|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ROVER 214Si 97r]Problem z wentytorem chlodnicy!! POMOCY
NOVELLOGATTO - Sob Lip 11, 2009 12:15 Temat postu: [ROVER 214Si 97r]Problem z wentytorem chlodnicy!! POMOCY Witam
Wiem że temat nie działającego wentylatora chłodnicy pojawiał sie na forum kilkukrotnie. Problem polega na tym że przeglądając całe forum nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. I jeśli dacie rade prosiłbym o pomoc!!
Sprawa wygląda następująco:
W samochodzie rover 214 Si `97 rok (bez kilimy) nie załącza się wetylator chłodnicy oraz obroty na biegu jałowym wynosiły ~1100.(wentylator na 100% sprawny przy odłączeniu czujnika lub podłączeniu jego na "krótko" działa doskonale)
Wiec wykonałem czynności:
- odpowietrzyłem cały układ dla pewności
- sprawdziłem wszystkie bezpieczniki
- kupiłem czujnik(spadły obroty na jałowym biegu do ~850)- ale wentylator nadal sie nie kręci na rozgrzanym silniku. (po zagrzaniu wartość rezystancji czujnika ~220 ohm)
- sprawdziłem przekaźnik
- wymieniłem wtyczki od czujnika
Po czym zauważyłem podłączając próbnik (taki cos jak sróbokret podłaczony do + z diodą) że prąd idący do czujnika jest większy od prądu wychodzącego z niego przy nagrzamym silniku - rozumiem że jest to normalna sytuacja ponieważ zmiejszenie prądu powoduję rezystancja czujnika w moim przypadku ~220 ohm) jeżeli podam chwilowo przez dotkniecie kabla napiecie na wiązke wychodząca z czujnika wentylator uruchamia się kręci sie dosłownie pare sekund (bez mojej pomocy napieciem) i znów sie wyłancza
W czym może być problem?? Rezystancja czujnika powinna zejść niżej niz 220 ohm może do 0??
A może komputer zle steruję moim wiatrakiem? (wie może ktoś jak restetować komputer w rover 214si?)
Nie mam pojecia co z tym zrobić... PROSZE O POMOC!!
dzieki
[ Dodano: Sob Lip 11, 2009 13:33 ]
Jeszcze moge dodać iż uszczelka pod głowicą jest prawdopodobnie sprawa. Układ cały ciepły chłodnica wszystkie węże również. Z nawiewu doskonale leci ciepłe powietrze.
MI juz pomysł sie naprawdę skończyły
sknerko - Sob Lip 11, 2009 13:58
wydaje mi się że w 214 są dwa czujniki jeden od tego co w zegarach i drugi od tego co idzie do kompa i uruchamia wentylator ja bym wymienił czujnik bo to 220 ohm to trochę dużo tymbardziej że jak go zewrzesz to wentylator działa. kuzyn miał uszkodzony ten czujnik i oprócz nie działania wentylatora miał straszne wahania obrotów silnika
NOVELLOGATTO - Sob Lip 11, 2009 16:01
potrzebuje pewnej informacji co do rezystacji tego czujnika.. nie chce wydawać 80 pln na marne tym bardziej ze jeden czujnik juz kupiłem.
Samochod chodzi równo bez zazutów!!..
azor77 - Sob Lip 11, 2009 16:16
Witam
Czytałeś to klik
i to klik
Powiem tak u mnie wentylator załącza się bardzo ale to bardzo rzadko.
Temperatura przy jakiej powinien się załącza wentylator to około 106^C.
Więc może nie masz takiej temperatury na silniku żeby zaskoczył wentylator. Skoro ściągniesz wtyczkę z czujnika i wentylator pracuję to jest ok.
NOVELLOGATTO - Sob Lip 11, 2009 18:39
Wielkie dzieki ale trafiłem już trochę wcześniej na te artukuły powiem nawet że sugerowałem się nimi.
Silnik temperature według mnie musiał osiągnąć ponieważ zwlekałem z właczeniem wetylatora (na krótko z akumulatora) aż do czasu gdy silnik sie zagotował a woda zaczynała być wypychana ze zbiorniczka.(woda w chlodnicy jak i wszystkich weżach gorąca wiec termostat powinien byc ok)
Mam jeszcze jedno pytanie czy czujnik temperatury od wskaznika w desce rozdzielczej ten do którego dochodzi jeden kabelek ma coś wspólnego z komputerem samochodu czy on jest tylko i wylacznie podłaczony pod wskaznik zamieszczony w kabinie?
azor77 - Sob Lip 11, 2009 19:54
Cytat: | Mam jeszcze jedno pytanie czy czujnik temperatury od wskaznika w desce rozdzielczej ten do którego dochodzi jeden kabelek ma coś wspólnego z komputerem samochodu czy on jest tylko i wylacznie podłaczony pod wskaznik zamieszczony w kabinie? |
Tak tylko do wskaźnika.
NOVELLOGATTO - Sob Lip 11, 2009 23:35
tylko do wskaznika... mhmmm no to lipa nadal pozostaje z nutka niepewności cóż to jest..
sknerko - Sob Lip 11, 2009 23:36
Cytat: | tylko do wskaznika... mhmmm no to lipa nadal pozostaje z nutka niepewności cóż to jest..
|
drugi czujnik do wymiany ten od wentylatora
Szkuni - Pon Lip 13, 2009 20:32
Witam. To może i ja podepnę się pod temat.
Mam problem...
Rover 200 96r 1.4 bez klimy, strasznie się grzeje
Wentylator nie włącza się (pomimo bardzo wysokiej temp.) ale nawet jeżeli działałby prawidłowo (wiem wymienie czujnik) to nie ma czego schładzać ponieważ chłodnica jest zimna. Termostat wymieniłem i niczego to nie zmieniło. Ostatni pomysł pompa wodna. Aaaa węże nie są załamane, płyn jest w układzie, całość drożna (chyba).
No to teraz czas na pytania
1. Jak mocno pompa powinna "przewalać" płyn??? Jak zdejmę wąż to ma się sączyć czy lać jak z kranu?
2. Czy ważne jest w którą stronę zakładam termostat (nie popatrzyłem jak rozbierałem i nie wiem) sprężyną do pompy wodnej czy odwrotnie? (sprawdzałem w obie strony nic to nie zmienia)
sTERYD - Pon Lip 13, 2009 23:01
Szkuni napisał/a: | 1. Jak mocno pompa powinna "przewalać" płyn??? Jak zdejmę wąż to ma się sączyć czy lać jak z kranu? |
to w sumie chyba zależy od tego jak szybko się wirnik obraca...
Szkuni napisał/a: | . Czy ważne jest w którą stronę zakładam termostat (nie popatrzyłem jak rozbierałem i nie wiem) sprężyną do pompy wodnej czy odwrotnie? (sprawdzałem w obie strony nic to nie zmienia) |
tak, ważne. sprężyną od pompy wody
yaroolec - Wto Lip 14, 2009 05:43
Szkuni napisał/a: | 2. Czy ważne jest w którą stronę zakładam termostat (nie popatrzyłem jak rozbierałem i nie wiem) sprężyną do pompy wodnej czy odwrotnie? (sprawdzałem w obie strony nic to nie zmienia) |
Kierunek włożenia termostatu jest bardzo wazny!W moim roverku mialem ten sam problem,ktos odwrotnie włożył termostat i płyn chłodzacy chodził po małym obiegu. Ta czesc ze sprezyna powinna jak patrzysz od przodu samochodu byc po lewej stronie jak wkladasz.Pozdro
[ Dodano: Wto Lip 14, 2009 06:52 ]
NOVELLOGATTO napisał/a: | odpowietrzyłem cały układ dla pewności |
Miałem to samo u siebie. Po 1 sprawdz czy termostat jest włozony w odpowiednim kierunku po 2 Ja tez odpowietrzałem uklad i nic nie dało!
Aby pozadnie odpowietrzyc trzeba ustawic nawiew na cieple powietrze (oczywiscie dmuchawa wylaczona) sciagnac waz chlodnicy (ten przy czujniku temperatury) i zalac chlodnice bezposrednio plynem jak juz bedzie pelna az po czubek weza przykrecic i powinno pomoc.Mnie tez plyn nie dochodzil do chlodnicy i byla zimna
Dopiero po takim zabiegu wentylator zaczal krecic Pozdro
P.S waz przy chlodnicy musi byc twardy jak silnik pracuje inaczej uklad jest zapowietrzony.
NOVELLOGATTO - Wto Lip 14, 2009 10:15
Ja nadal pozostaje z tym samym problemem co na początku tego tematu. Kupiłem nowy czujnik rzeczywiści opór mniejszy ale to nie znaczy że wszystko ok wentylator nadal sie nie załancza.
Chyba już wszystko dokładnie sprawdziłem i wszystko sugeruje na to iż jest to komputer.. jutro dla pewności jade do elektryka jak podłączy pod kompa wystawi diagnoze.
Orientuje sie ktoś jakie są koszty wymiary komputera?
sknerko - Wto Lip 14, 2009 11:44
sprawdż jeszcze przewód z czujnika temperatury do kompa
NOVELLOGATTO - Wto Lip 14, 2009 12:11
sknerko napisał/a: | sprawdż jeszcze przewód z czujnika temperatury do kompa |
mhmm.. w sumie dobry pomysł.. tylko nie mam schematu połaczeń elektrycznych.. kabel od czujnika idzie bezpośrednio do komutera czy pierw przechodzi przez przekaznik? wtyczke od komutera mogę bezpiecznie odłoczyć i podłaczyc ponownie? czy raczej takie szalenstwa sa zabronione?
sknerko - Wto Lip 14, 2009 13:29
wtyki można bezpiecznie odłączać nic nie powinno się stać, schematy w rave powinieneś znaleźć
R-200 - Wto Lip 14, 2009 13:45
Wystarczy jeśli się zdejmie wtyk z czujnika, przy sprawnym układzie musi załączyć się wentylator. Jeśli nie należy sprawdzić przekaźnik przy lewym nadkolu i napięcia na nim.
sknerko - Wto Lip 14, 2009 22:04
R-200 napisał/a: | Wystarczy jeśli się zdejmie wtyk z czujnika, przy sprawnym układzie musi załączyć się wentylator. |
a ja taki pewny nie jestem, widziałem już przewody które miały opór kilkudziesięciu ohm
PTE - Sro Lip 15, 2009 07:18
R-200 napisał/a: | Wystarczy jeśli się zdejmie wtyk z czujnika, przy sprawnym układzie musi załączyć się wentylator. Jeśli nie należy sprawdzić przekaźnik przy lewym nadkolu i napięcia na nim. |
Chyba raczej jeśli się zdejmie wtyk i zewrze do masy. Wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego rezystancja czujnika maleje
timer - Sro Lip 15, 2009 11:46
Witam:)Też miałem taki problem, co bardzo mnie denerwowało. W korku stojąc wskazówka nawet nie drgnęła była jak przyklejona do połowy ,wentylator sie nie załączał . Mam termometr elektroniczny w samochodzie czujke dałem tam gdzie jest czujnik temperatury i temperatura zawsze sie kręciła w okolicy 100 stopni(oczywiscie w korku w trasie zawsze w okolicach 85 stopni) .Zdenerwowałem sie na allegro kupiłem regulator temperatury za około 60 zł i mam spokój wentylator załącza mi sie w okolicy 87 stopni .Są tez tańsze rozwiązania można kopic przekaźnik termiczny za hmm chyba tak do 20 zł .:) ja jednak lobie elektronikę :)pozdrawiam:)
azer - Sro Lip 15, 2009 11:54
timer, skoro wskazówka była cały czas na środku to miałeś wszystko dobrze. Ładnie przełączało się chłodzenie z dużego na mały obieg i trzymało odpowiednią temperaturę.
