Zobacz temat - [R200VI] jak zrobić dobry dolot
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R200VI] jak zrobić dobry dolot

pajakVi - Pon Wrz 21, 2009 14:01
Temat postu: [R200VI] jak zrobić dobry dolot
Zastanawiam się nad zrobieniem efektywnego dolotu powietrza. nie bardzo się znam na dolotach, wiem ze nie powinno się robić na oko wiec mam kilka pytań.
- stożek czy wkładka
- jak wkładka to resztę zostawić?
- jak stożek to gdzie? bo chyba nie w gorącej komorze silnika??
zabudować go i pociągnąć do niego rurę z dolotem ze zderzaka.
czy może zamontować go na dłuuuugiej rurze, za miejscem na halogen?

Ktoś robił porządny dolot w tym samochodzie? może macie jakieś zdjęcia wymiary, rysunki?

dobryziom - Pon Wrz 21, 2009 15:14
Temat postu: Re: [R200VI] jak zrobić dobry dolot
pajakVi napisał/a:
Zastanawiam się nad zrobieniem efektywnego dolotu powietrza. nie bardzo się znam na dolotach, wiem ze nie powinno się robić na oko wiec mam kilka pytań.
- stożek czy wkładka
- jak wkładka to resztę zostawić?
- jak stożek to gdzie? bo chyba nie w gorącej komorze silnika??
zabudować go i pociągnąć do niego rurę z dolotem ze zderzaka.
czy może zamontować go na dłuuuugiej rurze, za miejscem na halogen?

Ktoś robił porządny dolot w tym samochodzie? może macie jakieś zdjęcia wymiary, rysunki?


na dobra sprawę samo sobie odpowiedziałeś :)

jeżeli stożek to w miejscu jak najbardziej oddalonym od źródła ciepła... warto zainwestować w stożek suchy np. Fujita są drogie ale jakość mówi sama za siebie

wkładka daje ten plus ze ochronę cieplna masz już zapewnioną na przyzwoitym poziomie pozostaje tylko odpowiednio doprowadzić chłodne powietrze, plusem będzie także brak dodatkowych bodźców dźwiękowych... chociaż każdy lubi co innego :)

pajakVi - Pon Wrz 21, 2009 15:20

dobryziom napisał/a:
jeżeli stożek to w miejscu jak najbardziej oddalonym od źródła ciepła

no ok, ale co lepiej :
- zrobić zabudowę na stożek w miejscu obecnego filtra + doprowadzic mu powietrze ze zderzaka
- stożek na dłuuuugiej rurze na wysokości halogenu? - czy to że odległość od stożka do przepustnicy będzie ze 3 razy większa niż jest seryjnie od filtra do przepustnicy nie bedzie przeszkadzało?

dudus87 - Pon Wrz 21, 2009 16:50

ogólnie samemu, bez wyliczenie będzie bardzo cięzko coś dostać. Udaj się to Pana Węglarskiego na porządne wyliczenie dolotu. Koszt dolotu z filtrem k&n oraz strumienica dolotu to okolo 400-500zł

Samemu, każda przeróbka bez dostępu do hamowni skończy się odjęciem KM :]

Ktos mądry wyliczał to w Roverze i myślę, że każda samoróbka nie będzie lepsza :]

a jeżeli samemu to polecam wkladke w seryjne miejsce.

jak stożek to na pewno nie na 3x dłuższej rurze :D skoro pytasz o takie rzeczy to zdecydowanie nie rób samemu :)

Kupić porządny np K&N, GREEN, BMC i zbudować mu porządna obudowę z kwasówki, do której będą doprowadzone rurki z pod zderzaka. Nie kupować rur od kominów, za szybko się przepali

dobryziom - Pon Wrz 21, 2009 17:01

pajakVi napisał/a:
dobryziom napisał/a:
jeżeli stożek to w miejscu jak najbardziej oddalonym od źródła ciepła

no ok, ale co lepiej :
- zrobić zabudowę na stożek w miejscu obecnego filtra + doprowadzic mu powietrze ze zderzaka
- stożek na dłuuuugiej rurze na wysokości halogenu? - czy to że odległość od stożka do przepustnicy będzie ze 3 razy większa niż jest seryjnie od filtra do przepustnicy nie bedzie przeszkadzało?


ja bym poszedł we wkładkę ( oczywiście coś markowego tak jak napisał kolega) jeżeli nie będzie dalszych modyfikacji mechanicznych ani wydechu to sprawdzi się w 100% do tego pociągnij tylko dolot zimnego powietrza i styka.

