Zobacz temat - [R75] Czujnik zużycia klocków
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czujnik zużycia klocków

MiReK - Pią Sie 28, 2009 23:00
Temat postu: [R75] Czujnik zużycia klocków
Mam taki problem,dzisiaj zaczęła zapalać mi się kontrolka zużycia klocków,nic by nie było w tym dziwnego gdyby nie to że wszystkie klocki są OK,a do tego przednie klocki jak i sam czujnik były wymieniane jakieś 2 tyś.km temu.
Kontrolka zapala się czasami po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów,a czasami po kilkunastu metrach.Co może być tego powodem?

PopaY - Pią Sie 28, 2009 23:02

Być może po wymianie coś się pokręciło w kompie. Sądzę, że to jakiś błąd i podłączenie pod T4 powinien pomóc.
sknerko - Pią Sie 28, 2009 23:06

przetarte przewody od czujników czujniki masz tylko dwa więc jak nowy jest z przodu pozostaje tylny do sprawdzenia lampka zapala sie jak obwód zostanie przerwany czyli gdzieś ci się złamał czy przetarł

[ Dodano: Pią Sie 28, 2009 23:08 ]
PopaY napisał/a:
Sądzę, że to jakiś błąd i podłączenie pod T4 powinien pomóc.

po co T4 zewrzeć wtyczki i wiadomo który sygnalizuje

MiReK - Pią Sie 28, 2009 23:11

PopaY napisał/a:
Sądzę, że to jakiś błąd i podłączenie pod T4 powinien pomóc


Stanowczo nie,bo wymiana czujnika który odpowiada za zapalenie się tej kontrolki,nie wymaga podłączenia pod T4.
sknerko napisał/a:
czyli gdzieś ci się złamał czy przetarł


Tak też myślę

Kris - Sob Sie 29, 2009 07:41

Czujnik ma trochę grubości, może z tyłu już Ci się przeciera, mimo że klocki jeszcze ujdą, ja jeździłem na świecącym jeszcze ze dwa miesiące zanim wymieniłem. I taki sam ojaw miałem jak u Ciebie, klocki wyglądały na jeszcze w miarę a czujnik zapalał się od czasu do czasu, potem to już non stop.
MiReK - Sob Sie 29, 2009 11:45

Ale klocki z tyłu są jak nowe!
Kris - Sob Sie 29, 2009 12:24

jedyna napisał/a:
Ale klocki z tyłu są jak nowe!


No skoro tak, to zapewne któryś z czujników nawala, w sumie to one tanie są jak barszcz, za dwadzieścia parę PLN kupowałem ostatnio i to chyba da się wymienić bez grzebania się w ze zdejmowaniem zacisku.

sknerko - Sob Sie 29, 2009 12:31

gdzie kupiłeś takie tanie? i czy to b yły roverowskie? bo do BMW sa takie tanie ale ponoć nie bardzo pasuja plug&play
Kris - Sob Sie 29, 2009 14:24

sknerko napisał/a:
gdzie kupiłeś takie tanie? i czy to b yły roverowskie? bo do BMW sa takie tanie ale ponoć nie bardzo pasuja plug&play


Poszedłem do pierwszego w miarę sklepu z częściami, podałem jaki model i rok i pani mi jeszcze powiedziała, że to będzie dość drogo, po czym wyartykułowała zdaje się 26 PLN za sztukę na przód i tyle samo za sztuke na tył, zamówiła i na drugi dzień miałem, są w opakowaniu TRW/Lucas - to nie oryginał, ale wyglądają i sprawują się jak oryginały, polecam!

MiReK - Pią Wrz 04, 2009 18:07

Właśnie wróciłem z warsztatu.Panowie mechanicy nic nie stwierdzili przy obu czujnikach(choć moim niefachowym okiem zauważyłem że tylny czujnik na kablu tuż przy kole,ma jakby załamanie.Ale to przecież nie jest jednożyłowy,twardy miedziany kabel żeby mógł się złamać).
A więc jeden z mechaników kazał mi podjechać jak tylko zaświeci się znowu kontrolka klocków,wtedy podepniemy go do komputera i będzie wiadomo.Ale z tego co wiem,to oni mają tradycyjny komputer,nie mają T4 ani chociażby Boscha i mówię gościowi że nic mu nie da podłączenie pod zwykły komp bo się z nim nie połączy,a on mi na to"jak to nic nie da?ma gniazdo OBD,ma,to musi się dać,przecież to jest tylko stary Rover"
Tak mnie zgrzał,że chciałem mu powiedzieć że stary to jest z niego (C)H..J,a nie ten Rover.
I teraz pytanie do Was,miałem rację z tym kompem,prawda?Żadnym innym kompem prócz T4 i niektórych funkcji na Boschu(takich jak poduszki,ABS,osprzęt silnika),nie połączy się z R75

