Zobacz temat - [R 416 1.6 16V GAZ]Problem z płynem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 416 1.6 16V GAZ]Problem z płynem

baksik28 - Sob Wrz 19, 2009 16:56
Temat postu: [R 416 1.6 16V GAZ]Problem z płynem
Witam.

W poprzednim poscie pytalem o ogrzewanie.Jest to troche zwiazane i z tym postem.

Wymienilem termostat poniewaz moglo to byc przyczyna braku ogrzewania w aucie.
Wiec zalewam plyn (wchodzi okolo2,5l ale po uruchomieniu troche go ubywa i dolewam do okolo 3,5-4l) No i tu niespodzianka, samochod troche pochodzil, nabral temp. kreska w polowie a ogrzewania dalej brak no i nagle plyn zaczyna sie podnosic (w zbiorniczku).Gasze auto i wraca spowrotem do swojego poziomu.Zaznaczam ze w zbiorniczku nie ma zadnego "mleka" jak to okreslacie.
Kiedy powinien sie wlaczyc wentylator na chlodnicy?

I tu moje pytanie, w czym problem??Moze to pompa wodna, albo chlodnica??Jak to sprawdzic?

Dziekuje za wszystkie sugestie i odpowiedzi

sTERYD - Sob Wrz 19, 2009 17:14

pierwszy problem to to, że nie odpowietrzasz układu chłodzenia.
tu masz opisane:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=467

jeśli to się dzieje przy otwartym korku zbiorniczka wyrównawczego to normalne. Korek ma być zamknięty i sprawny. wentylator włącza się na pierwszy bieg przy 104 stopniach, a na drugi przy 112, więc powyżej temperatury wrzenia płynu chłodzącego przy normalnym ciśnieniu. M. in za to odpowiada korek, żeby w układzie ciśnienie było podniesione.

baksik28 - Sob Wrz 19, 2009 17:50

sTERYD napisał/a:
pierwszy problem to to, że nie odpowietrzasz układu chłodzenia.
tu masz opisane:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=467


No i własnie do tego sie zastosowałem przy odpowietrzaniu układu.
A moze to uszczelka pod glowica??Ze z cylindra pompuje cisnienie do ukladu i sie temu plyn podnosi??
Nie wiem co z tego bedzie, pozostaje chyba tylko mechanik :sad:

Dzieki i pozdrawiam

[ Dodano: Sob Wrz 19, 2009 19:07 ]
Właśnie znajomy powiedział mi ze mozliwe jest ze to POMPA WODY tylko teraz gdzie ona jest??

Lechos - Nie Wrz 20, 2009 09:17

baksik28 napisał/a:
Właśnie znajomy powiedział mi ze mozliwe jest ze to POMPA WODY tylko teraz gdzie ona jest??
przy rozrzadzie, jest napedzana tym samym paskiem.
truten23 - Nie Wrz 20, 2009 13:31

Pompa wiele do tego niema, Napędza ją pasek rozrządu. Może nie trzymać Ci ciśnienia korek zbiorniczka płynu. Jak nie ma większego (niż atmosweryczne) ciśnienia, to płyn zagotuje się wcześniej niż powinien. Proste :cool:

Wdyby kompresja uciekała Ci do płynu, to po przegazowaniu miałbyś bąbelki w zbiorniczku.

baksik28 - Nie Wrz 20, 2009 19:58

No to juz sam nie wiem, kolejny ze znajomych powiedzial mi ze to moze byc uszczelka pod glowica i cisnienie wytwarzane idzie do obiegu i dlatego plyn sie podnosi.Z drugiej strony plyn sie podnosi dopiero jak silnik sie nagrzeje a nie odrazu.Tylko tak jak wczesniej mowilem pod korkiem wlewu nie ma zadnej mazi a i plyn jest czysciutki.
azor77 - Nie Wrz 20, 2009 22:19

baksik28 napisał/a:
No i tu niespodzianka, samochod troche pochodzil, nabral temp. kreska w polowie a ogrzewania dalej brak no i nagle plyn zaczyna sie podnosic (w zbiorniczku).Gasze auto i wraca spowrotem do swojego poziomu.Zaznaczam ze w zbiorniczku nie ma zadnego "mleka" jak to okreslacie.


Masz ewidentnie zapowietrzony układ chłodzenia. Dodatkowo może być zapchana słabo drożna nagrzewnica i są problemy z dokładnym odpowietrzeniem układu.

baksik28 napisał/a:
No to juz sam nie wiem, kolejny ze znajomych powiedzial mi ze to moze byc uszczelka pod glowica i cisnienie wytwarzane idzie do obiegu i dlatego plyn sie podnosi.Z drugiej strony plyn sie podnosi dopiero jak silnik sie nagrzeje a nie odrazu.


Jak słucham takich doradców to mi się słabo robi :shock:

Jeszcze raz spróbuj odpowietrzyć układ, pokrętło grzania na max otwarte.
Przy odpowietrzaniu układu trzeba poświęcić chwilę czasu nie wystarczy odkręcić raz śrubkę odpowietrzając i już się myśli że będzie ok.
Ja jak odpowietrzałem po zrobieniu HGF-u to poświęciłem sporo czasu, przy okazji przedmuchałem nagrzewnice z której wyleciało sporo paprochów. Trzeba być cierpliwym i dokładnym.