camaro17 - Pon Wrz 21, 2009 20:02

pajakVi, może to cię zaciekawi, nie jest to może szczyt technologiczny jak i firmowy, ale moi zdaniem spełnia wszystkie cechy PROFI dolotu, co do użytkowania takiego dolotu w mieście bo on właśnie jawiącej w d... dostaje z braku dobrej cyrkulacji zimnego powietrza pod maską jestem bardzo zadowolony, testowany w upalne lato 2009 i nic a nic nie stracił na dynamice. Moje przygody z dolotem miały na celu zaspokojenie ciekawości, wiedziałem jedno i to powtarzam za każdym razem nie chciałem otwartego stożka, tylko coś w izolacji tak aby nie brało ciepłego-gorącego powietrza z komory i do tego doprowadziłem dolot zimnego powietrza ze zderzaka jest to wszystko szczelnie zamknięte i działa tak jak powinno. Co do jazdy to już przywykam że do 4tyś jest fajnie miłe burczenie, lecz powyżej aż do końca to po prostu huragan, do uszów dochodzi tak nie miłosierny huk, jak by startował odrzutowiec, no wiadomo lekka przesada ale jest głośno.
Dynamika tez lepsza redukcja i ogień, ładnie kręci. Spalanie, nie odczuwam niczego.











A tak wygląda przed kupnem



Chłopaki mówią ci dobrze, sportowa wkładka to rozwiązanie bezpieczniejsze ale jest cicho, stożek jak najbardziej TAK ale tylko i wyłącznie izolowany w obudowie tak zwane AIR BOX, do dolotów, nie kombinuj nie ma sensu możesz pogorszyć, jedynie możesz sobie wymienić org. kolano na niebieskie silikonowe ale nie jakieś miękkie JACKY Auto SPORT bo to jeszcze gorsze niż te org. tylko na prawdziwe silikonowe z np. 3 warstwowym oplotem koszt 60zł ale ładnie wygląda, jest stabilne bo grube, i nie nagrzewa się i zarazem spełnia bardzo dobre właściwości mechaniczne.
Oczywiście cały czas mówię o kolanie przed przepustnicą, do tego można było by wymienić ową przepustnicę na aluminiową ( tak jak ja) ale nie koniecznie.

Poszukaj sobie tematu na forum U.K. mg-rover.org o np.

http://www.mg-rover.org/h...t.php?ArtID=279

Jak by co pytaj. :wink:

dudus87 - Pon Wrz 21, 2009 21:31

O ile będzie to wykonalne (a na pewno) w ciągu miesiąca będę mieć dolot od P. Węglarskiego. Porobię fotki, po testuje opisze i będzie na pewno do kupienia w ww Firmie
camaro17 - Pon Wrz 21, 2009 23:11

dudus87, jakie wstępne koszty??? takiego ukł. dolotowego???
dudus87 - Wto Wrz 22, 2009 09:12

camaro17 napisał/a:
dudus87, jakie wstępne koszty??? takiego ukł. dolotowego???


jest to kompletny dolot z komorą kompensacyjną nową podwójną , strumienicą i osłoną dolotu 360 stopni ( dawniej 300 stopni ) z carbonu, dodatkowo jest przewód nawiewny zimnego powietrza ze spodu auta.

cena to 430zł +20zł przesyłka. Niżej fotki:

Bocian_s - Pon Wrz 28, 2009 13:48

Nie zostaje nic innego jak czekać na efekty...
szymon1986 - Pon Wrz 28, 2009 19:19

a czy można tylko wrzucic wkładkę bez kombinowania tzn zostawic wszystko tak jak jest?
dobryziom - Pon Wrz 28, 2009 22:02

w przypadku silnika bez zadnych profesjonalnych modyfikacji silnika oraz wydechu wkładka z doprowadzonym zimnym powietrzem da identyczny efekt co stozek czesto nawet lepszy, sprawdzone przez Grabowskiego.
szymon1986 - Wto Wrz 29, 2009 16:18

"z doprowadzonym zimnym powietrzem" rozumiem to tak że przy tej puszce trzeba coś majstrowac tak? jeśli źle rozkminiam przepraszam i proszę o wyprowadzenie mnie z błędu :)

jak wyjmę stary wrzucę wkładkę K&N bo na taką się raczej zdecyduje, zamknę puche to będzie źle?

camaro17 - Wto Wrz 29, 2009 17:03

szymon1986, dokładnie tak, jak nie zrobisz tego to sportowa wkładka nie będzie miała najmniejszego sensu, do org. puszki musi wpadać zimne powietrze a nie jak do tej pory że silnik sam sobie je zasysa z komory silnika, zresztą zobacz jak jest poprowadzona org. rura do puszki, jest zakręcona pod akumulator
szymon1986 - Pon Paź 05, 2009 16:40

a mógłbyś mi opisac albo ktoś inny może jak zrobic taki dolot?
Pływak - Pon Paź 05, 2009 20:23

Nie wiem jak w nowszych 2setkach ale w kanciakach z klekotem do oryginalnej puchy z filtrem doprowadzane jest powietrze z pod reflektora czyli nic nie trzeba przerabiać tylko wymienić wkładkę jesli masz u siebie podobnie to tez nic nie musisz przerabiać...
ceremony - Sro Paź 07, 2009 10:08

Dobra, to teraz przyklad efektu zamontowania dolotu robionego pod wymiar u "goscia od wydechow" wiec teoretycznie wyliczonego, odgrodzonego itd.