sknerko - Pią Wrz 04, 2009 22:17

niektóre kompy się łączą z R75 i potrafią zczytać usterki ale nic nie zmienisz takim kompem w aucie i nic nie przetestujesz tylko wyświetli co i jak jest
PopaY - Pią Wrz 04, 2009 22:25

Połączyć się połączy, zczyta niemal wszystko, ale nie wszystkie błędy naprawi. Ja swojego R45 podłączyłem do kompa przez łącze OBD, udało mu się sprawdzić sporo, łącznie z ABSem czy kompem głównym w aucie. Nie ma reguły. Oczywiście to nie T4, ale jest szansa, że ich komp zczyta sporo i coś będzie mógł poprawić.
MiReK - Wto Mar 30, 2010 19:58

Kris napisał/a:
w sumie to one tanie są jak barszcz, za dwadzieścia parę PLN kupowałem ostatnio

Masz jakieś oznaczenia tego czujnika?Muszę kupić tylny i jakoś nie dowierzam że można kupić za taką cenę.

witia24 - Wto Mar 30, 2010 21:18
Temat postu: ok
jedyna napisz co miałeś z tymi klockami bo mi też świeci, raz świeci raz nie, teraz ciągle świeci klocki z tylu grubasy a z przodu jeszcze są w miarę a kontrolka teraz świeci ciągle

no i coś z rana lekko trze

teraz też przy hamowaniu coś trzeszczy jakby jakieś stare drzwi, przy hamowaniu zwalniniu i przy skręcaniu jak przyspieszam raczej nic nie słyszę.

apples - Wto Mar 30, 2010 22:34

Możesz podpasywać od BMW. Spróbuj po tych numerach

Kontakt ostrzegawczy zużycia okładzin hamulcowych
1. SOM100030 przód długość [mm]: 1120 - BMW E46 1338mm 34351164372

2. SOE100010 tył długość [mm]: 850 - BMW E39 840mm 34352229018 montowane z przodu lub 34351163065

W ostateczności można przylutować same końcówki (czujniki) do starych przewodów od R75.

MiReK - Sro Mar 31, 2010 01:46

witia24 napisał/a:
jedyna napisz co miałeś z tymi klockami

Z klockami nic,czujnik wystarczyło odpiąć,posikać Kontaktem i był spokój od sierpnia zeszłego roku do dziś,znowu się zapala a klocki oczywiście grubizny.Dlatego chcę wymienić tylny czujnik i mieć to z głowy,przedni był wymieniany przy klockach.
apples napisał/a:
Możesz podpasywać od BMW

Ale ponoć końcówki nie pasują,tak?

haszczyc - Wto Sie 20, 2013 11:20

Wymieniłem na nowe klocki i tarcze i po przejechaniu 500km zapaliła się kontrolka zużycia, odkręciłem koło i zauważyłem że czujnik połamał się przy samej wtyczce, zapewne mechanik który wymieniał mi tarcze i klocki przy demontażu starych klocków musiał uszkodzić wtyczkę i zrobił tak by się trzymało :) zamówiłem już nowy czujnik zużycia firmy TOMEX za 30zł był też TRW 45zł ale zamówiłem ten tańszy :) ale pytanie mam do was takie nie za bardzo orientuje się gdzie wpiąć wtyczkę do klocka hamulcowego dodaje zdjęcie podglądowe
sash997 - Wto Sie 20, 2013 17:03

wsuń go w to miejsce, wypukłym w stronę tarczy :wink:
haszczyc - Sro Sie 21, 2013 12:19

sash997, dzięki :) dziś założyłem czujnik :) i wszystko działa bez najmniejszych problemów
sash997 - Sro Sie 21, 2013 16:17

a tak dla potomnych jakby komuś nie był czujnik potrzebny do szczęścia lub chwilowo zgasić kontrolke to trzeba zewrzeć oba piny w czarnej kostce :twisted: