|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R200 1.4 16v] za mocny jak na 1.4Si - odkrywanie prawdy
Karcios - Sro Wrz 02, 2009 19:42 Temat postu: [R200 1.4 16v] za mocny jak na 1.4Si - odkrywanie prawdy Samochod kupilem juz taki wlascieciel poprzedni nic nie wie o modyfikacjach poprostu mowil ze silny jest silnik. Pierwsze wrazenia jak zasiadlem do niego to sprzeglo dziwacznie dziala jest takie jak przycisk jest albo go nie ma i mialem obawy przed tym ale tak wygladala jazda probna pierwsza mysl taka ze moze sprzeglo sie juz konczy. Silnik bardzo szybko sie wkreca na wysokie obroty ciagnie w powyzej 3 tys bardzo gwaltownie. Biegi wchodza plynnie oprocz wstecznego ma czasem sporadycznie ale jednak ze nie chce dojsc do konca. Auto jest obnizone i to dosc mocno ma jakies dziwne zawieszenie gazowo olejowe cos takiego. Sprezyny obnizajace oraz gumy wsadzone pomiedzy zwoje sprezyn 1para gum na sprezyne. Przed kupnem samochodu pojechalem na stacje diagnostyczna do kolegi ktory odrazu powiedzial ze cos z silnikiem jest grzebane bo jest mocny. Ogladajac silnik rozebral pokrywe od paska i zagladal po czym stwierdzil ze sa stoczone kola zamachowe, klawiatura zaworow rowniez wymieniona nie iwem jak to zdiagnozowal, ulkad wydechowy to faktycznie jest calutki nowy zwrocilem uwage przy kupnie odrazu, rury sa od wydechu wiekszej srednicy nie ma katalizatora jest strumienica tlumiki przepustowe, tuning komputera ewidentnie poniewaz widac ze byl rozbierany po obudowie. Glowica byla sciagana i ma zalozona uszczelke metalowa pomiedzy glowice a cos tam wszystko skaldane na sylikon. Ogolnie mozna zobaczyc ze wiekszosc jest na sylikon i uszczelki. Pezewody wysokiego napiecia zmienione na NGK. Mowie tylko to co mi powiedziano, nie jestem mechanikiem. Bylo cos tam jeszcze ale nie pamietam juz, sprzeglo to mi powiedzial ze dobrze dziala ale jest mocniejsze moze byc nowe albo jakies inne. Samochod ma naprawde niezlego kopa na 2 biegu dochodzi do 120km/h do 100 nie ma problemu przyspiesza bardzo plynnie.
staf - Sro Wrz 02, 2009 19:52
Karcios, A może bys pokazał na fotce to cudenko?
Karcios - Sro Wrz 02, 2009 20:00
To niestety musicie poczekac poniewaz musze pozyczyc od dziewczyny aparat moj ulegl wypadkowi Silnik wyglada praktycznie normalnie oprocz lakierowanej pokrywki z napisme rover na czerwono glowicy na czarno i skrzynki na bezpieczniki na czerwono, sylikon jest tez czerwony i jakos to sie wszystko razem komponuje haha. Nowe sruby widac jeszcze imbusowe tylko taka roznica jak otworzy sie maske.
DODAM TYLKO ze ruszam samochodem ma 2-2,5 tys pisk opon krece go do 6, 2 bieg pisk opon do 6, 3 bieg on pisknie raz i koniec. Z skrzyzowania to naprawde idzie jak torpeda a ma kola 16 i to szerokie oponki.
Lechos - Sro Wrz 02, 2009 20:02
Karcios napisał/a: | Ogladajac silnik rozebral pokrywe od paska i zagladal po czym stwierdzil ze sa stoczone kola zamachowe | tam sa kola walkow rozrzadu i z tego co wiem to nie je sie toczy tylko kolo zamachowe.
Karcios napisał/a: | klawiatura zaworow rowniez wymieniona nie iwem jak to zdiagnozowal | ja tez nie mam pojecia
Karcios napisał/a: | wszystko skaldane na sylikon | oj to dobrze nie wrozy
Karcios - Sro Wrz 02, 2009 20:06
Nie chce sie pod tym podpisywac co mi mechanik mowil wiec naprawde jezeli jestem w czyms oklamany to dizeki za sprostowania.
Duzych pieniedzy nie dalem za samochod jest to samochod malej wartosci i jak na pierwszy jest bardzo dobry. Jak sie cos popsuje to sie juz bede musial martwic dalej ale nie przewiduje go trzymac dluzej niz do wiosny.
dobryziom - Sro Wrz 02, 2009 20:56 Temat postu: Re: [R 200 1.4 16v]
Karcios napisał/a: | Pierwsze wrazenia jak zasiadlem do niego to sprzeglo dziwacznie dziala jest takie jak przycisk jest albo go nie ma i mialem obawy przed tym ale tak wygladala jazda probna pierwsza mysl taka ze moze sprzeglo sie juz konczy. Glowica byla sciagana i ma zalozona uszczelke metalowa pomiedzy glowice a cos tam wszystko skaldane na sylikon. Ogolnie mozna zobaczyc ze wiekszosc jest na sylikon i uszczelki. |
dwierz rzeczy ktore mi przychodza do głowy albo faktycznie ktos cos dlubał albo samochod miał HGF a to juz gorzej...
co do sprzegła jesli jest wzmocnione to bys to poczuł ja po codziennej jezdzie mam łydke jak Pudzian
dudus87 - Czw Wrz 03, 2009 14:52
czerwony sylikon świadczy o HGF, dobryziom, ale czy to źle że było robione? jak porządnie zrobione to nic się stać nie powinno
rodi_ - Czw Wrz 03, 2009 16:37
Karcios napisał/a: | DODAM TYLKO ze ruszam samochodem ma 2-2,5 tys pisk opon krece go do 6, 2 bieg pisk opon do 6, 3 bieg on pisknie raz i koniec. Z skrzyzowania to naprawde idzie jak torpeda a ma kola 16 i to szerokie oponki. |
Moglbys to nagrac i pokazac? Bo jakos mi sie nie chce wierzyc, ze przy 90km/h i wrzucaniu III on jeszcze pisnie. Chyba ze jakis pasek luzny
Jak na 1.4 to az wrecz nie mozliwe, ale cuda sie zdarzaja
faecd - Czw Wrz 03, 2009 16:48
Karcios, slowo na H!
