Zobacz temat - [R220 SD - 86KM] Czujnik wentylatora
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 SD - 86KM] Czujnik wentylatora

rbl - Wto Wrz 08, 2009 02:28
Temat postu: [R220 SD - 86KM] Czujnik wentylatora
Gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzącego odpowiedzialny za uruchomienie wentylatora przy chłodnicy w R220 SD?

Czy to ten znajdujący się bezpośrednio na chłodnicy po lewej stronie? Jeśli nie, to co to takiego?

szoso - Wto Wrz 08, 2009 07:59

rbl napisał/a:
Czy to ten znajdujący się bezpośrednio na chłodnicy po lewej stronie?

tak to ten :smile:

rbl - Wto Wrz 08, 2009 20:59

Dziś dokładniej się temu przyglądałem i wg. mnie to raczej nie może być czujnik temperatury. Znajduje się on na obudowie wentylatora więc to odpada.

Gdzie więc szukać mam czujnik temperatury płynu chłodzącego odpowiedzialny za uruchomienie wentylatora??




szoso - Wto Wrz 08, 2009 21:02

więc co nie masz czujnika w chłodnicy?
patrzyłem w Rave to było tak samo jak u mnie czyli w chłodnicy był czujnik to teraz to już nie wiem

Remigiusz - Wto Wrz 08, 2009 21:19

rbl, Nie ma czujnika na chłodnicy :razz: Te zdjęcia co pokazałeś jest to tylko wtyczka do wentylatora.

Czujnika jako takiego nie ma, działa to jakos za pomocą czujnika temp. ktory znajduje sie na kolanku płynu chłodniczego ktory idzie do głowicy: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=392069 Na samam dole masz opisane

Z tego co pisze w Rave to czujnik podaje sygnał do komputera i jak temp jest za wysoka to sie dopiero włącza wentylator. Mi sie jeszcze nigdy nie włączył o proc jak klima działa :wink:

rbl - Wto Wrz 08, 2009 21:41

Dziś zauważyłem, że na tej kostce przy wentylatorze mam przerwany przewód niebieski :/
Pytałem żaś o czujnik temperatury aby sprawdzić działanie wentylatora - podobno wyciągając czujnik temperatury wentylator powinien się włączyć.

Auto mam od ponad roku i ani razu nie byłem świadkiem tego, że wentylator pracował. Najpierw naprawie przewód i sprawdzę wentylator wyciągając czujnik temp.

W innym temacie przeczytałem, że uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego też może być przyczyną nie włączania się wentylatora :roll: Odkręcając korek słyszę dźwięk wypychanego powietrza - czy to znaczy, że korek jest ok?

Remigiusz - Wto Wrz 08, 2009 21:50

rbl, Jak masz pęknięty to juz na 99% jest to do lutowania kabel. U mnie było tak samo, małe pękniecie i jak chciałem go wypiąć to mi została tylko ta czarna kostka w ręce i kable sie urwały.

Jak chcesz zobaczyć czy działa to wypnij kostke i podłącz prosto z baterii prąd, czarny kabelek jest masa wiec byle gdzie można uzyskać, a ten dwu kolorowy niebiesko fiolet to chyba jest do plusa i sie tobie włączy wentylator jak działa.

[ Dodano: Wto Wrz 08, 2009 21:54 ]
rbl napisał/a:
Auto mam od ponad roku i ani razu nie byłem świadkiem tego, że wentylator pracował. Najpierw naprawie przewód i sprawdzę wentylator wyciągając czujnik temp.

W innym temacie przeczytałem, że uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego też może być przyczyną nie włączania się wentylatora :roll: Odkręcając korek słyszę dźwięk wypychanego powietrza - czy to znaczy, że korek jest ok?


Ja mam już ponad 2 lata Rovera i ani razu mi sie nie włączył wentylator sam od siebie, bo tez nigdy temp tak wysoko nie podskoczyła. Diesle maja trochę nisza temp spalania niż benzyniaki wiec trochę trzeba sie o męczyć żeby doprowadzić do takiego stanu żeby sie włączyła chłodnica.

Ściągnięcie kabla z czujnika chyba raczej nic nie da ale spróbuj, będzie komp raczej myślał ze jest zimny silnik. :wink:

rbl - Wto Wrz 08, 2009 22:11

Remi55, sposób z podłączeniem wentylatora bezpośrednio do baterii daje możliwość sprawdzenia samego działania wentylatora.

Natomiast jeśli motyw z włączeniem się wentylatora po odpięciu czujnika jest prawdziwy to mamy w ten sposób możliwość sprawdzenia reakcji komputera no i sprawdzenia wiązki przewodów (czujnik - komputer - wentylator).

Jestem więc ciekaw jak to z tym jest.. czy odpięcie czujnika temp. powoduje uruchomienie wentylatora? :roll:

Remigiusz - Wto Wrz 08, 2009 22:19

rbl, Przeczytałem opis w RAVE co do wentylatora i dam pisze ze włączenie się jego jest jest skutkiem wiele rzeczy. Po pierwsze np sam czujnik temp przy starcie zapłonu jest używany do ustalenia czasu grzanie świec żarowych.

Niestety dokładnie opisane nie jest kiedy się włączy, a o czujniku co ma byc przy wentylatorze to dotyczy tylko wersji SDI z Komputerem Bosch a my mamy Rover MEMS w SD :mad:

Niestety więcej czujników nie mamy co do temperatury :sad: A opisanie MEMS nie ma co kiedy co robi :neutral:

rbl - Czw Wrz 10, 2009 23:57

Na sobotę jestem ugadany z elektromechanikiem. Naprawi mi przewód przy wtyczce wentylatora i przewód idący od EGR bo przetarł się od osłony silnika :/ .. sprawdzę wtedy motyw z wyjęciem czujnika temperatury.. o ile go znajdę :lol:

Dzięki za odpowiedzi!

Remigiusz - Pią Wrz 11, 2009 00:39

Wywal EGR i go zaślep: :razz: Zbędna rzecz i tylko zasyfia układ dolotowy.



Ty nie masz Intercoolera wiec jak bys u siebie odkręcił dolot, tam gdzie EGR siedzi na nim, to byś doznał szoku o ile mm się tobie dolot zmniejszył :evil:

Ja jak dokładałem IC to jakieś 3-5mm syfu było na ścianach dolotu. Dlatego tez z nowym dolotem od SDi podziękowałem EGR :wink:

Czujnik oraz to kolanko na którym siedzi jest zaraz przy 1. świecy żarowej :wink: Daj znać co sie stało jak sie odepnie ale raczej obstawiam ze nic się nie stanie :razz:

[ Dodano: Pią Wrz 11, 2009 00:41 ]
To byly jeszcze czasy jak sie miało taki wygląd w komorze silnika :mrgreen:


rbl - Pią Wrz 11, 2009 00:49

Apropos EGR.. czy nie wystarczy samo odpięcie tego cienkiego przewodu, który na Twoim zdjęciu ma zielony koniec? Albo/i całej wtyczki przy puszce EGR?

Nie bardzo mam kiedy zajmować się takimi robótkami, a trzeba wykombinować zaślepkę itp.

Remigiusz - Pią Wrz 11, 2009 00:55

No jak działa tobie poprawnie jeszcze EGR i sie cały zamyka to można ten Kabel co ja mam na zielony wył i będzie dobrze :mrgreen:

Zaślepkę jak chcesz to ja mam jeszcze w piwnicy gdzieś, bo wycinałem z obudowy Cd-Romu, Jeździłem na tym ponad rok :mrgreen:

szoso - Pią Wrz 11, 2009 08:48

jeśli chodzi o EGR to ja zaślepiłem go tylko w miejscu zaznaczonym na fotce bez jego demontażu bo nie mogłem odkręcić śrub przy kolektorze
rbl - Sob Wrz 12, 2009 00:33

Remi55, dzięki za szczere intencje :) nie uwłaczając Twojej pomysłowości i zaradności, ale ten patent zaślepki z obudowy cd-rom'u sobie odpuszczę :razz:

Będąc na wymianie i przeczyszczaniu układu chłodniczego mechanik bez słowa założył nową gumkę na ten przewód od EGR (miałem pęknięty). Pojeździłem tak jeden dzień, ale nie zauważyłem różnicy. Chociaż tak właściwie to miałem wrażenie, że silnik chodzi ciszej i jest bardziej energiczny.. ale dwa dni nie jeździłem w ogóle autem więc wydaje mi się, że to raczej jest złudzenie :lol:

bambi - Sob Wrz 12, 2009 18:27

rbl, wiem, że nie w temacie, ale gdzie jeździsz do mechanika z roverkiem? jeśli mogę zapytać..
rbl - Sob Wrz 12, 2009 18:52

Na wymianie płynów, olejów, filtrów polecam zakład przy ul. Towarowej (obok Myjni samoobsługowej 24h). Wykonują tam też drobne naprawy - rozrząd też tam wymienisz. Na miejscu jest też elektromechanik.

Jeśli chodzi o poważniejsze rzeczy to możesz zaglądnąć na 3-go maja (za Energopalem - a na przeciwko tego starego Energopalu :smile: obok przejazdu kolejowego. Taki budynek z ładnym graffity na jednej ze ścian :lol:

Profesjonalne podejście mają faceci w zakładzie "Autodiagnostyka" na terenie Rafinerii. Wjazd przez bramę główną zakładu Lotos.

To są trzy zakłady z których miałem okazje korzystać i mogę polecić.

szoso - Pon Wrz 14, 2009 12:15

u mnie odłączenie czujnika wentylatora nie powoduje jego załączenia