Zobacz temat - [420 Di 97] Lampka diagnostyczna silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [420 Di 97] Lampka diagnostyczna silnika

SeevS - Sro Lip 29, 2009 16:09
Temat postu: [420 Di 97] Lampka diagnostyczna silnika
Hej. Czasem podczas jazdy zdarzy się mojemu autku że zapali mu się na sekundę. tutaj jest opis ale ta lampka nie świec się cały czas czasami zdarzy się że się zapali.

Lampka diagnostyczna silnika Lampka kontrolna zapala się na chwilę w czasie
uruchamiania silnika. JeŜeli świeci się nadal podczas
jego pracy, system kontroli emisji wymaga
sprawdzenia. Należy zatrzymać samochód i wyłączyć
silnik. Odczekać ok. 30 sekund i ponownie go
uruchomić; jeżeli lampka znowu się świeci,
dopuszczalne jest kontynuowanie jazdy, jednak należy
jak najszybciej udać się do ASO Rover, aby zapobiec
ewentualnemu uszkodzeniu silnika.

Nie mam teraz czasu aby to sprawdzić a w sobotę chcę jechać nad morze. Co może być przyczyną ? Czy mogę kontynuować jazdę? Może to przyczyna paska który mi głośno chodził ale się już uspokoił.

Brt - Sro Lip 29, 2009 16:54

a dokładniej podczas jazdy, ale w jakiejś szczególnej sytuacji ?? (równa jazda. określone obroty, przyspieszanie ?? ) czy tak losowo ??
SeevS - Sro Lip 29, 2009 18:20

Odpalenie i np. przy cofaniu i przy 1 przyspieszeniu później ustaję i w ogóle nie pojawia się.
Brt - Sro Lip 29, 2009 18:29

ja by spróbował odczytać błędy, moze z tego coś więcej wyniknie .... a jeśli pozatym jest ok, to lać paliwo i jechać :ok:
szoso - Sro Lip 29, 2009 19:19

Cytat:
Odpalenie i np. przy cofaniu i przy 1 przyspieszeniu później ustaję i w ogóle nie pojawia się.

e to nie ma co palić styków tylko jeździć :wink:
jeśli nic się nie dzieje poważniejszego a z tego wynika że nie to lać ropę i dzida

SeevS - Czw Lip 30, 2009 11:58

uuu ostatnio chyba się dzieje... autko lekko się dusi ale jest to chwilowe chociaż dzisiaj jechałem koło 100 km/h i nagle zaczął się dusić dodawałem gazu a on łapał tak jaby moc dopiero po chwili
Brt - Czw Lip 30, 2009 12:03

a sprawdziłeś te błędy kompa ??
Deeptrip - Czw Lip 30, 2009 17:13

ja miałem bardzo podobne objawy, wybłyskałem błąd 23 -czujnik położenia pedału gazu, przeczyściłem styki we wtyczkach, wykasowałem błąd i przestała mrugać
SeevS - Pią Lip 31, 2009 10:58

czym przeczyścić te styki we wtyczkach ? sam czujnik położenia pedału gazu może też psiknąć ? Auto czasem nie reaguje na gaz dopiero po chwili więc pewnie to ten czujnik
Brt - Pią Lip 31, 2009 11:40

ten lub czujnik pedału hamulca .... objawy mogą być podobne.

http://forum.roverki.eu/v...eda%B3u+hamulca
http://forum.roverki.eu/v...eda%B3u+hamulca

SeevS - Pią Lip 31, 2009 14:29

oj to chyba bardziej ten czujnik pedału hamulca coś mi się wydaję..,. sam tego nie wymienię a jutro jadę będę miał troszeczkę gorszy komfort jazdy ale chyba nic się nie stanie ?

[ Dodano: Pią Lip 31, 2009 14:31 ]
Fakt faktem może być to samo w sobie niebezpieczne...

Brt - Pią Lip 31, 2009 14:33

SeevS, poszukaj tych dwóch przewodów co odpowiadają za sygnał do kompa, zewrzyj je i goł w drogę .... auto będzie jechało normalnie :ok: :)
SeevS - Pią Lip 31, 2009 14:36

a gdzie mam tego szukać ? jak najlepiej się tam dostać ?
Brt - Pią Lip 31, 2009 15:03

chyba w linkach które podałem jest opis .... nad pedałem hamulca masz czujnik z 4 przewodami ... musisz znaleźć 2 odpowiadające za sygnał do kompa a pozostałe 2 zostawic, bo włączają światła stopu. Zajrzyj do RAVE ... tam jest to rozrysowane wraz z kolorami przewodów :ok: :)
SeevS - Pią Lip 31, 2009 19:15

Przeczyściłem te styki jakimś środkiem do urządzeń elektrycznych. Nie widać poprawy. Męczyłem się ze znalezieniem tych kabli w Rave nie mogę tego znaleźć. A propo światła stopu mi działają. No nic chyba jutro pozostaje mi tak jechać jak jest...

Tak myślę że jak jutro będe w Kołobrzegu to może podjadę do jakiegoś magika i coś skombinuje...

szoso - Pią Lip 31, 2009 19:23

a nie możesz po prostu złączyć tych dwóch przewodów,nie wiem w czym ty masz problem :wink:
SeevS - Pią Lip 31, 2009 19:42

szosownik napisał/a:
a nie możesz po prostu złączyć tych dwóch przewodów,nie wiem w czym ty masz problem :wink:


Problem w tym że właśnie nie widzę takich kabli w tych kolorach....

Brt - Sob Sie 01, 2009 00:47

Włączasz stacyjkę, naciskasz hamulec, wypinasz kolejno przewody, te dwa po wypięciu których zgasną światłą stopu wpinasz z powrotem, pozostałe dwa (na które nie reagują światła stopu) zwierasz i w drogę :ok: :)
D_Marco - Sob Sie 01, 2009 16:34

U mnie był podobny objaw. Zauważyłem, że najczęściej przy jeździe poniżej 2k obrotów. Pomogło samo przeczyszczenie.