Zobacz temat - [R75] Olej w kolektorze dolotowym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Olej w kolektorze dolotowym

mirekbuk120 - Sob Sie 29, 2009 21:25
Temat postu: [R75] Olej w kolektorze dolotowym
Witam wszystkich. Zostałem posiadaczem Rovera 75 2.0CDT r.99. Podczas standardowej wymiany filtrów i oleju postanowiłem wyczyścić zawór EGR. I okazało się że cały jest zawalony olejem. Podobnie kolektor jak i przewody. Intercoler pewnie też. Jest go tam naprawdę dużo gr.>0,5cm. Czyżby turbina tak przepuszczała? A najlepsze jest to że samochód nie dymi prawie wcale. No i jak to wszystko teraz doczyścić? Kolektora nie rozbiorę, intercolera też nie. :beczy:
staf - Sob Sie 29, 2009 22:08

mirekbuk120, Zobacz to. Może ci pomoże.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=27330

mirekbuk120 - Nie Sie 30, 2009 14:47

Dzięki Staf czytałem ten wątek oraz kilka innych. Niestety nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie. Skąd tam tyle tego oleju, i jak to teraz wyczyścić. To znaczy np. kolektor i interkoler. Wyskrobać się przecież nie da. Może jakiś rozpuszczalnik. No i skąd ten olej? Dodam że turbiny podczas jazdy w ogóle nie czuć
Rowan - Nie Sie 30, 2009 15:20

mirekbuk120, z turbiny ten olej na pewno. :sad:
mirekbuk120 - Nie Sie 30, 2009 20:40

Myślę Rowan że możesz mieć niestety rację. Ponieważ widać wyciek oleju od strony sprężarki. W takim razie jeszcze jedno pytanie. Bawić się w wymianę na używaną czy regeneracja(dużo większy koszt) ale może warto. No i czy ktoś próbował wyjąć już turbinę. Nie jestem pewien czy to jest możliwe, tam się nawet ręki nie włoży.
Pływak - Nie Sie 30, 2009 20:49

Od razu mówię, ze tematu z linka wyżej nie czytałem. U mnie nawalone olejem w dolot jest przed odmę separator odmy po prostu nie działa tak jak powinien. Jak to jest w 75 to nie wiem. Sprawdź luzy na wirniku turbiny odkręcając wąż jeśli są duże regeneracja ale tylko w sprawdzonych warsztatach które udzielają gwarancji. Intercooler ja czyściłem po uprzednim wyciągnięciu preparatem do czyszczenia silników wlewasz trochę zalewasz gorąca wodą czekasz chwilę potrząsasz wylewasz i jest w środku jak nówka...
maciekstasio - Pon Lip 04, 2011 09:18

[R75 2.0 CDT] Mam ten sam problem, ale nie mogę ustalić wycieku. Na początku myślałem, że to olej ze skrzyni gdzieś ucieka.
Rura dolotowa do Intercoolera jest cała w oleju, pod zbiorniczkiem wyrównawczym po prawej stronie.
Czyli to może być olej silnikowy z turbiny??

longer86 - Pon Lip 04, 2011 10:07

maciekstasio napisał/a:
[R75 2.0 CDT] Mam ten sam problem, ale nie mogę ustalić wycieku. Na początku myślałem, że to olej ze skrzyni gdzieś ucieka.
Rura dolotowa do Intercoolera jest cała w oleju, pod zbiorniczkiem wyrównawczym po prawej stronie.
Czyli to może być olej silnikowy z turbiny??


jak rura jest w oleju to proponuję sprawdzić oringi przy tym plastikowym kolanku jak wchodzi do intercoolera od góry, lubią tam puszczać te uszczelki. ja też miałem trochę oleju w coolerze auto nie dymi, turbinę czuć jak ciągnie tak od 2 tysięcy. Przez 10 lat ma prawo się tam trochę tego nazbierać

apples - Pon Lip 04, 2011 11:08

maciekstasio napisał/a:
Czyli to może być olej silnikowy z turbiny??
Tak. Wymień odmę odpowietrzenia skrzyni korbowej i powinna być poprawa. Odma http://forum.roverki.eu/v...p=466372#466372
kris-tofer - Pon Lip 04, 2011 16:23

apples napisał/a:
Wymień odmę odpowietrzenia skrzyni korbowej i powinna być poprawa

po wymianie odmy nie spodziewaj się rewelacji, jak olej stał u mnie w dolocie przed wymianą odmy, tak stoi i po wymianie, a dolot czyściłem.
Co nie zmienia faktu, że odmę powinno się wymienić :)

maciekstasio - Pon Lip 04, 2011 20:56

Sprawdzę najpierw to kolano o którym pisał longer86. Wydaje mi się, że to będzie to.
Tylko pytanko gdzie takie oringi nowe dostać, na Allegro tego nie widziałem.

