Zobacz temat - [R620] Jakie sprzęgło?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Jakie sprzęgło?

Czolgista102 - Czw Lip 23, 2009 18:52
Temat postu: [R620] Jakie sprzęgło?
Witam Was serdecznie!
Mam pytanie, szukam po forum ale nie mogę znaleźć nawet przez opcję szukaj, już mnie oczy bolą...

Mianowicie, jakie sprzęgło polecacie (oczywiście z nowych), zastanawiam się nad sprzęgłem HART'a za ok. 550zł i Aisin Japan za 700zł z Allegro.... Widziałem też Mec Arm za 550zł, produktów Valeo się boję (znajomy tam robi), a na droższe mnie nie stać (Sachs, LUK), stan obecnego sprzęgła jest delikatnie mówiąc krytyczny...
Jak macie jakieś dobre namiary i porady to proszę o pomoc !
Z góry dziękuję.

szoso - Pią Lip 24, 2009 07:28

możesz kupić te od Tomiego
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=897

damiansz - Sro Sie 05, 2009 09:56

a co myślicie o tym producencie NATIONAL? również szukam sprzęgła do mojego 2,0 SDI 105KM i ceny są zabójcze..
faecd - Sro Sie 05, 2009 19:29

damiansz, jak chcesz za dwa miesiace kupic sobie kolejne sprzeglo to kup nationala niech padnie po 5 tysiacach kilometrow. Co do sprzegla to nie ma co oszczedzac bo zaoszczedzisz 3-4 stowy a i tak tyle samo dasz za czas niedlugi za robocizne.

Ja bym polecal sprzeglo Valeo jednak!

Czolgista102, kolega wlasnie w 620 sdi ostatnio wymienial, do tego doszly uszczelniacze, plyny, sprzeglo wlasciewe czyli czesci na 1200zl i robocizna 300:/

staf - Sro Sie 05, 2009 19:39

A tu: https://www.autoczesci.au...3000852401.html
damiansz - Pon Sie 31, 2009 19:25

hey.. proszę o opinię nt. sprzęgła firmy HART.. ma ktoś takie zamontowane? co myślicie o producencie?
Ewentualnie gdzie najtaniej kupić sprzęgło LUK albo SACHS?

mcteusz - Pon Sie 31, 2009 20:16

faecd napisał/a:
damiansz, jak chcesz za dwa miesiace kupic sobie kolejne sprzeglo to kup nationala niech padnie po 5 tysiacach kilometrow. Co do sprzegla to nie ma co oszczedzac bo zaoszczedzisz 3-4 stowy a i tak tyle samo dasz za czas niedlugi za robocizne.

faecd, na czym opierasz powyższą opinię? Czy padło Ci sprzęgło National po 5tyś km?

damiansz - Pon Sie 31, 2009 20:30

mcteusz, a czy Ty masz może takie sprzęgło u siebie? ile już na nim przejechałeś? a może jesteś jakimś dystrybutorem NATIONAL?
mcteusz - Wto Wrz 01, 2009 06:39

damiansz napisał/a:
mcteusz, a czy Ty masz może takie sprzęgło u siebie? ile już na nim przejechałeś? a może jesteś jakimś dystrybutorem NATIONAL?

W swojej 600 miałem do póki jej nie sprzedałem. Gdy przyszedł czas wymiany, kupiłem sprzęgło National u Tomiego. Zrobiłem na nim około 15tyś km przez jakieś 8 miesięcy i nie miałem problemów. Później moja przygoda z Roverkiem się skończyła...

damiansz - Wto Wrz 01, 2009 16:11

kurcze, 15tys i 8 miesiecy to troche malo aby wyrobić jakąś konkretną opinię.. czy miał ktoś dłużej to sprzęgło? albo ewentualnie HART?
Marrkus - Wto Wrz 01, 2009 17:08

Co do HART-a mi mechanik powiedział że one długo nie jeżdżą bo już to przerabiał. Ile w tym prawdy? nie wiem - sprzęgło to tylko kawałek okładziny przynitowany do tarczy + wycisk i łożysko (jeżeli mówimy o kompletnym).

Sprzęgło National ma u siebie w R220 turbo (200KM i 240 Nm nominalnie) kolega dobyziom z tym, że silnik w jego aucie był dobrze podkręcony i ma sporo więcej - i jakoś daje rady.

ja kupiłem Valeo - ale teraz bym się zastanowił właśnie nad National-em (o wiele tańsze i ponoć produkowane w europie)

damiansz - Wto Wrz 29, 2009 21:49

Witam, kupiłem już nowe sprzęgło - zdecydowałem się na National, a przekonała mnie powyższa wypowiedź Marrkus'a. Niestety nie mam kiedy zamontować go, bo non-stop potrzebuję samochodu...

Ale do rzeczy.. mam pytanie w związku ze ślizgającym się sprzęgłem.. gdy samochód jest bardzo nagrzany (np. podjeżdżanie w korkach w ciepły dzień) tak że się wiatraki na chłodnicy załączają a w samochodzie chyba klimatyzacja się załącza to wtedy sprzęgło się ślizga na maxa, ledwo da się jechać.. gdy silnik jest chłodniejszy, podczas jazdy gdy wentylowanie chłodnicy jest dobre, sprzęgło się rzadko ślizga, głównie przy niezłym dociśnięciu...
PYTANIE: CZYM TO JEST SPOWODOWANE? CZY TO NORMALNE?

[ Dodano: Wto Wrz 29, 2009 22:49 ]
czy jest jakiś łebski gość który podzieli się swoją wiedzą na ten temat? z góry dzięki..

czapaja - Wto Sty 19, 2010 21:13

pewien łebski mechanior stwierdził, że to wina tarczy sprzęgła ;)
apples - Wto Sty 19, 2010 21:27

damiansz ja mam Nationala w R75 i jeszcze parę innych osób. Przejechane mamy różnie i nikt się nie skarży. National nie jest firmą krzak. Wystarczy poczytać w internecie.
Dobre, a tanie to AP Driveline (pierwszy montaż R75), BORG & BECK, Aisin.
LUK, SACHS są przereklamowane. Z tego co mi wiadomo nie do każdej marki robią sami (odkupują).

damiansz - Sob Sty 23, 2010 15:24

dałem się skusić na tego nationala.. przekonały mnie jeszcze inne wypowiedzi użytkowników. Sam przejechałem już 6tys km na nationalu i póki co (odpukać) wszystko jest w porządku.. ;-)
Legion1349 - Sob Sty 23, 2010 16:26

ja zakładałem borga bo o nationalu słyszałem niestety same złe opinie, puki co jest ok, ale zrobiłem dopiero z 8k km. Z przereklamowanych to jeszcze VALEO.
Mazak - Wto Cze 08, 2010 10:29

podepnę się pod temat bo też zastanawiam się nad sprzęgłem National do 620sdi(mojego Padre) jakieś nowe opinie i odczucia?? U siebie mam Valeo i złego słowa nie mogę powidzieć zrobiłem na nim ok 100tyś i dalej jest ok ale różnica w cenie jest spora
damiansz - Wto Cze 08, 2010 12:49

ja już na nationalu przejechalem około 20tys km i jest wszystko OK. a co do valeo to owszem, najczęściej jest OK, ale są czasami może jakieś gorsze egzemplarze, i mechanik mówił że miał przypadek że musiał oddać na gwarancji do reklamacji to sprzęgło to miał ogromne problemy i postanowił valeo już nie kupować..
Mazak - Wto Cze 08, 2010 14:16

dzieki damiansz liczyłem że coś skrobniesz :)