Zobacz temat - [R 600] Owiewki
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [R 600] Owiewki

Mayson - Sob Wrz 05, 2009 21:30
Temat postu: [R 600] Owiewki
Przyszły w piątek, w piątek zamontowałem, dziś zrobiłem jakieś 80km i wrażenia takie:
Padało, więc podczas jazdy wszystkie 4 okna mogły być uchylone, podczas postoju też. Podczas jazdy pęd powietrza kieruje wodę z przedniej szyby na bok i boczne okna są suche. Widoczności nie zasłaniają na tyle, aby to przeszkadzało. Dostęp do lusterek OK. Montaż bezproblemowy i szybki. Wygląd? Sam niech każdy oceni. Mi się podobają :smile:

staf - Sob Wrz 05, 2009 21:34

Mayson, Też mam owiewki mimo krytycznych komentarzy kupiłem i zaryzykowałem.Jest tak jak piszesz. Nie widze nic co mogłoby być na NIE.
Jutro zrobię fotki i pokaże. :/

Mayson - Sob Wrz 05, 2009 21:41

staf napisał/a:
mimo krytycznych komentarzy kupiłem i zaryzykowałem

Kto krytykował? :evil: :razz: Tak serio, to też nie widzę minusów. No może to, że trzeba to dokupić i wydać kasę :wink:
staf napisał/a:
Jutro zrobię fotki i pokaże

Wal! Z chęcią zobaczę jak to wygląda na 75-ce :smile:

funfel - Sob Wrz 05, 2009 21:52

Mayson, jednak zostane przy owiewkach tylko z przodu, z tylu nie widze zadnego praktycznego zastosowania :???: Chyba tylko estetyka.. ale to juz kwestia gustu.
P.S. z tylu wystaje Ci troche taśmy dwustronnej, takie szare ? ;)

Mayson - Sob Wrz 05, 2009 21:58

funfel napisał/a:
z tylu nie widze zadnego praktycznego zastosowania Chyba tylko estetyka

Nie tylko :razz: Jak stoję na parkingu i czekam na żonę; otwieram wszystkie okna. Jak jadę otwieram tylne - wtedy mam przewiew, a nie szumi mi nad uchem :wink:
funfel napisał/a:
z tylu wystaje Ci troche taśmy dwustronnej,

Iii tam... a Eli Zapendowskiej wystają oczy - takie życie :razz:

funfel - Sob Wrz 05, 2009 22:01

Mayson, Ty mi powiedz, gdzie ja dostane zarowke od przelacznikow szyb elektrycznych.. mozna to dostac w samochodowym? bo jakas taka dziwna ona jest
Mayson - Sob Wrz 05, 2009 22:05

Bardziej w elektrycznym - ja szukałem w samochodowych i mieli tylko do VW/opel itp. - jak zwykle. Dostałem w elektrycznym ale bez cokołów, dlatego ich nie wyrzuć przypadkiem :!:
funfel - Sob Wrz 05, 2009 22:09

a do podswietlenia pokręteł nawiewów sa takie same? czy juz inne ?
sorry za OT;]

Deamian - Sob Wrz 05, 2009 22:43

Do przełączników szyb i oświetlenia przełączników obiegu i klimy. Oznaczenie R3
http://moto.allegro.pl/it...czniki_itp.html

Do oświetlenia pokręteł nawiewów 2x T5
http://moto.allegro.pl/it..._zastosown.html

Co do owiewek to nawet ładnie wyglądają :smile: Nawet te z tyłu. :ok:

camaro17 - Nie Wrz 06, 2009 08:52

funfel, zapraszam do mego tematu http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0 i zaczynaj działania z diodami 3mm , gdzieś na angielskim forum widziałem jak koleś przerabia wszystkie podświetlane guziczki na diody w R600.