Wentylator włącza się przy 104 stopniach pierwszy bieg, drugi przy 112
timer - Sro Lip 15, 2009 12:08
zgodze sie że ładnie ale jak zaczeło mi węże zaczynają puchnąć od cisnienia i płyn sie wylewał przez korek to już takie fajne nie jest zrobiłem doświadczenia kiedy wentylator sie załączy bez regulatora .NIe opisuje szczegółów ale właczył sie dopiero jak poziom płynu w zbiorniczku był prawie pod korkiem ja teraz wiem że mam pewność dodatkowo mogę schłodzić silnik klimą wiec ja sie za bardzo nie obawiam
NOVELLOGATTO - Sro Lip 15, 2009 13:29
timer napisał/a: | zgodze sie że ładnie ale jak zaczeło mi węże zaczynają puchnąć od cisnienia i płyn sie wylewał przez korek to już takie fajne nie jest |
Wiem o co Ci chodzi bo mam dokładnie ten sam problem.. A jesteś w stanie opisać mi troszkę bliźej jak to zrobiłeś z tym regulatorem??jak to podłączyłeś??
PTE - Sro Lip 15, 2009 13:32
timer napisał/a: | (...)dodatkowo mogę schłodzić silnik klimą wiec ja sie za bardzo nie obawiam |
Hmm... Włączoną klimą tylko bardziej obciążasz silnik, przyczyniając się tym samym do wzrostu jego temperatury.
karol4280 - Sro Lip 15, 2009 15:09
Szkuni napisał/a: | Witam. To może i ja podepnę się pod temat.
Mam problem...
Rover 200 96r 1.4 bez klimy, strasznie się grzeje
Wentylator nie włącza się (pomimo bardzo wysokiej temp.) ale nawet jeżeli działałby prawidłowo (wiem wymienie czujnik) to nie ma czego schładzać ponieważ chłodnica jest zimna. Termostat wymieniłem i niczego to nie zmieniło. Ostatni pomysł pompa wodna. Aaaa węże nie są załamane, płyn jest w układzie, całość drożna (chyba).
No to teraz czas na pytania
1. Jak mocno pompa powinna "przewalać" płyn??? Jak zdejmę wąż to ma się sączyć czy lać jak z kranu?
2. Czy ważne jest w którą stronę zakładam termostat (nie popatrzyłem jak rozbierałem i nie wiem) sprężyną do pompy wodnej czy odwrotnie? (sprawdzałem w obie strony nic to nie zmienia) |
miałem ten sam problem wymieniłem czujniki na nowe termostat i dalej wiatraki nie chodziły nawet jak wodę gotowało. radzę żeby auto po chodziło tak żeby woda była gorąca(prawie żeby gotowało) i sprawdź czy wąż na chłodnicy jest twardy.
ja tak miałem że nie było ciśnienia w układzie i nawet jak wodę gotowało to się wentylator nie załączył(wydałem parę stów ) a tu co się okazało zaworek w korku na zbiorniczku wyrównawczym nie trzymał ciśnienia.(a koszt to tylko 11zł) i tyle wystarczyło wymienic
R-200 - Sro Lip 15, 2009 21:46
Jeśli piszę to wiem! Taką mam zasadę. W Roverku 200 po zdjęciu wtyczki z czujnika temperatury i po włączeniu zapłonu wentylator musi się załączyć. Jeśli nie należy poszukać uszkodzenia. I nic nie trzeba zwierać, to działa też na rozwarcie.
