Zobacz temat - [r25 2.0 idt 2001r.] 1.5 obrotu kierownicy.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r25 2.0 idt 2001r.] 1.5 obrotu kierownicy.

blejz - Sob Sie 08, 2009 10:34
Temat postu: [r25 2.0 idt 2001r.] 1.5 obrotu kierownicy.
Witam !
przeszło rok temu kupiłem Roverka 25. miał na sobie oponki 205/50/r15. zdziwił mnie bardzo duży promień skrętu co było pewnie spowodowane tymi oponami. Kierownica obraca się jedynie 1.5 obrotu. teraz mam w swoim przecinaku opony 185/65/r15. możecie mi powiedzieć jak jest u was w autkach? ile obrotów kierownicy jest w standardowych Roverkach i czy da to sie jakoś zmienić?
i jeszcze jedno pytanie odnośnie wyskalowania prędkościomierza. jak wiadomo z powyższego mam niestandardowe opony przez co licznik lekko przekłamuje o tam kilka kilometrów. można to gdzieś ustawić poza serwisem rovera? i ewentualnie ile taka usługa kosztuje i czy dużo przy tym roboty jest?

z góry dzieki za pomoc
pozdrawiam!

Krzysi3k - Sob Sie 08, 2009 11:32

U mnie z tego co pamiętam dwa i pół okrążenia i opór...
Zmierz na GPSie jak dużo Ci przekłamuje (nawigacja jest dokładniejsza - u mnie na oryginalnym rozmiarze opon przekłamuje parę km/h)

TomC - Sob Sie 08, 2009 11:37

Jeżeli chcesz mieć w miarę dokładnie wyskalowany prędkościomierz to zmień opony na zalecane przez producenta. :cool: Prędkościomierza nie wyskalujesz. Jedyną opcją byłaby zmiana impulsatora ale raczej wątpię w efekt końcowy. :roll:
Jeżeli chodzi o przekładnię kierowniczą... podobnie. Nie wyregulujesz tego. :roll: Jeżeli kręcenie Ci nie odpowiada to wyjściem jest zakup szybszej przekładni kierowniczej. Jak taką znajdziesz to napisz :razz:

blejz - Sob Sie 08, 2009 17:03

szybszą tzn. taką która daje możliwość więcej razy obrócić kierownicą??
TomC - Sob Sie 08, 2009 17:07

blejz napisał/a:
która daje możliwość więcej razy obrócić kierownicą

Nie. Odwrotnie. Szybsza przekładnia zrobi pełny skręt mniejszą ilością obrotów kierownicy.

Swego czasu używałem Mercury Scorpio 2,9l V6 i tam od lewej do prawej było około 2,5 obrotu czyli z prostego troszkę więcej niż obrót i był pełny skręt. Fajnie się tym na śniegu robiło boczki bo łatwo było kontrę złapać :wink:

R-200 - Sob Sie 08, 2009 18:07

Przekładnie kierownicze ogólnie mają dwa przelożenia z których wynika ilość obrotów kierownicy. Jeśli układ kierowniczy jest ze wspomaganiem to całkowita ilość obrotów od lewa do prawej zamyka się w trzech obrotach. Układy kierownicze bez wspomagania mają dwa razy większe przełożenie i wynikające z tego 6 obrotów kierownicy. Układów tych nie powinno się zamieniać, wraz z ilością obrotów zmieniają się też taśmy airbagu, kalibracja esp itp.
blejz - Sob Sie 08, 2009 18:52

u mnie w autku kierownica się obraca półtora raza co nie powoduje tego, że to już jest taki skręt jak przy 2.5 obrotu. wygląda to tak jak by była zablokowana ta przekładnia lub gdzieś jest jakaś blokada. orientujecie się czy jest taka możliwość aby jak kolwiek zablokować skręt żeby np nie tarła opona o np dolną pokrywę lub jaki kolwiek element przy silniku? jak pisałem wcześniej mialem opony 205/50/r15 jak kupiłem to autko. bardzo szerokie jak na roverka. wkurza troche jak wjade na parking i sie nie moge czasami zmieścić na raz bo robie póltora obrotu kierownicą i stop :/
marek78 - Sob Sie 08, 2009 19:50

Moje oryginalnie stało na 185/55R15 teraz mam 195/50R15 i przy tamtych jak i przy tych licznik przekłamuje 5km-sprawdzone według GPS
Krzysi3k - Sob Sie 08, 2009 20:05

Licznik jak już przekłamuje to raczej procentowo, im większa prędkość, tym większe przekłamanie.
Brt - Pon Sie 10, 2009 10:01

Krzysi3k5 napisał/a:
U mnie z tego co pamiętam dwa i pół okrążenia i opór...

Kurcze w R200 dieslu jest 3,5 obrotu od max lewa do max prawa :roll: W każdym razie ... za dużo ... wolałbym właśnie jakieś 2,5 obrotu, ale cóż :bezradny:

Krzysi3k - Pon Sie 10, 2009 10:11

Aż poszedłem i sprawdziłem - 3 obroty od lewa do prawa :P
Konrad_Zr160 - Pon Sie 10, 2009 12:06

Wszystkie benzynowe R25 oraz wolne ZRki powinny miec 3 obroty od - do. Wersja vvc 160 ma ok. 2,77 obrotu - szybciej skreca ale producent musial zastosowac ograniczniki aby 17tki nie tarly o nadkola przy pelnym skrecie ;) Maglownica do vvc jest pratycznie nie do dostania w naszym kraju dla zainteresowanych taka dosc prosta przerobka. Pozdro!