HAMOWNIA i wszystko jasne
cortex - Czw Wrz 03, 2009 18:31
a pytanie: ile ci spala po mieście te cudo?
dudus87 - Pią Wrz 04, 2009 05:27
jest możliwe, lekkie koło zamachowe daje wielką frajdę z jazdy, to samo z sportowymi wałkami rozrządu i ostre sprzęgło. Dodając dolot i wydech można osiągnąć niezle wyniki, niestety kosztuje to srogo
Karcios - Sob Wrz 05, 2009 08:50
Jak znowu zalatwie apartat od dziewczyny to nagram jak rusza i przyspiesza z piskiem. Ja tam nie bede hamowac go mi to nie jest potrzebne moze miec nawet 60km dla mnie sie liczy zeby jechal. Samochod za takie smieszne pieniadze to nawet jak byl caly robiony to nic mnie to nie obchodzi poniewaz jedzie prosto nie szarpie nie sciaga go na strone oraz nie zostawia 4 sladow. Tak myslalem zeby nic nie mowic jak jezdzi moj Rover bo jedni nie moga zniesc chyba ze cos jedzie nie tak jak wszystkie, temat zalozylem na prozbe jednego z forumowiczow. Temat mozna moim zdaniem zamknac. Spalanie miasto 10l przy 2,5tys obrotow zmiana biegu.
Botanix - Sob Wrz 05, 2009 09:41
Może nagraj od środka? Faktycznie ktoś mógł go nieźle podkręcić, ciekaw jestem co tam za potworek siedzi pod maską . Dobry sposób na w miarę rzetelny pomiar to przyklejenie taśmą aparatu/ telefony do kierownicy tak aby chwycił licznik + obrotomierz i próba od 0 - nieskończoności
cortex - Sob Wrz 05, 2009 10:38
no pokaż przyśpieszenie na filmiku. 10l krecony do 2,5tys obr. no to pali swoje jak widać
rodi_ - Sob Wrz 05, 2009 14:24
Karcios napisał/a: | Tak myslalem zeby nic nie mowic jak jezdzi moj Rover bo jedni nie moga zniesc chyba ze cos jedzie nie tak jak wszystkie, |
Nie chodzi o to ze nie moge zniesc , poprostu ciezko w to uwierzyc
Toshiro - Sob Wrz 05, 2009 15:26
no ok na razie dużo napisane ale nic nie pokazane czekamy na filmiki
dobryziom - Sob Wrz 05, 2009 19:32
Karcios napisał/a: | Spalanie miasto 10l przy 2,5tys obrotow zmiana biegu. | smok ! seria tyle nie pali
Karcios - Sob Wrz 05, 2009 22:21
Jutro moze nakrece filmik na pasie lotniska w Pile bo jestem na zlocie Hondy. Dziewczyna wezmie aparta to zrobimy fotki silnika oraz filmik nakrecimy. Spalanie jest masakryczne i samochod chyba w przyszlym tygodniu znajdzie sie na allegro.
zouza - Sob Wrz 05, 2009 23:22
dobryziom napisał/a: | Karcios napisał/a: | Spalanie miasto 10l przy 2,5tys obrotow zmiana biegu. | smok ! seria tyle nie pali |
Dawida ośmiozaworówka potrafiła w zimie tyle łyknąć
gajerz - Sob Wrz 05, 2009 23:46
a moze to nie 1.4 16v, tylko cos wiekszego i jeszcze po tuningu
sknerko - Nie Wrz 06, 2009 10:52
Może tylko blok z numerem jest od 1.4 a reszta gratów od 1.8 i mamy już grubo więcej niż 103KM i zużycie paliwa wtedy będzie też odpowiednie
Karcios - Nie Wrz 06, 2009 11:42
Ja nie moge wam nic wiecej powiedziec bo nie wiem poprzedni wlasciciel wogole nic nie wiedzial ze samochod ma silnik tuningowany jezdzila nim jego zona natomiast w dokumentach mam 1.4 si. Poprzedni wlasciciel mowil ze jest niski i twarrdy tylko to fakt tucze na prostej drodze juz. Jade dzisiaj na lotnisko to jak sie uda to nagram filmik ale niestety na razie u mnie w Pile leje na potege niestety moje opony 205, 45, 16 nie sa najlepsze na takie pogody, pamietam powrot z Dolaszewa od dziewczyny ruszanie nim bylo tragiczne odrazu zrywal przyczepnosc;/
Botanix - Nie Wrz 06, 2009 21:29
Fajnie byłoby zobaczyć filmik/ fotki nie musi być z aparatu, podejrzewam, że masz i w telefonie. Wybredny nie jestem
Brt - Nie Wrz 06, 2009 21:34
Stawiam, że jakiś swap był robiony
Karcios - Pon Wrz 07, 2009 18:00
Witam na lotnisku zostalem przyjety w niedziele do klubu pilskiego Yakuza honda i scigalem sie na pasie z honda 1.5 16v i na starcie go bralem i niestety potem juz mnie lykna przy 140km/h ale wyprzedzil mnie o pol samochodu byli zdziweini moj pierwszy wyscig i juz calkiem ladnie ale mowia ze napewno da sie z niego wiecej wydusic tylko jeszcze nie mam wprawy ale jak filmik sie pojawi na forum to wam dam link to sobie zobaczycie.
michone - Pon Wrz 07, 2009 18:12
Cytat: | pasie z honda 1.5 16v |
ej to bez emocji cale 90-114 KM w zaleznosci od rocznika i modelu silnika
cortex - Pon Wrz 07, 2009 20:00
możliwe. hmm ale 1,4 przy ostroznej jeździe powinien łyknąć 7l to wszystko.
michone - Pon Wrz 07, 2009 20:03
moj przy ostroznej jezdzie ponizej 8 w miescie nie zejdzie... dla mnie norma to 10l na miescie przy normalnej jezdzie a czasami i 13 potrafi zjesc .
W trasie rekord to 5,5 (dlugi odcinek autostrady przy 90 km/h) a srednio tak 7-8 w trasie.
Nie wiem co sie tak czepiacie chlopaka. Ma normalne 1.4 SI
cortex - Pon Wrz 07, 2009 20:03
a mnie to wygląda na prowokacje
rodi_ - Pon Wrz 07, 2009 20:16
Skoro normalne 1,4 Si na III zrywa przyczepnosc, to chyba czas pomyslec nad lepszymi oponami
michone - Pon Wrz 07, 2009 20:19
rodi_ napisał/a: | Skoro normalne 1,4 Si na III zrywa przyczepnosc, to chyba czas pomyslec nad lepszymi oponami | mialem zimowki 185/60/14 jakies chinskie, i nie bylo trudno zrywac na III biegu a po deszczu w zakretach to prawie jak na lodzie
dudus87 - Pon Wrz 07, 2009 20:26
jak już pisałem, wałki + kolo mogly dodać te 10km koszt tego to 1000 (700zł wałki Świątka + 300zł lekkie kolo) przerobienie + montaż wiec w 1500zł sie mieści, do tego wydech z kwasowki na fi 2,5 - 1000zł, dolot k&n Węglarski będzie kosztem 500zł czyli za 3tysia mamy ze 103km okolo 130
ceny i procentowy przyrost mocy biore z bylego Matiza kolegi przy tych przeróbkach wyszlo 75km z fabrycznych 51
Karcios - Pon Wrz 07, 2009 20:45
Ztego co mowili to Honda z 1.5 16v silnikiem 115km ale nie seria. Mial jakies tlumiki zmienione i pierdoly.