Mayson, wracając go głównego tematu, to bardzo ładnie to wygląda, mój ojciec ma takie na przodzie w Nissanie i też mu się to sprawdza od lat bez żadnych problemów, na pewno będziesz z tego zadowolony :wink:

staf - Nie Wrz 06, 2009 09:11

Mayson, Nie jestem zawodowym fotografem. Zrobiłem jak umiałem. R75 wygląda tak:
Mayson - Nie Wrz 06, 2009 20:18

staf napisał/a:
Zrobiłem jak umiałem

Jak większość z nas :wink: Na 75-ce też dobrze wyglądają :ok:

BTW - czy ma ktoś pojęcie (może być zielone) do czego służą te dwa dinksy zaznaczone strzałkami na zdjęciu :?:

staf - Nie Wrz 06, 2009 20:44

Mayson, Słabe bo słabe ale mam (zielone pojęcie). Jednak nie wiem na :grin: jaki czort to CUŚ
PopaY - Nie Wrz 06, 2009 20:57

To element designu. Wszystko zależy od firmy. Większość robi gładkie, ale są firmy, które próbują nieco odmienić prostotę owiewek i dodają im jakiś element typu wycięcie, wcięcie, zaokrąglenie czy temu podobny szczegół. Niektóre firmy również stosują tzw. "zczepce" montażowe by spiąć owiewkę czymś w rodzaju spinkek do krawędzi drzwi, to też może być to choć w przypadku "R" to raczej zwykły element stylistyczny.
thef - Nie Wrz 06, 2009 21:09

Chyba jedynym ich celem jest ewentualne nakierowanie szyby we właściwe miejsce gdyby nagle wyleciała z prowadnic. Dyskusji już kilka było na ten temat, ale nic lepszego chyba nie wymyślono ;) .
Brt - Nie Wrz 06, 2009 21:14

thef napisał/a:
Chyba jedynym ich celem jest ewentualne nakierowanie szyby we właściwe miejsce gdyby nagle wyleciała z prowadnic

potwierdzam :ok: ;)

PopaY - Nie Wrz 06, 2009 21:19

No nie wiem. Na oko widać, że te elementy nie mają nic wspólnego z prowadnicami. Najlepiej napisać maila do firmy produkujące te owiewki i zapytać. Kiedyś rozmawiałem z gościem ze sklepu z akcesoriami do aut i powiedział mi to co napisałem wyżej. Miałem owiewki w dwóch autach, w jednym były zupełnie proste, a w jednym podobne to tych z R600 choć ten element nie był aż tak widoczny. Pamietam, że z prowadnicami do szyb miało tyle wspólnego co "R" z ferrari :P
Mayson - Nie Wrz 06, 2009 21:25

thef napisał/a:
Chyba jedynym ich celem jest ewentualne nakierowanie szyby we właściwe miejsce gdyby nagle wyleciała z prowadnic

Tak podejrzewałem... Ale jeśli naprawdę ma to na celu, to idiotyzm - np. tylna szyba tuż po opuszczeniu oddala się od tego dinksa, to nie wiem jak miałby on ją przytrzymać; chyba że zamkniętą, a jak ma wypaść zamknięta...? No ale to pewnie nie pierwszy i nie ostatni idiotyczny wynalazek konstruktorów :wink: Napewno ten dinks jest odpowiedzialny za dużą część szumów przy oknach :mad:

Brt - Nie Wrz 06, 2009 21:26

Na oko to chłop w szpitalu nogi wyciągnął ;) ... a owiewka ma to przetłoczenie właśnie po to, zeby się wpasowac w fabryczne wyposażenie auta. Pozatym ... ten "dzyndzel" to kiepski element stylistyczny moim zdaniem i gdyby nei był potrzen=bny to by go tam nie było ;)

[ Dodano: Nie Wrz 06, 2009 22:28 ]
Mayson napisał/a:
tylna szyba tuż po opuszczeniu oddala się od tego dinksa, to nie wiem jak miałby on ją przytrzymać; chyba że zamkniętą

ale to nie o to chodzi .... chodzi o to, że gdyby szyba przy zamykaniu się jakoś wykrzywiała wypadała to wtedy ten "dinks" ją nakieruje w prowadnicę ... i tylko po to tam jest :ok:

Mayson - Nie Wrz 06, 2009 21:28

PopaY napisał/a:
Najlepiej napisać maila do firmy produkujące te owiewki i zapytać

Ale ten "dinks" jest częścią drzwi samochodu, nie owiewki. Owiewka ma tylko przetłoczenie, aby on się zmieścił.

PopaY - Nie Wrz 06, 2009 21:28

Mayson napisał/a:
PopaY napisał/a:
Najlepiej napisać maila do firmy produkujące te owiewki i zapytać

Ale ten "dinks" jest częścią drzwi samochodu, nie owiewki. Owiewka ma tylko przetłoczenie, aby on się zmieścił.

Tak, wiem o tym.

