Zobacz temat - [R25] Kilka pytań odnośnie turbo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Kilka pytań odnośnie turbo

piotrekcrash - Sob Sie 29, 2009 14:49
Temat postu: [R25] Kilka pytań odnośnie turbo
Witam!

Mam kilka pytań odnośnie (głównie) silnika 18T

1. Czy kolektor ssący tego silnika jest plastikowy czy metalowy??

2. Jakie ciśnienie doładowania występuje w silniku 18T

3. Czy filtrowanie powietrza do kolektora ma miejsce przed sprężarką czy za nią??

4. Czy komputer 1.8T jest taki sam jak w 1.8

5. Jak rozwiązana jest sprawa podciśnienia w silniku Turbo??
W końcu do kolektora jest podłączone kilka rzeczy:
serwo, map-sensor, listwa wtryskiwaczy benzynowych.
a w kolektorze turbo występuje przecież ciśnienie a nie podciśnienie...

Proszę o odpowiedz i pozdrawiam.

sTERYD - Nie Sie 30, 2009 16:48

tak z ciekawości- na co Ci ta wiedza?
ad 1. plastikowy
ad 3. a wolałbyś, zeby Ci śmieci przed przefiltrowaniem przeleciały przez śmigiełko? ;)
ad 4. wątpię.

piotrekcrash - Nie Sie 30, 2009 22:34

Dzięki za info.

Przymierzam się do budowy eTurbo.

będę miał niedługo turbinę na 220V osiągającą 0,5 bara
mam zamiar przerobić ja na silnik 12V o podobnej mocy.

Jak to mi się uda będę grzebał z wmontowaniem tego do mojego 1.6 16V

Plany dość odległe i na razie brak konkretów, ale jak zbiorę trochę więcej informacji
wezmę się do roboty

sobrus - Pon Sie 31, 2009 09:07

Ciekawe co na to turbo powie Head Gasket :D
Ale pomysł niezmiernie ciekawy, któżby nie chciał zrobić sobie powiedzmy 140KM :D
(tak nawiasem - to jest turbo czy kompresor)

piotrekcrash - Wto Wrz 01, 2009 18:24

To turbinka gabarytowo przypomina turbinę z 1.8T

A co do uszczelki głowicy to właśnie mam pytanie.

Czy 1.8T ma inną uszczelkę głowicy niż pozostałe K16??

sTERYD - Sro Wrz 02, 2009 15:27

ma taką samą, tylko w 1,8T już był nowy typ i nowa magistrala, nowa miska oleju.
piotrekcrash - Sro Wrz 02, 2009 17:40

rozumiem:)

Ale zawsze można pocieszyć się tym, że jak strzeli uszczelka to można już założyć ta nowego typu i będzie OK.

Czym się różni nowa uszczelka od starej i magistrale to wiem a miska olejowa też jest jakaś nowa?? Czym się różni?

sTERYD - Czw Wrz 03, 2009 09:30

z nową uszczelką i magistralą zmieniono misk olejową z blachy na odlew aluminiowy, też w celu usztywnienia silnika
piotrekcrash - Czw Wrz 03, 2009 09:38

Nie wiem czy mam rację ale jestem w 100% przekonany, że moje 1.6 z 2002 roku ma
miskę olejową odlaną z aluminium i mojego kumpla z 2000 również 16 także z aluminium bo kiedyś nawet już ją wymieniał (coś uderzyło w nią w czasie jazdy i dosłownie ułupał się kawałek)

Czy to możliwe??

sTERYD - Czw Wrz 03, 2009 09:45

jeśli z 2002 to masz też nową uszczelkę.
Dariusz_Orlinsk - Czw Wrz 03, 2009 09:46

Sorki, jestem tu nowy.Chcę zapytać was czy wszystkie Roverki 75 są tak bardzo niskie jak mój.? Wystarczy , że np. wezmę między koła jakiś kamyk i już skacze mi po podwoziu. :cry:
sTERYD - Czw Wrz 03, 2009 09:53

Dariusz_Orlinsk, przeczytałeś temat wątku w którym napisałeś? ;>
piotrekcrash - Czw Wrz 03, 2009 09:59

A samochód kumpla?? 2000 rok i również aluminiowa miska??
Auto posiada od nowości więc na pewno była tam taka od początku,
możliwe, że on też ma już nowy typ uszczelki??

PTE - Czw Wrz 03, 2009 10:42

Ale nowy tym uszczelki (MLS) oraz magistrali olejowej wprowadzono dopiero w 2005 r. i uczynił to zdaje się Land Rover.
piotrekcrash - Czw Wrz 03, 2009 11:01

Rozmawiałem z moim znajomym który wymieniał uszczelkę w 45 silnik miał również z 2002 roku przełożony 1.6 miska była aluminiowa a uszczelka starego typu z czerwonym silikonem na obrzeżach.

Więc w moim pewnie też jest stara uszczelka i magistrala, wynika z tego więc, że aluminiowa miska musiała pojawić się w K16 wcześniej niż nowy typ uszczelki. Szkoda

PTE - Czw Wrz 03, 2009 12:15

piotrekcrash napisał/a:

Więc w moim pewnie też jest stara uszczelka i magistrala, wynika z tego więc, że aluminiowa miska musiała pojawić się w K16 wcześniej niż nowy typ uszczelki. Szkoda


Jeśli nikt nie wymieniał uszczelki od czasu opuszczenia przez auto fabryki, to na pewno masz stary typ.

piotrekcrash - Czw Wrz 03, 2009 14:03

sTERYD narobił mi nadziei troszkę, ale jakoś nie chciało mi się wierzyc w to od początku że może to już być nowy typ Z resztą już nie ważne.

POnawiam pytanie o doładowanie w 1.8T ile ono wynosi?? więcej niż 0,5 bara??