kris-tofer - Pon Lip 04, 2011 23:04

zasyfiony olej na wężach od IC jest z tych kolanek o których pisał longer, olej w dolocie i w IC bierze się z turbiny.
Żeby dostać się do tego kolanka i dobrze je uszczelnić należy zdjąć zderzak inaczej będzie bardzo trudno zrobić to porządnie

longer86 - Wto Lip 05, 2011 00:40

maciekstasio napisał/a:
Sprawdzę najpierw to kolano o którym pisał longer86. Wydaje mi się, że to będzie to.
Tylko pytanko gdzie takie oringi nowe dostać, na Allegro tego nie widziałem.
kris-tofer napisał/a:
zasyfiony olej na wężach od IC jest z tych kolanek o których pisał longer,


Zgadza się trzeba ściągnąć zderzak i dostęp jest wtedy ok. oringi miał facet na allegro ja kupiłem chyba po 1,80zł sztuka nie wiem czy drogo czy nie potrzebowałem szybko puki miałem przód rozebrany.

oringi kupiłem tutaj:
http://allegro.pl/oring-o...1678733105.html

Rozmiar 54x3,5 potrzebne 2 sztuki.

a tutaj co jak i gdzie:
http://www.the75andztclub...818&postcount=2

kris-tofer - Wto Lip 05, 2011 06:25

Ja zamiast kupować oringi, zrobiłem sobie szeroką uszczelkę z rowerowej dentki i naciągnąłem na kolanko, wsadziłem, a brzegi dodatkowo zasylikonowałem i teraz dopiero nic się nie dzieje

[ Dodano: Wto Lip 05, 2011 06:25 ]
Ja zamiast kupować oringi, zrobiłem sobie szeroką uszczelkę z rowerowej dentki i naciągnąłem na kolanko, wsadziłem, a brzegi dodatkowo zasylikonowałem i teraz dopiero nic się nie dzieje :)

maciekstasio - Wto Lip 05, 2011 18:01

longer86, WIELKIE DZIĘKI, kurcze, to jest to!!!
longer86 - Wto Lip 05, 2011 19:30

ja przez nieuwagę ułamałem to plastikowe ucho co trzyma kolanko do chłodnicy, żeby się nie wysuwało i jakie było moje zdziwienie kiedy w czasie jazdy było jebs pod maską i wielki spadek mocy, ciśnienie wypchnęło kolanko z IC. sprawę rozwiązał tymczasowo bardzo skutecznie drut :D nie przystoi roverowi, ale do czasu zdobycia kolanka i kolejnej rozbiórki przodu wytrzyma
maciekstasio - Sro Lip 06, 2011 21:10

Jeszcze tylko jedna sprawa:
Czy ten olej wydobywający się z intercoolera to normalna sprawa czy to jakiś wyciek, bo już się pogubiłem w tych komentarzach???

michalie - Nie Lip 10, 2011 20:38

Panowie też mam olej wężach i odziwo na osłonie silnika ale nie wiem skąd moze on iść (wykluczam nieszczelność miski i korka spustowego oleju) domyślam sie ze gdzieś spod turbiny z jakiegoś węża dadam ze mi olej wypychał bagnet więc w net wymieniłem odmę i jest git.
przy wymianie filtra powietrza spadło mi to plastikowe kolano co idzie do turniby, i tera moje pytanie czy tam powinna być jakaś opaska zaciskowa zeby sie to kolano trzymało turbiny bo lekko wchodzi i lekko schodzi
Gdy to kolano bylo zdjęte udało mi sie "wymacać" wirnik turbiny który sie obracał bez oporów i w dodatku nie było żadnych luzów wzdłużnych ani poprzecznych, czy to jest wystarczający test na to ze turbina jest sprawna i ze po wymianie odmy wiecej olej nie bedzie sie dostawał do IC
No pozostaje jeszcze wyczyścic układ dolotowy z pozostałość nagaru ,czy można to zrobic rozpuszczalnikiem ?

kris-tofer - Nie Lip 10, 2011 20:45

michalie, do wymiany odma - separator
michalie - Nie Lip 10, 2011 20:55

kris-tofer, nie pozwoliłeś mi skończyc posta :)) dodałem jeszcze foty
kris-tofer - Nie Lip 10, 2011 23:28

ja dolot czyściłem naftą pod ciśnieniem, sam byłem usmarowany tym nagarem ale zeszło tylko powierzchownie, gra nie warta świeczki, najlepiej to przy wlocie i wylotach na głowicę poskrobać nożem i tyle. Generalnie można użyć też płynu do mycia silników, dobrze się do tego nadaje. Jednakże co z nagarem na wlotach głowicy? tego już nie wyczyścisz... Poza tym nagar po pewnym czasie i tak się pojawi. Bierze się on z oleju idącego z turbiny i ze spalin które przepuszcza EGR
W kolektorze dolotowym masz czujnik ciśnienia, warto jest go przeczyścić.

maciekstasio - Nie Lip 10, 2011 23:30

Czy olej w intercoolerze to efekt cieknącej turbiny??
kris-tofer - Nie Lip 10, 2011 23:47

a jakżeby inaczej?
ale nie panikuj, nie musisz wymieniać ani regenerować, skoro ma ciśnienie

maciekstasio - Pon Lip 11, 2011 15:27

no tak ale teraz jak uszczelnię intercooler to będzie mi się ten olej zbierał. co robić?
Pieta - Pon Lip 11, 2011 19:19

Nie będzie ci sie zbierał. Przedmucha go do cylindrów.
Odrobina oleju na dolocie to normalne , nawet w nowym aucie. Turbina nie jest idelnie szczelna no i z najlepszej odmy mgła olejowa zawsze troszke idzie.
Nie ma co panikowac jezli z komina nie idzie błękitno-biały dym.

[ Dodano: Pon Lip 11, 2011 19:19 ]
kris-tofer napisał/a:
ja dolot czyściłem naftą pod ciśnieniem, sam byłem usmarowany tym nagarem ale zeszło tylko powierzchownie, gra nie warta świeczki, najlepiej to przy wlocie i wylotach na głowicę poskrobać nożem i tyle. .


Czytałem na forach BMW, że do czyszczenia uporczywego nagaru zprawdza sie kret (taki do czyszczenia rur). Nie wiem ile w tym prawdy, nie sprawdzalem.

maciekstasio - Pon Lip 11, 2011 22:15

Pieta napisał/a:
zprawdza sie kret (taki do czyszczenia rur)..


Dobrze, że napisałeś bo myślałem, że taki co kopie u mnie dołki w ogródku :/

kris-tofer - Pon Lip 11, 2011 23:22

tyle, że KRET jest silnie żrący i ciekawe czy nie uszkodzi w jakiś sposób plastikowego kolektora dolotowego. Trzeba by przetestować ale i uważać, bo z uszczelkami radzi sobie tak samo dobrze jak z tym do czego jest przeznaczony, więc nikt mądry nie użyje tego do czyszczenia intercolera, co najwyżej sam dolot ale i tu kwestia zagadkowa...
Pieta - Wto Lip 12, 2011 08:04

kris-tofer napisał/a:
tyle, że KRET jest silnie żrący i ciekawe czy nie uszkodzi w jakiś sposób plastikowego kolektora dolotowego. Trzeba by przetestować ale i uważać, bo z uszczelkami radzi sobie tak samo dobrze jak z tym do czego jest przeznaczony, więc nikt mądry nie użyje tego do czyszczenia intercolera, co najwyżej sam dolot ale i tu kwestia zagadkowa...


Zawodnik od kreta używał go do czyszczenia kolektora dolotowego w silniku M57 w E39. Tam kolektor jest z tego samego materiału co w M47. Ale osobiscie też bym uważał i próbę bym zrobił na czymś innym.