Zobacz temat - [R214Si 1.4 16V LPG 97r.] zablokowany korek w skrzyni biegow
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214Si 1.4 16V LPG 97r.] zablokowany korek w skrzyni biegow

blazz - Czw Wrz 03, 2009 17:09
Temat postu: [R214Si 1.4 16V LPG 97r.] zablokowany korek w skrzyni biegow
Mechanik nie dal rady odkrecic korka spustowego oleju, ktos go wczesniej albo dokrecil na chama albo sie zapiekl. Dodatkowo za poprzedniego wlasciciela ktos go objechal i jest juz kompletny klops. Ow mechanik twierdzi ze moznaby naspawac jakis uchwyt na ten korek i sprobowac go ruszyc,ale on sie tego nie podejmie. boi sie ze przy chamskim odkrecaniu peknie obudowa - jest to mozliwe?? olej lekko podcieka z wybieraka, czyli skrzynia powoli umiera,chociaz nie slysze zeby halasowala,moze troche tam jeszcze tego oleju jest,no ale predzej czy pozniej pojdzie sie pasc :/ doradzcie cos...

Przepraszam,wlazlem pod auto i objechany jest jednak korek w l e w o w y. ostatecznie to niewielka roznica w skutkach... Co ciekawe kapiacy olej ma kolor jasnego miodu, to mogloby znaczyc ze jeszcze nie tak dawno byl wymieniany...

arczi83 - Czw Wrz 03, 2009 17:50

blazz napisał/a:
boi sie ze przy chamskim odkrecaniu peknie obudowa - jest to mozliwe??

jeśli jest bardzo zapieczony to tak, więc może lepiej go nie ruszać a olej możesz wlać przez czujnik od wstecznego lub impulsator prędkościomierza

Lechos - Czw Wrz 03, 2009 17:51

blazz napisał/a:
wlazlem pod auto i objechany jest jednak korek w l e w o w y
no to pol biedy bo i tak lepiej sie wlewa olej przez odpowietrznik skrzyni (czarna plastikowa grucha u gory skrzyni, trzeba zdjac dekiel). Jedynie dokladnie nie sprawdzisz poziomu (do tego sluzy otwor wlewowy) ale zalejesz tyle ile producent przewiduje (1.8l) i bedzie git.
blazz - Pią Wrz 04, 2009 14:04

ok, wobec tego dam znac jak efekty eksperymentu z alternatywnym wlewem.

[ Dodano: Wto Wrz 08, 2009 18:39 ]
zrobilem jak radziles Lechos - dzieki! trzeba jedynie dodac ze odpowietrznik robi sie dostepny po odkreceniu filtra powietrza i akumulatora. wlalem mobil SAE 75W-90 klasa API G-4 i G-5, mam nadzieje ze da rade.