Zobacz temat - [R200 1.4Si 99r] dziwny przypadek nie odpalającego roverka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4Si 99r] dziwny przypadek nie odpalającego roverka

RAFEK - Pon Lip 20, 2009 21:10
Temat postu: [R200 1.4Si 99r] dziwny przypadek nie odpalającego roverka
Witam
mam bardzo dziwny przypadek i liczę na waszą pomoc
mianowicie po powrocie z trasy (jakieś 800km) zostawiłem autko na dzień po czym już nie odpala
gdy chcę go zapalić to rozrusznik wydaje dziwne dźwięki i nie kręci wcale
próbowałem na pych odpalić to po puszczeniu sprzęgła koła stają dęba tak jak by coś je blokowało
jak myślicie co to może być ?? ?
pozdrawiam

kwiatekt11 - Pon Lip 20, 2009 21:19
Temat postu: Re: [R200 1.4Si 99r] dziwny przypadek nie odpalającego rover
powiedz jeszcze na jakim biegu go odpalasz ?? ?
RAFEK - Pon Lip 20, 2009 21:23

na 2 :)
kwiatekt11 - Pon Lip 20, 2009 21:25

RAFEK napisał/a:
na 2 :)
po pierwsze nie na 2 sie pali na pych a minimum 3, a po drugie to masz najprawdopodobniej zepsuty rozrusznik, bądż zarżnięty silnik sprawdż czy sie w ogóle obraca wał.
staf - Pon Lip 20, 2009 21:49

......Cyt....Trudny rozruch może mieć wiele przyczyn. Generalnie rzecz biorąc do uruchomienia silnika potrzebne są dwie podstawowe rzeczy: iskra oraz paliwo.
W pierwszej kolejności należy zatem sprawdzić, czy podawane jest paliwo (kontrola wyglądu świec oraz sprawdzenie, czy sterowane są wtryskiwacze, czy działa pompa paliwa i czy wytwarza odpowiednie ciśnienie w układzie) oraz, czy wytwarzana jest iskra.
Jeżeli świece i przewody WN, a także aparat zapłonowy i cewka są w dobrym stanie, to warto sprawdzić, czy przypadkiem nie zaśniedziały styki przy czujniku temperatury płynu chłodniczego. Jeśli dodatkowym objawem jest włączanie się wentylatora chłodnicy po przekręceniu kluczyka w stacyjce, to na 100% winny jest ten czujnik.
Inna możliwość to wadliwy silnik krokowy. Jeżeli nie zostanie po poprzednim wyłączeniu silnika ustawiony przez komputer wtrysku w pozycję "rozruch", to możemy mieć problem z uruchomieniem silnika.
Ostatni trop to czujnik położenia wału korbowego. Jeśli jest uszkodzony, to cewka nie poda napięcia na rozdzielacz. Czujnik ten można sprawdzić mierząc rezystancję występującą pomiędzy jego stykami. Powinna ona mieścić się w zakresie 1,1-1,7 kohm. Czujnik położenia wału znajduje się z tyłu silnika, przy połączeniu ze skrzynią i jest przykręcony do bloku jedną śrubką.

Należy pamiętać również, że problemem może być również brak masy (poluzowanie się kabla masowego przy akumulatorze; wtedy nawet rozrusznik nie zajęknie).