michone - Pon Wrz 07, 2009 20:46
dudus87 napisał/a: | jak już pisałem, wałki + kolo mogly dodać te 10km koszt tego to 1000 (700zł wałki Świątka + 300zł lekkie kolo) przerobienie + montaż wiec w 1500zł sie mieści, do tego wydech z kwasowki na fi 2,5 - 1000zł, dolot k&n Węglarski będzie kosztem 500zł czyli za 3tysia mamy ze 103km okolo 130
ceny i procentowy przyrost mocy biore z bylego Matiza kolegi przy tych przeróbkach wyszlo 75km z fabrycznych 51 |
1. wątpliwe te 130 KM z tych modyfikacji
2. za 1000-1500zl kupujesz kompletny silnik 1.8 i masz 120KM na starcie
3. za 3000 masz 1.8 vvc i masz odrazu 160 KM
faecd - Pon Wrz 07, 2009 20:47
dudus87 napisał/a: | fi 2,5 | 2,5 czego? zazwyczaj taki wymiar podaje sie w mm a 2,5mm srednicy rury...to by Ci pierdzial jak przez słomke do shake'a:D
Z tego co sie orientuje lzejsze wałki i odpowiednio zoptymalizowane lekkie kolo zamachowe daja spory przyrost mocy!
Karcios - Pon Wrz 07, 2009 21:07
Mozna uznac ze jest seryjny i dac sobie spokoj mi to tam naprawde jest obojetne wazne ze wozi dupke i to sie liczy przegralme z tym od hondy ale jak sam mowil ze to duzo nie brakowalo mozliwe ze wina kierowcy (mnie ) poniewaz jestem nie doswiadczony jeszcze i nie potrafilem z neigo to wszyystko wycisnac, mowili ze zadlugo zmieniam biegi i przeciagam go a to nie ma sensu trace czas. Jezeli komus przeszkadza to moge poprawic na polskiejezdzie na 103km i bedzie git.
http://www.youtube.com/watch?v=D3Wf_RxCdMc
Botanix - Pon Wrz 07, 2009 21:42
Ale co Ty taki zastraszony ? Nie musisz nas niemal, że przepraszać bo masz mocniejszy silnik. Tutaj wszyscy a przynajmniej większość na pewno się cieszy a nie zazdrości... tak że luz
greg-si - Pon Wrz 07, 2009 21:47
faecd, 2,5 cala
dudus87 - Wto Wrz 08, 2009 05:12
michone napisał/a: |
1. wątpliwe te 130 KM z tych modyfikacji
2. za 1000-1500zl kupujesz kompletny silnik 1.8 i masz 120KM na starcie
3. za 3000 masz 1.8 vvc i masz odrazu 160 KM |
1. myślę że spokojnie osiągniesz tego typu wynik
2. gdzie kupisz PORZĄDNY taki silnik z pełnym osprzętem za 1000zł? nie mówiąc, że przekładka swoje kosztuje
3. ceny tych silników kompletnych to minimum 5000zł + przekładka
dobryziom - Wto Wrz 08, 2009 17:53
dudus87 napisał/a: | jak już pisałem, wałki + kolo mogly dodać te 10km koszt tego to 1000 (700zł wałki Świątka + 300zł lekkie kolo) przerobienie + montaż wiec w 1500zł sie mieści, do tego wydech z kwasowki na fi 2,5 - 1000zł, dolot k&n Węglarski będzie kosztem 500zł czyli za 3tysia mamy ze 103km okolo 130
ceny i procentowy przyrost mocy biore z bylego Matiza kolegi przy tych przeróbkach wyszlo 75km z fabrycznych 51 |
2,5 cala słuszny rozmiar jak do 1,4
żeby sie zblizyc do tych 130km to na dobry poczatek warto podciagnac do serii
dudus87 - Wto Wrz 08, 2009 18:23
dobryziom napisał/a: |
2,5 cala słuszny rozmiar jak do 1,4
|
nie braknie na przyszlosc
Karcios - Wto Wrz 08, 2009 18:39
Zrobilismy pomiar z kolega przyspieszenia do 100 i wyszlo 12 sekund wiec seria.
Raptile - Wto Wrz 08, 2009 18:52
rodi_ napisał/a: | Skoro normalne 1,4 Si na III zrywa przyczepnosc, to chyba czas pomyslec nad lepszymi oponami |
rodi_, mój Sdi piszczał na 3 przy 11 letnich oponach z przodu
greg-si - Wto Wrz 08, 2009 19:23
Karcios, to gorzej niż seria
cortex - Wto Wrz 08, 2009 19:53
hmm 12s? to jest 1.4 SI czy I? 103km? zyli Si. no to wg. producenta powinien mieć przyśpieszenie od 0-100 10,5s? 1.4I (75km) ma 13s teoretycznie
Karcios - Wto Wrz 08, 2009 20:59
Tak mial z 12 sekund do 100km/h jest to ten 103km moze szybciej by wygarnol ale slaby kierowca niedoswiadczony za kierownica to tez inaczej.
Roj - Wto Wrz 08, 2009 22:06
poza tym pytanie jak robiliście pomiary, jeśli nie precyzyjnym sprzętem to wyniki +/- 1,5 sek mogą być (przekłamanie aparatu mierzącego czas + przekłamanie licznika)
czyli pewnie zdrowa seria jak na swój wiek, nic tylko jeździć
greg-si - Sro Wrz 09, 2009 07:22
Roj, przy tak długim czasie pomiaru błąd pomiarowy (stopera czasu reakcji operatora) jest bardzo niewielki i zamknąłby się w 0,5 sek jak nie mniej. Przekłamania licznika są w górą czyli na licznikowe 100km/h przypada z 9Xkm/h więc żadne +/- tylko +
Lecz jak wspomniał Karcios, ma koło 16' więc dlatego mogą być takie kwiatki.
rodi_ - Sro Wrz 09, 2009 09:10
Raptile napisał/a: | rodi_ napisał/a: | Skoro normalne 1,4 Si na III zrywa przyczepnosc, to chyba czas pomyslec nad lepszymi oponami |
rodi_, mój Sdi piszczał na 3 przy 11 letnich oponach z przodu |
Ale Ty masz SDi wiec u ciebie to inna bajka
Botanix - Sro Wrz 09, 2009 09:37
Cytat: | to wg. producenta powinien mieć przyśpieszenie od 0-100 10,5s |
Myślałem, że 1.4si wg. specyfikacji dorównuje SDI ale widzę, że jednak nie
Roj - Sro Wrz 09, 2009 10:34
greg-si,
jeśli pomiar nie był robiony profesjonalnym urządzeniem tylko np. stoperem (a nie wiem czy był stoperem bo jakoś tego nei znalazłem) to sam moment włączenia pomiaru może już dawać 0,5 sek spokojnie
felgi 16' więc też nei wiemy jaki rozmiar razem z oponami
ogólnie jeśli jeździ dobrze to nie ma co się martwić a jeśli chcemy sprawdzić dokładnie to trzeba mieć urządzenie z gps (ew. jeszcze zhamować na jakieś dobrej hamowni)
się mi tak wydaje
Botanix - Sro Wrz 09, 2009 11:19
Cytat: | to sam moment włączenia pomiaru może już dawać 0,5 sek spokojnie |
Po alkoholu zapewne tak, przeciętny czas reakcji to jednak około 0.2s
Roj - Sro Wrz 09, 2009 15:02
Botanix napisał/a: | Po alkoholu zapewne tak, przeciętny czas reakcji to jednak około 0.2s |
ja na trzeźwo nie wsiadam do samochodu..
a tak powaznie czas reakcji a sama reakcja to chyba jeszcze co innego (ale może się mylę)
w sensie, że masz czas reakcji od momentu jak mówisz "start" do momentu rozpoczęcia wykonania ruchu ręką (np. kciukiem) a potem jeszcze wciskasz przycisk,żeby włączyć stoper, jak się zepniesz i weźmiesz poprawkę to zrobisz to za wcześnie
Karcios - Pon Wrz 14, 2009 21:57
Samochod nie narzekam niezle sie spisuje na 1/4mili golf 1.8 wygrany wyscig polo 1.6 wygrany wyscig BMW 2.0 wygrany wyscig Fiat punto 1.2 wygrany wyscig Renault megane 1.6 16v wygrany wyscig przegralem z Honda crx 1.6 16v orazz honda civic 1.8 podkrecona do 198km
Toshiro - Wto Wrz 15, 2009 05:39
Karcios napisał/a: | Samochod nie narzekam niezle sie spisuje na 1/4mili golf 1.8 wygrany wyscig polo 1.6 wygrany wyscig BMW 2.0 wygrany wyscig Fiat punto 1.2 wygrany wyscig Renault megane 1.6 16v wygrany wyscig przegralem z Honda crx 1.6 16v orazz honda civic 1.8 podkrecona do 198km |
wszystko ładnie,pięknie... filmiki by było miło ujrzeć
Vesper416 - Sro Wrz 16, 2009 07:41
Karcios napisał/a: | Samochod nie narzekam niezle sie spisuje na 1/4mili golf 1.8 wygrany wyscig polo 1.6 wygrany wyscig BMW 2.0 wygrany wyscig Fiat punto 1.2 wygrany wyscig Renault megane 1.6 16v wygrany wyscig przegralem z Honda crx 1.6 16v orazz honda civic 1.8 podkrecona do 198km |
Dla mnie to jest jakaś dziwna sprawa żeby nie powiedzieć ściema...
Nie ma opcji żeby Rover 1,4 wziął BMW 2.0 czy też REnalult Megane. Megane potrafi kopać i wiem z doświadczenia że jest mocna. No chyba że BMW i Renault kierował ryszard z bukietowej no to sorry jak najbardziej do wygrania....
Ogólnie wypowiedzi Karcios'a są jakieś dziwne. Pisze o samochodzie za chwile przeprasza za chwile jakieś wychwalanie się.... oj dziwny jest ten świat.
No kurcze zaryzykuje mieszkam w Poznaniu często jeżdzę na Oborniki a z tamtąd do Piły już nie daleko. Jak dam rade to się poświęce i wlece na lotnisko ścignąć się z Tobą Moją Coupe 216 1,6 16V 111KM bez żadnych ulepszeń. Dodam że nie miałem okazji startować w 1/4 mili nigdy chyba że liczyć późno wieczorne starty na skrzyżowaniach Poznania...
pawpo11 - Pią Wrz 25, 2009 10:18
I ja jako niewierny TOMASZ uważam, że to wielka ściema. Jeśli zobaczę fotki uwierzę. 214Si mojej żony o mocy 104KM (seria 103KM a 104KM jak ja w nim siedzę) pewnie taka sama jest
Raptile - Sob Wrz 26, 2009 12:36
Karcios napisał/a: | Zrobilismy pomiar z kolega przyspieszenia do 100 i wyszlo 12 sekund wiec seria. |
To niezły killer
Botanix - Sob Wrz 26, 2009 23:15
Generalnie to już 3 tygodnie minęły ( prawie ) a tu ani jednej fotki...
Raptile - Nie Wrz 27, 2009 08:35
ktoś se jaja robi i tyle
cortex - Pon Wrz 28, 2009 18:16
pisałem wcześniej że to prowokacja
Karcios - Sro Lis 11, 2009 16:45
Witam ponownie juz mnie tu dlugi czas nie bylo poniewaz nie mam juz mojego samochodu sprzedalem koledze go i jest on po modyfikacjach teraz. Mam dla was kilka filmikow, samochdo mial 2 katalizatory zalozone i wszystkie tlumiki teraz mam sporotwy uklad wydechowy nie sprawdzany jeszcze ale kolega wszystko zrobil i bedzie jechal na sprawdzenie mocy, planuje jeszcze kilka modernizacji ma uklad dolotowy juz K&N ze stozkiem.
http://www.youtube.com/watch?v=kvKPv45SsLE
http://www.youtube.com/watch?v=BJrHnlWWI9E
http://www.youtube.com/watch?v=phi4h_S5ufE
[ Dodano: Sro Lis 11, 2009 16:04 ]
Ja teraz mam Opla Vectre b wygodny spokojny samochod.
[ Dodano: Sro Lis 11, 2009 16:08 ]
Autko sprzedalme w takim stanie wiec po niezlym juz tuningu mial szyby z atestem robione reklamowalem w Pile firme tuningowa naklejka na szybie. http://www.polskajazda.pl...Rover/200/79025
[ Dodano: Sro Lis 11, 2009 16:45 ]
Znalazlem jeszcze jeden filmik z udzialme rovera prosze ustawic na 2,50 minute filmiku http://www.youtube.com/watch?v=Xfp7JKVFNWo
Pomiar od 0-100km/h wczesniej byl wykonany ze na 2 biegu do 90km/h i 3 bieg zapinalem a jak krecilem go 2 biegu do 100km/h to okolo 9sekund z kawlakiem wyszlo. Po wymianie tlumikow i ukladu dolotowego siwec i przewodow nie sprawdzal kolega jeszcze osiagow, ale okazalo sie ze kable byly juz skapciale popekane, swiece stare juz w nienajlepszej kondycji. Teraz ma wszystko NGK sportowe o wiekszej srednicy.
