|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] jaki to silnik?
stefan - Nie Sie 30, 2009 20:24 Temat postu: [R25] jaki to silnik? Witam,
jestem posiadaczem Rovera 25 z 2000r (diesel) i mam problem z jednoznacznym określeniem co ile powinno się wymieniać rozrząd.
Zgodnie z rozpiską historii modelu (historia modelu) mamy do czynienia z 2.0 iDT (101).
Ze zdekodowanego VIN wynika:
Engine CC: 2000 cc
Engine cylinders: 4 Cylinder
Engine Fuel: System Tcie
Fuel Type: Diesel
Performance: High performance
Series Engine: L Series
Czyli silnik jest serii "L" (???)
Idąc dalej - z technicznego FAQ wynika:
W przypadku silników serii L montowanych w R25/45 pasek rozrządu wraz z paskiem pompy wtryskowej wymieniamy co 70 tys. km (jeżeli napinacz paska pompy wtryskowej jest ręczny) albo co 140 tys. km (gdy napinacz paska pompy wtryskowej jest automatyczny)
Pytania są następujące:
1. Jak stwierdzić jaki jest napiacz?
2. Co oznacza high performance - czy silnik ma więcej niż 101KM? W dowodzie jest 74KW .
W załączeniu fotografia silnika.
Z góry dzięki za pomoc. Przekopałem się przez całe forum i artykuły ale nadal nie jestem pewien wniosków...
faecd - Nie Sie 30, 2009 20:41
stefan napisał/a: | Czyli silnik jest serii "L" (???) | tak
stefan napisał/a: | 1. Jak stwierdzić jaki jest napiacz? | zerknac pod maske i zobaczyc
stefan napisał/a: | 2. Co oznacza high performance - czy silnik ma więcej niż 101KM? W dowodzie jest 74KW . | high performance z angielskiego wysokie osiagi mniej wiecej , jezeli w dowodzie 74kW to masz 101 KM i koniec
PopaY - Nie Sie 30, 2009 20:43
Jaki tam koniec Zmiana ustawień kompa i już będzie 115KM
stefan - Nie Sie 30, 2009 20:45
faecd napisał/a: |
stefan napisał/a: | 1. Jak stwierdzić jaki jest napiacz? | zerknac pod maske i zobaczyc
|
Dzięki za odpowiedzi.
Po czym rozpoznam napinacz automatyczny?
Znalazłem na forum (TU) poglądowy rysunek napinacza.
Na tej podstawie postaram się to jutro zweryfikować temat, chyba, że są jakieś dodatkowe sugestie z Waszej strony. Co ciekawe - gdzieś w innym wątku na tym forum, ktoś wiązał żółty kolor wlewu oleju z obecnością napinacza automatycznego...
[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 21:07 ]
PopaY napisał/a: | Jaki tam koniec Zmiana ustawień kompa i już będzie 115KM |
Hmm
Czytałem, że po takim zabiegu ciągnie zauważalnie lepiej na niskich obrotach.
Pytanie, czy ktoś coś takiego robił w Szczecinie...
|
|