Zobacz temat - [R75] Różnica pomiędzy 2.5 K6V i k4f
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Różnica pomiędzy 2.5 K6V i k4f

kRisj - Pon Lip 27, 2009 14:45
Temat postu: [R75] Różnica pomiędzy 2.5 K6V i k4f
Zastanawiam się (i nigdzie nie mogę znaleźć informacji) jakie są różnice pomiędzy silnikami 2.5l montowanymi w Roverach 75. Według większości katalogów części do 2001r montowany był silnik o oznaczeniu K6V, a później k4f (dokładniej 25k4f). Co ciekawe silnik 2.0l ma od początku oznaczenie 20k4f.
Wie ktoś coś na ten temat?

Taka informacja przydałaby się np przy kupnie jakiś części. Zastanawiające jest jeszcze to, że starszy silnik ma (wg tabeli) 175KM, a nowszy 177KM. Co ciekawe ja mam z 2000r i w dowodzie mam 177KM

PS. Odświeżam temat. Ktoś coś napisał, ale jak były problemy z serwerem to się usunęło i nawet nie przeczytałem. Proszę więc o replay :)

Marrkus - Wto Lip 28, 2009 16:37

KV6 (a nie K6V) to oznaczenie typu silnika a raczej jego całej rodziny (skromnej jedynie 2 jednostki 2.0 i 2.5) - to tak jak silniki L (diesle), T (2.0 R4), K( odpowiednik KV6 ale z czteroma cylindrami)

oznaczenia np 25k4f - to kod konkretnego silnika (chodź nie wiem czy to na pewno prawidłowe oznaczenie). Oznacza w kolejności pojemność, typ silnika, ilość cylindrów (??) ...

kRisj - Wto Lip 28, 2009 22:03

Sorki racja KV6, ale w katalogach jest to jednak oddzielone, np:

Kod:
http://katalog.fota.pl/Katalog/(S(1uyeim45fradufaqqmpqcl45))/Samochod1.aspx?L=019&Reg=1033


Kod:
http://elitecat.cz/CarSelection.aspx

czy

Kod:
http://sklep.intercars.com.pl/
(tutaj trzeba wybrać R75)

i ta inna moc, to tak jakby to była trochę inna konstrukcja.

Marrkus - Sro Lip 29, 2009 20:54

Znalazłem coś takiego w EPC:


kRisj - Czw Lip 30, 2009 23:41

no ale to jest z 2003 tak?
Ja się dowiedziałem, że w tej "nowszej" wersji był montowany dodatkowy czujnik temperatury płynu w dolnej części silnika. We wcześniejszej był tylko na górze, więc jak był wyciek płynu, to kierowca dowiadywał się o tym dopiero jak poszła uszczelka.

Zukowaty - Pią Lip 31, 2009 02:27

Nie chce mi się klikać tych linków ale wyprowadzę Was z niepewności.
2.5 KV6 to 25K4F
2.0 KV6 to 20K4F
Miałem pod maską oba.

[ Dodano: Pią Lip 31, 2009 02:29 ]
kRisj napisał/a:
więc jak był wyciek płynu, to kierowca dowiadywał się o tym dopiero jak poszła uszczelka.

A jak poszła uszczelka to silnik na szmelc :cry: bo się przegrzał.
W tym aucie i tak wystarczająco do dupy jest wyskalowany wskaźnik temp. I milion czujników już mu nie pomoże.