Mayson - Nie Wrz 06, 2009 21:29

Brt napisał/a:
ale to nie o to chodzi .... chodzi o to, że gdyby szyba przy zamykaniu się jakoś wykrzywiała wypadała to wtedy ten "dinks" ją nakieruje w prowadnicę ... i tylko po to tam jest

Aaaa... to może chodzi o to, że konstruktory wiedziały cwaniaki, że w 600-kach te plastikowe rolki będą padać :twisted: W Hondzie mi padła :mad:

thef - Nie Wrz 06, 2009 21:44

PopaY napisał/a:
Tak, wiem o tym.
E tam , nie ściemniaj ;) .
filo - Nie Wrz 06, 2009 21:54

Mayson, a podał byś jakiś link skąd te owiewki?
Zapewne AlleDrogo?

Mayson - Pon Wrz 07, 2009 08:44

filo napisał/a:
Zapewne AlleDrogo?

Tak :cool:
To link do tej aukcji:
http://moto.allegro.pl/it...d_tyl_heko.html

ralfi83 - Pon Wrz 07, 2009 18:09

Tez chce do 400 kupic ale komplet, a sa tylko do przodu, za to do 45 sa wszystkie cztery raczej beda pasowac co myslicie?
PopaY - Pon Wrz 07, 2009 19:15

Proponuję zapytać sprzedawcę. Nie mierzyłem nigdy szyb więc może być tak, że jednak są jakieś różnice.
Mayson - Pon Wrz 07, 2009 19:22

Wyglądają identycznie. Jedyna różnica, którą wypatrzyłem dotyczy przedniej szyby - w 45 nie ma tego dinksa, o który pytałem w 600-ce.
zuber84cool - Wto Wrz 08, 2009 19:44

Mayson, no muszę przyznać że ładnie leżą te owiewki u ciebie a na pewno są praktyczne,trzeba będzie się w takie zaopatrzeć :razz:
staf - Wto Wrz 08, 2009 19:49

Mayson napisał/a:
filo napisał/a:
Zapewne AlleDrogo?

Tak :cool:
To link do tej aukcji:
http://moto.allegro.pl/it...d_tyl_heko.html


Też u nich kupowałem :ok:

Brt - Wto Wrz 08, 2009 19:55

z ciekawości zapytam ... czy zmienił się poziom hałasu od przepływu powietrza po założeniu owiewek ??
PopaY - Wto Wrz 08, 2009 21:04

Z owiewkami zawsze się zmienia poziom hałasu :)
Brt - Wto Wrz 08, 2009 21:05

to może napiszesz w którą stronę ;>
PopaY - Wto Wrz 08, 2009 21:07

No jakby było głośniej to bym SE zdjął :P
Mayson - Wto Wrz 08, 2009 21:38

Poziom hałasu zmienił się na wyższy dopiero przy prędkości ok. 130 wzwyż. Napewno nie jest o tyle głośniej, żeby dokuczało.
Brt - Wto Wrz 08, 2009 21:41

Dla mnie to takie oczywiste nie jest, a szklaną kulę mam w serwisie ;) ... ogólnie ciężko Ci dogodzić więc może lubisz głośniej :P
PopaY - Wto Wrz 08, 2009 21:41

Wg mnie jest ciszej, przynajmniej ciszej miałem w Puegeocie 306 z owiewkami na przednich szybach.
Brt - Wto Wrz 08, 2009 21:43

dzienks :)
thef - Wto Wrz 08, 2009 21:55

PopaY napisał/a:
Wg mnie jest ciszej, przynajmniej ciszej miałem w Puegeocie 306 z owiewkami na przednich szybach.
Jakim cudem może być ciszej, skoro pogarszasz aerodynamikę?
PopaY - Wto Wrz 08, 2009 22:15

A jakie ma to znaczenie?! Dla mnie z owiewką było ciszej przy małej prędkości i tyle, a że tym autem nie jeździłem szybko, bo się nie dało to takie mam odczucie. Ja owiewki miałem więc po co ta dyskusja o aerodynamice?!
thef - Wto Wrz 08, 2009 22:18

PopaY napisał/a:
A jakie ma to znaczenie?! Dla mnie z owiewką było ciszej przy małej prędkości i tyle, a że tym autem nie jeździłem szybko, bo się nie dało to takie mam odczucie. Ja owiewki miałem więc po co ta dyskusja o aerodynamice?!
A po to, że mam wrażenie, że to kolejny temat w którym piszesz, żeby pisać. Przepraszam, ale takie mam wrażenie, znowu nie trzyma się to wszystko logiki i znowu nie masz argumentów.
PopaY - Wto Wrz 08, 2009 22:22

A po co mi argumenty?! Z owiewkami świst wiatru podczas jazdy po mieście był mniejszy niż po ich zdjęciu. Nie muszę nic udowadniać, po prostu z tym jeździłem i takie mam odczucia. Wrażenia proponuję byś pozostawił dla siebie, bo jak na razie to potrafisz się czepić czegoś lub kogoś zanim sam tego nie sprawdzisz, bo z owiewkami nie jeździłeś, a mimo tego i tak twierdzisz, że jest głośniej powołując się na aerodynamikę. Załóż owiewki, pojeździj i wtedy pisz.
thef - Wto Wrz 08, 2009 22:30

PopaY napisał/a:
A po co mi argumenty?!
po to, żeby kogokolwiek przekonać o swojej racji. Sorry, że ich wymagam, skoro moim zdaniem piszesz nieprawdę ;) .
PopaY napisał/a:
Z owiewkami świst wiatru podczas jazdy po mieście był mniejszy niż po ich zdjęciu. Nie muszę nic udowadniać, po prostu z tym jeździłem i takie mam odczucia.
Po prostu Ci nie wierzę, może mniejsze były świsty przy lekko uchylonych oknach i przy małych prędkościach, to by było powiedzmy logiczne.
PopaY napisał/a:
Wrażenia proponuję byś pozostawił dla siebie, bo jak na razie to potrafisz się czepić czegoś lub kogoś zanim sam tego nie sprawdzisz, bo z owiewkami nie jeździłeś, a mimo tego i tak twierdzisz, że jest głośniej powołując się na aerodynamikę. Załóż owiewki, pojeździj i wtedy pisz.
O tak, czepiam się, bo jeździłem i wiem. Fizykę też w szkole miałem i też wiem. Ale Ty wiesz lepiej, że jeździłem bez owiewek, że się czepiam. Może się czepiam, ale udowodnij swoją tezę.
PopaY - Wto Wrz 08, 2009 22:35

Sęk w tym, że nic nie muszę Ci udowadniać. Dla mnie ciszej było z owiewką niż bez niej podczas jazdy po mieście małym autem. Ja nikomu nie wmawiam, że tak jest tylko piszę jakie jest moje odczucie i tyle. Co mnie obchodzi, że Ty chcesz dowodów? Akurat bardzo się tym przejąłem, że mi nie wierzysz :P
thef - Wto Wrz 08, 2009 22:43

PopaY napisał/a:
Sęk w tym, że nic nie muszę Ci udowadniać. Dla mnie ciszej było z owiewką niż bez niej podczas jazdy po mieście małym autem. Ja nikomu nie wmawiam, że tak jest tylko piszę jakie jest moje odczucie i tyle. Co mnie obchodzi, że Ty chcesz dowodów? Akurat bardzo się tym przejąłem, że mi nie wierzysz :P
Zaraz dojdziemy do tego, że ciszej było małym autem podczas manewrów parkingowych ;) . Ja mówię, że będzie głośniej, bo będą większe zawirowania powietrza. I co teraz? Nie muszę Ci nic udowadniać? Może zrobimy głosowanie jakie kto ma odczucia? A potem przyjmiemy wyniki choćby przeczyły aksjomatom? No ludzie, czy tak trudno przyznać się do błędu?
PopaY - Wto Wrz 08, 2009 22:43

Oo, albo inaczej. Skoro Pan "sędzia i prokurator" domaga się dowodów to zapraszam :D Akurat Peugeota sprzedałem znajomemu więc bez problemu będziesz mógł się przekonać na własne uszy :d
thef - Wto Wrz 08, 2009 22:45

PopaY napisał/a:
Oo, albo inaczej. Skoro Pan "sędzia i prokurator" domaga się dowodów to zapraszam :D Akurat Peugeota sprzedałem znajomemu więc bez problemu będziesz mógł się przekonać na własne uszy :d
Ani sędzia ze mnie, ani prokurator. To po pierwsze. A po drugie co mam zrobić, bo nie rozumiem co ma sprzedaż Peugeota do tematu?.
PopaY - Wto Wrz 08, 2009 22:48

Przyjechać i się nim przejechać. I nie pisz, że nie jesteś ani tym, ani tym skoro wymagasz ode mnie dowodów na coś na co dowodów Ci nie dam, bo Cie tu nie ma. Przyjedź, przejedziesz się Peugeotem z owiewkami i bez nich i wówczas będziesz pisał na forum jaki to ze mnie kłamca ;>
thef - Wto Wrz 08, 2009 22:58

Tak, wymagam argumentów, bo w dyskusji są one niezbędne. Skoro nie możesz dać dowodów, to po co wysnuwasz twierdzenia, do tego nie współgrające z podstawowymi zasadami fizyki? Przyjadę, przejadę się Peugeotem, a potem stwierdzę, że w Roverkach jest inaczej i tym oto sposobem będziesz mógł dowieść swojej tezy, że się mylę, bo Pugi mają inaczej przy małych prędkościach.
Remigiusz - Wto Wrz 08, 2009 23:01

To jak to w końcu jest z tymi owiewkami :mrgreen: Bo calkiem fajna rzecz to jest ale jak mi to ma hałasować na autostradzie to wole tego nie mieć :razz:
PopaY - Wto Wrz 08, 2009 23:04

Zapraszam ;] . Daj znać kiedy będziesz to zadzwonię do znajomego, który kupił ode mnie auto by był dyspozycyjny.

Btw. Mayson napisał, że głośniej się robi przy prędkości powyżej 130km/h, a taką prędkością po mieście jeżdżą tylko idioci, ale Tobie i tak jest mało, jest głośniej i ch**, że tak napiszę ;> Dobrej nocy.

[ Dodano: Sro Wrz 09, 2009 00:05 ]
Remi55 napisał/a:
To jak to w końcu jest z tymi owiewkami :mrgreen: Bo calkiem fajna rzecz to jest ale jak mi to ma hałasować na autostradzie to wole tego nie mieć :razz:
Jak wyżej, przy większych prędkościach może... Przy małym na bank nie.
thef - Wto Wrz 08, 2009 23:06

Owiewki, z tego co widzę, całkiem ładnie się prezentują. Kwestia hałasu względna, na pewno przy zamkniętych szybach będzie większy hałas. Wszystko zależy od prędkości i uchylenia szyby. Zresztą hałas nie powinien być znaczący i pozytywy raczej przesłonią negatywy. Takie moje zdanie.

[ Dodano: Sro Wrz 09, 2009 00:14 ]
PopaY napisał/a:
Zapraszam ;] . Daj znać kiedy będziesz to zadzwonię do znajomego, który kupił ode mnie auto by był dyspozycyjny.

Btw. Mayson napisał, że głośniej się robi przy prędkości powyżej 130km/h, a taką prędkością po mieście jeżdżą tylko idioci, ale Tobie i tak jest mało, jest głośniej i ch**, że tak napiszę ;> Dobrej nocy.
Czuwaj nad kolejnością postów, bo czasem to ma znaczenie.
Wiesz, że nie będę, daleko mam. No słuchaj, nikt mi nie wmówi, że 2+2=5, ale proszę Cię o jedno, waż słowa - ani nie jestem idiotą, ani miasto do tego nic nie ma (możesz sobie swoje pomiary robić pod Frankfurtem nad Menem). I wulgaryzmy zachowaj na lepszą okazję.

staf - Sro Wrz 09, 2009 14:33

Ja owiewki mam od trzech miesięcy. Nie narzekam. Zmieniły troche wygląd. Przed zakupem nie rozpatrywałem kwesti hałasu bo to napewno nie jest uciązliwe. Brałem raczej pod uwage padający deszcz. Jeżdże raz wolniej raz szybciej i jak do tej pory nie zwróciłem uwagi na większy hałas. każdemu kto chciałby je kupić polece z pełnąodpowiedzialnością.
Mayson - Sro Wrz 09, 2009 15:13

Jako, że owiewek nigdy wcześniej nie miałem, i nagle teraz założyłem to potwierdzam wcześniejszą wypowiedź, że ODCZUWALNIE głośniej zaczyna robić się przy dużych prędkościach - pojechałem sobie ok. 170km/h żeby sprawdzić czy nie odlecą, itp. Kwestii hałasu też pod uwagę nie brałem ale okazało się, że przy ok. 130km/h faktycznie zaczęło być w aucie głośniej niż zazwyczaj.

