Zobacz temat - [R600] Poszukiwanie ubytków prądu.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Poszukiwanie ubytków prądu.

adam665 - Sob Sie 01, 2009 20:33
Temat postu: [R600] Poszukiwanie ubytków prądu.
Witam.
Mój Roverek po 1,5 mca postoju w garażu "zjadł" accu.
Dzisiaj odpiąłem klemę (-) wpiąłem miernik i mam taką wartość na mierniku (zal.fotka).
Pokrętło na mierniku na 200 (zaznaczone żółtym kółeczkiem).
Wyjmowanie po kolei bezpieczników pod maską w skrzynce nie zmieniło tej wartości.
Prośba o opinię.
Pozdrawiam.

Pino - Sob Sie 01, 2009 21:48

Kolego wszystko ok ALE: accu, baterie itp. mają prąd stały a nie zmienny tak jak ty ustawiłeś na mierniku! prąd zmienny masz np w gniazdkach w domu. V~ oznacza prąd zmienny V- oznacza prąd stały a więc ustaw na mierniku 200 w polu z oznaczeniem V- i w tedy sprawdź co Ci pokaże. Na zgaszonym silniku powinno być ok 12.5V a na odpalonym ok 14.5V.
Pozdrawionka

adam665 - Sob Sie 01, 2009 21:53

Hej.
Dzieki Pino, poniewaz nie jestem techniczny dlatego wrzucilem fotke miernika.
To zmierze jutro tak jak podales.
Bardzo serdeczne dzieki za info.
Tylko, ze ja chce sprawdzic, czy na wylaczonym silniku (i stacyjce) nie zżera mi cos pradu.
Czy przy zdjetej klemie (-) powinienem miec 12V ?
Pozdrawiam :-)

Pino - Sob Sie 01, 2009 22:04

jak klemę zdejmiesz to nic nie zmienia, ponieważ on pokazuje napięcie aku. Podepnij się normalnie i zmierz, po godzinie ponownie zrób pomiar i zobaczysz czy gdzieś Ci "ucieka" ten prądzik :wink: a na włączonym zapłonie to wiesz różnie bywa, kontrolki, świece, automatyczna antena z radiem itd. ciągną prąd, także na pewno Ci ubędzie jego. Radzę na wyłączonym zapłonie robić pomiary i zobaczyć czy pobiera prąd, jeżeli tak to trzeba czegoś szukać :smile:
adam665 - Sob Sie 01, 2009 22:08

Czyli nie odpinac klemy tylko zmierzyc na zalozonych klemach i powtarzac pomiary co pewien czas?
W jakims watku doczytalem sie, ze trzeba zdjac kleme (-).

Pino - Sob Sie 01, 2009 22:13

Jak chcesz to zdejmij dla spokojnej głowy i tak jak piszesz powtarzać pomiar np co godzinę, życzę udanych pomiarów :grin:
adam665 - Sob Sie 01, 2009 22:22

Kto spisal w jakims watku, zeby wyjmowac po kolei bezpieczniki i sprawdzac wskazanie na mierniku, tylko nie podal jakie ma byc to wskazanie na mierniku kiedy jego kabelkami polacze zdjeta kleme i bolec minusowy accu.
staf - Sob Sie 01, 2009 22:22

Nie ma potrzeby zdejmowania klemy...ale tak jak piszePino, dla spokojności zdejmij :mrgreen:
adam665 - Sob Sie 01, 2009 22:23

No dobra, tylko jaka wartosc ma byc na mierniku kiedy wszystko jest OK a jaka jezeli cos zżera prad ?
Pino - Nie Sie 02, 2009 06:22

Już pisałem, Na zgaszonym silniku powinno być ok 12.5V Tyle powinno wskazywać po naładowaniu aku, jeżeli jest mniej to coś zżera prąd, a i jeżeli po 2h będziesz miał 11.8V to się nie przejmuj bo to żaden spadek mocy. Rób regularne pomiary np przez 4h co 1h i jeżeli jest wyraźny spadek napięcia tzn, że go zżera. Jak zrobisz te pomiary to napisz co Ci pokazało to cudowne urządzonko a my postaramy się to określić :smile:
McGAJveR - Nie Sie 02, 2009 07:09

Przełącz Multimetr w tryb Amperomierza, zdejmij klemę dodatnią i podłącz Amperomierz w szereg z baterią. (zwróć uwagę by przewód plusowy amperomierza podłączyć do dodatniej klemy aku, a ujemny do zacisku przewodu.) Jeśli coś połyka prąd to Amperomierz wykaże pobór prądu. Teraz możesz przystąpić do wyjmowania bezpieczników. W momencie kiedy wyjmiesz bezpiecznik obwodu w którym jest "wyciek" wskazanie Amperka spadnie.
Stawiam jednak na to że Aku zostało rozładowane przez autoalarm.
Daj znać co Ci wyszło i jak Ci poszło.

