Zobacz temat - [R 200 98] felgi 15 i opony
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200 98] felgi 15 i opony

Roj - Czw Wrz 17, 2009 16:48
Temat postu: [R 200 98] felgi 15 i opony
wiem, że temat był poruszany ale jakoś nie znalazłem jasnych wytycznych

na stronie w danych technicznych modeli jest napisane, że oryginalny rozmiar alu to

5J 15' ET: 45

a opony

185/55

w temacie http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=31527
napisano
Rover 200 / 400, rok 90 > 99 :: 4x100, o56.1, ET 38

najbardziej popularna szerokość felg 15' to 6,5J


PYTANIA:

1. o jakich parametrach (szer., et) szukać felg 15 żeby było bezpiecznie i bezproblemowo z użytkowaniem?

2. jakie rozmiary opon (zawieszenie standard) byłyby najlepsze do całkiem dynamicznej jazdy cywilnej (nie decydują walory wizualne!)?

3. czy 195/50 i 205/50 będą ok na 15 (6,5 jeśli takie są ok) i który z rozmiarów w praktyce się lepiej sprawdzi ?

leszczu - Czw Wrz 17, 2009 16:52

ja mam felgi 15 6,5 Et 35 a oponki 185/60 i wszystko w porządku
PopaY - Czw Wrz 17, 2009 17:41

Najodpowiedniejsze są zawsze te zalecane przez producenta i tego się trzymaj,
Roj - Czw Wrz 17, 2009 19:33

leszczu19901 napisał/a:
15 6,5 Et 35 a oponki 185/60 i wszystko w porządku


185/60 to 111mm profilu, ja pisałem np. o oponach 195/50 a to 97,5 mm profilu opony.

Cytat:
Najodpowiedniejsze są zawsze te zalecane przez producenta i tego się trzymaj,


jakie są zalecane bo kupiłem samochód bez instrukcji obsługi?

jeśli zalecane są takie jak na stronie (szer. 5j) to są praktycznie nie do dostania (jakiś w miarę ładny wzór)

proszę kogoś o odpowiedź na moje pytania.
np. uszczegóławiając pyt. 1 - jaki zakres ET jest bezpieczny bez rzeźby do założenia i czy szerokość 6,5 (chyba najpopularniejsza) jest bezproblemowa?
plisplisplis

będę wdzięczny!

PopaY - Czw Wrz 17, 2009 19:34

Roj, z 15" zalecane do modeli R200/25 oraz R400/45 są 5,5J ET45, opony 185/60R15 lub 195/55R15, pzdr.
Zakres ET najodpowiedniejszy będzie od 38 do 45 przy czym 45 to idealny. Co do szerokości opony to ja bym sobie 6,5" odpuścił, chyba, że chcesz założyć gumę 205 o profilu 45, albo minimum 195 ale z oponą posiadającą rant ochronny.

Vesper416 - Czw Wrz 17, 2009 19:45

Sory ale śmiać mi się chce jak widze trzymaj się zaleceń producenta!!!! Na nikogo nie wjezdzam nie śmiem nawet. Chodzi o to że felgi i opony dobiera się według parametrów a nie wytycznych producenta.

ROver napisał jeździł w 15" bo jak założysz 17" to zginiesz a samochód sie rozsypie raz już podałem ale podam jeszcze raz:

P.S jedyną wytyczną jakiej należy sie trzymać to ET

Roj - Czw Wrz 17, 2009 19:45

PopaY, teraz już są konkrety. dzięki za odpowiedź i masz pomuka :mrgreen:

jeśli chodzi o zakres ET to już chyba wszystko wiem dzięki PopaY
co do szerokości, problemem jest to, że oglądane przeze mnie felgi 4x100 15' miały WSZYSTKIE 6,5 do 7 średnicę :neutral:

dlatego gdyby ktoś jeszcze więcej napisał w temacie używania konkretnie 6,5 no i wtedy jakie opony do tego najlepiej wrzucać.

Pływak - Czw Wrz 17, 2009 19:50

PopaY napisał/a:
Co do szerokości opony to ja bym sobie 6,5" odpuścił, chyba, że chcesz założyć gumę 205 o profilu 45, albo minimum 195 ale z oponą posiadającą rant ochronny.


:lol: na 6,5 idealna szerokość to 185 lub 195, 205 to od 7J w górę się zakłada :] Ja mam 16" 6,5J chciałem zakłądać 185/50 ale ten rozmiar to egzotyk więc założyłem 195/45 :)

Roj - Czw Wrz 17, 2009 19:51

EIDT: a Ty DZIE MIE Z TOM TABELKOM Vesper416,
dobrze, że nie dorzuciłeś jeszcze aktualnego katalogu najbardziej popularnych producentów :wink:

czytałem ten temat i to dość dokładnie. zaproponowane przeze mnie rozmiary mieszczą się na 6,5 J ale chodziło mi o czyjeś konkretne doświadczenia. lubię szybko jeździć w łukach (jak na leszcza of kors) i nie chciałbym zdjąć sobie opony z felgi na przykład.

nie wiem po co mi piszesz o 17 calowych felgach skoro jakoś w temacie nie było o nich mowy. trzymajmy się tego o co pytałem, proszę.

pozdrawiam

[ Dodano: Czw Wrz 17, 2009 19:53 ]
Pływak napisał/a:
na 6,5 idealna szerokość na 185 lub 195


czyli 195/50 na 6,5 z ET: 38 do 45 będzie dobze dobze? :razz:

Pływak - Czw Wrz 17, 2009 19:57

Jak najbardziej 185 może być ciut wąska ale wchodzi i tak bez naciągu natomiast 195 leży na 6,5J idealnie
PopaY - Czw Wrz 17, 2009 19:58

Idealnie, ale opona musi mieć rant! W przeciwnym razie można łatwo felgę poprysować. Sprawdzone na 3 autach z tym właśnie rozmarem.
Roj - Czw Wrz 17, 2009 20:02

czyli

R 200 1995-2000
alu 6,5J/R15 z ET 38-45 i opona 195/50 z rantem ochronnym

wszyscy się zgadzają, że będzie banglało idealnie?

Vesper416 - Czw Wrz 17, 2009 20:05

ja mam felgi 6,5" a laczki 205/50 i powiem że zakręty miodzio po prostu tyle że opony głośne bo sie dałem naciągnąć na pirelli nie polecam!

A o felgi 17" po prostu chciałem powiedzieć zakładaj co dusza pragnie i trzymaj sie parametrów bezpieczenstwa a nie tego co producent pisze żę według niego jest dobre dla Ciebie

Sory za tabelke już Ci usuwam

Pływak - Czw Wrz 17, 2009 20:06

Wiekszosć jesli nie wszystkie markowe opony maja rant ochronny, a jeśli nie mają to nie zakłada się szerszej opony bo wygląda to idiotycznie i łatwo przeciąć taki balon o np. wystający krawężnik. Druga sprawa do 2setki zalecane opony to 185/55, a nie 185/60 i oryginalne mają też 6J nie tylko 5,5J. Opona jaką poleciłeś 205/45 w 15" to egzotyk lepiej wybrać jakiś popularny rozmiar
Roj - Czw Wrz 17, 2009 20:15

Vesper416, dzięki za usunięcie tab. :cool:

Pływak, czyli 195/50 byłoby dobre wielkością profilu (wg. oryginału) i szerokością na felgę 6,5 ?

keczu - Czw Wrz 17, 2009 20:17

195/50r15 beda oki i najtansze,to popularny i tani rozmiar czasem o polowe tanszy niz 185/55r15.Kiedys mialem 195-tki na feldze 7 cali i bylo oki.
Vesper416 - Czw Wrz 17, 2009 20:18

masz mocny samochód weź sobie ciut szersze oponki 205 są jak znalazł i naprawde super wyglądają. Na profilu 195/50 średnio to wygląda a wiem bo stare opony miały taki profil...
Pływak - Czw Wrz 17, 2009 20:22

205 tak ale przy 7J Roj, na 6,5J bierz 195/50/15 i będzie ok. Vesper416, tak się składa, ze Twoje mają wyższy profil to co Ty piszesz, ze 195/50 kiepsko wyglądają :lol:
marcin316 - Czw Wrz 17, 2009 20:23