Dodam, że nie jest to uciążliwe, po prostu nagle jest inaczej i kierowca to zauważy. Natomiast przy prędkościach do 130km/h szum się nie zwiększył, może minimalnie ale to już wg mnie jest niemierzalne uchem.

Nie stwierdziłem natomiast, żeby przy małych prędkościach w aucie było ciszej.

Tak jak staf, z pełną odpowiedzialnością polecam te owiewki - w deszczu niezastąpione. W ogóle można jeździć nawet te 170km/h przy 4-ch szybach uchylonych i ani grama przeciągu w aucie :!:

komarek - Sro Wrz 09, 2009 22:16

mam owiewki od kilkunastu tygodni i moje obserwacje są następujące:

- w mieście przy niskich prędkościach faktycznie przy lekko uchylonym oknie jest ciszej
- przy obu lekko uchylonych oknach nie ma przeciągu
- przy opadach deszczu niezastąpione
- w trasie jest głośniej, ale głośność w R400 przy 150 (i wyżej) jest taka, że owiewki nic praktycznie nie zmieniają :neutral:
- samochód moim zdaniem ładniej się prezentuje - subiektywnie :cool:

podsumowując: polecam

Mayson - Sro Wrz 09, 2009 22:54

komarek napisał/a:
- w mieście przy niskich prędkościach faktycznie przy lekko uchylonym oknie jest ciszej

Jest ciszej niż...? Mógłbyś doprecyzować?

thef - Czw Wrz 10, 2009 08:13

Mayson napisał/a:
Jest ciszej niż...?
Bez owiewek z uchyloną szybą :) .
Mayson - Czw Wrz 10, 2009 08:41

thef napisał/a:
Bez owiewek z uchyloną szybą

A no właśnie. Bo to na logikę jedyna możliwość, aby wiewki sprawiały, że jest ciszej (ale o tym pisałeś już) i być może o to chodziło Popayowi :wink:

komarek - Czw Wrz 10, 2009 21:20

thef napisał/a:
Bez owiewek z uchyloną szybą :) .


dokładnie to miałem na myśli :smile:

filo - Czw Paź 15, 2009 14:23

Kupiłem te owiewki u sprzedającego którego polecałeś.
Montaż prost w zasadzie ale jest jedno ale.
O ile przednie ładnie wchodzą na wcisk to tylne siedzą dość luźno.
Niby jest tam jakaś blaszka dodatkowo ale jakoś nie bardzo udało mi się ją zamontować a dwa to ona raczej nie zda egzaminu.
Nie wyrzucałem ich bo będą potrzebne a mianowicie tylne owiewki posmarowałem sylikonem dekarskim, bez barwnym, zamontowałem i zamknąłem szyby do czasu wyschnięcia.
A blaszka się przyda aby odepchnąć owiewkę od szyby w ramie bo podczas zamykania szyba wadzi o dolny rant owiewki i nie chce się zamknąć do końca.
Ogólnie to mogli trochę dłuższe te owiewki zrobić, tzn. ten kawałek co wchodzi pod gumę z długości.
2-3 mm i była by na wcisk idealnie.

Co do przednich owiewek to według mnie ta część, która ma chować się pod gumą została za dużo zeszlifowana i widać szlif z zewnątrz, na krawędzi gumy co zbyt sympatycznie nie wygląda.
Ale cóż-z czasem zarośnie brudem i nie będzie widać :mrgreen:

staf - Czw Paź 15, 2009 14:46

filo, Ja mam inny model R. U mnie z owiewkami były po trzy blaszki na każdą z nich (tył). Zobacz w moim garazu. Trzymaja bez silikonu. Szkoda że pośpieszyłes się ze smarowaniem, blaszki muszą trzymać owiewke, a po za tym tak jak piszesz dają potrzebna odległośc do zamykania szyby żeby ta bez zgrzytów się zamykała.
filo - Czw Paź 15, 2009 23:15

staf, pisałem do Mayson'a bo to "jego" temat.

Patrzyłem teraz i sylikon wysechł i już się szyba nie blokuje a co do tej blaszki to i tak ją tam jakoś wkomponuje...

zuber84cool - Nie Paź 25, 2009 00:54

Teraz to przydałyby się jeszcze takie osłony HEKO na zimę na grill i owiewka przedniej szyby,niestety na stronie producenta HEKO nie ma takich w ofercie do Rover'a a szkoda,chętnie bym się w takie zaopatrzył,naprawdę świetna jakość wykonania i praktyczność a tu jeszcze mała ciekawostka Motofakty
Mayson - Pon Paź 26, 2009 00:03

filo napisał/a:
tylne siedzą dość luźno.
Niby jest tam jakaś blaszka dodatkowo ale jakoś nie bardzo udało mi się ją zamontować a dwa to ona raczej nie zda egzaminu.

Zgadza się; u mnie też siedziały luźno ale właśnie ta blaszka (też się zastanawiałem chwilę, o co z nią chodzi) pięknie trzyma tylne owiewki - lepiej niż przednie :wink: Po prostu znalazłem w opakowaniu rysunek z montażem przy pomocy tych blaszek - u mnie wszystko gra :ok:
filo napisał/a:
Co do przednich owiewek to według mnie ta część, która ma chować się pod gumą została za dużo zeszlifowana i widać szlif z zewnątrz, na krawędzi gumy co zbyt sympatycznie nie wygląda.

Tu niestety się zgadzam; ale na szczęście widać to dopiero, gdy się przyjżysz.

jabco - Wto Lis 17, 2009 20:10

Pamiętam miałem takie owiewki jak świeżo kupiłem swoją szejsetkę.Nie podobało mi się to za bardzo i w pierwszy dzień je zdemontowałem tzn połamałem :razz: Szkoda bo były orginalne ze znaczkiem rovera :mrgreen: Teraz widzę że mógłbym je sprzedać :cry:
marthinez - Wto Lis 17, 2009 21:10

jabco napisał/a:
Pamiętam miałem takie owiewki jak świeżo kupiłem swoją szejsetkę.Nie podobało mi się to za bardzo i w pierwszy dzień je zdemontowałem tzn połamałem :razz: Szkoda bo były orginalne ze znaczkiem rovera :mrgreen: Teraz widzę że mógłbym je sprzedać :cry:
Hehe miałem podobnie z ta różnicą, że ja swoje wyrwałem po dwóch tygodniach. :mrgreen:
filo - Wto Lis 17, 2009 21:24

Wczoraj zdemontowałem tylnie bo coś ten silikon nie trzymał.
Zostaje ten patent z blaszką bo tylko same przednie to jakoś nie za ładnie wygląda...

zuber84cool - Sro Gru 02, 2009 21:35

Ja tam się nie bawiłem w żadne klejenie,skorzystałem z tych blaszek które były w zestawie i trzyma jak chol... :wink: ale fakt same przednie to już nie to samo ale już na wszystkich drzwiach to całkiem całkiem no i praktyczne :grin:
filo - Czw Gru 03, 2009 02:54

zuber84cool napisał/a:
skorzystałem z tych blaszek które były w zestawie i trzyma jak chol.


A u mnie ni h... :wink:
Nie chce ta blaszka się zaklinować i wszystko wypada.
W którym miejscu ją klinujecie i ząbkami w którą stronę?

zuber84cool - Czw Gru 03, 2009 12:06

filo nie wiem jak ci to wytłumaczyć ja założyłem tą blaszkę ząbkiem do środka skorzystaj może z tego schematu ja tak u siebie założyłem i zamknąłem szybę aby docisnąć klej do uszczelki po kilku godzi już trzymało bynajmniej owiewka może się troszkę telepotać ale na pewno nie wyleci.
Tak to wygląda patrząc z góry

Mayson - Czw Gru 03, 2009 12:29

Musi być ząbek od środka - tzn. od strony wnętrza auta. Inaczej ząbek wbija sięw owiewkę i traci wszycho sens. Tak jak narysowałeś zuber, tak było na instrukcji obsł. Dodam, że blaszka też nie chciałą mi wejść - trzeba było to wcisnąć na chama. Ale dzięki temu wszystko trzyma jak fabryczne ;)
filo - Czw Gru 03, 2009 16:03

A to nie wiedziałem,że ta uszczelka ma taki jakby fartuch i blaszka jedną stroną ma wyjść pod niego.
Obadam tą uszczelkę i spróbuje raz jeszcze.

Na rysunku zaznaczyłem jak u mnie się ta blaszka układała.

staf - Czw Gru 03, 2009 16:07

Mayson, Ma racje. U mnie był ....ząbek, który trzyma owiewkę.
zuber84cool - Czw Gru 03, 2009 16:12

filo musisz tak jak na rysunku trochę jest z tym piepsz... i może trzeba będzie lekko przygiąć tą blaszkę ale nie koniecznie i tak właśnie żeby ta blaszka dociskała owiewkę do tej uszczelki zewnętrznej na pewno sobie poradzisz :wink:
staf - Czw Gru 03, 2009 16:36

Ja bym niczego nie doginał,odginał. Blaszki są już wyprofilowane, ułożone pod owiewke, musi pasować.
filo - Pią Gru 04, 2009 23:43

A w którym miejscu ma być ta blaszka na owiewce (orientacja od przodu ku tyłowi auta)?
Mayson - Sob Gru 05, 2009 01:06

Przy słupku B. Od szerszej strony owiewki.
Malekith - Pon Lut 22, 2010 21:31

pomożecie? bo niemoge sobie z tym poradzić, w którym miejscu mają być te blaszki bo coś mi te owiewki nie chcę sie trzymać stabilnie, 2 owiewki (przód) i 4 blaszki czyli w ktorych 2 miejscach te blaszki mają byc help :(
Mayson - Pon Lut 22, 2010 21:46

Malekith, powyżej wszystko ładnie wyjaśniliśmy, a zuber84cool zapodał nawet rysunek :ok:

No chyba, ze masz owiewki z firmy innej niż HEKO (bo przy HEKO blaszki są 2, nie 4), to musiałbyś fotki tego ustrojstwa wrzucić.

staf - Wto Lut 23, 2010 08:42

Ja też u siebie miałem trzy blaszki na tylnią szybe. \na przednią nie było wogóle. Trzymają sie do dziś.
Malekith - Wto Lut 23, 2010 10:07

mam z heko (same przody) i mam po 2 blaszki na owiewke tylko nie wiem w których miejscach te blaszki wciskać:(
staf - Wto Lut 23, 2010 10:13

Malekith, Musisz rozłozyć je równo, dzieląc długośc owiewki na trzy. Zresztą nie ma to znaczenia czy będzie jedna centymetr w to czy w tamto.
Malekith - Wto Lut 23, 2010 10:55

oka będę próbować dzięki
zuber84cool - Czw Maj 19, 2011 19:35

Koledzy wie ktoś z was gdzie i czy można kupić tylne owiewki do R600? ja mam komplet, ale już niekompletny ponieważ dzisiaj ktoś z tyłu opuścił sobie szybkę, nie wiem w jakim celu i owiewkę wywiało i poleciała z wiatrem prosto pod koła 9-cio tonowego MAN'a :roll: .
Pływak - Czw Maj 19, 2011 19:51

Pierwszy link po wpisaniu w google owiewki http://www.heko.pl/
zuber84cool - Czw Maj 19, 2011 20:17

Pływak napisał/a:
Pierwszy link po wpisaniu w google owiewki http://www.heko.pl/

Tyle to ja wiem, bo przecież od nich mam owiewki, chodziło mi o to czy da radę kupić tylko tylne, ale chyba się nie da, albo przód albo komplet :/ .

http://www.e-heko.com/pl/...4=18801&string=

filo - Czw Maj 19, 2011 21:00

zuber84cool, napisz/zadzwoń do nich i zapytaj skoro sprzedają albo przód albo komplet.
Jak by Ci sprzedali tył to im jeden przód przybędzie...
www.allegro.pl/owiewki-he...1610995272.html

Pływak - Czw Maj 19, 2011 21:01

Pisałeś maila z pytaniem czy gdybasz? Napisz im, ze zgubiłeś jedną skoro to producent to nie powinno być problemu z zakupem samego tyłu może nawet jedna uda Ci się kupić...
filo - Czw Maj 19, 2011 21:07

A poszukam bo może mam tylne bo jak sprzedawałem swojego R to właśnie tylnych nie było z tego co patrze:
zuber84cool - Czw Maj 19, 2011 22:38

filo, to jakbyś znalazł u siebie to odezwij się na PW, potrzebuję tylnej lewej a jak nie będzie to będę się pytał tych z HEKO, może uda się wyrwać tę jedną sztukę, kurczę bez tylnych owiewek to tak jakoś dziko to wygląda.