylny ebonitowy dekiel alternatora i ściągasz Pan złączkę prądową alternatora. Jest na charakterystycznej, dwukonektorowej wsuwce.
Potem jest już prosto, ściągasz pasek klinowy do reszty, odkręcasz napinacz alternatora, odkręcasz do reszty dwie śruby górnego mocowania alternatora, wysuwasz je i alternator jest Twój.

A po co chcesz gada wyskubywać?

wieslaw61 - Sob Lip 11, 2009 14:04

WITAM...Wczasie jazdy cała elektryka mi siada tz. przygasją światła,gaśnie radio wszystkie kontrolki mi mrugają,[siada cała el] i trwa to moment, nieraz kilka razy w ciągu 1 min innym razem przez 1godz nic się nie dzieje.dawałem ROVERKA do elektryka ale nic nie znalazł.pisałem nawet na moim FORUM ROVREKI I dostałem kilka podpowiedzi między innymi o alternat...dlatego chcę go sprawdzić bo nic mi do głowy nie przychodzi.POZDR.
oprawca_1978 - Sob Lip 11, 2009 14:09

He, ja stawiam albo na przewód masowy pomiędzy nadwoziem a zespołem napędowym samochodu (gruba miedziana taśma) albo przewód prądowy alternatora. W tych alternatorach przewód ten jest zakładany na konektor, a leci przezeń kilkadziesiąt amperów, co po paru latach może spowodować, że sprawność tego złącza będzie miała wiele do życzenia.
Przewód masowy przykręcany jest zdaje się, na śruby na klucz nr 13 czy coś koło tego, a przewód prądowy alternatora trzymać powinien druciany zatrzask. Czasami potrafi go nie być, jak się już wcześniej jakiś "szpecjalista" doń dobierał.

krzych - Sob Lip 11, 2009 14:25

Tez obstawiał bym przewody -a zwłaszcza masa.U mnie tez kiedys tak było jak nie miał dobrej masy.Moze musisz zmienic elekryka :?:
marcze83 - Sob Lip 11, 2009 14:57

czy ten alternator będzie pasował do R200 1.4 16v 99r.,z fabryczną klimą?
oprawca_1978 - Sob Lip 11, 2009 16:41

Z tego, co mi się wydaje, to w silnikach Rovera serii K (1.4, 1.6 i 1.8) alternatory były takie same, we wszystkich silnikach. Mocowanie na pewno jest to samo, bo i blok silnika jest gabarytowo taki sam we wszystkich.
marcze83 - Sob Lip 11, 2009 21:28

mam jeszcze takie pytanko, wyjąłem dzisiaj alternator ze swojego rowerka, i mam pod nim coś takiego? ( na zdjęciach) co to może być, i czy wie ktoś jak wymienić pasek ten od alternatora tzn. jak go zdjąć bo nie wiem, pewnie trzeba najpierw zdjąć ten od pompy wspomagania wtedy ten zejdzie, ale niema kompletnie żadnego dojścia do rolki napinacza przy tej pompie, jak sobie z tym poradzić :bezradny:

[ Dodano: Sob Lip 11, 2009 21:29 ]
jakiś czujnik, bezpiecznik?

AndrewS - Wto Lip 14, 2009 23:49

marcze83 napisał/a:
co to może być,


to jest sprezarka klimatyzacji i jej wtyczka zasilajaca

marcze83 napisał/a:
pewnie trzeba najpierw zdjąć ten od pompy wspomagania


zgadza sie

marcze83 napisał/a:
ale niema kompletnie żadnego dojścia do rolki napinacza przy tej pompie, jak sobie z tym poradzić


jak nie chcesz sie meczyc to kanal, plus odpowiednie narzedzia

wieslaw61 - Sro Lip 15, 2009 11:40

Gdzie jest ta MIEDZIANA TAŚMA ?? ?Obszukałek całą komorę silnika i nigdziejej nie znalazłem...////////////Do mojego alternatora podłączony jest jeden cieńki przewodzik i jeden gruby [chyba prądowy] czy tak powinno być w orginale czy ktoś maczał palce?????
marcze83 - Sro Lip 15, 2009 21:48

wieslaw61 napisał/a:
czy tak powinno być w orginale czy ktoś maczał palce?????

u mnie też tak jest, nie widać na zdjęciu ale jeden cienki owinięty żółtą taśmą a drugi gruby, oba w tej czarnej osłonie nad sprężarką klimy, a co do miedzianej taśmy to koło alternatora jej niema, a wszystkie punkty masowe znajdziesz w rave pod nazwą "Earth points"

mam pytanko czy to koło na które założone są 2 paski ten od pompy wspomagania i ten od alternatora po zdjęciu pasków powinno się kręcić czy nie?

AndrewS - Sro Lip 15, 2009 23:06

marcze83 napisał/a:
mam pytanko czy to koło na które założone są 2 paski ten od pompy wspomagania i ten od alternatora po zdjęciu pasków powinno się kręcić czy nie?


jesli chodzi o to kolo, ktore jest na wale, to bedzie siek krecic, jak bedzie krecil sie wal, napewno nie reka

wieslaw61 - Sob Lip 18, 2009 19:46

Earth points w rave gdzie to znajdę?????????? [szukam instrukcji instalacji elektr.do R 416 1,6 97r]
sTERYD - Nie Lip 19, 2009 11:04

RAVE masz tu:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30
tam jest "instrukcja instalacji elektrycznej"
earth points można znaleźć w dwojaki spoaób:
R400-> electrical library ->R400->earth points and header joints
albo
R400->electrical circuit diagrams-> wybierasz swój model->earth distribution

zuber84cool - Sro Lip 29, 2009 08:02

wieslaw61 napisał/a:
WITAM...Wczasie jazdy cała elektryka mi siada tz. przygasją światła,gaśnie radio wszystkie kontrolki mi mrugają,[siada cała el] i trwa to moment, nieraz kilka razy w ciągu 1 min innym razem przez 1godz nic się nie dzieje.dawałem ROVERKA do elektryka ale nic nie znalazł.pisałem nawet na moim FORUM ROVREKI I dostałem kilka podpowiedzi między innymi o alternat...dlatego chcę go sprawdzić bo nic mi do głowy nie przychodzi.POZDR.


Regulator napięcia siada :razz:

AndrewS - Sro Lip 29, 2009 16:17

sprawdz masy, szczegolnie ta w komorze silnika przykrecana do karoserii