Pomiar na hamowni samochodu seryjnego: 164km
Pomiar po zrobieniu "profi dolotu ze stozkiem K&N, rura z kwasowki, odgrodzenie z blachy, dosc szczelne z doprowadzeniem ze zderzaka zimnego powietrza do samej komory stozka, efekt: 152km i o 8 Nm nizszy moment :shock:

Oczywiscie pomysllem sobie ze cos jest nie tak z hamownia czy cos, roznie to sobie tlumaczylem i nie mialem zamiaru pozbywac sie dolotu, ktory robilem na zamowienie tylko dlatego ze hamownia mi pokazala 12 koni mniej.

A jednak..
Kolejny pomiar po zrobieniu calego ukladu wydechowego razem z kolektorem, nie jakis badziew spawany za stodola, tylko dedykowany wydech do tego auta, efekt zadziwiajaco chu***y: 162km i moment o 4 Nm nizszy niz seria :/

Najpierw wniosek byl taki: ta hamownia pokazuje co chce przeciez to nie mozliwe, zrobiony jest caly wydech i nowy kolektor! Ale po dluzszym zastanowieniu i wyciagnieciu wnioskow, doszedlem do czegos takiego:
1. pomiar 164 km seria
2. pomiar 152 km z dolotem
3. pomiar 162 km z wydechem

164 - 152 = 12 koni zabral dolot
162 - 152 = 10 koni dal wydech
to jak zaloze seryjny dolot... 162 + 12 = 174 KM!!!! ;)

a wiec bez dluzszego zastanawiania nastepnego dnia wywalilem w cholere ten "robiony pod wymiar" dolot i zamontowalem seryjny ale doporowadzilem powietrze ze zderzaka do wnetrza puszki i chyba zrobilem to na tyle szczelnie ze... to jakies inne auto jest teraz :shock:

Wiem ze to wydaje sie nierealne wlasciwie bo sam w to nie wierze ale efekt przerosl moje oczekiwania i oczekiwania moich kolegow ktorzy do tej pory znali ten samochod.
Po pierwsze reakcja na gaz, mega natychmiastowa, nie jak do tej pory ze wciskam gaz a tu slychac zassanie i dopiero rosna obroty, po drugie elastycznosc w okolicach 2-3tys bez problemu mozna tak jezdzic w miare dynamicznie, po trzecie i najwazniejsze, jak na suchyn asfalcie, na prostej wcisne gaz do oporu na jedynce to 205 opony zrywaja przyczepnosc w trakcie przyspieszania, nie mowiac o calkowitym zerwaniu przyczepnosci przy zmianie na 2.

Moze to do konca nie oddaje efektu i wrazen z jazdy, bo naprawde jest o wiele lepiej niz bylo, a ja czuje sie jak bym mial nowe auto i wreszcie slysze wydech, a nie ryk spod maski i wiem jedno na 100%. Stozek w seri K nie ma sensu, chybaze calkowicie zamkniety w obudowie karbonowej, ale koszt 800-1000 PLN za cos co moze da efekt a moze nie, jest troche nie na miejscu.. ciekawe co bedzie jak zaloze wkladke K&N w miejsce tego Filtrona ;)

radek100nx - Sro Paź 07, 2009 13:30

Gdzie robiłeś wydech i ile Cię to kosztowało?
Ja mam wkładkę filtra KINGSDRAGON, ale nie odczułem żadnej zmiany po jej założeniu.

ceremony - Sro Paź 07, 2009 15:15

radek100nx napisał/a:
Gdzie robiłeś wydech i ile Cię to kosztowało?


Kupilem Janspeeda, rozmawialismy na priv ;)

radek100nx napisał/a:
Ja mam wkładkę filtra KINGSDRAGON, ale nie odczułem żadnej zmiany po jej założeniu.


