Zobacz temat - [R214si 1997] Znikający płyn chłodniczy!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214si 1997] Znikający płyn chłodniczy!

214_SI - Pią Wrz 18, 2009 18:32
Temat postu: [R214si 1997] Znikający płyn chłodniczy!
Znika mi w zastraszającym tempie płyn chłodniczy.
I temperatura idzie ku czerwonej kresce, nigdzie nie mam ubytków wycieków podkładałem karton itd...

Dziś przejechałem kilka kilometrów po pracy i temperatura znowu w górę, zatrzymałem się dolałem płynu do poziomu mini i zrobiłem chyba 5km i mam płyn na dnie w zbiorniku.
Za cholerę nie wiem co to na silniku pojawił się biały osad... Trudno mi powiedzeć czy był tam wcześniej bo nie sprawdzałem nie było takiego problemu/potrzeby.

Olej wymieniony 3 tyg temu, stan bez zmian, czysty itd.
Korek raczej dobry bo ciśnienie trzyma - ale może uszkodzenie korka się objawia inaczej i nie umiem tego zdiagnozować.

Proszę o poradę.

P.s.
uszczelka pod głowicą wymieniana była 2 lata temu mechanik w Irlandii zauważył pojawiający olej w płynie chłodniczym - na korku!

PHJOWI - Pią Wrz 18, 2009 19:07

zalej go płynem i odpowietrz śrubką pod kopułką na rurze .
gajerz - Sob Wrz 19, 2009 02:07

a moze do oleju idzie. sprawdz poziom oleju, i czy nie ma siwego osadu na bagnecie i korku. dymi na bialo moze ??
wacek - Sob Wrz 19, 2009 16:37

skoro nie wyczuwasz spadku mocy, olej jest czysty to zapewne gdzieś ucieka ten płyn na zewnątrz.
Nie widać plamy pod samochodem, bo może masz przykręconą od spodu osłonę i na niej gromadzi się ten płyn - gdy jedziesz to wtedy wylewa się z niej............
Ja mialem w dieslu tak samo - płyn uciekal i nie wiadomo było gdzie - w końcu okazało się , że jeden z węży był nieznacznie pęknięty - praktycznie niewidocznie - ale gdy płyn dostawał ciśnienie to wtedy uciekał - też już byłem zdecydowany wymieniac uszczelkę pod głowicą - ale przypadkowo właśnie zobaczyłem że mokro jest pod samochodem w sumie - gdy odkręciłem tą obudowę dolną.
Może moje sugestie troszkę pomogą

214_SI - Czw Wrz 24, 2009 07:29

Pojawiła się plama pod samochodem...
Wczoraj oglądałem auto na kanale, myślałem ze to uszczelka i tak nie jestem pewnien do końca, ale znalazłem wyciek spod kolektora dolotowego!
Czy jest możliwośc że puściła pod nim uszczelka?

Przetarłem silnik by nie było żadnych osadów i pojawił się płyn własnie na kolektorze!

Jeśli spod kolektora to co należy sprawzić jeszcze i wymienić po za tą uszczelką?
Czy to może być wina pompy wodnej czy coś w ten deseń, nie jestem mechanikiem,
zgaduje.

NEOSSS - Czw Wrz 24, 2009 09:55

Kup nowa uszczelke kolektora i ja wymien, przy okazji sprawdz czy nie leci spod termostatu i czy wszystkie weze sa twarde a nie gabczaste i dobrze dokrecone...
KOSSA - Czw Wrz 24, 2009 15:42

U mnie było to samo, uszczelka pod kolektorem ssącym sie poprostu nadtopiła, jak pożadnie przegrzejesz silnik to uszczelka ta jest bankowo do wymiany.
cena: kilkanaście złotych (zamiennik)
Ja wymieniłem na jakis zamiennik i teraz ładnie trzyma.

Pozdrawiam

Aha powiedzcie mi drodzy koledzy czy
z zerwanym gwintem na jednej ze śrub od kolektora dolotowego moge dalej jeżdzić???
(druga śruba na dole od lewej)
Ostatnio (3mies temu) przy wymianie uszczelki troche mnie poniosło. Jak narazie jest wszystko OK.

214_SI - Czw Wrz 24, 2009 16:29

NEOSSS napisał/a:
Kup nowa uszczelke kolektora i ja wymien, przy okazji sprawdz czy nie leci spod termostatu i czy wszystkie weze sa twarde a nie gabczaste i dobrze dokrecone...


Hmm, to jak jest włączony silnik i jest ciśnienie to weże chłodnicze bynajmniej ten pd chłodnicy powinny być TWARDE nie dać się ścisnąc?

NEOSSS - Sob Wrz 26, 2009 01:12

Sciskac sie musza, a np. przy dodawaniu gazu bedzie wieksza objetosc plynu szla wezem... Chodzi o to zeby weze nie byly miekkie jak gnioty bo wtedy za jakis czas zaczna pekac...