Botanix - Sro Lis 11, 2009 16:56
Cytat: | Pomiar od 0-100km/h wczesniej byl wykonany ze na 2 biegu do 90km/h i 3 bieg zapinalem a jak krecilem go 2 biegu do 100km/h to okolo 9sekund z kawlakiem wyszlo. |
Trzeba było tak zacząć temat a nie kończyć . Skoro na filmikach tak "dobrze" idzie znaczy to, że pozostali kierowcy jadą jak sieroty zwłąszcza właściciel CRX-a albo ty jechałeś na półsprzęgle. 9 z kawałkiem to ten rover robi w standardzie, tak więc co by tam nie było włożone jak widać efekt jest zerowy. I czym tu było się tak zachwycać ?
PS. Mój robi 8 z malutkim haczykiem a to diesel
Karcios - Sro Lis 11, 2009 17:01
Tylko ze byl mocno zdlawiony katalizatorami i tlumikami nie oryginalnymi to mu zabralo mocy siwece i przewody mialy przebicie wiec silnik nie mial max-malnej mocy tak czy siak teraz chodzi o niebo lepiej. Juz niejestem jego wlascicielem wiec nie ma co gadac pozdrawiam i zapraszam na pilskie lotnisko, spotkanie Yakuza co niedziele.
Botanix - Sro Lis 11, 2009 17:28
Możliwe ale przypomnij sobie jak go zachwalałeś że jest superszybki a czasowo wychodzi, że standard... w tym rzecz. Pozdro
rodi_ - Sro Lis 11, 2009 21:06
9 z kawalkiem to robi 1.6 w serii. 1.4 potrzebuje sekunde dluzej
bebechu. - Sro Lis 11, 2009 21:33
z Chęcią sprawdził bym tą 16stkę
Masz jakies fotki silnika?
Karcios - Czw Lis 12, 2009 10:43
Chcecie fotki mojego silnika ? moze jeszcze gdzies bym znalazl stare ale to potme jestem chory i malo siedze na komputerze. [/code]
[ Dodano: Czw Lis 12, 2009 10:43 ]
Jak ostatnio bylem u kolegi to wprowadzil takie modyfikacje:
-stozek wiekszy
-odma na stozku
-odlona stozka simota chrom
-oslona na odme simota chrom
-przewody i swiece NGK
-uklad wydechowy bez kata bez srodkowego tlumika przelot rura kwasowa srednica 5 i ostatni wydech jest w tej chwili seryjny ale juz bedzie zakaldal sportowy, dziwny ma dzwiek teraz mam jak by pieniadze lataly w rurze taki metaliczny.
Jka uda mi sie od kolegi zalatwic zdjecie to pokaze ale wyglada to fajnie ale jak sam mowil to dopiero poczatek poniewaz auto bedzie jechalo na hamownie i bedzie chip tuning. Kolega siedzi w Hondach mial same Hondy w tym 2 z VTI 1.6 16v 160km, jest mechanikiem samochodowym wiec wszystko sobie sam robi ja tez jezdze do niego jak cos w Oplu sie dzieje.
bebechu. - Czw Lis 12, 2009 13:22
Karcios napisał/a: | Chcecie fotki mojego silnika ? |
jeśli można bardzo bym prosił
zouza - Czw Lis 12, 2009 15:45
rodi_ napisał/a: | 9 z kawalkiem to robi 1.6 w serii. 1.4 potrzebuje sekunde dluzej |
Sporym kawałkiem, bo dokładnie 9,9, a r25 ma nawet 10,1
Pływak - Czw Lis 12, 2009 16:19
Botanix napisał/a: |
9 z kawałkiem to ten rover robi w standardzie, tak więc co by tam nie było włożone jak widać efekt jest zerowy. I czym tu było się tak zachwycać ?
PS. Mój robi 8 z malutkim haczykiem a to diesel |
Seria robi setke w 10s tak jak wyżej napisane ale nie o to mi się rozchodzi, bardziej mnie interesuje Twoje 8s? Ile masz km i nm skoro udało Ci się zejść o 2,5s poniżej serii?
Karcios - Czw Lis 12, 2009 16:41
Na upartego mozna powiedziec ze zrobil setke w 9sekund bo dokaldnie to tak bylo 9,2 s z nie zrobionymi wydechami i ukldaem dolotowy bez wymianyswiec i przewodow ktore byly juz zniszczone, sadze ze to mu zabralo z 0,2s chyba ze jestem w bledzie. Mma pytanie czy one mialy oryginalnie 2 katalizatory albo cos po katalizatorze zaraz przy kacie bylo cos jeszcze i potem tlumiki szly. Teraz zrobiony kompletny przelot az dzwoni na wysokich obrotach. Fortki zalatwie ale kolega jest w pracy i bedzie wiecozrme ot jak zdazy to mi wysle zdjecie pod maska. Jak nim jezdzilem to czulem ze zdlawiony byl z dolnych parti obrotow teraz mnie przewiozl i idzie rowno na dole jak i na gorze ale jak przekroczy 5tys/obrotow to ma taki ogien. Moze przesadzam poniewaz od niedawna mam prawko ale na 1/4 radzil sobie calkiem niezle mimo ze ja nie wprowadzilem zadnych modyfikacji. Przyznam ze jak na diesla 8 z kawalkime do 100km/h to bardzo dobry wynik czyli tak szybko jak Honda crx z silnikiem 1.6 16v 125km. Mnie taka odstawial na 3 biegu.
dudus87 - Czw Lis 12, 2009 20:02
Karcios, mierzyliście to na hamowni?? czy stoperem....
kostas - Pią Lis 13, 2009 08:34
Pewnie kolega liczył w pamięci podczas rozpędzania się.... Obserwuję temat juz jakis czas, czy nie widzicie, ze to prowokacja?
Karcios - Pią Lis 13, 2009 08:46
http://www.polskajazda.pl...Rover/200/79025 Prosze tak wygladla silnik jak ja go jeszcze mialme po odbiorze z Extrime Tuning silnik wygladla tak.
[ Dodano: Pią Lis 13, 2009 08:45 ]
Dobre w pamieci nie na palcach. Kamera nagrywalismy przyspieszenie na plycie lotniska.
[ Dodano: Pią Lis 13, 2009 08:46 ]
Zamknijcie temat bo do nieczego on nie prowadz ja i tak juz od dluzszego czasu mam inny samochod.
Pływak - Nie Lis 15, 2009 22:57
Karcios napisał/a: |
Zamknijcie temat bo do nieczego on nie prowadz ja i tak juz od dluzszego czasu mam inny samochod. |
Nie, nie najpierw chciałbym się dowiedzieć co tam u Botanixa siedzi bo naprawdę 8s to świetny wynik...
Firq - Pon Lis 16, 2009 00:34
8 s to dobry a nie świetny wynik zobacz sobie Pływak, w dziale filmiki z roverkami w roli głównej jak mój 220 sdi robi setke bez coolera Abu cisnienie 1.7 na turbinie i zdrowy koń spokojnie mieściłem się ponizej 9 s potem doszedł cooler od sprajta 2.9 kat Out nadal z tym ciśnieniem i schodził do Ósemeczki Po dobrym Chipie podejrzewam 7 by zakręcił ale na to przyjdzie czas i pora Tak wiec Wynik dobry ale kolega Botanix, nawet wie ze można lepiej auto ogarnać zeby wynik był lepszy prawda
Pływak - Pon Lis 16, 2009 01:25
Dla mnie świetny bo aby robić faktycznie setkę w 8s musiał by mieć ponad 140km i 300nm, o 7s nie wspomnę bo tyle ma R 220T. Ale kto wie ile tam Botanix ma dlatego pytam...
Tempest - Pon Lis 16, 2009 09:45
Pływak napisał/a: | ...bo aby robić faktycznie setkę w 8s musiał by mieć ponad 140km i 300nm... |
tu się nie zgodzę
mam u siebie właśnie 140KM i 320Nm, ale seteczkę robi w 9,5s (dane fabryczne) - pewnie, waga robi swoje, ale o ile musiałbym mieć mniej KG, żeby zdjąć przynajmniej te 1,5s?
Firq - Pon Lis 16, 2009 10:00
Cytat: | aby robić faktycznie setkę w 8s musiał by mieć ponad 140km i 300nm |
BAJKI
Pływak - Pon Lis 16, 2009 10:03
Tempest napisał/a: |
tu się nie zgodzę
mam u siebie właśnie 140KM i 320Nm, ale seteczkę robi w 9,5s (dane fabryczne) - pewnie, waga robi swoje, ale o ile musiałbym mieć mniej KG, żeby zdjąć przynajmniej te 1,5s? |
Ale z czym się nie zgadzasz? Skoro Twój ma 140KM i nie robi setki w 8 sekund czyli mam racje R musiał by mieć ponad 140KM...
Firq napisał/a: | Cytat: | aby robić faktycznie setkę w 8s musiał by mieć ponad 140km i 300nm |
BAJKI |
Nie zobaczę nie uwierzę pokaż mi pomiar z g-techa z wynikiem 8s przy sporo poniżej 140KM, a uwierzę
Firq - Pon Lis 16, 2009 10:16
Pływak, jak chcesz przewioze cię ibizą 1.9 afn 130 ale o niutkach nie wspomnę i obaczysz w ile robi 100 to zmienisz zdanie Wiem ze seat to nie Rover a Rover to nie Seat ale chodzi mi o to ze aby przekonać co nie których ze zeby pokonać barierę 8s nie trzeba rakiety ani nawet 140 km Rover 220 sdi jest sam w sobie mocny jest tez lekki może Botanix jeszczego troche odchudził ? Pozatym oglądałeś ten filmik ? To było przed modami bez żadnego coolera Dodam tylko ze auto jest w trakcie dalszych modów i dlatego tez kupiłem r 620 zebym mial czy jeździć ale i tak żadnego nie mam zamiaru sprzedać prędzej czy później
Pływak - Pon Lis 16, 2009 10:21
Firq napisał/a: | Pływak, jak chcesz przewioze cię ibizą 1.9 afn 130 ale o niutkach nie wspomnę i obaczysz w ile robi 100 to zmienisz zdanie Wiem ze seat to nie Rover a Rover to nie Seat ale chodzi mi o to ze aby przekonać co nie których ze zeby pokonać barierę 8s nie trzeba rakiety ani nawet 140 km |
Śmigałem A3 z ASZ i robiła setkę w jakieś 9s
Cytat: | Rover 220 sdi jest sam w sobie mocny jest tez lekki może Botanix jeszczego troche odchudził ? |
Porządne car audio i odchudzenie?
Cytat: | Pozatym oglądałeś ten filmik ? To było przed modami bez żadnego coolera Dodam tylko ze auto jest w trakcie dalszych modów i dlatego tez kupiłem r 620 zebym mial czy jeździć ale i tak żadnego nie mam zamiaru sprzedać prędzej czy później |
Nie oglądałem nie ma już na serwerze Ale i tak uważam taki pomiar za mało miarodajny... Wierze, że R 220sdi jest w stanie setkę zrobić w 8s ale nie z osiągami zbliżonymi do serii...
Firq - Pon Lis 16, 2009 10:32
aaa Sory nie wiedziałem ze to jeżdżący PROTECTOR To ja nie wiem ja po prostu mówie z własnego doświadczenia ze po coolerze od sprajta 2.9td, ciśnieniu 1.7 - 1.8 bara na turbo, kat out i przyśpieszeniu mierzonym na nawigacji taki programem fajnym czas do 100 wychodził mi w granicach od 8.3 do 8.8 Powtarzalność 6 razy te same wyniki w tych granicach. 60-100 na IV biegu przecietnie 6 s pare razy trosze mniej ale troszke Wiec wyniki jak na takie mody są dość dobre Ale mówie to są moje doświadczenia i pod tym sie moege podpisać Nie wiem co siedzi u Botanixa moze on się wypowie jak to przeczyta
Pozdrawiam Koledzy
Roj - Pon Lis 16, 2009 11:42
Firq napisał/a: | Po dobrym Chipie podejrzewam 7 by zakręcił |
ja tam nie wiem ale zerknąłem w dane producentów i np.
audi a3 / golf VI TDI z 6 biegowym DSG (170 KM, 350 nm) - 8.2 sec / 8.1 sec
bmw 120d (163 KM, 340 nm) - 7,9 sec
civic 2,2 CTDi (140 KM, 340 nm) - 8,6 sec
impreza diesel RA/RE (150 KM, 350 nm) - 8.6 sec / 9.0 sec
wnioski sobie kazdy wyciągnie jakie chce..
Krzysi3k - Pon Lis 16, 2009 11:46
Ale ile one ważą? A R200,25, ZR waży koło 1100 kg...
Poza tym automat zjada trochę.
Roj - Pon Lis 16, 2009 11:52
z tego co wiem to ponad 1100 waży mój 1.8 benzyna. nie wiem czy 2 l diesiel jest lżejszy?
wiem, że te samochody ważą trochę więcej ale mocy też mają trochę, chodziło mi o to że są to różne konstrukcje (żeby nie podawać przykładu 7 samochodów z tym samym silnikiem).