W razie coś patrz niżej. ;)

Lelobass - Nie Sie 02, 2009 08:42

Właśnie to samo miałem napisać co McGAJveR. Najdokładniejszy sposób na sprawdzenie upłynności prądu.
adam665 - Nie Sie 02, 2009 11:16

Hej McGAJveR.
Dzieki, tylko powiedz w ktora strone pokretlem na mierniku jest tryb amperomierza ?
Rozumiem, ze kabelek plusowy to czerwony a minusowy to czarny i wlozone w pierwsze dwa gniazda od prawej.

Lelobass - Nie Sie 02, 2009 11:25

To ja podpowiem: zielony zakres po prawej stronie oznaczony A, z kabelkami dobrze rozumiesz
adam665 - Nie Sie 02, 2009 11:29

OK, serdeczne dzieki za podpowiedz. Za ok. godzinke zrobie pomiar i napisze wyniki.
Pozdrawiam.

Lelobass - Nie Sie 02, 2009 11:31

Jeszcze taki mały myk, najpierw ustaw na max zakres tj 200mA, jak odczyt będzie mało dokładny możesz zmniejszyć zakres, jeśli prąd będzie większy niż 200mA to ustaw na 10A i wtyczkę czarną wsadź w pierwsze gniazdo od lewej w mierniku.
adam665 - Nie Sie 02, 2009 11:55

Lelobass, a nie uszkodze miernika ? (pozyczony).
Lelobass - Nie Sie 02, 2009 12:16

no właśnie w tym celu powinieneś mierzyć na najwyższym zakresie, mało tego najpierw powinieneś sprubować na zakresie 10A i jeśli prąd będzie mniejszy niż 0.2A to przekładasz wtyczkę w mierniku tam gdzie na zdięciu i mieżysz dalej. Ustawienie na niższy zakres niż wartość płynącego prądu może doprowadzić do uszkodzenia miernika, w przypadku tego miernika bezpiecznik jest tylko na zakresie 10A, na innym zakresie mierzonego prądu jeśli zauważysz na wyświetlaczu brak wskazań natychmiast przerwij pomiar i zwiększ zakres.
adam665 - Nie Sie 02, 2009 12:24

Nie trac cierpliwosci, ale ja z zupelnie innej dziedziny wiedzy.
Czyli mam zrobic tak:

I.
1. na mierniku czerwony w prawym gniezdzie a czarny w lewym skrajnym
2. pokretlo ustawione na prawym zielonym zakresie 200m
----
II.
1. na mierniku czerwony w prawym gniezdzie a czarny w srodkowym
2. pokretlo ustawione na prawym zielonym zakresie na 10A.

Lelobass - Nie Sie 02, 2009 12:27

Cierpliwości ci umnie dostatek :)
czerwony w lewym skrajnym czarny w środkowym-zakres 10A
czerwony w prawym skrajnym czarny w środkowym-zakres 200mA i mniej

adam665 - Nie Sie 02, 2009 12:36

OK, dzieki wielkie.
Jeszcze jedno pytanko, odpinajac accu zawsze zdejmuje kleme (-) a potem (+), przy zakladaniu odwrotnie. Zastanawiam sie, czy do pomiaru zdejmujac kleme (+) nie poleci mi bezpiecznik glowny (80A).

McGAJveR - Nie Sie 02, 2009 12:45

To raczej mało prawdopodobne...
adam665 - Nie Sie 02, 2009 12:50

OK, to ide "pogrzebac" i potem napisze.

