Zobacz temat - [R600] Full group czy półsekwencja - ktoś wie ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Full group czy półsekwencja - ktoś wie ?

Marrkus - Sro Wrz 09, 2009 23:42
Temat postu: [R600] Full group czy półsekwencja - ktoś wie ?
Witam

Poszukuje informacji o rodzaju wtrysku w silniku 2.0 serii-T produkowanym po 1996, czyli ten z zapłonem bezrozdzielaczowym (bez kopułki i paca). Schemat w RAVE pokazuje jak by to była półsekwencja (2x2) ale gdzie indziej jest mowa o full group. jak to w końcu jest



Co do starszych jednostek serii T to jeżeli się nie mylę jest tam na wałku ssącym czujnik identyfikujący cylinder - ale tam chyba też nie jest pełna sekwencja

Senn - Czw Wrz 10, 2009 23:39

No ze schematu wychodzi ze polsekwencja i tak pewnie jest. W K serii, gdzie stosowali ten sam MEMS 1.9 tez jest polsekwencja. Silniki na kopulce prawdopodobnie chodzily w full grupie bo i K seria na kopulce (np. poldorover MEMS 1.6) tak maja. Dopiero MEMS 3 chodza w pelnej sekwencji.

Jakie inne zrodla oprocz RAVE masz na mysli?

Marrkus - Pią Wrz 11, 2009 17:39

W dziale "Pobierz pliki" na stronie głównej jest opis systemu MEMS i tam właśnie się doczytałem że starsze Wersje T miały na wałku ssącym ten czujnik identyfikujący cylinder. Niestety nie ma tam opisanych wersji nowszych (1.9, 2J, 3)

A nie wiesz jak to jest w w MEMS3 z identyfikacją cylindra? Inne koło zamachowe?

I jeszcze pytanko na temat koła zamachowego w silnikach z MEMS 1.9 jak tam są ułożone te wypustki? Czy to poprzez jakiś określony znacznik wykrywany jest moment gdy ma nastąpić zapłon na pierwszym cylindrze?
Dzięki za odpowiedź

Senn - Sob Wrz 12, 2009 15:40

Pierwszy raz slysze ze starsze wersje mialy taki czujnik. Co do MEMS3 to nic na jego temat nie wiem niestety :(

Co do znakow na zamachu to ten watek powinien Ci sporo wyjasnic -> http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0

Generalnie to sa dziury w uzebieniu na kole zamachowym.

Marrkus - Sob Wrz 12, 2009 18:54

Dzięki właśnie tego tematu szukałem - ale nie mogłem go namierzyć

CO do "dziur w uzębieniu zamachu" jak to określiłeś to wiem o co chodzi tylko nie wiem w jaki sposób MEMS identyfikuje aktualne położenie wału korbowego. Ale jeśli dobrze pamiętam to w tym topicu coś było na temat ... zaraz se popatrzę