Zobacz temat - [R420 SDI 1998] zdejmowanie boczków i kontrolka rezerwy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 SDI 1998] zdejmowanie boczków i kontrolka rezerwy

damiansz - Wto Lip 14, 2009 21:15
Temat postu: [R420 SDI 1998] zdejmowanie boczków i kontrolka rezerwy
Witam, jestem świeżo upieczonym posiadaczem R400 SDi 2.0 Diesel 105km, hatchback.. jak na razie jestem bardzo zadowolony.. wiem że moje pytanie może być śmieszne, ale nie znalazłem odpowiedzi na forum..

1. ledwo mi się zaczęła zapalać kontrolka od rezerwy paliwa (zapalała się i gasła tak jakby zależało od kątu nachylenia samochodu i przeciążeń podczas jazdy) a już ciężko było odpalić samochód po 8h postoju, a podczas późniejszej jazdy, na zakręcie po prostu zgasł i ciężko potem było odpalić. musiałem poczekać ok. 1 min i dopiero zapalił... potem dojechałem do stacji ok. 8km i dolałem ON. Pytanie - czy problem z odpaleniem i zgaśnięcie samochodu mogło być spowodowane małą ilością paliwa?

2. chcę wymienić głośniki w przednich drzwiach, odkręciłem śruby (za klamką wewnętrzną, dwie większe przy uchwycie zamykania drzwi i jeszcze jedna jest mała plastikowa), odpiąłem boczek od dołu i boków (chodzi o te plastikowe wciski) ale trzyma mi góra i klamka.. Pytanie - jak to delikatnie zdjąć żeby nic nie popsuć?

Dzięki wielkie z góry za wszelką pomoc..
Damian

pajda - Wto Lip 14, 2009 22:19

1. Szczerze ja mialem kiedys przypadek,ze w moim dieslu zostawionym pod domem bylo malo paliwa. Stał pod lekkim kątem. Ranno nie dalo go się zapalić. dopiero po zepchnieciu na prosty teren odpalił.

a zapalala Ci sie rezerwa po przechylenie dlatego, ze czujnik w baku mial informacje o malej ilosci paliwa

z tego co wiem jezeli wskazowka w ogole sie nie podnosi to czestym przypadkiem jest przetarcie, przebicie kabla z masa.(trzeba to sprawdzic)

damiansz - Wto Lip 14, 2009 22:40

gdzieś czytałem (na tym forum) że jak się zapala rezerwa to jeszcze w baku powinno być 8litrów.. wydaje mi się to bzdurą.. przynajmniej po dzisiejszym przypadku..

jeżeli chodzi o wskazówkę, to wszystko jest OK, dobrze pokazuje poziom paliwa..

Artu - Wto Lip 14, 2009 22:45

Ad.1. W moim benzyniaku jeżdżąc z zapalająca i gasnącą rezerwą (około 20 km) po zatankowaniu do pełna weszło 46 litrów.

Ad.2. Klamkę musisz zdemontować a konkretnie zdjąć z niej cięgno (osadzone na małym białym plastikowym zatrzasku). Co do trzymającej góry, spróbuj poluzować bolec od zamykania drzwi, jak to nie pomoże zdemontuj częściowo wewnętrzną osłonę lusterek (całość da się ściągnąć bez zdejmowania boczku, ale łatwo ustrojstwo złamać)

damiansz - Wto Lip 14, 2009 22:46

jeszcze jedno pytanko.. jak kupiłem samochód nie dostałem klucza do tej śruby zabezpieczającej alufelgę... (alusy seryjne rovera).. czy taki zestaw jak na tej aukcji:
http://allegro.pl/item681...ucz_do_kol.html
posiada taki klucz do tej śruby?

Artu - Wto Lip 14, 2009 22:49

O ile mi wiadomo śruby zabezpieczające nie były montowane seryjnie w 400-tkach. Przynajmniej ja nie posiadam, i w wytłoczeniu w bagażniku nie widzę miejsca na nakładkę.

