|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r25 1,4 01r] brak ssania?
adamk - Pon Wrz 21, 2009 17:14 Temat postu: [r25 1,4 01r] brak ssania? Witam
Mam taki dziwny problem ze z rana jak wlaczam silnik (zimny) obroty silnika spadaja do ok 600/700/800 gdzie po minucie, poltorej okolo wskakuja na okolo 850. O
broty na ssaniu wogle sie nie zwiekszaja. Czy to normalne? Co moze byc tego przyczyna? Wyczyscilem krokowca, wyminilem kable swiece, czekam tylko na czujnik temperatury z allego az przyjdzie ale
co jeszcze moze byc przyczyna?
Dodam jeszcze ze rozgrzany silnik pracuje bardzo dobrze.
Dzieki
sTERYD - Pon Wrz 21, 2009 18:28
najprawdopodobniej czujnik temperatury.
sprawdź , czy jak go odłączysz, to włączy się wentylator chłodnicy, żeby wyeliminować przerwę w obwodzie.
nie zaszkodziłoby też sprawdzić, czy trzpień krokowca się w ogóle rusza
adamk - Pon Wrz 21, 2009 19:04
hej
sprawdzalem czy po odlaczeniu czujnika wlacza sie wentylator jest ok zalacza
wydaje mi sie ze to czujnik wczesniej mialem problemy ze na zimnym gasl..trzba bylo mocno gazowac..
jakie obroty powinny byc na zimnym silniku ile wiecej od normalnych?
timer - Pon Wrz 21, 2009 23:08
tak mi sie wizualnie wydaje że 1100 no może 1200 .na pewno bedzie to czujnik temperatury choć zawsze moge sie pomylić możesz po prostu zmierzyć oporność na czujniku i porównać go z tabelka która sie znajduje sie pod tym linkiem http://roverki.pl/modules...es=Technika#104
adamk - Wto Wrz 22, 2009 14:30
hej dzieki za info.
tez mi sie wydaje ze to czujnik raz go sprwdzalem omomierzem ale gdy byl silnik nagrzany i wskazywal w miare dobrze temperatura byla ok 90 stopni byc moze problem jest ze wskazaniem zimniejszego silnika moze tam zle wskazuje...a jezeli chodzi o obroty to nigdy na zimnym nie mialem wiecej niz tysiac wiec cos jest nie tak...
dzis zamontuje jak bede mial chwile nowy czujnik ktory przyszedl z allegro zobaczymy..
napisze pozniej co i jak..
znalazlem w jednym artykule na stronie roverki tekst ze
"Gdy silnik jest zimny ECM steruje silnikiem krokowym w celu zapewnienia wyższych obrotów biegu jałowego. ECM określa wartość obrotów opierając się na sygnale odbieranym z czujnika temperatury płynu chłodzączego. Im niższa temperatura, tym wyższe obroty."
wiec jak nie pomoze czujnik to moze to krokowiec?
Pozdrawiam
dzieki za pomoc
[ Dodano: Wto Wrz 22, 2009 18:37 ]
wlasnie jestem po wymianie czujnika jednak nie moge sprawdzic bo silnik jest cieply za 2-3 h zejde go odpalic i zobacze
jednak odkrylem dzina rzecz stary czujnik to czujnik BMW PA 66T GF 30
troche to dziwne
timer - Wto Wrz 22, 2009 21:40
nic dziwnego w tym nie jest ponieważ jak popatrzysz na kostki łączeniowe kabli to na większości jest znaczek bmw .BMW ma dalej prawa do nazwy Rover jeśli chodzi o marke
adamk - Wto Wrz 22, 2009 21:48
echh odkrylem jeszcze po ciemku ze na obydwu cewkach mam przebicie miedzy uzwojeniem a tym rdzeniem zewnetrznym zalamka niby wszystko chodzi ale tragedia 2 cewki do wymiany
sTERYD - Wto Wrz 22, 2009 23:11
oj tam nie przesadzaj... tragedia 300 parę złych
tragedia to jest jak teściowa spadnie w przepaść Twoim nowym samochodem... i przeżyje
adamk - Sro Wrz 23, 2009 07:03
ech dla mnie to duzo kasy
ale wstalem rano odpalam samochod i dalej dziwne zachowanie
obroty 600 do 800
po jakiejs minucie wskoczyly na niecaly 1000 czy to normalne?
w tym czasie klekot straszny..
jak to wyglada u innych? czy obroty odrazu wskakuja na ok 1100?
i czy moze to byc wina tych cewek?
pozdrawiam
sTERYD - Sro Wrz 23, 2009 18:07
Po odpaleniu na zimno powinien od razu wskoczyć na jakieś 1100
cewki raczej nie maja nic do obrotów, co najwyżej mógłby przerywać i chodzić nierówno
Czy aby na pewno wymieniłeś ten czujnik od komputera?
Sprawdzałeś czy trzpień krokowca się wysuwa?
adamk - Czw Wrz 24, 2009 12:34
wstawilem ten czujnik
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=969
to jest do ecu hmm
jak sprwdzic czy sie wysuwa trzpien w krokowcu? czy to gdzie w artykulach nie bylo?
sTERYD - Czw Wrz 24, 2009 13:27
odkręć go od kolektora i zajrzyj w to miejsce, którym jest przykręcony, a ktoś w tym czasie niech wyłączy i włączy zapłon...
wtedy w środku cos powinno się ruszyć
jak nie, to albo cos z krokowcem, albo z kabelkami
adamk - Czw Wrz 24, 2009 19:23
hej
odkrecilem krokowca i probowalem go sprawdzic ..
jednak opis ktory jest na stronie roverki.pl dotyczy 5 pinowego a ten moj ma 4 piny mimo to sprawdzilem rezystancje 2 piny srodkowe i 2 zewnetrzne pokoazuje ok 65 ohm co do ruchow krokowca to przy wlaczaniu i wylaczniu zaplonu ruszal sie w jedna strone i w druga hmm nie wiem jak ten moment powinien dokladnie wygladac...
moze jest gdzies opis jak sprwdzic ten 4 pinowy krokowiec?
na wszelki wypadek kupilem uzywke na allegro za 50pln do testow jak nic sie nie zmieni to go sprzedam...
pytanie co dalej? jezeli po wymianie krokowca bedzie dalej brak ssania?
moze jakis jeszcze pomysl?
dzieki za pomoc
[ Dodano: Pią Wrz 25, 2009 19:03 ]
no niestety po wymianie krokowca to samo ssanie nie wskauje ( poprostu zalamka
co jeszcze moze byc przyczyna pomocy!!
moze to jednak przez te cewki brak pomyslu
|
|