|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Alternator
zzz1968 - Czw Wrz 03, 2009 10:00 Temat postu: [Freelander] Alternator Witam ponownie
Mam problem z wyjęciem całego alternatora, czy mógłby mi ktoś opisać dokładnie jak i co mam odkręcić lub poluzować aby wydrzeć alternator, wykręciłem wprawdzie 2 śruby jedna górna krótka druga z dołu i nie wim czy to już wszystkie czy jeszcze gdzieś się pochowały no i jak ściągnąć tek pasek
pozdrawiam
PTE - Czw Wrz 03, 2009 11:51
Gdybyś jeszcze napisał jaki silnik masz w tym freelanderze...
zzz1968 - Czw Wrz 03, 2009 12:51
sorki za przeoczenie
Frelander 2,0Td 1999
kasjopea - Czw Wrz 03, 2009 13:07
zzz1968, informacje o silniku piszemy w temacie
Piotr75 - Sob Wrz 05, 2009 21:42
I co zzz1968 uporałeś się z wyjęciem alternatora?.Ja mam w swoim freelanderze ten sam silnik i padnięte ładowanie ,więc alternator do wyciągnięcia.Masz jakiś patent na jego wyciągnięcie;tak se myślę że pewno pompę od klimy będzie trzeba odkręcić i na przewodach puścić w dół żeby alternator wyciągnąć. Proszę o pomoc.
drax - Nie Wrz 06, 2009 15:29
zzz1968 ma silnik rovera a ty bmw a jeśli chodzi o wyjęcie alternatora to masz rację wychodzi od dołu i musisz odkręcić pompę od klimy ,alternator przykręcony jest na 3 śruby trzeba też odkręcić taką metalową rurkę od chłodnicy i przesunąć do tyłu też 3 śruby ,paski żeby zdjąć to należy napinacz poluzować ,najlepiej kluczem z założoną rurką.
Piotr75 - Nie Wrz 06, 2009 16:44
Drax ,dzięki za szybką odpowiedz,jutro po południu zabiorę się za wyciągnięcie alternatora.Powiedzcie jeszcze co siada najczęściej w tych alternatorach.Jechałem autem i zaczęła migać kontrolka ładowania ,a po ok 1min zaświeciła na stałe.Jak podłączyłem miernik to pokazywał ok 11,8 V tak do 4 tyś obr. ,a przy ok 5 tyś obr. nawet 15,8 V .
drax - Nie Wrz 06, 2009 18:15
U mnie padły ,starły się miedziane tulejki po których ślizgają się szczotki i szczotki się połamały ,nie było ładowania.Te tulejki były na jakimś plastiku założone na wałek i zalane,sklejone. Za wymianę tego i jednego łożyska zapłaciłem 90 pln.Tylko u mnie były inne objawy ,komputer wariował,kontrolki zaświecały się i gasły a po zgaszeniu samochodu nie mogłem już zapalić .Ładowanie alternatora to 14,2-14,7 może masz uszkodzony regulator.Jak będziesz wykręcał alternator odkręć na początku klemy.
Piotr75 - Nie Wrz 06, 2009 20:40
Dzięki za poradę , jutro go wyciągnę i się okaże co mu dolega.Jak będzie po wszystkim to napiszę.
[ Dodano: Nie Wrz 06, 2009 22:35 ]
Powiedz mi jeszcze czy regulator jest zamocowany do alternatora pod plastikowym deklem.Jak w większości alternatorów ,czy osobno i gdzie.
|
|