timer - Sro Lip 15, 2009 22:37
opisałem to gdzieś na forum ale moge powtórzyć ,wiec na allegro znalazłem regulator temperatury elektroniczny ,kupiłem .podłączenie polegało na tym że kabelkiem z akumulatora przez bezpiecznik 20A podłączyłem regulator zgodnie ze schematem (troszkę to nie profesjonalnie zrobiłem ale czas naglił )czujnik po podłączeniu przymocowałem taśmą do wiązania kabli w okolice miejsca gdzie są czujniki w Roverku wyjście z przekaznika podpiąć można pod przekaźnik wentylatora lub przez jakiś mocniejszy amperowo przekaźnik obrazu do wentylatora .Ustawiłem histerezę na 5 stopni temperaturę załączenia na chyba 86 i do tej pory działa bez zarzutu tańsze rozwiązanie jest takie że kupuje sie czujnik za pare plnów z termobimetalem i jego odrazu pod wentylator można podpiąć
[ Dodano: Sro Lip 15, 2009 23:39 ]
PTE napisał/a: |
Hmm... Włączoną klimą tylko bardziej obciążasz silnik, przyczyniając się tym samym do wzrostu jego temperatury. |
tylko że klima ma malutki wentylator ale za to mocno wieje wiec przy okazji schładzania chłodnicy klimy schładza tez chłodnice cieczy
karol4280 - Czw Lip 16, 2009 00:07
timer napisał/a: | opisałem to gdzieś na forum ale moge powtórzyć ,wiec na allegro znalazłem regulator temperatury elektroniczny ,kupiłem .podłączenie polegało na tym że kabelkiem z akumulatora przez bezpiecznik 20A podłączyłem regulator zgodnie ze schematem (troszkę to nie profesjonalnie zrobiłem ale czas naglił )czujnik po podłączeniu przymocowałem taśmą do wiązania kabli w okolice miejsca gdzie są czujniki w Roverku wyjście z przekaznika podpiąć można pod przekaźnik wentylatora lub przez jakiś mocniejszy amperowo przekaźnik obrazu do wentylatora .Ustawiłem histerezę na 5 stopni temperaturę załączenia na chyba 86 i do tej pory działa bez zarzutu tańsze rozwiązanie jest takie że kupuje sie czujnik za pare plnów z termobimetalem i jego odrazu pod wentylator można podpiąć
[ Dodano: Sro Lip 15, 2009 23:39 ]
PTE napisał/a: |
Hmm... Włączoną klimą tylko bardziej obciążasz silnik, przyczyniając się tym samym do wzrostu jego temperatury. |
tylko że klima ma malutki wentylator ale za to mocno wieje wiec przy okazji schładzania chłodnicy klimy schładza tez chłodnice cieczy |
no ale po co jakieś przełączniki nie lepiej oryginalnie???
timer - Czw Lip 16, 2009 07:50
Może i lepiej,:)ale zawsze miałem pecha do przewodów gumowych zawsze któryś spuchł wiec dla własnego dobrego samopoczucia założyłem takie coś.Dodam, że jak gadam z jakim kolwiek mechanikiem to mówi że ta temperatura jest zdecydowanie za wysoka jak na załączanie się wiatraka:)
NOVELLOGATTO - Pon Lip 20, 2009 08:50
timer napisał/a: | Dodam, że jak gadam z jakim kolwiek mechanikiem to mówi że ta temperatura jest zdecydowanie za wysoka jak na załączanie się wiatraka:) |
Moze i temp. w roverze przy której włącza się wentylator jest wysoka ale jeśli jest to fabryczny wymysł lepiej by tak zostało.
Ja zachwile idę zmienić/ podmienić ze znajomym kurki zbiorniczka wyrównawczego mam nadzieje że mój problem wkońcu sie rozwiąze.
[ Dodano: Pon Lip 20, 2009 10:57 ]
Jestem w 7 niebie wyminiłem korek i działa wentylator smiga jak dziki ..
wydałem jakies 120 na czujniki przekazniki bezpieczniki ... ale najwazniejsze ze juz po wszystkim 1 problem z glowy ...uuulga teraz moge zajac sie juz innym.. heheh
pozdrowienia i dzieki wszystkim za pomoc!!
karol4280 - Pon Lip 20, 2009 14:23
NOVELLOGATTO napisał/a: | timer napisał/a: | Dodam, że jak gadam z jakim kolwiek mechanikiem to mówi że ta temperatura jest zdecydowanie za wysoka jak na załączanie się wiatraka:) |
Moze i temp. w roverze przy której włącza się wentylator jest wysoka ale jeśli jest to fabryczny wymysł lepiej by tak zostało.
Ja zachwile idę zmienić/ podmienić ze znajomym kurki zbiorniczka wyrównawczego mam nadzieje że mój problem wkońcu sie rozwiąze.
