Zobacz temat - [R400 HB] Halogeny - montaż
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 HB] Halogeny - montaż

TomC - Sro Lip 22, 2009 21:53
Temat postu: [R400 HB] Halogeny - montaż
Witam
Problem polega na tym, że po zamontowaniu w ramach testów żarówki w istniejącą instalację halogenową żarówka nie świeci. :/
Z obu stron za zaślepkami są wtyczki do halogenów, w skrzynce bezpiecznikowej w poz 11 jest zamontowany bezpiecznik 15A (11 jest okablowana).
Jedyną rzeczą jest brak przekaźnika bo tak wynika z kilku opisów, takowy być musi. Jak musi to gdzie mam go zamontować? Z Rave wynika, że przekaźnik powinien być za konsolą centralną w okolicy bezpiecznika zderzeniowego odcinającego paliwo. Ok. Zgadza się. W tej okolicy powinny być 3 (trzy) przekaźniki: 1 - halogeny, 2-tylna wycieraczka i chyba jako ostatni spryskiwacz (power wash).
Wiedząc co i jak rozebrałem pół wnętrza i moim oczom ukazały się tylko 2 przekaźniki. Zgadza się bo przecież muszę przekaźnik dodać tylko gdzie skoro niema tam gniazda :?: :!:
Pytanie do użytkowników R400, którzy halogeny dokładali: gdzie montowaliście ten przekaźnik???
Proszę pomóżcie!!

des - Sro Lip 22, 2009 23:38

Też planuje zamontować halogeny i nurtuje mnie jedna rzecz. Powiedzmy że mam halogen, szkło do halogena i ramkę. Czy ta ramka ma specjalne mocowania dla halogena? Ramkę przykręca się tylko na tą jedną śrubkę co ja widać z przodu i to wszystko jeśli chodzi o zamontowanie halogenów, czy potrzebne jest coś jeszcze?
szoso - Czw Lip 23, 2009 09:19

aiwer napisał/a:
Czy ta ramka ma specjalne mocowania dla halogena? Ramkę przykręca się tylko na tą jedną śrubkę co ja widać z przodu i to wszystko jeśli chodzi o zamontowanie halogenów, czy potrzebne jest coś jeszcze?

halogen jest przykręcony trzeba wkrętami:jeden który trzyma ramkę i halogen jednocześnie i dwa pozostałe po zdjęciu ramki

TomC - Czw Lip 23, 2009 09:29

szosownik napisał/a:
jeden który trzyma ramkę i halogen jednocześnie i dwa pozostałe po zdjęciu ramki

Może masz sedana i tak w nim jest bo w HB jest inaczej: trzema wkrętami montowany jest halogen. W zderzaku jest miejsce na blaszki montażowe do których wkręca się wkręty. Bez blaszek nie ma do czego wkręta wkręcić. Do samej ramki jest osobny otwór do którego też potrzebna jest blaszka tylko że większa niż do halogenów. Ramka mocowana jest na jeden wkręt.

szoso - Czw Lip 23, 2009 09:45

TomC napisał/a:
Może masz sedana i tak w nim jest bo w HB jest inaczej

tak mam Sedana,to mówisz że w HB jest inaczej?
i w sumie z ramką są 4 wkręty(3 na halogen i 1 na ramkę)?
TomC napisał/a:
W zderzaku jest miejsce na blaszki montażowe do których wkręca się wkręty

też mam te blaszki

TomC - Czw Lip 23, 2009 10:03

szosownik napisał/a:
sumie z ramką są 4 wkręty(3 na halogen i 1 na ramkę)?

Tak. Sam halogen nie różni się jeżeli chodzi o wersję nadwozia. Inna jest sama ramka.
http://www.fileagent.co.u...lb6rt6jczwa.jpg Zdjęcie Mombrey'a przedstawia takie halogeny.
Sam halogen montowany jest pojedynczym zaczepem do środka auta a podwójnym do zewnątrz. Pomiędzy tymi podwójnymi zaczepami jest otwór na mocowanie ramki.

Wracając do tematu.
Proszę o pomoc w zlokalizowaniu miejsca montażu przekaźnika. :beczy:

laskarm - Czw Lip 23, 2009 11:35

szosownik napisał/a:
tak mam Sedana,to mówisz że w HB jest inaczej?

Też mam sedana i halogen jest przykręcany trzema wkrętami, ramka halogenu jednym, czyli w sumie 4 wkręty. Halogeny montowałem jakieś dwa miesiące temu. Co do przekaźnika, to u mnie za środkową konsolą też były tylko dwa, z czego jeden od halogenów (skoro w sedanie nie ma tylnej wycieraczki, to nie było trzeciego przekaźnika). Jedyne co musiałem zrobić to dołożyć 3 kabelki od włącznika halogenów do instalacji elektrycznej przy bezpiecznikach za schowkiem po stronie kierowcy.

TomC - Nie Lip 26, 2009 12:22

Widzę taki ruch w temacie że wypada stwierdzić że nikt halogenów chyba nie montował. :roll:

Po kolejnym przeglądzie instalacji stwierdzam co następuje:
- prąd dochodzi do bezpiecznika, bezpiecznik sprawny, instalacja pociągnięta
- przewody za zderzakiem są przygotowane, prądu brak
- przełącznik halogenów pinowo identyczny, różni się tylko dodatkowym włącznikiem wewnątrz
- nie ma miejsca na przekaźnik

I tu rodzi się wątpliwość: czy przekaźnik jest potrzebny? czy mam wszystkie przewody przy włączniku?

Kolejna prośba do posiadaczy R400 z halogenami fabrycznie zamontowanymi: sprawdźcie proszę ile macie kabli w kostce do włącznika halogenów. Roboty dużo nie ma :razz: Wyciągnąć włącznik i policzyć kable.
Liczę na odpowiedź jeszcze w tym roku zanim sam o temacie zapomnę :razz: :cool:

rybakowy - Nie Lip 26, 2009 23:31

Wiec i ja sie odezwe bo przerabiałem to....
Mam halogeny ale nie działały, kupiłem z dołozonymi bo zderzak je miał, kable fakt były dokupiłem tylko załacznik przy liczniku, na fotum mi powiedziano ze przekaznik jest w tynelu koło przekaznika od poduszek i wyłacznika wstrząsowego ale ja tam nic nie miałem wiec najprościej było pociągnąc nową instalacje, trwało to całe 1,5godz i świecą, mają bezpiecznik i przekaznik i załancza sie tam gdzie ma sie załanczac:)

[ Dodano: Nie Lip 26, 2009 23:32 ]
Aha a śrubki są 3 od halogenów a jedna osobna od ramki,tak jest w H,mam sedana ale zdeżak z H

laskarm - Pon Lip 27, 2009 10:58

W kostce od włącznika halogenów powinno być 8 kabli