Dla pewności zapytaj sprzedającego

damiansz - Wto Lip 14, 2009 22:57

Artu napisał/a:
O ile mi wiadomo śruby zabezpieczające nie były montowane seryjnie w 400-tkach. Przynajmniej ja nie posiadam, i w wytłoczeniu w bagażniku nie widzę miejsca na nakładkę.

Dla pewności zapytaj sprzedającego


z tego co widziałem to praktycznie wszyscy którzy mają takie felgi, mają też taką śrubę..
zdjęcie:
http://www.fotosik.pl/pok...e7955e7c0d.html

Artu - Wto Lip 14, 2009 23:02

Zwracam honor - ja mam stalówki :mrgreen:
damiansz - Wto Lip 14, 2009 23:07

;-) a czy może ktoś ma takie felgi i taki zestaw?
des - Sro Lip 15, 2009 07:19

Nie widzę na aukcji nakładki na śruby zabezpieczające ale prawdopodobnie nie będzie pasować. Jest kilka rodzajów tych śrub bo inaczej co to by było za zabezpieczenie. Najlepiej to kup sobie nowy komplet śrub albo szukaj do skutku oryginalnej nakładki.

Jeśli chodzi o tapicerkę to po odkręceniu wszystkich śrubek (2x uchwyt, 1x klamka wew. i 1x plastykowa) musisz najpierw zdjąć klamkę, przesuń ją w lewo lub w prawo, nie pamiętam dokładnie i Ci wyjdzie z tapicerki. Potem musisz lekko czymś podważyć taki mały (biały lub zielony) plastyczek, uważaj żeby nie połamać. Zdejmujesz klamkę i następnie zaczynasz od dołu lewa lub prawa strona, nie ma to znaczenia i ciągniesz żeby tapicerka wyszła z zaczepów. Jeśli chodzi o górne mocowanie musisz tak jakby przesunąć całą tapicerkę w przeciwną stronę do lusterka jednocześnie odciągając ją do siebie i powinna wyjść.
To tyle z tego co pamiętam.

szoso - Sro Lip 15, 2009 07:30

damiansz napisał/a:
gdzieś czytałem (na tym forum) że jak się zapala rezerwa to jeszcze w baku powinno być 8litrów

ja u siebie sprawdzałem to było góra 5 litrów
i tylko jeden jedyny raz mi się zapaliła po kupnie auta bo zawsze mam ropy pod korek :smile:

damiansz - Sro Lip 29, 2009 00:51

dzięki wszystkim za odpowiedzi i pomoc! prawie 2-tygodniowa jazda na urlopie się udała (ponad 1300km ;-) , ale mam jedno ale.. diesla mam pierwszy raz i nie wiem czym to jest spowodowane, ale kilka razy miałem tak, że jak dodałem gazu - to obroty wskakiwały a prędkość nie rosła (tzn rosła duużo wolniej niż obroty - np. obroty z 2tys na 3 tys szły bardzo szybko, a predkość nieznacznie wzrasta i bardzo powoli..) - tak jakby sprężarka się ślizgała..
nie wiem czy wiecie o co chodzi, czy dobrze wytłumaczyłem.. czy miał ktoś taki przypadek? czym to jest spowodowane? uszkodzona sprężarka? może jakiś pasek się ślizga??

dzięki z góry za wszelką pomoc..

Damian

boros - Sro Lip 29, 2009 12:29

To slizgajace sie sprzeglo. Jak to bedzie to to koszt ok 400 zl.
damiansz - Sro Lip 29, 2009 20:41

tylko że sprzęgło jest nowe.. wymieniane było jakieś 20 tys. km. temu..
czy to możliwe że już się zużyło? czym to może być spowodowane?

zauważyłem też że nie działa mi kontrolka od otwarcia drzwi przy licznikach.. od czego zacząć naprawę?

