Zobacz temat - [Freelander] Zcina krawędzie tylnych opon i blokuje koła.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Zcina krawędzie tylnych opon i blokuje koła.

DUZUTKI - Pon Sie 17, 2009 13:50
Temat postu: [Freelander] Zcina krawędzie tylnych opon i blokuje koła.
Witam po raz pierwszy :mrgreen:
Mam problem z moim "FREELANDEREM".
Podczas pełnego skrętu kołami (w prawo i w lewo) czuć dość mocno blokujące się tylne koła. Auto kupiłem w marcu tego roku.Opony były 'zdrowe' ,ale zauważyłem jakiś czas temu,że krawędzie są pościnane. Dowiedziałem się, że jest to dość często spotykany problem w tym modelu,ale konkretnej odpowiedzi co się stało nie uzyskałem. Jeśli ktoś jest w stanie napisać 'co w trawie piszczy' to będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam. :ok:

staf - Pon Sie 17, 2009 13:58

Witaj. Najprościej byłoby podjechać na zbieżność. Zaczął bym od tego. Nie doszukuj sie na wyrost problemów. Zacznij od ustawienia zbieżności. Koszt nie jest duży a być może pozbędziesz sie problemu. :/
DUZUTKI - Pon Sie 17, 2009 14:01

To raczej nie to. Problem polega na tym,że blokujące się koła zcinają opony od środka i od zewnątrz. Tak więc to nie zbieżność.

[ Dodano: Pon Sie 17, 2009 15:02 ]
Ale dzięki za zainteresowanie :grin:

t15690b - Wto Sie 18, 2009 07:48

zacinają? czyli blokują się i je wleczesz? czy też masz wrażenie że freelek bardzo hamuje przy skręcie? bo jeśli przy silnym skręcie masz wrażenie że frelek bardzo hamuje to wszystko jest ok. ten typ tak ma, a na dodatek to znaczy że wszystko działa jak należy :) pojechałbym tylko na geometrię i sprawdził silenblocki i wszystkie gumy, ja musiałem wszystko wymienić....
DUZUTKI - Wto Sie 18, 2009 12:58

Cześć!!!
Dokładnie czuć jak wleką się za autem. Jak wjadę na drogę żwirową to tak jakby jedno koło (w zależności w którą stronę skręcam) stawało prawie w miejscu. Myślę, że to albo dyfer albo sprzęgło wiskotyczne. Innego roawiązania nie ma. Ale nie wiem dokładnie :sad:
Pozdro.

r2 - Sro Sie 19, 2009 07:47

witam , z mojego doswiadzcenia powiem ci ze nie masz sie czym przejmowac,efekt zabkowania tylnych opon wystepuje w wiekszosci modeli, ten typ tak ma ,servis zaleca zamiane kol po przekatnej np: z prawej tylnej strony na przednio lewa co 10 tys km.
zabkowanie opon wynika ze stalego napedu 4x4 niestety nie dopracowanego przez landrovera w tym przypadku , roznica rozlazonych sil wynosi 60 %na przod a 40 % tyl
wiec jak widzisz cyfry mowia same za siebie.
i jeszce jedno hamowanie kol przy skrecie to normalka, nie normalne bedzie strzelanie lub zgrzyty

pozdrawiam

DUZUTKI - Sro Sie 19, 2009 18:25

No troszkę mnie uspokoiłeś. Ale czy to nie dziwne, że taka firma popełnia taki błąd?
Jestem na etapie szukania nowych opon i nie chciałbym ich wymienić za kolejne pół roku. Chyba rozumiesz o co mi chodzi. POZDRAWIAM. :mrgreen: