|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 iDT 02'] Wysokie położenie pedała sprzęgła
PopaY - Nie Wrz 13, 2009 12:11 Temat postu: [R45 iDT 02'] Wysokie położenie pedała sprzęgła Witam.
Coś mnie nieco martwi i troszkę denerwuje, a mianowicie bardzo wysokie położenie pedała sprzęgła. Pedał sprzęgła jest położony ponad pedałem hamulca i gazu, kilka centymetrów od górnej ścianki co po prostu powoduje, że za każdym razem przy zmianie biegu muszę całkowicie zdjąć stopę z pedała by sprzęgło poszło na maxa do góry. Na zdjęciach widać jego położenie (przepraszam za jakość).
Generalnie sprzęgło działa dobrze, nie mam zastrzeżeń choć troszkę popiskuje przy jego naciskaniu. Co o tym myślicie? Czy już czas na wymianę sprzęgła? Pedał nie powinien być tak wysoko, to jasne jak słońce. Doradźcie.
azer - Nie Wrz 13, 2009 12:13
e to normalne, wiele razy poruszane i generalnie nic z tym nie da się zrobić
komuś coś się udało, ale nie pamiętam co było robione
[ Dodano: Nie Wrz 13, 2009 13:15 ]
jeden z wielu tematów
http://forum.roverki.eu/v...B3+sprz%EAg%B3a
PopaY - Nie Wrz 13, 2009 12:16
No nie wiem czy normalne, bo w R600 położenie pedału sprzęgła jest na wysokości pedała hamulca. U sąsiada w R200 również. Sprzęgło mi piszczy przy naciskaniu, ogólnie jest to uciążliwe jeśli jest ono tak wysoko.
mORGAN - Nie Wrz 13, 2009 13:17
Normalne w znaczeniu, że typowe dla tego modelu. Nie mniej jednak wkurzające. U mnie też tak wysoko...
magneto - Nie Wrz 13, 2009 13:41
Potwierdzam. też mam wysoko tego pedała.ale już się przyzwyczaiłem
marcinZG - Nie Wrz 13, 2009 17:41
Ja rowniez potwierdzam opisana przypadlosc.
sTERYD - Nie Wrz 13, 2009 20:10
400/45 tak ma.
Ktoś sobie podkładał gumę pod zderzak, żeby obnizyć.
Wg mnie wcale nie jest to niewygodne, ale to moje zdanie i całkowicie się z nim zgadzam
PopaY - Nie Wrz 13, 2009 20:13
Hmm, jeśli zarówno w R600 i R45 jest takie samo sprzęgło hydrauliczne i w R600 jest wysprzęglik, którym możemy ustawić położenie pedała to czemu do cholery nie ma tego w R45? Albo może jest, ale schowane tak, że w ogóle tego nie widać? No dla mnie akurat jest to uciążliwe
sTERYD - Nie Wrz 13, 2009 20:30
tak, ale w R600 jest inny wysprzęglik (imho lepszy) i inna pompka niż w R400
w R400/45 wysprzęglik jest to po prostu pojemnik z tłoczkiem i to w dodatku z plastiku, bez przewidzianego odpowietrzania, ani żadnej regulacji
pompka jest podobnie jak w R75 ze zbiorniczkiem zamontowanym na stałe na szczęście znacznie mniej awaryjna i da się sprawdzić płyn bez większych końbinacji ale regulacji tam na prawdę nie ma
PopaY - Pon Wrz 14, 2009 21:34
Czyli rozumiem, że tak ma być i tyle. Dzięki Panowie, przestanę się tym przejmować
Jugol - Pon Wrz 14, 2009 21:43
sTERYD napisał/a: | 400/45 tak ma.
Ktoś sobie podkładał gumę pod zderzak, żeby obnizyć.
Wg mnie wcale nie jest to niewygodne, ale to moje zdanie i całkowicie się z nim zgadzam |
...wg mnie nie jest to niewygodne, ale to moje zdanie i też się z nim całkowicie zgadzam
Stacho - Wto Wrz 15, 2009 09:01 Temat postu: [R45 1,4 16V, 2001r] Witam,
Pisałem o tym, ja sobie nieco pedał obniżyłem, prawie trzy lata jężdżę i jest ok, zobacz moje posty , pozdr...
sobrus - Wto Wrz 15, 2009 10:07
Moj tez ma wysoko. Wkurza to o tyle, że powyżej zdarza mi sie zahaczyć o kawałek maty którą wyłożona jest podłoga (a która kończy sie aż przy desce). Mniej wiecej tam gdzie są bezpieczniki.
Podczepianie maty z kolei aby siedziała wyżej utrudnia dostęp do gniazdka diagnostycznego.
Ale wielkiego problemu nie ma.
Przynajmniej dopóki moja stopa to numer 42
PopaY - Wto Wrz 15, 2009 10:56
Moja to 45 i deczko mnie to denerwuje Poza tym pracuję w garniturku więc i buty mam garniturowe, a te są jeszcze dłuższe Ale nic, trzeba się przyzwyczaić
sobrus - Wto Wrz 15, 2009 11:12
Znam ten ból, na ślub brata wziąłem sobie inne buty do jazdy...
Dobrze ze w pracy chociaz na luzie...
Chyba bym oszalał musząc siedzieć 8h dziennie przed komputerem w garniturze.
PopaY - Wto Wrz 15, 2009 11:19
Czasami 12h Ale mniejsza z tym, ważne, że w tym obuwiu jeżdżę maksymalnie 15 minut dziennie
gralu - Wto Wrz 15, 2009 22:34
[quote="azer"]e to normalne, wiele razy poruszane i generalnie nic z tym nie da się zrobić
a właśnie że się da wystarczy wyciągnąć pedał sprzęgła wykręcić śrubę z gumowym odbojem i ten kawałek blachy gdzie owy odbój się wkręca zagąć poprzez wkręcenie w imadło( to dość twardy materiał i zwykłe kombinerki czy obcążki nie pomogą) podczas puszczania nogi z pedału sprzęgła odbój uderza w ścianę grodziową i z czasem ta owa blacha(zagięcie) się odgina i regulacja śrubą nie pomaga pedał idzie w górę....... to normalka 15-20 min roboty i położenie pedału sprzęgła jak nowe. Sprawdzone na R25 i jeżeli w R45 jest to samo to żaden problem
sTERYD - Wto Wrz 15, 2009 22:38
w r45 nie jest tak samo jak w r25
sprzęgło ma odbój przy samym pedale i pompka (nie linka) jest na sztywno zmontowana z dźwignią pedału, bez opcji regulacji długości cięgna
drozdzik - Nie Paź 07, 2012 21:25
witam tez mam taki pedal ale mysle nad tym zeby w ciegnie pompki wywiercic otwor blizej i przykrecic pedal zejdzie w doł a sam silownik pomki nadal bedzie sie cofal tak jak eczesniej poniewaz orginalnie jest tam spory zapas luz jka zrobie to dam fotki o co mi chodzilo bo ciezko mi to opisac
michu027 - Sro Paź 24, 2012 18:34
Witam, ja również mam problem. Otóż padło mi sprzęgło(pękła tarcza) stare było firmy Valeo,a ja zakupiłem firmy national od tomateam. Wcześniej ze sprzęgłem nie miałem żadnych problemów, tarcza o dziwo miała jeszcze około 7mm grubości, ale mniejsza.
Chodzi o to że pedał sprzęgła był równiutko z innymi, a teraz po wymianie przez mechanika pedał sprzęgła odstaje na około 2-3 cm wyżej od reszty. Czytałem na forum i są podzielone opinie. Mógłby ktoś w końcu powiedzieć naprawdę jak to z tym jest? Ewentualnie jak ową usterkę naprawić aby było to równe? Ktoś pisał że można to regulować ilością płynu w układzie, czyli że im więcej płynu tym sprzęgło wyżej? Według mnie to mało logiczne
Auto to Rover 400 2.0 sd 1996r
|
|