Podlacz zimne powietrze ze zderzaka do wnetrza puszki i uszczelnij dobrze :ok:
Tylko wywal najpierw to seryjne dobrowadzenie i ta lopatke co dmucha pod maske :lol:

dudus87 - Czw Paź 08, 2009 12:45

ceremony, w tym autku to nie dziwne, jest dosyc wyzylowany i ktos mądry dokładnie wyliczył seryjny dolot żeby bylo jak najwięcej KM :)
ceremony - Czw Paź 08, 2009 13:50

dudus87 napisał/a:
ceremony, w tym autku to nie dziwne, jest dosyc wyzylowany i ktos mądry dokładnie wyliczył seryjny dolot żeby bylo jak najwięcej KM :)

Nie wiem czy dokladnym wyliczeniem mozna nazwac doprowadzenie zimnego powietrza do obudowy filtra, gdzie po drodze znajduje sie wielka pucha odbierajaca czesc tego co ma isc do filtra, a przed sama obudowa filtra jeszcze czesc z tego co zostalo wypuszcza pod maske :grin:

dobryziom - Czw Paź 08, 2009 20:04

ceremony napisał/a:
dudus87 napisał/a:
ceremony, w tym autku to nie dziwne, jest dosyc wyzylowany i ktos mądry dokładnie wyliczył seryjny dolot żeby bylo jak najwięcej KM :)

Nie wiem czy dokladnym wyliczeniem mozna nazwac doprowadzenie zimnego powietrza do obudowy filtra, gdzie po drodze znajduje sie wielka pucha odbierajaca czesc tego co ma isc do filtra, a przed sama obudowa filtra jeszcze czesc z tego co zostalo wypuszcza pod maske :grin:


a ludki się dziwią ze do NA wszędzie polecam seryjna puchę z wkładka np. K&N i dobry szczelny dolot :p

ceremony - Pią Paź 09, 2009 09:37

dobryziom napisał/a:

a ludki się dziwią ze do NA wszędzie polecam seryjna puchę z wkładka np. K&N i dobry szczelny dolot :p

I racje masz w 100% :ok:
Ja teraz swojego auta nie poznaje normalnie :twisted:

[ Dodano: Pią Paź 09, 2009 09:37 ]
dobryziom napisał/a:
z wkładka np. K&N

No wlasnie z ta wkladka jest problem bo K&N nie robi tych wkladek do ZR 160 :/ sa jeszcze jakies inne firmy ktore cos takiego maja i podobnie do K&N poprawiaja przeplyw powietrza?

dobryziom - Pią Paź 09, 2009 10:04

ceremony napisał/a:
[
No wlasnie z ta wkladka jest problem bo K&N nie robi tych wkladek do ZR 160 :/ sa jeszcze jakies inne firmy ktore cos takiego maja i podobnie do K&N poprawiaja przeplyw powietrza?


jak to nie robi :)

http://www.knfilters.com/...px?Prod=33-2761

ewentualnie Pipercross, Green lub ITG

spider666 - Pią Paź 09, 2009 10:50

dobryziom napisał/a:
No wlasnie z ta wkladka jest problem bo K&N nie robi tych wkladek do ZR 160 :/ sa jeszcze jakies inne firmy ktore cos takiego maja i podobnie do K&N poprawiaja przeplyw powietrza?


ja mam seryjny filtr od ZRa 2.0 Diesla, bo lepiej pasowal, wiec moze sportowa wkladka tez bedzie pasowac od diesla

ceremony - Pią Paź 09, 2009 13:41

dobryziom napisał/a:
ceremony napisał/a:
[
No wlasnie z ta wkladka jest problem bo K&N nie robi tych wkladek do ZR 160 :/ sa jeszcze jakies inne firmy ktore cos takiego maja i podobnie do K&N poprawiaja przeplyw powietrza?


jak to nie robi :)

http://www.knfilters.com/...px?Prod=33-2761

ewentualnie Pipercross, Green lub ITG


Dzieki dobryziom, z konfiguratora nie moglem tego znalezc, tylko stozki mi sie wyswietlaly. :mrgreen:

PopeY - Pon Paź 19, 2009 16:44

czyli teoretycznie z Waszych wypowiedzi mozna wywnioskowac ze lepsza szczelnie zamknieta wkładka, lecz przy stozku jest dodatkowo miły dźwięk przy zassysaniu.Ja mam jeszcze w tym roku,zalezy jak finanse pozwolą zakupić BMC CDA 85-150 i do niego jeszcze wyprowadzić rure pod zderzak.może być miły ekefkt :wink:

[ Dodano: Sob Paź 10, 2009 19:47 ]
a i jeszcze jedno wie ktos jaka jest szerokosc osadzenia filtra 70 czy 75mm?? i chcialem jeszcze zapytac bo naprawde uzywalem funkcji szukaj i nic...jaka jest szerokosc wydechu...dowiedzialem sie ze 2,5" czyli 63,5cm to prawda (nie moge zmierzyc poniewaz nie mam chwilowo auta)

[ Dodano: Pon Paź 19, 2009 16:44 ]
ja najprawdopodobniej bede mial na sprzedaz nowke stozek SPARCO do MG ZR 160 ale pewnie to zwykłego ZR czy 200 lub 25 tez bedzie pasował....Jakby byl ktos zainteresowany to PW :wink: