Zobacz temat - [R620] Wydech - parametry
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Wydech - parametry

Traianus - Pon Wrz 21, 2009 07:28
Temat postu: [R620] Wydech - parametry
Czy ktoś was sie orientuje na czym polega różnica pomiędzy tłumikami środkowymi w R620 Si
(podobny podział i zmiana wersji środkowego tłumika występuje w całej serii R600)
wg katalogu Bosal-a

do VIN 246796 jest tłumik o oznaczeniu 283-517
od VIN 246797 o oznaczeniu 285-511

wg firmy Polmostrów podział wygląda tak samo.

Zakupiłem tłumik firmy Polmostów ze starszej wersji gdyż taki powinien pasować, ale NIE PASUJE, jest źle "wygięty" i ociera o tunel, ktoś może wie na czym polega różnica pomiędzy tymi tłumikami, czy może do jedyna różnica to właśnie inne wygięcie i powinienem założyć ten "nowszy", czy po prostu kupiłem bubel który jest źle wykonany. :evil:

thef - Pon Wrz 21, 2009 09:27

Proszę uzupełnić dane modelu roberka w temacie, zgodnie z zasadami kącika.
blue827 - Pon Wrz 21, 2009 09:34

Też miałem podobną sytuację tylko że z rurą bosala która ocierała o miskę olejową.

IMO pozostaje ci pojechanie do tłumikarza i on powinien coś wykombinować, dognie, dospawa i zainkasuje pewnie stówkę. (tak mi kiedyś policzył w innym wozie, też rura nie pasowała).

Same tłumiki środkowe pewnie są takie same, to są zwykłe perforowane rury przelotowe owinięte włókniną szklaną i zamknięte w puszce. Ma to na celu zniwelowanie silnych uderzeń pulsacyjnego ciśnienia, tak aby do końcowego tłumika już płynęły bardziej jednostajne spaliny.
Zamiast katalizatora też można wstawić taki tłumik przelotowy, na allegro dużo jest tego, np AWG.

Traianus - Pon Wrz 21, 2009 10:43

właśnie ale skoro są dwie wersje to pewnie sie czymś różnią, albo kształt podłogi sie zmienił po liftingu modelu w 96 r. :mrgreen: albo sknocony wydech i nie pasuje :cry:
NEOSSS - Pon Wrz 21, 2009 23:46

Traianus, dwie wersje odnosnie tego iz zlacze elastyczne, portki czyli tlumik poczatkowy jak to niektorzy nazywaja wysetpowalo w dwoch wersjach, pierwsza krotsza, druga dluzsza, inaczej mocowany KAT i tlumik srodkowy :)
Traianus - Czw Wrz 24, 2009 19:21

ok dzięki czyli wygląda na to ze firma polmostrów odstawia fuszere, generalnie niepotrzebnie zrobili podgięcie przy mocowaniu katalizatora co powoduje ściąganie całego układu na prawo
blue827 - Czw Wrz 24, 2009 20:47

Można zrobić tak:
-uciąć tą niepotrzebnie zagiętą końcówkę, czyli będzie prosta rura ale zakrótka
-uciąć rurę za katalizatorem w takim miejscu aby prawie dotykała tej nowej rury polmostrowa
-połączyć obie rury obejmą rurową

Ale jeśli obecny katalizator jest już mocno skorodowany i jego flansze też to najlepiej zamontować tłumik przelotowy z dospawaną rurą aby sięgnęła tej uciętej końcówki w rurze polmostrowa.

Poniżej fotka połączenia downpipe z 'katalizatorem' przed założeniem obejmy rurowej, kołnież downpipe został oczywiście obcięty:


Na poniższej fotce widać połączenie kołnierzowe pomiędzy 'katalizatorem' a rurą środkowego tłumika, ale równiedobrze też mógłbym uciąć kołnierze i zastosować obejmę rurowę. Czyli tak jak pisałem wcześniej mógłbyś uciął tą zagiętą końcówkę i użyć obejmę.

Balas87 - Nie Mar 10, 2013 20:19

Witajcie,
mam pytanie czy rover 620 sdi 97r posiadał tłumik środkowy czy nie ?? bo mój kolega go ma a ja nie mam, a rura na kolanku całkowicie przepalona więc czeka mnie wymiana wydechu środkowego tylko już nie wiem czy ma być z tłumikiem środkowym czy bez tłumika :( (( ??