[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 11:52 ]
Krzysi3k5 napisał/a: | Poza tym automat zjada trochę. |
jaki automat - tu chyba wersje 6-biegowe manuale i DSG 6 stopniowa
Firq - Pon Lis 16, 2009 13:09
Roj, Dlaczego porównujesz generalnie auta ale wymieniasz tutaj skrzynie DSG Która jest stworzona do jeszcze lepszego przyśpieszania jak najmniejszych strat i w ogóle jest duzo nowocześniejszym urządzeniem niż nasze podcziwe manuale co ? Myslisz ze ma sens takie porównanie Bo moim zdaniem nie Bo to jak byś porównywał 1.9 d do np 1.9 ARL
Roj - Pon Lis 16, 2009 14:39
ale przecież NAWET POMIMO tej LEPSZEJ niż nasze manuale skrzyni golf i audi z MOCNIEJSZYMI i NOWSZYMI silnikami mają powyżej 8 sec (różnica wagi jest oczywiście na korzyść Rovera ale nie jest aż tak duża)
Jeśli takie samochody przy moc/moment 170/350 i skrzyni DSG mają ponad 8 sec to chyba jest to argument żeby nie zgodzić się z Twoim "BAJKI" w odniesieniu do
Cytat:
aby robić faktycznie setkę w 8s musiał by mieć ponad 140km i 300nm
Firq - Pon Lis 16, 2009 22:04
Ty chyba jeszcze nie wiesz jaką role odgrywa waga auta w przyśpieszeniu Według Danych tech Rover 200 sdi 105 hp robi 100 w 9.8 s seryjnie a audi Q5 2.0 tdi 170 hp według danych robi setkę w około 9.5 s ZObacz 65 hp i połowe prawie niutków wiecej i tylko pare setnych sekundy szybciej ?
Audi A4 2.0 tdi Quattro 140 hp 320 niutkóe od 0-100 km/h seryjnie 11.2 s uuuu Dlaczego tak dużo przecież Rover 220 sdi ma tylko 105 hm i robi setke w 9.8 s
o co kaman
Nadal nie rozumiesz Roj, ? Jakieś inne przykłady
Pływak - Pon Lis 16, 2009 22:53
Firq napisał/a: | Jakieś inne przykłady |
Pierwszy z brzegu przy podobnych gabarytach Punto 1.9 130KM 280nm czas do setki 9.5, aut o większej mocy niż R i podobnych rozmiarach które setki w 8s nie zrobią jest masa, A3 TDI, Leon TDI, C4 HDI, 207 HDI i długo by jeszcze wymieniać lepiej zobaczyć jakie auta przy podobnych gabarytach robią 0-100 w 8s wszystkie 140km i w górę. Chciałbym zobaczyć Auto które przy mocy koło 130KM i masie ~1200kg zrobi setkę w 8s. Nie mam zamiaru się z nikim sprzeczać ani nic udowadniać ale po prostu ciężko takie auto znaleźć przeszukuje różne bazy z danymi technicznymi i nic mi na razie w oko nie wpadło jak ktoś coś znajdzie to niech wrzuci...
Firq - Pon Lis 16, 2009 23:00
Jak chcesz zobaczyć na własne oczy to moze cię przewieźć w którąś sobote ibizką 135 hp Radzia Wezme navi z programem i zobaczymy co wystuka Ale musze któryś weekend wyhaczyć wolny
Foczes - Pon Lis 16, 2009 23:42
oj widzę zaciętą walke nie wiem czy to coś wniesie do tematu...ale moge powiedzieć że objechałem kumpla(Honda Civic 1,5 po paru modach 120KM i 144Nm) o ~ długość samochodu który wg G-tech'a ma średnio 8,8s do 100km/h a mam silniczek 1,6 16V po minimalnych przeróbkach (KM ani NM nie znam bo nie byłem na hamowni) więc moge powiedzieć że wcale nie trzeba mieć 140Km żeby robić setke w 8,...s.
Pływak - Wto Lis 17, 2009 08:11
Firq napisał/a: | Jak chcesz zobaczyć na własne oczy to moze cię przewieźć w którąś sobote ibizką 135 hp Radzia Wezme navi z programem i zobaczymy co wystuka Ale musze któryś weekend wyhaczyć wolny |
Napisał byś w piątek i już byśmy testowali bo to był mój ostatni (nie licząc świąt) wolny weekend w tym roku Ale sądzę że wykręci 8 z hakiem czyli moje zdanie, że aby wykręcić 8s musiał by mieć 140km się potwierdzi.... Tak z ciekawości jakie masz oprogramowanie na navi? Bo właśnie szukam jakiegoś programu do pomiaru przyspieszenia i na razie znalazłem tylko jeden VisualGPS na ale z tego co czytam to jego wyników nie należy traktować poważnie, a chętnie bym potestował jakieś dobre oprogramowanie...
Foczes napisał/a: | oj widzę zaciętą walke nie wiem czy to coś wniesie do tematu...ale moge powiedzieć że objechałem kumpla(Honda Civic 1,5 po paru modach 120KM i 144Nm) o ~ długość samochodu który wg G-tech'a ma średnio 8,8s do 100km/h a mam silniczek 1,6 16V po minimalnych przeróbkach (KM ani NM nie znam bo nie byłem na hamowni) więc moge powiedzieć że wcale nie trzeba mieć 140Km żeby robić setke w 8,...s. |
Nadal nie widzę nigdzie 8s. Długość samochodu przy ok 140km/h to 0,1s więc nawet jeśli przyjmiemy, ze tym razem również civic wykręcił 8,8s to Twój miał ~8,7s nadal bliżej do 9s niż 8. Jeśli mierzył g-techem to pewnie ktoś od Was z e-xtreme ma do niego dostęp może dało by rade załatwić na jakiś dzień wtedy wynik będzie miarodajny...
rodi_ - Wto Lis 17, 2009 08:48
Przyjedzcie do Bialegostoku w dniach 28-30 to wam zmierze przyspieszenie
Ja swoim na 15" najlepszy czas jaki zrobilem na Gtech-u to 8,9s
Roj - Wto Lis 17, 2009 11:30
Firq napisał/a: | Nadal nie rozumiesz Roj, ? Jakieś inne przykłady |
no nie wiem kto nie rozumie, Ty podajesz przykład audi a5 a ja a3, to kto tu nie rozumie, stary?
wiem, że masa jest bardzo ważna, ale Ty chyba myślisz że jak łatwo jest urwać z 9,8 do 9,2 to tak samo można sobie urywać z 8,5 do 7,8
wiem, że masz profesjonalne navi, które pokazuje że robisz seteczkę w 7 sekund ale np. skoro operujemy danymi producentów to znajdź dyszla, który robi poniżej 8 sec 0-100. chyba, że Twój rover waży poniżej 700 kg to ok.