Co prawda nie w dwusetce a w R45 mam felgi 6J/R15 i oponki Dunlop SP Sport 01 w rozmiarze 195/60/R15. Trzymanie w zakrętach pomimo dosyć wysokiego profilu jest rewelacyjne. Biorąc pod uwagę lekko mniejsze wymiary R200 zaryzykował bym oponki 195/55/R15 bądź 185/60/R15. Ich średnica jest większa niż zalecanych ale pomimo to licznik nie powinien oszukiwać jeszcze na plus. U mnie w R45 zalecane są 195/55/R15 i mimo założonego profilu "60" wskazania licznika są wciąż minimalnie wyższe niż GPS. Dodatkowo korzyści z wyższego profilu na naszych drogach są wyraźnie odczuwalne. Szerokość 185 powinna też lepiej radzić sobie z koleinami. Obie szerokości spokojnie można zakładać na felgi 6".
Nie wiem jakie felgi planujesz kupić, ale jeśli miały by być to jakieś Chińskie produkty to czy nie lepiej zdecydować się na jakieś oryginalne felgi Rovera bądź MG? Najczęściej występujące szerokości przy średnicy 15" to 5,5 bądź 6" a wzorów jest całkiem sporo. Odchodzi problem z ET, koniecznością stosowania pierścieni centrujących i wymianą nakrętek na stożkowe.

Pozdrawiam
Marcin

Raptile - Czw Wrz 17, 2009 20:29

mam 195/60R15 Na miasto i dziury jak najbardziej ale cena nówek przeraża....
Niestety teraz bede zmuszony kupic 195/50 ze względów ekonomicznych

Pływak - Czw Wrz 17, 2009 20:30

marcin316 napisał/a:
Ich średnica jest większa niż zalecanych ale pomimo to licznik nie powinien oszukiwać jeszcze na plus. U mnie w R45 zalecane są 195/55/R15 i mimo założonego profilu "60" wskazania licznika są wciąż minimalnie wyższe niż GPS.


Przy wyższym profilu licznik raczej będzie zaniżał obwód jest większy przez co przy jednym obrocie pokonuje większa trasę :] Po za tym po co kombinować skoro 195/50/15 będą w idealnym rozmiarze i są popularne i tanie?

Raptile - Czw Wrz 17, 2009 20:38

u mnie 100 km/h= 100km/h na GPS
marcin316 - Czw Wrz 17, 2009 20:44

W niektórych przypadkach różnica w cenie 195/60/R15 a 195/50/R15 wynosi 20 zł ;) Co ciekawe profil 55 jest zazwyczaj znacznie droższy od tych dwóch. Dlatego uważam, że do R200 optymalnym wyborem były by dobre oponki w rozmiarze 185/60/R15 - wystarczająco dobre trzymanie "w cywilnej jeździe", odporność na nasze drogi oraz mniejsze opory toczenia. Kupiłem ostatnio zimówki o takim właśnie rozmiarze do swojego R45 :)

Miałem na myśli to, że kiedy licznik pokazuje 60km/h rzeczywista prędkość jest delikatnie niższa (GPS) ;)

Pływak - Czw Wrz 17, 2009 20:57

No i znowu argument na "polskie drogi" :lol: Trzeci albo czwarty raz to napisze na tym forum jak ktoś nie umie jeździć to mu profil 70 nie pomoże :] Po za tym na 6,5J tak jak juz pisałem idealna opona to 195, a profil 50 wcale nie jest niski...
marcin316 - Czw Wrz 17, 2009 21:32

Jeśli o moją wypowiedź chodzi, to nie miałem na myśli rekompensaty "umiejętności jazdy" wyższym profilem opony. Być może moje odczucia są odosobnione, ale wydaje mi się że im większe koło i profil opony (oczywiście w rozsądnych granicach) tym większy komfort jazdy ;)

Jeśli autko służyło by głównie do pokonywania zakrętów z dużymi prędkościami albo do "lansu", to oczywiście im niższy profil tym lepiej ;)

Roj - Pią Wrz 18, 2009 00:09

Vesper416 napisał/a:
masz mocny samochód weź sobie ciut szersze oponki 205 są jak znalazł i naprawde super wyglądają. Na profilu 195/50 średnio to wygląda a wiem bo stare opony miały taki profil...

Roj napisał/a:
jakie rozmiary opon (zawieszenie standard) byłyby najlepsze do całkiem dynamicznej jazdy cywilnej (nie decydują walory wizualne!)

:idea:

marcin316 napisał/a:
ale jeśli miały by być to jakieś Chińskie produkty


nie, spoko, żadnych takich, jak już będę kupował to żadnej tandety, w tym roku miałem do wyboru kupić tańsze albo zostać na 14' stalowych i zostały 14'

Jakbym nie miał na ładne i porządne alu to kupię stalówki (mówię poważnie). I tak najważniejsze to dobra opona.

dzięki wszystkim za wypowiedzi, porady i sugestie! (Pływak +1 p :wink: )

w razie czego temat otwarty. Przypominam, że dotyczy 15 calówek tylko :cool: