Zobacz temat - [R25] jaki to silnik?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] jaki to silnik?

stefan - Nie Sie 30, 2009 20:24
Temat postu: [R25] jaki to silnik?
Witam,

jestem posiadaczem Rovera 25 z 2000r (diesel) i mam problem z jednoznacznym określeniem co ile powinno się wymieniać rozrząd.
Zgodnie z rozpiską historii modelu (historia modelu) mamy do czynienia z 2.0 iDT (101).

Ze zdekodowanego VIN wynika:
Engine CC: 2000 cc
Engine cylinders: 4 Cylinder
Engine Fuel: System Tcie
Fuel Type: Diesel
Performance: High performance
Series Engine: L Series

Czyli silnik jest serii "L" (???)
Idąc dalej - z technicznego FAQ wynika:
W przypadku silników serii L montowanych w R25/45 pasek rozrządu wraz z paskiem pompy wtryskowej wymieniamy co 70 tys. km (jeżeli napinacz paska pompy wtryskowej jest ręczny) albo co 140 tys. km (gdy napinacz paska pompy wtryskowej jest automatyczny)

Pytania są następujące:
1. Jak stwierdzić jaki jest napiacz?
2. Co oznacza high performance - czy silnik ma więcej niż 101KM? W dowodzie jest 74KW .

W załączeniu fotografia silnika.

Z góry dzięki za pomoc. Przekopałem się przez całe forum i artykuły ale nadal nie jestem pewien wniosków...

faecd - Nie Sie 30, 2009 20:41

stefan napisał/a:
Czyli silnik jest serii "L" (???)
tak
stefan napisał/a:
1. Jak stwierdzić jaki jest napiacz?
zerknac pod maske i zobaczyc
stefan napisał/a:
2. Co oznacza high performance - czy silnik ma więcej niż 101KM? W dowodzie jest 74KW .
high performance z angielskiego wysokie osiagi mniej wiecej , jezeli w dowodzie 74kW to masz 101 KM i koniec
PopaY - Nie Sie 30, 2009 20:43

Jaki tam koniec :P Zmiana ustawień kompa i już będzie 115KM :P
stefan - Nie Sie 30, 2009 20:45

faecd napisał/a:

stefan napisał/a:
1. Jak stwierdzić jaki jest napiacz?
zerknac pod maske i zobaczyc


Dzięki za odpowiedzi.
Po czym rozpoznam napinacz automatyczny?

Znalazłem na forum (TU) poglądowy rysunek napinacza.

Na tej podstawie postaram się to jutro zweryfikować temat, chyba, że są jakieś dodatkowe sugestie z Waszej strony. Co ciekawe - gdzieś w innym wątku na tym forum, ktoś wiązał żółty kolor wlewu oleju z obecnością napinacza automatycznego...

[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 21:07 ]
PopaY napisał/a:
Jaki tam koniec :P Zmiana ustawień kompa i już będzie 115KM :P

Hmm :-)

Czytałem, że po takim zabiegu ciągnie zauważalnie lepiej na niskich obrotach.
Pytanie, czy ktoś coś takiego robił w Szczecinie...