[ Dodano: Wto Sie 04, 2009 00:46 ]
mam jeszcze jedno pytanko.. czy macie może przy swoich R400 2,0 diesel osłonę silnika od spodu? zauważyłem że nie mam i nie wiem czy powinna tam być czy nie...

dorete - Czw Sie 06, 2009 21:46

damiansz napisał/a:
dzięki wszystkim za odpowiedzi i pomoc! prawie 2-tygodniowa jazda na urlopie się udała (ponad 1300km ;-) , ale mam jedno ale.. diesla mam pierwszy raz i nie wiem czym to jest spowodowane, ale kilka razy miałem tak, że jak dodałem gazu - to obroty wskakiwały a prędkość nie rosła (tzn rosła duużo wolniej niż obroty - np. obroty z 2tys na 3 tys szły bardzo szybko, a predkość nieznacznie wzrasta i bardzo powoli..) - tak jakby sprężarka się ślizgała..
nie wiem czy wiecie o co chodzi, czy dobrze wytłumaczyłem.. czy miał ktoś taki przypadek? czym to jest spowodowane? uszkodzona sprężarka? może jakiś pasek się ślizga??

dzięki z góry za wszelką pomoc..

Damian



To jest diesel wiec jest to normalne przy tym modelu. oczywisice jesli mowimy o biegach 1-2. Na 3 biegu to autko powinno już dośc konkretnie się rwać.
Sama posiadam rovera 420 2,0 TD i również na pierwszch 2 biegach obroty szybko rosną silnik wyje a auto nie bardzo przyspiesza.
Ponadto to auto jest masywne i mocne - to znaczy że nie jest przeznaczone na ściganki więc niestety spod świateł pierwszy nie będziesz :)

Pozdrawiam

damiansz - Czw Sie 06, 2009 21:53

nie no.. właśnie o to chodzi że na wyższych biegach tak się dzieje.. na 4, 5 szczególnie przy wyprzedzaniu lub po prostu przyspieszaniu.. poczytałem trochę, pogadałem z mechanikiem i faktycznie sprzęgło mam do wymiany, a koszt niestety duży (1100zł z wymianą).. samo sprzęgo ok. 800 zł - tanich nie ma co kupować bo w niedługim czasie znów trzeba będzie wymieniać.. właśnie w tym momencie jest założony tani zamiennik (poprzedni właściciel założył) i ma przejechane zaledwie 20 do 30 tys km i trzeba wymienić.. firmy które się liczą to sachs i luk (valeo odradzał mi mój mechanik - powiedział że miał nieprzyjemne przejścia).

Dorete, napisz proszę czy masz osłonę silnika pod silnikiem? bo ja nie mam :-(

szoso - Pią Sie 07, 2009 08:31

dorete napisał/a:
Sama posiadam rovera 420 2,0 TD i również na pierwszch 2 biegach obroty szybko rosną silnik wyje a auto nie bardzo przyspiesza

z tego co widzę to ty masz SD a damiansz SDI więc jego powinien lepiej iść niż twój i nie ma tu co porównywać bo 86 koni to nie 105 :wink:
ja mam DI czyli to samo co SDI i na brak mocy spod świateł nie narzekam :ok:

damiansz napisał/a:
napisz proszę czy masz osłonę silnika pod silnikiem? bo ja nie mam

ja mam ale to nie problem bo możesz sobie kupić taką osłonę :smile:

dorete - Pią Sie 07, 2009 11:44

szosownik napisał/a:
z tego co widzę to ty masz SD a damiansz SDI więc jego powinien lepiej iść niż twój i nie ma tu co porównywać bo 86 koni to nie 105 :wink:
ja mam DI czyli to samo co SDI i na brak mocy spod świateł nie narzekam :ok:


ja ponoć mam ten 105KM ale w 11 latku trudno mowić o 105KM więc teraz pewnie ma z 95KM...
Niestety sama nie wiem co to dokładnie za model bo w karcie pojazdu mam tylko inf że to ROVER 420 2,0 TD. A z tego co czytałam na forum roverków to turbo diesel ma 105KM fabrycznie.

