Zobacz temat - [R45] chlodnica - jaki plyn ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] chlodnica - jaki plyn ?

yagher - Sro Wrz 16, 2009 06:07
Temat postu: [R45] chlodnica - jaki plyn ?
Zauwazylem spory ubytek plyny do chlodnicy i sie zastanawiam co moge do niego dolac .. w baniaku stoi borygo ale ten w chlodnicy to nie wiem jaki jest .. mozna mieszac rozne plyny czy lepiej zastosowac cos innego ?
Robertus74 - Sro Wrz 16, 2009 06:44

Poczytaj tu:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=44503

szoso - Sro Wrz 16, 2009 07:11

yagher nie obrażaj się ale czasami mam wrażenie że nie wiesz co to jest opcja "szukaj" a jesteś dłużej na forum niż ja :wink:
o tym mieszaniu płynów to jest nie jeden temat na tym forum :wink:
pozdro

SeniorA - Sro Wrz 16, 2009 07:45

yagher napisał/a:
Zauwazylem spory ubytek plyny do chlodnicy i sie zastanawiam co moge do niego dolac
najbezpieczniej taki , który jest mieszalny ze wszystkimi np. Prestone , a jesli nie był wymieniany od 2-3 lat, to dolać wody a potem wymienić na nowy.Płyn chłodniczy po 2-3 latach, a o wydłużonym okresie użytkowania po 5 latach, mimo spełnienia wymagań odporności na niskie temperatury, traci między innymi inhibitory korozji, czyli dodatki antykorozyjne które cały czas działając chemicznie zużywają się i po tym okresie silnik wewnętrznie i układ chłodzenia i ogrzewania nie są już chronione przed korozją ,dlatego zalecana jest wymiana .
kasjopea - Sro Wrz 16, 2009 09:38

yagher, proszę nie powielać tematów i korzystać z funkcji "szukaj".
yagher - Czw Wrz 17, 2009 06:24

to kupilem sobie niebieski koncentrat firmy "pan samochodzik" nie wiem co to ale tylko taki byl:) nalalem i okazalo sie ze mam dziure .. na szczescie tylko w gornym wezu ..
tylko powiedzcie mi czy przejdzie opcja by dobrze trzymalo jak "przewine" waz tasma izolacyjna ?

PopaY - Czw Wrz 17, 2009 06:26

Dla bezpieczeństwa powinieneś kupić nowy, to nie są jakieś wielkie pieniądze.
rbl - Czw Wrz 17, 2009 11:35

Kup lepiej nowy wąż. Taśma przy wysokiej temperaturze płynu chłodniczego może stracić swoje właściwości.
darek_wp - Czw Wrz 17, 2009 11:41

yagher napisał/a:
tylko powiedzcie mi czy przejdzie opcja by dobrze trzymalo jak "przewine" waz tasma izolacyjna ?


jest taśma do wysokich temperatur ale koszt kupna niewiele mniejszy jak wymiana węża (tym bardziej, że zawsze można poszukać tańszej używki)

yagher - Czw Wrz 17, 2009 12:08

izolacyjna to napewno tego by nie wytrzymala:) ale mam taka tasme samowulkanizujaca polaczona z jakas inna taka siatkowana gruba albo izolacyjna moze da rade ? wpakowalem teraz w auto ponad 1000 zl i probuje ciac teraz koszta:)
PopaY - Czw Wrz 17, 2009 12:14

yagher, ten wąż naprawdę jest nie jest drogi. Radzę Ci byś zainwestował w nowy, albo chociaż jak radzą koledzy w jakąś używkę, ale bez wad. Lepiej być pewnym, że w pewnym momencie wąż nie "pójdzie" i nie zaleje Ci komory płynem.
szoso - Czw Wrz 17, 2009 12:52

PopaY napisał/a:
ten wąż naprawdę jest nie jest drogi

czy mówicie o tym trójniku?
PopaY napisał/a:
i nie zaleje Ci komory płynem

miałem tak w Audi i to nic miłego,zalałem cały silnik :/

yagher - Czw Wrz 17, 2009 13:50

chodzi o waz przy tym trojniku .. jego ostatnie ogniwo ktore znajduje sie na gorze odchodzace jakby poza samochod .. taka w kasztalcie jakby wyprostowanej litery S ..


jescze musze dodac ze ta dziurka jest niewielka .. tak jakby jak delikatne naciecie kokolo 2mm na 10mm

szoso - Czw Wrz 17, 2009 14:03

yagher napisał/a:
tak chodzi o ten trojnik ..

a nie przetarł ci się on czasem od przewodu Intercoolera?
u mnie się przecierał więc musiałem te miejsce zabezpieczyć taśmą
zastanawia mnie ile może kosztować ten nowy trójnik?
używka wiem że około 100zł

yagher - Czw Wrz 17, 2009 14:44

od intekcolera to jest taki gruby nad nim co wpada tez do silnika ? jesli tak to calkiem mozliwe bo dziurka jest tuz pod nim ..

jescze dodam ze ta tasma samowulkanizujaca jest od -35 do +85 stopni ..
a ciezko bedzie tez waz dostac bo pytalem w kilku sklepach to tylko ewentualnie na dopasowanie z nim ..

[ Dodano: Czw Wrz 17, 2009 18:21 ]
zdjalem ta gume ale nameczylem sie okropnie bo jakis beznadziejny zacisk i nie mialem odpowiedniego naredzia by otworzyc to .. postaram sue kupic gume mam nadzieje ze dostane ..

darek_wp - Pią Wrz 18, 2009 06:33

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=746068513
pierwsza z brzegu aukcja dot przewodu układu chłodzenia (tanio :-))

szoso - Pią Wrz 18, 2009 07:08

yagher napisał/a:
od intekcolera to jest taki gruby nad nim co wpada tez do silnika ?

tak
yagher napisał/a:
jescze dodam ze ta tasma samowulkanizujaca jest od -35 do +85 stopni ..

ona się nie nadaje,rozpuszcza się :/
darek_wp napisał/a:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=746068513
pierwsza z brzegu aukcja dot przewodu układu chłodzenia (tanio :-))

czy to według ciebie wygląda jak trójnik o którym mowa w tym temacie? :wink:
rozchodzi się o wąż trójnik do diesla a nie o jakiś przewód do benzyniaka

darek_wp - Pią Wrz 18, 2009 07:58

szosownik napisał/a:
czy to według ciebie wygląda jak trójnik o którym mowa w tym temacie?
rozchodzi się o wąż trójnik do diesla a nie o jakiś przewód do benzyniaka


yagher napisał/a:
chodzi o waz przy tym trojniku .. jego ostatnie ogniwo


yagher napisał/a:
zdjalem ta gume ale nameczylem sie okropnie bo jakis beznadziejny zacisk i nie mialem odpowiedniego naredzia by otworzyc to .. postaram sue kupic gume mam nadzieje ze dostane


to chyba nie opis trójnika tylko gumowego węża - a dopasować można coś innego
np http://allegro.pl/item740...isnieniowy.html

szoso - Pią Wrz 18, 2009 08:05

polecam H.R AUTOMOBIL z pierwszego linka od darek_wp
ma angliki na części i szybko wysyła i ceny też w miarę

yagher - Pią Wrz 18, 2009 15:14

przelecialem chyba z 10 sklepow i nic mi nikt nie mogl sensownego zaproponowac .. a katalogow na rover nikt nie ma .. wyslalem kilka maili na allegro i bede czekal ..
Lewis - Pią Wrz 18, 2009 15:19

tez mialem przetarty waz niewielka dziurka ,mialem kupywac nowy ,ale narazie sie wstrzymalem wziolem kupiłem kawalek wezyka ktory pasowal do starego obejmy poskrecalem i nic nie ucieka juz plynu :)
yagher - Sob Wrz 19, 2009 13:10

to udalo sie w koncu dostac bardzo podobny waz :) jezeli ktos bedzie mial taki problem kiedys to pasuje WAZ OD OPLA tylko ze nie wiem jakiego bo nie dopytalem .. waz zamatowany tylko go nie zabezpieczylm tasma przed przetarciem jak ty szosownik .. ale powiedz mi po jakim czasie mniej wiecej on sie moze tak przetrzec ze bedzie do wymiany ?:)
szoso - Sob Wrz 19, 2009 15:32

yagher napisał/a:
ale powiedz mi po jakim czasie mniej wiecej on sie moze tak przetrzec ze bedzie do wymiany ?:)

trudno mi powiedzieć przez jaki czas się to przetarło :/
mam zamiar inaczej to zabezpieczyć,albo założę jako osłonę wąż o większym przekroju na ten przecierający się albo termokurcz bo taśma z meszkiem wygląda jak pół d... zza krzaka

Robertus74 - Sob Paź 10, 2009 11:14

Zmierzono dziś u mnie temperaturę zamarzania płynu chłodniczego i wynosi ona -21 st.
Kiedyś troszkę wody dolewałem. Czy to spowodowało, że temperatura jest taka, a nie ok. -30 st.? Bo wydaje mi się, że prawidłowa temp. w naszym klimacie to ok. -30 st., a nie -20 st., prawda?

thef - Sob Paź 10, 2009 11:22

Dolewanie wody do płynu na pewno podwyższy temperaturę zamarzania, to normalne zjawisko. Standardowo sprzedaje się u nas płyny do -37 st. C.
SeniorA - Sob Paź 10, 2009 11:24

Robertus74 napisał/a:
Czy to spowodowało, że temperatura jest taka, a nie ok. -30 st.
tak, dolanie wody zmieniło gęstość płynu . Zmień płyn na nowy, albo dolej odpowiednio koncentratu.
Robertus74 - Pon Paź 12, 2009 08:52

Tak zrobię.
Tylko zdziwiło mnie, że jedna szklanka wody potrafiła tak drastycznie zmienić temperaturę: z -37 na -21.
Pozdrawiam

thef - Pon Paź 12, 2009 09:01

Robertus74 napisał/a:
Tylko zdziwiło mnie, że jedna szklanka wody potrafiła tak drastycznie zmienić temperaturę: z -37 na -21.
Mało prawdopodobne. Albo stary płyn i stracił już właściwości, albo po prostu sam płyn od początki miał taka (lub podobną) temperaturę zamarzania. Znasz historię płynu od początku? Może ktoś wlał koncentrat rozrobiony tak, żeby temperatura zamarzania była ok. -21 st. C. Może ktoś wcześniej dolewał już wody.
Robertus74 - Pon Paź 12, 2009 10:09

Płyn na pewno ma już trochę latek i kilka(naście) tysięcy km.
Ale 3 lata temu miał jeszcze -37 st., bo wtedy był ostatnio sprawdzany.

thef - Pon Paź 12, 2009 14:50

Robertus74 napisał/a:
Ale 3 lata temu miał jeszcze -37 st., bo wtedy był ostatnio sprawdzany.
Po tych trzech latach mógł stracić właściwości. No i czy te -37 st. C to na 100% pamiętasz, że było?
SeniorA - Pon Paź 12, 2009 16:10

Robertus74, może pomiar gęstości był robiony na gorącym silniku, a wtedy jest niższa. Pomiar należy wykonać w 20 st.C.
http://forum.roverki.eu/v...t=g%EAsto%B6%E6

Robertus74 - Pon Paź 12, 2009 19:19

thef napisał/a:
Robertus74 napisał/a:
Ale 3 lata temu miał jeszcze -37 st., bo wtedy był ostatnio sprawdzany.
Po tych trzech latach mógł stracić właściwości. No i czy te -37 st. C to na 100% pamiętasz, że było?
Właśnie sprawdziłem. To było -35 stopni (mam to zapisane na karcie, którą dostałem z warsztatu).

SeniorA napisał/a:
Robertus74, może pomiar gęstości był robiony na gorącym silniku, a wtedy jest niższa. Pomiar należy wykonać w 20 st.C.
http://forum.roverki.eu/v...t=g%EAsto%B6%E6
Niższa to znaczy? Niższa w wartościach bezwzględnych czy niższa w wartościach rzeczywistych?
Bo -21 st. wyszło mi przy gorącym silniku (10 minut wcześniej przyjechałem do warsztatu).

SeniorA - Pon Paź 12, 2009 21:21

Niższa to znaczy?

na przykladzie :
35% roztwór glikolu w temp - 10 st.C ma gęstość 1.058 , a w temp. + 20 st.C 1.045 , w + 40 st.C 1.037.

thef - Wto Paź 13, 2009 08:58

SeniorA napisał/a:
na przykladzie :
35% roztwór glikolu w temp - 10 st.C ma gęstość 1.058 , a w temp. + 20 st.C 1.045 , w + 40 st.C 1.037.
Ale przecież nie chodzi o gęstość, bo ta zawsze jest zależna od temperatury, tylko o temperaturę krzepnięcia. Jedyne przeciwskazanie jakie przychodzi mi do głowy, to optymalna temperatura pracy testera.
SeniorA - Wto Paź 13, 2009 09:13

thef napisał/a:
Ale przecież nie chodzi o gęstość, bo ta zawsze jest zależna od temperatury, tylko o temperaturę krzepnięcia
ale temp krzepnięcia roztworu zależy od gęstości tego roztworu. Testery mierzą gęstość w 20 st.C i są wyskalowane na odpowiadającą tej gęstości temperaturę krzepnięcia.
thef - Wto Paź 13, 2009 10:08

SeniorA napisał/a:
na przykladzie :
35% roztwór glikolu w temp - 10 st.C ma gęstość 1.058 , a w temp. + 20 st.C 1.045 , w + 40 st.C 1.037.

thef napisał/a:
Ale przecież nie chodzi o gęstość, bo ta zawsze jest zależna od temperatury

SeniorA napisał/a:
ale temp krzepnięcia roztworu zależy od gęstości tego roztworu
thef napisał/a:
Jedyne przeciwskazanie jakie przychodzi mi do głowy, to optymalna temperatura pracy testera.

SeniorA napisał/a:
Testery mierzą gęstość w 20 st.C i są wyskalowane na odpowiadającą tej gęstości temperaturę krzepnięcia.


Piszemy o tym samym, ja tylko chciałem zwrócić uwagę dlaczego może ważna być temperatura pomiaru. Skoro temp. krzepnięcia zawsze zależy od gęstości w danej temperaturze, to nie znaczy, że nie można dokonywać pomiarów przy różnych temperaturach cieczy, ograniczeniem może być tylko tester, który prawidłowe wskazania pokazuje w założonej z góry temperaturze pomiarowej (wyskalowanie).