[ Dodano: Nie Sie 02, 2009 13:56 ]
Cytat:
czerwony w lewym skrajnym czarny w środkowym-zakres 10A
czerwony w prawym skrajnym czarny w środkowym-zakres 200mA i mniej


czy w pierwszym wierszu nie powinno byc -
czerwony w prawym skrajnym czarny w lewym skrajnym ?[/quote]

Lelobass - Nie Sie 02, 2009 13:26

kolejność zakładania i ściągania klem nie ma najmniejszego znaczenia
z oznaczeń jakie widzę na zdięciu miernika powinno być tak jak napisałem

adam665 - Nie Sie 02, 2009 14:19

Wyniki pomiarow przy zdjetej klemie (+):
1.czerwony w gniezdzie prawym skrajnym, czarny w srodkowym i czarny w lewym skrajnym:
w calym zakresie pokretla (zielony po prawej pokretla) od 200 mikro do 10A - wskazania 0,00.
--------------
przy pokretle po lewej na 200 - wskazania 12,5V nawet 12,6V. Po 10 minutowej pracy silnika i wylaczeniu 13,2V.
Przy wlaczonym silniku bez wzgledu na ilosc dodanego gazu wskazanie 14,2V do 14,3V.

McGAJveR - Nie Sie 02, 2009 14:26

Ponów próbę pomiaru poboru prądu przy włączonym alarmie...
Myślę że to tylko potwierdzi moją tezę, że to on uruchomiony przez 1,5 mies. zeżarł Ci prądy z bateryjki ;)

Lelobass - Nie Sie 02, 2009 14:49

Przy okazji tym drugim pomiarem sprawdziłeś sobie czy masz prawidłowe ładowanie
reszta tak jak pisze McGAJveR
tak na marginesie podpadające jest to 0,00. Jakiś pobór prądu powinieneś mieć ze względu chociażby na zegarek, możliwe że miernik jest baaaaaaardzo mało dokładny

adam665 - Nie Sie 02, 2009 14:50

Przy zdjetej klemie (+) alarm mi sie nie zalaczyl (przy przylozonych jak poprzednio kabelkach miernika).
Na zalozonych klemach tez mialem zerowe wartosci odczytu jak pisalem wyzej.
Ale masz racje,ze przy 1,5 m-ca stania z wlaczonym alarmem powoli mogl go skonczyc.
Z pomiarow nalezy sadzic,ze alternator nie zglasza zadnych nieprawidlowosci (to super).
Pozdrawiam
---------------------------
Jak wczesniej pisalem w innym watku:
Cytat:
W lutym tego roku minęło 2 lata jak kupiłem Bosch Silver 6PN 62Ah 600A (EN) w Inter Cars.
Ten "wspanialy" wyrob na wyjezdzie w okresie Bozego Narodzenia 2008 (czyli po 22 miesiacach uzywania) po 4-ch dniach stania "pod chmurka" na minus 5 stopni padl. Ladowanie pomoglo, ale potem wrocil do garazu (w dzien w pracy 8 - 10h na dworze) pomimo lekkich mnrozkow zapomnial o numerach.

Tak wiec chyba jednak na najblizsza zime "super Bosch" juz nie pociagnie i bede mial czeste "zabawy".

Lelobass - Nie Sie 02, 2009 14:53

jak przy założonych klemach miałeś zerowy odczyt ?? ? Jak podłączałeś ten amperomierz ?
adam665 - Nie Sie 02, 2009 15:01

Cytat:
przy zdjetej klemie (+):
1.czerwony w gniezdzie prawym skrajnym, czarny w srodkowym i czarny w lewym skrajnym:
w calym zakresie pokretla (zielony po prawej pokretla) od 200 mikro do 10A - wskazania 0,00.


i przy zdjetej nie zalaczyl mi sie alarm wiec ja zalozylem, wlaczylem alarm i potem zdjalem ale niestety alarm przy tej operacji wylaczyl sie. Byc moze, ze cos nie tak mierzylem.

Dzieki serdeczne za pomoc, (boli mnie noga od tego kuśtykania, jestem po gipsie) chyba nie warto juz robic prob gdyz dzieki Waszej pomocy McGAJveR'a i Lelobass'a uspokoilem sie,ze alternator jest OK, poki co accu tez ma prawidlowe wartosci a jedyne czego moge sie spodziewac to zakup nowego accu na zime (jak postoi pod biurem 8-10 godzin na mrozie to pewne jest ze padnie).
Jeszcze raz serdecznie Wam dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam.

Lelobass - Nie Sie 02, 2009 15:05

gdzie przykładałeś przewody pomiarowe ? Bo coś mi się wydaje że nie tam gdzie trzeba :)
adam665 - Nie Sie 02, 2009 15:10

przewód plusowy amperomierza do dodatniej klemy aku, a ujemny do zacisku zdjetego przewodu.
Lelobass - Nie Sie 02, 2009 15:18

No niby się zgadza, tylko odczyt cos podpada. Ja bym jeszcze dla pewności poprawności działania miernika i prawidłowości pomiaru wpioł jeszcze raz amperomierz szeregowo, ustawiony na zakres 10A i załączyłbym na moment np radio, czy światła pozycyjne. Jeśli nadal nic miernik nie pokarze to coś jest nie tak, jeśli pokarzą się jakieś wskazania znaczy pomiar wcześniejszy ok tylko miernik mało dokładny. Przy włączonym w układ amperomierzu powinieneś mieć możliwość załączenia alarmu i wszystkiego innego tylko nie włączaj świateł mijania czy zapalniczki bo to już za dużo prądu ciągnie. Jak Ci się będzie chciało jeszcze raz zmierzyć daj znać bo jestem ciekaw :)
adam665 - Nie Sie 02, 2009 15:24

Podejrzewam,ze cos z miernikiem, bo pozycyjne mi sie zalaczyly (poprzez miernik kiedy byla zdjeta klema minusowa) ale ja mam postojowki LED, alarm juz nie chcial.
Lelobass - Nie Sie 02, 2009 15:30

Skoro alarm już nie chciał to możliwe że poleciał bezpiecznik w mierniku, jak byś chciał sprawdzić miernik to możesz jako amperomierz podłączyć przewody do jakiejś bateryjki na powiedzmy taką szybką sekundkę. Jeśli coś pokarze to ok, jeśli nie to wiadomo :) Tylko nie do bateryjki od zegarka naręcznego :razz:
adam665 - Nie Sie 02, 2009 15:38

Dzieki.
Chyba nie bede juz sie bawil, dzieki Waszej pomocy mam dwie pewne informacje - alternator OK i druga,ze przez prawie 2 m-ce postoju w garazu jedyna przyczyna musial byc wlaczony alarm.

Lelobass - Nie Sie 02, 2009 15:42

No to w porządku. Powodzenia i nie ma za co dziękować :)
adam665 - Nie Sie 02, 2009 15:50

No to pozdrowienia w takim razie.
McGAJveR - Nie Sie 02, 2009 16:22

Następnym razem planując dłuższy postój w garażu, po prostu wyjmij Aku z samochodu i co dwa tyg max miesiąc go podładuj prostownikiem...
Jest jeszcze coś takiego jak naturalna "upływność" prądu akumulatora.
Analogicznie jak z bateriami... Nawet nieużywane tracą prąd.

P.S. Miło by było gdybyś nam "kliknął" "pomógł" ;)

adam665 - Nie Sie 02, 2009 16:29

Dzieki. Po prostu nie bylo mozliwosci odpalenia go co 2 tygodnie, gdyby byl odpalany w takich odstepach czasu chociaz na 10 minut za kazdym razem nie byloby takiej niespodzianki.
Jeszcze raz pozdrawiam.
Oczywiscie wasze konta pomocy sa uaktualnione. :-)

McGAJveR - Nie Sie 02, 2009 16:49

W razie problemów w przyszłości patrz niżej ;)
adam665 - Nie Sie 02, 2009 16:52

Dzieki McGAJveR.
Będę pamietal.
Do milego uslyszenia. :-)

Robertus74 - Sro Paź 14, 2009 21:08

adam665 napisał/a:
Jeszcze jedno pytanko, odpinajac accu zawsze zdejmuje kleme (-) a potem (+), przy zakladaniu odwrotnie. Zastanawiam sie, czy do pomiaru zdejmujac kleme (+) nie poleci mi bezpiecznik glowny (80A).

Lelobass napisał/a:
kolejność zakładania i ściągania klem nie ma najmniejszego znaczenia
z oznaczeń jakie widzę na zdięciu miernika powinno być tak jak napisałem

A jak się to ma do faktu, że instrukcja obsługi i Rave wyraźnie zaznaczają, że najpierw odpinamy (-) ?

Brt - Sro Paź 14, 2009 21:26

ma znaczenie o tyle, że jak zdejmiesz (-) najpierw to przy odkręcaniu (+) nie masz szans na przypadkowe zwarcie (np. do obudowy komputera) co może czasem być bardzo kosztowne.