szoso - Pią Sie 07, 2009 12:09

dorete napisał/a:
to turbo diesel ma 105KM fabrycznie

tak ale jeśli ma Intercooler wtedy ma te 105KM
ale wtedy musiałabyś mieć TDI a nie TD bo I oznacza Intercooler
a tak poza tym to dziwne że masz oznaczenie TD a nie SD jakie powinno być w Roverze
oznaczenie TD jest w np.w Volkswagenach
sprawdź w karcie pojazdu ile kW jest wpisane jeśli 77 to masz 105KM o ile jest to zapisane

damiansz - Pią Sie 07, 2009 16:33

Dorete, zajrzyj sobie pod maskę i sprawdź ile masz śrub na plastikowej pokrywie silnika, jeżeli masz 3 to masz 105KM z intercoolerem, a jeżeli masz 4 śruby to masz niecałe 90KM :-)
dorete - Pią Sie 07, 2009 23:27

dziekuje za info, jutro to sprawdze... bo teraz wydaje mi sie ze 3...... ale wydaje mi sie...

Niestety w karcie pojazdu nie mam o tym informacji ile mam kW....

[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 00:30 ]
Cytat:
tak ale jeśli ma Intercooler wtedy ma te 105KM
ale wtedy musiałabyś mieć TDI a nie TD bo I oznacza Intercooler
a tak poza tym to dziwne że masz oznaczenie TD a nie SD jakie powinno być w Roverze
oznaczenie TD jest w np.w Volkswagenach
sprawdź w karcie pojazdu ile kW jest wpisane jeśli 77 to masz 105KM o ile jest to zapisane


w karcie pojazdu ktora zalozyl pierwszy wlaściciel ktory sciagnal autko jest oznaczenie TD ;/
Czyli jesli mam 105KM to powinnam mieć oznaczenie ROVER 2,0 SDI?
A jeśli niecałe 90KM to ROVER 2,0 SD?

szoso - Sob Sie 08, 2009 07:52

dorete napisał/a:
Czyli jesli mam 105KM to powinnam mieć oznaczenie ROVER 2,0 SDI?

któreś z tych:Di/SDi/ SLDi/GSDi
ja mam np.Di
dorete napisał/a:
A jeśli niecałe 90KM to ROVER 2,0 SD?

dokładnie 86KM a oznaczenie SD jak napisałaś

dorete - Sob Sie 08, 2009 11:39

szosownik napisał/a:
dorete napisał/a:
Czyli jesli mam 105KM to powinnam mieć oznaczenie ROVER 2,0 SDI?

któreś z tych:Di/SDi/ SLDi/GSDi
ja mam np.Di
dorete napisał/a:
A jeśli niecałe 90KM to ROVER 2,0 SD?

dokładnie 86KM a oznaczenie SD jak napisałaś


No dobrze, już sprawdziłam te śruby.
Wiem, że mam 3 śruby na pokrywie, silnik 2,0 diesel to znaczy że pełna nazwa mojego auta brzmi:
ROVER 2,0 SDI 105KM?

Mam cały czas problem ze światełkiem w bagażniku - nie świeci. Żarówka jest dobra bo sprawdzałam. Nie wiem gdzie jest czujnik niestety... może to wina czujnika. Czy dochodzi prąd też nie wiem bo nie wiem jak to dokładnie sprawdzić. Mógłbyś mi pomóc w tej kwestii?

Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie tematem

TomC - Sob Sie 08, 2009 11:52

dorete napisał/a:
Nie wiem gdzie jest czujnik

Czujnik jest w zamku bagażnika. Trzeba sprawdzić czy blaszka włącznika jest cała, czy nie jest zagięta lub czy na włączniku masz prąd.

dorete - Sob Sie 08, 2009 12:18

TomC napisał/a:
dorete napisał/a:
Nie wiem gdzie jest czujnik

Czujnik jest w zamku bagażnika. Trzeba sprawdzić czy blaszka włącznika jest cała, czy nie jest zagięta lub czy na włączniku masz prąd.


ok dzisiaj sie tym zajme:))
dzięki

Faktycznie forum na temat roverów to baaaaaaardzo fajna sprawa:)

[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 14:15 ]
1 model: 420D/SD ten jest 86KM

2 model: 420Di/SDi/ SLDi/GSDi te jest 105KM

różnice sa znikome...
jak tu poznać który mam dokładnie model?