[ Dodano: Pon Lip 20, 2009 10:57 ]
Jestem w 7 niebie wyminiłem korek i działa wentylator smiga jak dziki ..
wydałem jakies 120 na czujniki przekazniki bezpieczniki ... ale najwazniejsze ze juz po wszystkim 1 problem z glowy ...uuulga teraz moge zajac sie juz innym.. heheh
pozdrowienia i dzieki wszystkim za pomoc!! |
mówiłem kolego ten sam miałem problem i takie same koszty
ale teraz jest git 11zł wystarczyło wyłożyć na korek
sTERYD - Pon Lip 20, 2009 17:55
karol4280 napisał/a: | mówiłem kolego |
"kolego" powiadasz
karol4280 - Wto Lip 21, 2009 00:14
sTERYD napisał/a: | karol4280 napisał/a: | mówiłem kolego |
"kolego" powiadasz |
powiedziałem co wiedziałem i co miałem
sTERYD - Wto Lip 21, 2009 07:58
chodziło mi o to, że NOVELLOGATTO jest chyba raczej... jakby to powiedzieć... koleżanką
karol4280 - Sro Lip 22, 2009 14:01
sTERYD napisał/a: | chodziło mi o to, że NOVELLOGATTO jest chyba raczej... jakby to powiedzieć... koleżanką |
upsss... bardzo przepraszam koleżankę nie zwróciłem uwagi
west - Sro Lip 22, 2009 14:09
NOVELLOGATTO napisał/a: |
Jestem w 7 niebie wyminiłem korek i działa wentylator smiga jak dziki ..
wydałem jakies 120 na czujniki przekazniki bezpieczniki ... ale najwazniejsze ze juz po wszystkim 1 problem z glowy ...uuulga teraz moge zajac sie juz innym.. heheh
pozdrowienia i dzieki wszystkim za pomoc!! |
kwestia sporna czy to kolega czy kolezanka:)
karol4280 - Sro Lip 22, 2009 17:23
no ale pisze jak kolega w kontekście męskim ....
no dobra pomogłem tu koleżance czy też koledze ale mi tego nie wpisali że pomogłem .
taka pomoc się nie liczy?? było to co pisałem więc??
wiedzmin72 - Nie Lip 26, 2009 23:38
sknerko, witam jeste tu nowy mam pytanko na temat rovera75 1.8 bezyna rok 2001 problemik jest taki ze strasznie dlugo musi silnik chodzic zeby sie wetylator zalaczyl wymienilem czujnik temp. termostat, uszczelke pod głowica bo mi szczeliłai dalej sie grzeje strasznie weze twarde jak skala wybija mi plyn jaka temperatura powinna byc zeby zalaczyl sie wetylator bo mam wrarzenie ze mi sie weze topia poprostu jak jest goracy dotkne weza i gume mam ma palcach uklad jest drorzny z nagrzewnicy leci ciepło co moze byc przyczyna takiegi stanu prosze o pomoc
yaroolec - Pon Lip 27, 2009 07:31 Temat postu: [R214Si 97r] Sprobuj wymienic korek w zbiorniku wyrownawczym.
sknerko - Pon Lip 27, 2009 13:46
Cytat: | sknerko, witam jeste tu nowy mam pytanko na temat rovera75 1.8 bezyna rok 2001 problemik jest taki ze strasznie dlugo musi silnik chodzic zeby sie wetylator zalaczyl wymienilem czujnik temp. termostat, uszczelke pod głowica bo mi szczeliłai dalej sie grzeje strasznie weze twarde jak skala wybija mi plyn jaka temperatura powinna byc zeby zalaczyl sie wetylator bo mam wrarzenie ze mi sie weze topia poprostu jak jest goracy dotkne weza i gume mam ma palcach uklad jest drorzny z nagrzewnicy leci ciepło co moze byc przyczyna takiegi stanu prosze o pomoc |
Sprawdź przy jakiej sie załącza http://forum.roverki.eu/v...styka+komputera tam masz jak się dobrac do dokładnych danych
[ Dodano: Pon Lip 27, 2009 14:48 ]
SeniorA pisał że:
układ chłodzenia włącza wentylator następująco :
małe obroty 100 - 96 st.C
średnie 106 - 102st.C
wysokie 112 - 108 st.C
ale to dotyczyło R75 diesla nie wiem czy R75 1.8 benzyna ma tak samo
Mój 2.0 V6 ma takie same temperatury jak diesel
|
|