|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Wibrowanie przy hamowaniu POMOCY!!!
Perez - Pią Lip 24, 2009 23:29 Temat postu: [R620] Wibrowanie przy hamowaniu POMOCY!!! No wiec przy hamowaniu wibruje mi samochod, kierownica lata, i slychac tluczenie. Im szybciej tm bardziej. Zaobserwowalem, ze czasami zahamuje normalnie, ale juz coraz rzadziej. Na szarpakach nic nie wykryto, kola zdejmowalem wszystkie i tez nic nie zobaczylem. Tarcze i klocki przednie juz wymienilem i nic sie nie zmienilo.
McGAJveR - Sob Lip 25, 2009 07:54
Sprawdź opony...
W ramach testu przełóż tylne na przód a przednie załóż na tył.
Czasem opona też potrafi namieszać jeśli gdzieś pojawi się nawet niewielkie wybrzuszenie lub niedowaga...
Wtedy wystarczy niewielki luz w układzie kierowniczym... To on może być powodem "tłuczenia".
Bo skoro diagnostyka nie wykazała luzów w zawieszeniu , to nic innego mi nie przychodzi do głowy.
szoso - Sob Lip 25, 2009 08:15
McGAJveR napisał/a: | Bo skoro diagnostyka nie wykazała luzów w zawieszeniu |
z ta diagnostyką to różnie bywa, u mnie nie wykazała że łączniki stabilizatora są do wymiany a były mocno zjechane i jak sam sprawdzałem na kanale to luzy były więc ja bym tak nie wierzył miłosiernie w diagnostykę
Nilbul - Sob Lip 25, 2009 10:10
A sam klocki i tarcze zmieniałeś?
Jaki był stan cylinderków? Czy może sprawdzałeś?
am_k - Sob Lip 25, 2009 10:31
Ja bym stawiał na tarcze.
fearless - Sob Lip 25, 2009 10:40
am_k napisał/a: | Ja bym stawiał na tarcze. |
To prawdopodobna przyczyna.
Nilbul napisał/a: | Jaki był stan cylinderków? Czy może sprawdzałeś? |
Może to też być właśnie zapieczony cylinderek w powiązaniu z nierównością tarczy - podczas hamowania daje wibracje.
McGAJveR napisał/a: | Sprawdź opony |
Opony też, ale przy oponach pewnie czuć by było drgania nawet bez hamowania, podczas normalnej jazdy.
szosownik napisał/a: | z ta diagnostyką to różnie bywa |
Oj bardzo różnie, na badaniu Skody Felicji 1,6 wszystko było ok, a jak gościowi pokazałem luz szarpiąc rękami za koło to aż się za głowę złapał i dziwił się że komputer nic nie wykazał. Komputer wszak stworzony przez człowieka, a człowiek nieomylny nie jest
staf - Sob Lip 25, 2009 10:50
am_k napisał/a: | Ja bym stawiał na tarcze. |
Ja też uważam że przyczyną twoich kłopotów są tarcze. Taka sytuacje miałem kiedyś w Nissanie.
nitta - Sob Lip 25, 2009 10:59
szosownik napisał/a: | z ta diagnostyką to różnie bywa, u mnie nie wykazała że łączniki stabilizatora są do wymiany a były mocno zjechane i jak sam sprawdzałem na kanale to luzy były więc ja bym tak nie wierzył miłosiernie w diagnostykę |
bo akurat łączniki stabilizatora mają bardzo mały wplyw na trakcje, powiem inaczej moze ich nawet nie byc i samochód bedzie jechał Gdy ja kupiłem swojego rovera 75 jeden łacznik ledwo sie trzymał a drugiego wogóle nie było i nie wiedząc o tym jezdziłem tak cały miesiac - jedynie troche bujało w pewnych momętach. Wiec moze dlatego tego nie wykryło, bo o ile bez wahacza samochod nie pojedzie, czy bez końcówki drązka kierowniczego, to bez łącznika może.
szoso - Sob Lip 25, 2009 11:05
przecież napisał że tarcze wymienił i nic się nie zmieniło
am_k - Sob Lip 25, 2009 11:59
Ano tak, wpadka.
To może jednak zawieszenie.
McGAJveR - Sob Lip 25, 2009 12:09
Panowie, Bracia, Rodacy...
Spokojnie i metodycznie, bo się zaraz ktoś wydechu czepi
Poczekajmy co powie Perez
Na razie wiemy, że sytuacja po wymianie tarcz i klockooff
nie uległa zmianie.
Zawieszenie (po diagnostyce) jest wporzo....
Zamienić oponki miejscami to nie problem... Jeśli to nie zmieni sytuacji to wtedy sprawdzimy wydech
Proponuję poczekać na to co powie Perez...
marthinez - Sob Lip 25, 2009 15:14
Perez napisał/a: | Tarcze i klocki przednie juz wymienilem i nic sie nie zmienilo. | Co z łożyskami? Założyłeś stare? Nowe?
voytech - Nie Lip 26, 2009 09:58
Skoro słychać tłuczenie, to może czujnik ABS świruje i załącza system bez potrzeby, nawet jeśli koło się obraca (nie jest zblokowane).
Perez - Nie Lip 26, 2009 10:31
fearless napisał/a: | am_k napisał/a:
Ja bym stawiał na tarcze.
To prawdopodobna przyczyna. |
Tarcze zmienione u mechanika, ktory robil nie pierwszy raz to w naszym klubie
fearless napisał/a: | Opony też, ale przy oponach pewnie czuć by było drgania nawet bez hamowania, podczas normalnej jazdy. |
Wlasnie
nitta napisał/a: | Wiec moze dlatego tego nie wykryło, bo o ile bez wahacza samochod nie pojedzie, czy bez końcówki drązka kierowniczego, to bez łącznika może. |
Laczniki wymienione, wachacze gorne tez (to wykazala diagnostyka)
marthinez napisał/a: | Co z łożyskami? Założyłeś stare? Nowe? |
Stare lozyska. W R600 jest tak, ze lozyska potrafia sie wysypac podczas wymiany tarcz. W Norauto koles kazal mi kupic lozyska, bo bez nich sie do roboty nie zabierze. Zadzwonilem do Tomateam po lozyska, a Tomi doradzil mi inny bardziej doswiadczony warsztat, ktory ocalil lozyska. Z tym, ze lozyska nie maja tu wiele wspolnego, poniewaz tluczenie slychac tylko podczas hamowania, poza tym mam wrazenie jakby mi kola lataly na lewo i prawo (ale tylko podczas hamowania i tylko powyzej kilkudziesieciu kilometrow. Tak jakby cos wpadalo w wibracje.)
voytech napisał/a: | Skoro słychać tłuczenie, to może czujnik ABS świruje i załącza system bez potrzeby, nawet jeśli koło się obraca (nie jest zblokowane). |
Nie mam ABS
McGAJveR napisał/a: | Proponuję poczekać na to co powie Perez... |
No i powiedzial...
McGAJveR - Nie Lip 26, 2009 10:49
Nie mam już pomysłów...
Zostaje ew zerowa zbieżność i luz na maglownicy...
|
|