TomC - Sob Sie 08, 2009 17:03

dorete napisał/a:
jak tu poznać który mam dokładnie model?

Po ilości śrub na pokrywie. Najprościej. Mocniejszy ma 3 czyli mniej śrub od słabszego.

blejz - Sob Sie 08, 2009 17:09
Temat postu: Re: [R420 SDI 1998] zdejmowanie boczków i kontrolka rezerwy
2. chcę wymienić głośniki w przednich drzwiach, odkręciłem śruby (za klamką wewnętrzną, dwie większe przy uchwycie zamykania drzwi i jeszcze jedna jest mała plastikowa), odpiąłem boczek od dołu i boków (chodzi o te plastikowe wciski) ale trzyma mi góra i klamka.. Pytanie - jak to delikatnie zdjąć żeby nic nie popsuć?


należy zdemontować plastik pod klamka on jest na zatrzaski i go wyjąć spod klami. delikatnie podważ plaskim śrubokretem i ci wyskoczy, następnie musisz podnosić ten boczek do góry raz z jednej raz drugiej aż zeskoczy z takiej ramki trzymającej.

dorete - Pon Sie 10, 2009 14:16

TomC napisał/a:
dorete napisał/a:
jak tu poznać który mam dokładnie model?

Po ilości śrub na pokrywie. Najprościej. Mocniejszy ma 3 czyli mniej śrub od słabszego.


wiec wiem tylko tyle ze mam mocniejszy modem 105KM. Ale co dalej?
Mnie interesuje ktory dokladnie a jest według strony roverki kilka: 420Di/SDi/ SLDi/GSDi.
Pytałam w serwisie rovera to powiedzieli że z diesli są tylko dwa modele: 86KM i 105KM....
Więc skąd te oznaczenia się wzięły?

Brt - Pon Sie 10, 2009 14:29

pozostałe literki zależą o ile wiem od rynku na którym był sprzedany oraz od wyposażenia .... najważniejsze, ze to Di ;)
dorete - Pon Sie 10, 2009 15:42

doszłam do wniosku że te oznaczenia to:

420D diesel
420SD turbo diesel
420Di diesel intercooler
420SDi turbo diesel intercooler


Nie wiem natomiast co może znaczyć litera G i L? Słyszałam że silnik GSDi to miały wyłącznie kombi i że litera G oznacza kombi....

pozostały więc do rozszyfrowania 2 oznaczenia:

420SLDi turbo L ....... diesel intercooler
420 GSDi G ....... turbo diesel intercooler

damiansz - Pon Sie 10, 2009 16:47

oj chyba sie mylisz.. nie było wersji diesel bez turbo.. poza tym model 420 w większości przypadków to jest silnik benzynowy, diesle są po prostu 400 (przynajmniej ja się nie spotkałem z modelem 420 diesel). .

S oznacza wersję wyposażenia (te lepsze wersje),
L - pewnie limuzynę (sedan) a G - kombi
i - intercooler
D- diesel

czapaja - Pon Sie 10, 2009 19:02

damiansz napisał/a:
ledwo mi się zaczęła zapalać kontrolka od rezerwy paliwa (zapalała się i gasła tak jakby zależało od kątu nachylenia samochodu i przeciążeń podczas jazdy)

w Roverach (przynajmniej w klekotach) wskazania ilości paliwa są "przewidywane" tzn w danym momencie wskazówka pokazuje na ile jeszcze starczy ci paliwa przy obecnej jeździe. Co do przygasania kontrolki to też norma. Im mniej masz paliwa tym częściej i jaśniej będzie świecić. Samej rezerwy jest około 5 litrów. Ja kiedyś dojechałem dosłownie na oparach na stacje (weszło ponad 44 litry),ale nie zdarzyło mi się mieć przez to problemów z odpaleniem.....
dorete napisał/a:
Ponadto to auto jest masywne i mocne - to znaczy że nie jest przeznaczone na ściganki więc niestety spod świateł pierwszy nie będziesz :)

tak do końca to się nie zgodzę :razz: wiele Bawar i innych Pastuchów się przystawiało po czym łykali dym :twisted:

Brt - Pon Sie 10, 2009 20:16

damiansz napisał/a:
diesle są po prostu 400 (przynajmniej ja się nie spotkałem z modelem 420 diesel). .

;) ale najczęściej się spotyka oznaczenie 420Di rzadko 420SDi a jeszcze rzadziej te z większą ilością oznaczeń.
damiansz napisał/a:
L - pewnie limuzynę (sedan) a G - kombi

nie było kombików w R400 okrągłym ;) ogólnie trudno rozgryźć co markietingowcy mieli na myśli z tymi oznaczeniami modelu :bezradny: przyjąbym, że oznaczenie to 420Di :)
Cytat:
tak do końca to się nie zgodzę wiele Bawar i innych Pastuchów się przystawiało po czym łykali dym

no nie jeden się zdziwił :lol:

damiansz - Pon Sie 10, 2009 20:26

w sumie to mniejsza z tymi oznaczeniami.. nie są tak naprawdę potrzebne.. jak się kupuje części to ważne aby wiedzieć którą wersję silnika się ma - czy 86 czy 105km i tyle ;-)

[ Dodano: Pon Sie 10, 2009 21:27 ]
a i jeszcze pytanko mam.. czy wymienialiście sobie klamkę zewnętrzną od strony kierowcy? bardzo to skomplikowane? mam już klamkę, ochotę, trochę czasu popołudniu, tylko pewny nie jestem czy sobie poradzę.. ;-)

szoso - Wto Sie 11, 2009 06:54

dorete napisał/a:
420Di diesel intercooler

po co intercooler jeśli nie miałby turbiny :wink:

TomC - Wto Sie 11, 2009 11:54

szosownik napisał/a:
po co intercooler jeśli nie miałby turbiny

dla szpanu?? :mrgreen:

sTERYD - Wto Sie 11, 2009 15:55

damiansz, poradzisz sobie. Musisz odkręcić boczek i troszkę opuścić szybę żeby dojść do śrub od klamki między listwą windy, a szybą. Po odkręceniu tylko odłączasz cięgno i wyjmujesz bębenek. Cięgno może być trochę nielekko wyciągnąć, ale poszarpiesz trochę to wyjdzie :cool:
damiansz - Wto Sie 11, 2009 21:39

ok, dzięki.. trochę się bałem że to będzie bardziej skomplikowane, bo wymieniałem kiedyś w civicu gen. V tylną klamkę i dostęp do śrub był bardzo ciężki.. ledwo się dostałem po odkręceniu zamka w drzwiach..

GDZIE KUPIĘ WĄŻ OD CHŁODNICY, TEN CO IDZIE OD GÓRY CHŁODNICY POTEM ROZCHODZI SIĘ NA DWA? MAM W NIM DZIURĘ I MI DYMI Z POD MASKI, PŁYN WYCIEKA ;-(

sTERYD - Wto Sie 11, 2009 21:46

Oryginał to może być ciężko. Ewentualnie u Tomiego albo w serwisie hondy od civica. spróbuj wstawić jakąś rurkę póki co... :hm:
szoso - Sro Sie 12, 2009 07:15

damiansz napisał/a:
GDZIE KUPIĘ WĄŻ OD CHŁODNICY, TEN CO IDZIE OD GÓRY CHŁODNICY POTEM ROZCHODZI SIĘ NA DWA? MAM W NIM DZIURĘ I MI DYMI Z POD MASKI, PŁYN WYCIEKA ;-(

