Zobacz temat - [R220SDI] Prośba o interpretację - zapala się Check Engine.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220SDI] Prośba o interpretację - zapala się Check Engine.

jeerk - Wto Wrz 15, 2009 13:15
Temat postu: [R220SDI] Prośba o interpretację - zapala się Check Engine.
Mam prośbę jak w temacie. Od ponad tygodnia po kilkunastu/kilkudziesiacu minutach jazdy - najczęściej przy spokojnej jeździe w okolicach 1,5-2K obr./min zapala sie na chwile kontrolka CHECK ENGINE (gaśnie po paru sekundach lub jak puszczę/wcisnę pedał gazu. Nie ma żadnych dodatkowych objawów - silnik w tym czasie normalnie pracuje. Postanowiłem więc zczytać błędy (metoda garażowa "zworka na złączu kontrolnym i liczenie błysków"). Doliczyłem się pięciu błędów:
27 - Przepływomierz powietrza (MAF) – niskie napiecie
(Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak
masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM)

28 - Przepływomierz powietrza(MAF) – wysokie napiecie
(Zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, brak zasilania,brak
masy, uszkodzenie MAF, uszkodzenie ECM)

34 - Cewka czasu wtrysku paliwa - (Przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzenie ECM)

37 - Czujnik pedału hamulca - (BPP)- bardzo prawdopodobne uszkodzenie
(Bezpiecznik, Zwarcie do masy, zwarcie do zasilania,
uszkodzenie zasilania, uszkodzenie BPP, uszkodzenie ECM)

55 - Moduł kontrolny silnika (ECM) - (Uszkodzenie przewodów, uszkodzenie zasilania, zwarcie domasy, uszkodzenie ECM)

Niestety dla mnie jako laika nie układa się to w logiczną całoś - zatem prośba o fachową interpretację - co może być najbardziej prawdopodobną przyczyną/na jakie wydatki powinienem się przygotowac ;) ?

Brt - Wto Wrz 15, 2009 14:24

Stawiam na przestawiony kąt wtrysku (własnie tak reagowała u mnie i nie tylko kontrolka silnika) i zrobiłbym przegląd wiązki kabli do pompy wtryskowej (dla świętego spokoju). Czujnik hamulca możesz sprawdzić na postoju ... naciskasz gaz do np 2000obr .... i nie puszczając gazu naciskasz hamulec ... obroty powinny spaść do ok 1300obr/min .... jeśli tak jest to jest ok.
bizkid - Wto Wrz 15, 2009 19:15

Gdyby kolega miał przestawiony kąt wtrysku zapewne odczuł by to przy ciężkim porannym odpaniu samochodu + kopcenie siwym dymem. (tak mi sie wydaje)

A próbowałeś tą "garażową" metodą wykasować mu te błędy ?

Brt napisał/a:
zrobiłbym przegląd wiązki kabli do pompy wtryskowej
... - dobry pomysł zacząć od kabli, wtyczek (poczyścić styki)
Brt - Wto Wrz 15, 2009 21:16

kąt wtrysku może być przestawiony w dwie strony ... jedna to utrudnione odpalanie na zimno, a druga to właśnie zapalająca się kontrolka, niższa dynamika w dolnym zakresie obrotów, odrobinę większe spalanie (przynajmniej u mnie były takie objawy) ;)
jeerk - Wto Wrz 15, 2009 21:27

Wszystkie sugestie mile widziane... z góry wielkie dzięki ;) ... czujnik hamulca sprawdzony ... zadziałało zgodnie z opisem ... na dokładny przeglad wiązki dzisiaj niestety zabrakło czasu. Jak skasować błędny niestety nie znalazłem nigdzie wskazówek. Póki co próbuję znaleźć w necie jakiś działający soft do testowania przez interfejs na usb/com via usb - no i nie wygląda to najlepiej. Ciąg dalszy poszukiwań w dniu jutrzejszym.
Brt - Wto Wrz 15, 2009 21:33

jeerk napisał/a:
Jak skasować błędny niestety nie znalazłem nigdzie wskazówek


ok 50 - 60 razy przekręcić stacyjkę lub opcja druga odłączyć aku na kilkanaście minut(nie sprawdzałem żadnej z opcji).

jeerk napisał/a:
Póki co próbuję znaleźć w necie jakiś działający soft do testowania przez interfejs na usb/com via usb - no i nie wygląda to najlepiej. Ciąg dalszy poszukiwań w dniu jutrzejszym.


nie wróżę sukcesu ... ale jakbyś cos znalazł to się pochwal ;)

filo - Sro Wrz 16, 2009 14:40

Brt napisał/a:
. Czujnik hamulca możesz sprawdzić na postoju ... naciskasz gaz do np 2000obr .... i nie puszczając gazu naciskasz hamulec ... obroty powinny spaść do ok 1300obr/min .... jeśli tak jest to jest ok.


Tak OT ale powiedz mi Brt, jak to z tym czujnikiem pedału hamulca jest skoro opisany przez Ciebie test wypada mi pomyślnie ale jak nacisnę pedał hamulca to przestają obroty falować?
Bo nie wiem czy jest sens dobierać się do tego czujnika...

Brt - Sro Wrz 16, 2009 14:46

może po naciśnięciu hamulca zmienia się obciażenie silnika minimalnie i nastawnik w pompie zmienia pozycję i dlatego przestaje falować .... nie sądzę, żeby strona elektryczna miała wpływ na falowanie obrotów ... niestety to tylko dywagacje i luźne rozmyślania .... :bezradny:
sebek88sko - Pią Wrz 25, 2009 00:00

mam podobnie, a zaczęło sie tym że skakał na niskich obrotach miesiąc i nie zawsze po miesiącu 4, 5 razy skoczył obrotomierz zaczęło szarpać jak przy braku paliwa ale nie zgasł silnik pojechał dalej jakiś 1km później na zakręcie zatrzymał prace silnika na biegu powstał problem kręciłem długo aż załapał ni działał obrotomierz wymieniłem pompę wtryskową+czujnik położenia wału zaczął palić .Tylko pompą wtryskowa kalibrowałem w 2 strony są efekty mizerne, na obrotomierzu skacza obroty ale tylko na biegu jak luz nie ma nawet przy depnieciu w pedal. dalej ma błędy 31 i 54z tym ze elektrozawór sprawdzany był :/ :sad: HELP!!!!!