Foczes - Wto Lis 17, 2009 11:56
hehe moge podać parę przykładów dyszli które robią setkę poniżej 8s Chociaż by Golf 4 ARL + chips , lub ASZ + chips, ewentualnie jakiś 115hp z turbawką od arl'a i sprajtowym coolerem +chips, nawet kiedyś Ibiza na blachach PPL znajomego 160KM robiła setke poniżej 8s
Pływak - Wto Lis 17, 2009 12:15
Foczes napisał/a: | hehe moge podać parę przykładów dyszli które robią setkę poniżej 8s Chociaż by Golf 4 ARL + chips , lub ASZ + chips, ewentualnie jakiś 115hp z turbawką od arl'a i sprajtowym coolerem +chips, nawet kiedyś Ibiza na blachach PPL znajomego 160KM robiła setke poniżej 8s |
Czyli kolejne potwierdzenie mojej teorii ASZ + chip od 150km 340nm i w góre, ARL + chip 170km niektórzy robią i po 200KM i te auta zdecydowanie są w stanie zejść <8s. Znajomego A3 ASZ tak jak pisałem bez chipa robiło setkę w granicach 9s. R 220SDI w ~140KM jeszcze nie widziałem ale tu liczę na Friq'a bo coś pisał o dalszych modyfikacjach
Roj - Wto Lis 17, 2009 13:07
Cytat: | skoro operujemy danymi producentów to znajdź dyszla, który robi poniżej 8 sec 0-100. |
Foczes napisał/a: | hehe moge podać parę przykładów dyszli które robią setkę poniżej 8s Chociaż by Golf 4 ARL + chips , lub ASZ + chips, ewentualnie jakiś 115hp z turbawką od arl'a i sprajtowym coolerem +chips |
(rozumiem, że na stronie VW znajdę dane producenta dot. przyspieszenia w takich konfiguracjach?)
a wszystko to piszesz nie zgadzając się z tezą:
Cytat: | aby robić faktycznie setkę w 8s musiał by mieć ponad 140km i 300nm |
argumentując
Foczes napisał/a: | nawet kiedyś Ibiza na blachach PPL znajomego 160KM robiła setke poniżej 8s |
a ja ciemny dalej nie kumam a przeciez tu takie logiczne wszystko..
Foczes - Wto Lis 17, 2009 15:05
Roj ja tylko podawałem przykłady Jestem bezstronny, aczkolwiek wiem...że w benzynie da się osiągnąć 8s mając mniej niż 140KM(Bierze ktoś wogóle pod uwage Moment obrotowy?).Z tego co pamiętam kolega Kolin który miał Rovera 214Si + Dolot+wydech,wałki,i strojenie, uzyskał wynik 131KM 163 Nm i setke w 8.25s.(http://www.polskajazda.pl/Samochody/Rover/200/14354)
Co do dyszli nie wypowiadam się bo nie wiem
Roj - Wto Lis 17, 2009 16:06
spoko, mi chodzi o to, że uważam, iż ciężko samochodem cywilnym (nie wybebeszony i nie skonfigurowanym pod jazdę max 100 km/h) z silnikie diesla o mocy poniżej 140 KM i momencie poniżej 300 dojść do wyniku 8 sec. 0-100.
podałem przykłady danych producenta, gdyż są łatwe do znalezienia i zweryfikowania.
zdaję sobie sprawę, że wymienione przeze mnie samochody są cięższe niż rover 220 SDi ale też ich moc jest odpowiednio wyższa niż <140 KM i <300 nm)
Kolega Firq, skwitował słowem BAJKI stwierdzenie, iż "...bo aby robić faktycznie setkę w 8s musiał by mieć ponad 140km i 300nm..."
jeszcze nie zobaczyłem w tym temacie argumentów, które przekonały by mnie, że samochód o wadze około 1100 kg (+ kierowca) z mocą około 130 KM robi setkę w 8 sekund.
Wojtek88 - Czw Lis 19, 2009 15:37
Nie bierzecie tylko pod uwagę warunków jakie są na drodze, oraz startu.. Jak miałem w swojej Hani d16z2 - 110 KM w serii to "pożerałem" dużo mocniejsze samochody, szczególnie diesle - np. MB S-Classe 320 CDi 4 Motion i inne Dieselki których klekot na światłach mnie przerażał . Seryjnie mój samochód przyśpiesza do setki 8,9.
Niedawno robiłem zrobiłem swap na coś świeższego (również 1.6) i jak mierzyłem 0-100 specjalnym programem w Nokii 5800XM, wypluło mi 10,1 do setki. Wynik kiepski, bo start zepsuty, opony zimowe ślizgający się na mokrym asfalcie.. Myślę, że przy dobrych oponach - mam na myśli Toyo R888 albo T1R mógłbym wykręcić czas blisko 8 s.
Warto również wziąć pod uwagę wagę auto a najbardziej to ile ma się w baku benzyny
Dążę do tego, że na przyśpieszenie składa się dużo czynników. Najważnieszym czynnikiem jest "łącznik: między kierownicą a pedałami
dobryziom - Czw Lis 19, 2009 20:30
Wojtek88 napisał/a: | Nie bierzecie tylko pod uwagę warunków jakie są na drodze, oraz startu.. Jak miałem w swojej Hani d16z2 - 110 KM w serii to "pożerałem" dużo mocniejsze samochody, szczególnie diesle - np. MB S-Classe 320 CDi 4 Motion i inne Dieselki których klekot na światłach mnie przerażał . Seryjnie mój samochód przyśpiesza do setki 8,9. |
faktycznie warunki na drodze i umiejętności maja bardzo duże znaczenie jednak merca bys nie miał szans wciągnąć w serii 7,5 do setki i automat z systemami które sie nie mylą nie można tego zepsuć
Wojtek88 napisał/a: |
Myślę, że przy dobrych oponach - mam na myśli Toyo R888 albo T1R mógłbym wykręcić czas blisko 8 s. |
przy takiej mocy ciężko spalić start a R888 może co jedynie zamulić samochód swoim klejeniem
Wojtek88 napisał/a: |
Warto również wziąć pod uwagę wagę auto a najbardziej to ile ma się w baku benzyny
Dążę do tego, że na przyśpieszenie składa się dużo czynników. Najważnieszym czynnikiem jest "łącznik: między kierownicą a pedałami |
100% racji
Wojtek88 - Czw Lis 19, 2009 20:44
Widocznie Pan z Mercedesa nie postarał się i byłem szybszy
rodi_ - Pią Lis 20, 2009 10:00
Wojtek88 napisał/a: | Widocznie Pan z Mercedesa nie postarał się i byłem szybszy |
Jest jeszcze jedna mozliwosc, Pan z merca nie zamierzal sie scigac
dobryziom - Pią Lis 20, 2009 10:33
rodi_ napisał/a: | Wojtek88 napisał/a: | Widocznie Pan z Mercedesa nie postarał się i byłem szybszy |
Jest jeszcze jedna mozliwosc, Pan z merca nie zamierzal sie scigac |
tak tez często bywa ty wystrzelasz ze świateł jak z trampoliny pan zostaje w tyle i skręca prawo i mamy mistrza
Wojtek88 - Pią Lis 20, 2009 13:00
Chciał się ścignąć, zjeżdżaliśmy ze skrzyżowania bez świateł a potem jest zwężenie na krótkim odcinku drogi
dobryziom - Pią Lis 20, 2009 16:47
to tylko pogratulować zwinności
|
|