zapewne chodzi ci o ten trójnik :wink:
w którym miejscu masz dziurę? od góry?
można to zwulkanizować u oponiarza,w Corsie tak zrobiłem
a wracając do tego węża to oryginał trochę kosztuję i lepiej szukać używki,są na allegro

dorete - Sro Sie 12, 2009 10:25

zajrzyj do japan caru mają tam bardzo dużo częsci. ewentualnie zobacz na allegro kto chce sprzedac auto na czesci i od niego kup. nie bedzie to nowy produkt ale cena bardzo przystępna:));p
albo z hondy kup - powinien pasowac

damiansz - Sro Wrz 30, 2009 16:31

Witam, kupiłem nowe sprzęgło bo stare się ślizga - zdecydowałem się na National, a przekonała mnie wypowiedź Marrkus'a na jednym tematów. Niestety nie mam kiedy zamontować go, bo non-stop potrzebuję samochodu...

Ale do rzeczy.. mam pytanie w związku ze ślizgającym się sprzęgłem.. gdy samochód jest bardzo nagrzany (np. podjeżdżanie w korkach w ciepły dzień) tak że się wiatraki na chłodnicy załączają a w samochodzie chyba klimatyzacja się załącza to wtedy sprzęgło się ślizga na maxa, ledwo da się jechać.. gdy silnik jest chłodniejszy, podczas jazdy gdy wentylowanie chłodnicy jest dobre, sprzęgło się rzadko ślizga, głównie przy niezłym dociśnięciu...
PYTANIE: CZYM TO JEST SPOWODOWANE? CZY TO NORMALNE?

TomC - Sro Wrz 30, 2009 21:45

damiansz napisał/a:
a w samochodzie chyba klimatyzacja się załącza

Klimatyzacja "się" nie załącza. Sama nie ma takiej możliwości. :razz:
damiansz napisał/a:
CZYM TO JEST SPOWODOWANE?

Jeżeli jedziesz na klimie to nie jest nowiną fakt iż kompresor klimatyzacji potrafi dość skutecznie obciążyć silnik co w efekcie daje się odczuć jako brak pełnej mocy przy ruszaniu i przyśpieszaniu.

damiansz - Sro Lis 25, 2009 22:42

a właśnie że się załącza.. przecież potrafię odróżnić powietrze z nawiewu a powietrze schłodzone za pomocą klimatyzacji..

ad.2.. tu nie chodzi o brak mocy, tylko o bardziej ślizgające się sprzęgło gdy silnik jest tak nagrzany, że się włączają wentylatory na chłodnicy..

[ Dodano: Sro Lis 25, 2009 22:42 ]
Witam! sprzęgło wymienione, tak jak pisałem na National, zrobiłem już ponad 2tys km i jest na razie OK.. wczoraj bylem u nowego mechanika - jest po prostu nieziemski.. prawdziwy fachowiec i prawdziwy warsztat (kraków)! jakby ktoś chciał to na privie podam namiary ;-)

wymieniłem u niego termostat, bo stary mi się wydawało że nie dogrzewa, tego jeszcze nie przetestowałem do końca. Wymieniłem też ostatnio lusterko zewnętrzne na nowe zakupione u Tomiego, okazało się ze jest podgrzewane, co jest rewelacyjną sprawą!! polecam każdemu..

... i tu własnie się pojawił problem.. bo chciałem kupić drugie lusterko u Tomiego, do tego uszczelniacz półosi a on się nie odzywa.. już od kilku dni.. nie wiecie co się dzieje?

Brt - Sro Lis 25, 2009 22:51

Czy ten superwarsztat czasem nie jest na ul. krzyżtoporskiej ?? A co do Tomiego, to bardzo możliwe, że ma obecnie Bardzo Ważne Sprawy Rodzinne i dlatego jest poza zasięgiem chwilowo ... cierpliwości :ok: :)
damiansz - Sro Lis 25, 2009 22:58

nie na krzyżtoporskiej.. na skośnej ;-) .. a co do Tomiego to mnie uspokoiłeś, czekam więc spokojnie, dzięki!