|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [620Si vs 420Si] który ma lepszy silnik??
QKi - Sro Wrz 02, 2009 18:20 Temat postu: [620Si vs 420Si] który ma lepszy silnik?? Witam, planuję zakup Roverka z gazem. Podobają mi się dwa wyżej wymienione modele. Bardziej podoba mi się 420si w sedanie ale nie jestem pewny co do jego silnika. Wiem że jest to silnik roveroski na dwóch wałkach rozrządu. Chciałbym się dowiedzieć coś więcej o niezawodności tego silnika od jego użytkowników oraz jak się spisuje na LPG. Znowu na wybór 620Si przemawia niezawodna hodowska jednostka. Proszę pomóżcie w wyborze.
GG - Sro Wrz 02, 2009 22:05
Całkiem przyzwoity jest silniczek w 420si (seria T). Ma spory moment obrotowy i do tego bardzo nisko, dlatego dobrze się wkręca z dołu. Nie słyszałem o problemach z HGF w tym silniku. A nawet jakby były to części są tańsze niż w serii K. Co do spalania w mieście łyka 11-12l pb, więc jest to trochę.
Co do gazu... miałem założony brc sequent 24 przez krótki czas ale były problemy z szarpaniem po dodaniu gazu (albo instalacja albo instalator nie mogli sobie poradzić z dotryskami w tym silniku). Niebawem będę zakładał staga, zobaczymy czy sobie poradzi.
Reasumując odkąd go mam (ponad 2 lata) silnik działa bezawaryjnie.
truten23 - Czw Wrz 03, 2009 09:56
GG napisał/a: | ale były problemy z szarpaniem po dodaniu gazu (albo instalacja albo instalator nie mogli sobie poradzić z dotryskami w tym silniku). |
Albo problemy z zapłonem...
_papa_ - Czw Wrz 03, 2009 13:49
na plus dla 2.0 hondy przemawia większa dostępność części. Choć tak na prawdę w tym silniku nie dzieje się nic.
maciej - Czw Wrz 03, 2009 13:55
Honda jest odrobinę słabsza - 131 KM vs. 140 KM, no i trzeba uważać, żeby nie trafić na jednostkę 115 KM.
Reszta została już napisana - F20Z gazuje się dobrze i ogólnie spisuje się super.
Jedno na co musisz uważać, to chłodnica, która w aucie w tym wieku lubi ciec i rdzewieć (są spore szanse, że np. poprzedni właściciel zalał ją do sprzedaży takim "kitem" do chłodnic), przez co można zatrzeć motor, ale nowa chłodnica w Tomateam to jakieś 220 zł.
Co do serii T, czyli Roverkowego 2.0, to możesz poszukać postów kolegi Senn'a i AnderwS'a, którzy trochę o tym silniku pisali (obaj mają go w 820 Si) i chyba obaj mają LPG (Senn na pewno).
QKi - Czw Wrz 03, 2009 18:12
No to postanowione, wybieram 620si tylko teraz znaleźć zadbany egzemplarz
Dzięki za pomoc
|
|