Zobacz temat - [R75] Pukanie w silniku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pukanie w silniku

lesiu - Sro Sie 26, 2009 22:47
Temat postu: [R75] Pukanie w silniku
Witam i o porade pytam:
Od niedawna zaczal halasowac mi silnik w mojej 75,moze nie tyle halasowac, co stukac rytmicznie. Stuka w okolicach przedniego paska rozrzadu kolo filtra powietrza (+/- co sekunde).
Dzieje sie to przy rozruchu zimnego silnika pozniej przycicha i silnik chodzi normalnie a stukot jest prawie nie slyszalny. Co to moze byc?? Sciagnelem obudowe bo podejrzewalem ze pasek jest na wykonczeniu,ale nie,jest dobry i bez znaku zuzycia.


I drugi z halasów jaki zaobserwowalem: po uruchomieniu zimnego silnika,tak jakby spod silnika wydobywa sie gluchy metaliczny odglos który trwa ok. 5 sekund, cichnie i powtarza sie jeszcze raz. I na tym koniec i tak co ranek. Tak jakby cos od wspomagania,ale sprawdzalem poziom plynu i jest ok.

Doradzcie cos, prosze.

Zukowaty - Czw Sie 27, 2009 19:36

lesiu napisał/a:
Sciagnelem obudowe bo podejrzewalem ze pasek jest na wykonczeniu,ale nie,jest dobry i bez znaku zuzycia.

Paska nie sprawdza się na oko bo to baaaaaaardzo dużo kosztuje. Wymienia się co daną ilość km lub czas. Jak napisy na pasku są już pościerane to pasek ma kilkadziesiąt tys. km najechane. Co do pukania to wygląda jak luz tłoka w cylindrze lub samoregulator zaworu...lepiej żeby to był samoregulator.
lesiu napisał/a:
o uruchomieniu zimnego silnika,tak jakby spod silnika wydobywa sie gluchy metaliczny odglos który trwa ok. 5 sekund, cichnie i powtarza sie jeszcze raz

Prawdopodobnie katalizator. U mnie jest to samo i w 2 innych R75 którymi jeździłem (V6) było dokładnie to samo. Przy pewnych obrotach zaczyna brzęczeć a z racji tego że silnik zimny pracuje na wyższych obrotach to właśnie zaczyna brzęczeć to coś.Podjedź do tłumikarza i niech zobaczą skąd ten dźwięk.

lesiu - Czw Sie 27, 2009 22:27

Pasek ma napisy i numerki bardzo wyrazne bo poprzedni wlasciciel zmienial go na 80.000 a teraz roverkowi stuklo 99.800.
Sprawdzalem "na oko" bo myslalem ze jest luznawy albo ma cos pod pokrywa,ale nic nie zauwazylem.
Co do tego stukania to bardzo wyraznie go slychac z prawej strony wlewu oleju w gornej czesci silnika kolo takiej czarnej wtyczki.
Co do luzu tloka to nie jest to "wada" tych motorów? Ze halasuja na poczatku,a pozniej sie rozszezaja pod wplywem ciepla i jest ok???

pajda - Czw Sie 27, 2009 22:29

jak dla mnie to VIS,

http://forum.roverki.eu/search.php?mode=results

http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#83

Zukowaty - Czw Sie 27, 2009 22:33

lesiu napisał/a:
Co do luzu tloka to nie jest to "wada" tych motorów? Ze halasuja na poczatku,a pozniej sie rozszezaja pod wplywem ciepla i jest ok???

Ma za mały przebieg. Z resztą mój silnik miał strasznie duże luzy (brał mase oleju) a nie pukał. Ostatnio przyjechał 2.0 V6 i nie brał oleju a znowu pukał tłok o tuleje. Nie ma reguły ale głównie to chyba wada silników R4 a nie naszych...i chyba nawet nie wada tylko normalny proces ich zużywania. Jeśli przestaje Ci pukać na ciepłym to ja na razie bym się tym aż tak nie przejmował tylko nie pałował go na zimnym. Trochę za mały przebieg na awarie tego typu. Olej zmieniony?

PHJOWI - Czw Sie 27, 2009 22:42

jakim olejem silnik jest zalany.
REMO - Pią Sie 28, 2009 09:44

[ Dodano: Pią Sie 28, 2009 09:46 ]
pajda napisał/a:
jak dla mnie to VIS,

Jak dla mnie też.

lesiu - Pią Sie 28, 2009 19:41

Olej razem z filtrem zmieniony 1000 temu i ma 15W40 polsyntetyk,ale nie pamietam jakiej firmy. Nie ubywa go bo sprawdzam co pare dni wszystkie poziomy. Wody ciut ubywa,ale malutko.
Zukowaty - Pią Sie 28, 2009 22:07

lesiu napisał/a:
15W40

Teoretycznie powinno być 10W ale to chyba nie aż taka różnica żeby pukał. Przy gęstym oleju może popukiwać bo są małe kanały olejowe.

[ Dodano: Pią Sie 28, 2009 22:09 ]
Zaraz zaraz!
15W40 to olej mineralny przecież. Może pukać chyba przy takiej zmianie. Ma być półsyntetyk 10W40

lesiu - Wto Wrz 01, 2009 20:57

Tylko ze to nie pukanie,a jakby rytmiczne obcieranie wlasnie w okolicach krotkiego paska. Chyba musze znow otworzyc pokrywe i sprawdzic ponownie,moze mi cos umknelo.
Co do oleju to nie dlugo bede zmieniac to zastosuje juz taki jak powinien byc,czyli 10W40.

Zukowaty - Wto Wrz 01, 2009 23:25

Jak obciera to pewnie plastik trze o koło rozrządu.
lesiu - Pon Lis 09, 2009 20:35

Zukowaty rozebralem obudowe krotkiego paska i juz wiem co sie dzieje i skad ten halas. Pasek dostaje wibracji kiedy silnik chodzi i uderza o obudowe i stad to rytmiczne stukanie. Nie wiem tylko czy tak powinno byc bo pasek jest niby nowy,a ugina sie ok. 18mm. Jak dla mnie duuuzy luz... :sad: